23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
04.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Nyborg Kommune

Udbud af Institutionssystem til Nyborg Kommune


Nyborg Kommune

218871-2025 - Resultater
Danmark – Programpakker og informationssystemer – Udbud af Institutionssystem til Nyborg Kommune
OJ S 67/2025 04/04/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Nyborg Kommune
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af Institutionssystem til Nyborg Kommune
Beskrivelse Udbud på kontrakt vedr. levering og vedligehold af institutionssystem til Nyborg Kommune. Ordregiver ønsker med dette udbud, at købe adgang til en standardløsning. Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, da ordregiver vurderer at det samlet set giver ordregiver den bedste og mest sammenhængende løsning, ikke at dele aftalen op. Kontraktens indhold omfatter følgende hovedelementer:Implementering af institutionssystemIndledende uddannelse af Ordregivers aktørerDrift og vedligehold af løsningenSupport af Ordregivers superbrugereDen årlige totale volumen er estimeret til 600.000 DKK ekskl. moms, med en samlet anslået værdi på 8 mio. DKK (inkl. optioner og prisreguleringer). Volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på historiske tal, hvorfor de ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig omsætningsstørrelse.
Identifikator for proceduren 07daa390-392c-4fab-8602-4c848e35f6d1
Tidligere bekendtgørelse fd79ded8-a695-4663-8520-1759fd4e0f84-01
Intern ID S2024-18024
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud i henhold til proceduren i LOV nr. 1564 af 15/12/2015 (udbudsloven), hvilket betyder at enhver kan afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  48000000   Programpakker og informationssystemer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48400000   Programpakke til forvaltning af forretningstransaktioner og privatsager, 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 72211000   Programmeringsservice i forbindelse med systemer og brugerprogrammel
2.1.2.
Udførelsessted
By Nyborg
Postnummer 5800
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af Institutionssystem til Nyborg Kommune
Beskrivelse Udbud på kontrakt vedr. levering og vedligehold af institutionssystem til Nyborg Kommune. Ordregiver ønsker med dette udbud, at købe adgang til en standardløsning. Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, da ordregiver vurderer at det samlet set giver ordregiver den bedste og mest sammenhængende løsning, ikke at dele aftalen op. Kontraktens indhold omfatter følgende hovedelementer:Implementering af institutionssystemIndledende uddannelse af Ordregivers aktørerDrift og vedligehold af løsningenSupport af Ordregivers superbrugereDen årlige totale volumen er estimeret til 600.000 DKK ekskl. moms, med en samlet anslået værdi på 8 mio. DKK (inkl. optioner og prisreguleringer). Volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på historiske tal, hvorfor de ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig omsætningsstørrelse.
Intern ID S2024-18024
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  48000000   Programpakker og informationssystemer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48400000   Programpakke til forvaltning af forretningstransaktioner og privatsager, 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 72211000   Programmeringsservice i forbindelse med systemer og brugerprogrammel
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Leverandøren skal jf. kontraktbilag 1 – Kravspecifikation, afsnit 7 tilbyde følgende optioner: − Uddannelse af Ordregivers aktører ifm. med implementering − Funktionelle krav o OPTION: At tage højde for forventede og fremtidige udmeldelser (Krav 1.4) o OPTION: Mulighed for automatisk afregning kommunerne imellem (Krav 1.5) o OPTION: Mulighed for automatisk udbetaling af tilskud til private dagtilbud og forældre med børn i private pasningsordninger (Krav 1.6) o OPTION: Mulighed for overblik over hvor mange midler hvert dagtilbud skal reguleres for på baggrund af forventet og aktuelle børnetal pr. måned (Krav 1.9) Optionerne er prissat særskilt jf. kontraktbilag 4 – Vederlag og betalingsplan, Vederlagselement D. Ordregiver kan tilvælge optionerne. Et tilvalg af optionerne vil ske senest 4 år efter kontraktindgåelse, jf. kontraktbilag 1 – Kravspecifikation, afsnit 10 Tidsplan.
5.1.2.
Udførelsessted
By Nyborg
Postnummer 5800
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/04/2025
Varigheds slutdato 31/03/2031
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Aftalen kan forlænges 2 gange med op til 24 mdr. pr. gang.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Samlet pris
Beskrivelse Underkriteriet ”Pris” vil blive vurderet på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af Underbilag 4A– Vederlagsspecifikation. Således vil Tilbudsgivers anførte priser ekskl. moms, men inkl. alle øvrige omkostninger, blive lagt til grund. I Underbilag 4A – Vederlagsspecifikation summeres samlede evalueringspris automatisk.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Funktionalitet
Beskrivelse Delkriteriet vil blive evalueret på baggrund af en samlet vurdering af Tilbudsgivers besvarelse af: • Kontraktbilag 1 – Kravspecifikation, afsnit 5 Funktionelle krav. • Kontraktbilag 1 – Kravspecifikation, afsnit 7 Optioner. En detaljeret angivelse af, hvad Ordregiver vil lægge vægt på ved evalueringen, fremgår af kontraktbilaget.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Metode
Beskrivelse Delkriteriet vil blive evalueret på baggrund af en samlet vurdering af Tilbudsgivers besvarelse af: • Kontraktbilag 1 – Kravspecifikation, afsnit 8 ERFA-grupper og videreudvikling af løsningen • Kontraktbilag 1 – Kravspecifikation, afsnit 10 Tidsplan • Kontraktbilag 1 – Kravspecifikation, afsnit 11 Exit En detaljeret angivelse af, hvad Ordregiver vil lægge vægt på ved evalueringen, fremgår af kontraktbilaget.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Nyborg Kommune
Organisation, der udfører betalingen Nyborg Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten Nyborg Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 9 140 496,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn KMD
Tilbud
Tilbud – Identifikator 89484-2025
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 9 140 496,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten S2025-6064
Titel Levering og vedligehold af Institutionssystem til Nyborg Kommune
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 18/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 03/04/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Nyborg Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Nyborg Kommune
Registreringsnummer 29189722
Postadresse Torvet 1
By Nyborg
Postnummer 5800
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
Enhed Udbud og Indkøb
Telefon +45 63337000
Fax +45 63337001
Internetadresse http://www.nyborg.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn KMD
Registreringsnummer 26911745
Postadresse Lautrupparken 40-42
By Ballerup
Postnummer 2750
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Enhed KMD
E-mail hardware@kmd.dk
Telefon 44601000
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 4eb23d85-7c52-4748-990a-cd4f16b59175   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 03/04/2025   09:34:16 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 03/04/2025   11:27:43 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 218871-2025
EUT-S-nummer 67/2025
Offentliggørelsesdato 04/04/2025

Send til en kollega

0.038