23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
01.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Nordjylland

Udbud af løsning til digitalisering af anæstesi, opvågning og intensiv


Region Nordjylland

208381-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker – Udbud af løsning til digitalisering af anæstesi, opvågning og intensiv
OJ S 64/2025 01/04/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Nordjylland
E-mail lasse.stender@rn.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af løsning til digitalisering af anæstesi, opvågning og intensiv
Beskrivelse I Region Nordjylland foregår registrering på operationsstuer og intensivafdelinger i dag manuelt på papir. Data aflæses fra apparaturer og noteres på skemaer på anæstesi-, intensiv- og opvågningsafdelinger. Den manuelle registrering af værdier og hændelser og medicin i papirskemaer er en tidskrævende opgave, der tillige medfører behov for manuelle dobbeltregistreringer. Region Nordjylland ønsker derfor at anskaffe en digital it-løsning til anæstesi-, opvågnings- og intensivområdet, der kan konfigureres i tæt kobling med NordEPJ og de arbejdsgange, der i dag håndteres i NordEPJ. Udgangspunktet er, at de arbejdsgange, der i dag gennemføres i NordEPJ, skal fortsætte i NordEPJ, mens de arbejdsgange, der i dag kun understøttes af papirbaseret registrering, skal erstattes af et nyt, fælles standardsystem for alle anæstesi-, opvågnings- og intensivafdelinger i regionen. Det forventede antal senge til den initiale implementering af løsningen fremgår af Leveringskontraktens bilag 1, Tabel 1. Udover implementering, licenser og undervisning, skal Leverandøren levere applikationsdrift, vedligeholdelse og support af løsningen fra første ibrugtagning, samt undervisning under eller efter implementering. Implementeringen af løsningen på Region Nordjyllands afdelinger sker iht. medgået tid, bortset fra implementeringen af løsning til alle sengepladser på intensive på Aalborg UH (Aalborg Syd- og Aalborg Nord-afdelinger). Den udbudte kontrakt åbner tillige mulighed for kundefinansieret videreudvikling af løsningen udover, hvad der er inkluderet i det løbende vederlag for Leverandørens vedligeholdelse af løsningen.
Identifikator for proceduren d2f714ee-2751-4d1f-8c2a-4ceef4b2e659
Intern ID 1-23-1-251-24
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72210000   Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48814200   Patientadministrationssystem, 48814400   Klinisk oplysningssystem
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Løsningen skal implementeres på Region Nordjyllands hospitaler.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 15 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger 1) Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem jf. adressen i punkt 5.1.11. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger. 2) Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som tilbudsgiver baserer sig på. Den/de aktør(er), der stiller sin økonomiske eller tekniske formåen til rådighed for tilbudsgiveren, skal underskrive en støtteerklæring. Støtteerklæringen skal fremsendes sammen med tilbuddet, jf. udbudsbetingelsernes punkt 13. 3) Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt de frivillige udelukkelsesgrunde, der nævnes i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 - 3, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. 4) Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151-152, jf. § 153. Bemærk at Ordregiver af hensyn til overholdelse af tidsplanen kan se sig nødsaget til at benytte muligheden i Udbudslovens § 151, stk. 2 for at indhente denne dokumentation på et tidligere tidspunkt i udbudsprocessen, hvor det endnu ikke står klart, hvem Ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten. 5) Udbuddet er omfattet af EU-forordning 1269/2022, art. 1, nr. 15), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Tilbudsgiver afgiver på ordregivers anmodning erklæring om ikke at være omfattet af restriktionerne. 6) I relation til punkt 2.1.3, 5.1.3 og 5.1.5 bemærkes, at kontraktværdien er opgjort på baggrund af et skøn over den forventede kontraktsum over en periode på 72 måneder, svarende til den periode, for hvilken den totale evalueringstekniske pris beregnes. Skønnet er bl.a. baseret på den forudsætning, at kunden alene efterspørger et begrænset antal moduler. Den faktiske værdi af kontrakten kan afvige fra skønnet. 7) Hver tilbudsgiver kan kun indgive ét tilbud. 8) Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. 9) Kontrakten er ikke opdelt i flere delkontrakter, jf. pkt. 5.1. Se nærmere udbudsbetingelsernes punkt 1.3.1.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret? Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs? Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør. Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 135, stk. 1.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs? Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42). Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 135, stk. 1.
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning? Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU. Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15). Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 135, stk. 1.
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48). Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 135, stk. 1.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1). Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 135, stk. 1.
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling? Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU. Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten? Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, ogd) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling? Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 136, nr. 3.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren? Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 136, nr. 1.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren? Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 136, nr. 2.
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne. Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 136, nr. 4.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU. Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet? Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 135, stk. 3.
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet? Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet? Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 135, stk. 3.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4. Udelukkelsesgrunden er angivet i udbudslovens § 135, stk. 1.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af digitalisering af anæstesi og intensiv
Beskrivelse I Region Nordjylland foregår registrering på operationsstuer og intensivafdelinger i dag manuelt på papir. Data aflæses fra apparaturer og noteres på skemaer på anæstesi-, intensiv- og opvågningsafdelinger. Den manuelle registrering af værdier og hændelser og medicin i papirskemaer er en tidskrævende opgave, der tillige medfører behov for manuelle dobbeltregistreringer. Region Nordjylland ønsker derfor at anskaffe en digital it-løsning til anæstesi-, opvågnings- og intensivområdet, der kan konfigureres i tæt kobling med NordEPJ og de arbejdsgange, der i dag håndteres i NordEPJ. Udgangspunktet er, at de arbejdsgange, der i dag gennemføres i NordEPJ, skal fortsætte i NordEPJ, mens de arbejdsgange, der i dag kun understøttes af papirbaseret registrering, skal erstattes af et nyt, fælles standardsystem for alle anæstesi-, opvågnings- og intensivafdelinger i regionen. Det forventede antal senge til den initiale implementering af løsningen fremgår af Leveringskontraktens bilag 1, Tabel 1. Udover implementering, licenser og undervisning, skal Leverandøren levere applikationsdrift, vedligeholdelse og support af løsningen fra første ibrugtagning, samt undervisning under eller efter implementering. Implementeringen af løsningen på Region Nordjyllands afdelinger sker iht. medgået tid, bortset fra implementeringen af løsning til alle sengepladser på intensive på Aalborg UH (Aalborg Syd- og Aalborg Nord-afdelinger). Den udbudte kontrakt åbner tillige mulighed for kundefinansieret videreudvikling af løsningen udover, hvad der er inkluderet i det løbende vederlag for Leverandørens vedligeholdelse af løsningen.
Intern ID 1-23-1-251-24
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72210000   Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48814200   Patientadministrationssystem, 48814400   Klinisk oplysningssystem
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Leveringskontrakten indeholder følgende optioner på yderligere funktionalitet: 6.1 Forløbsrapporter i NordEPJ; 6.2 Læseadgang til forløbsdata i afsluttede patientforløb; 6.3 Oplysning om genoplivning og/eller intensiv behandling; 6.4 Indberetning til Sygehusmedicinregistret (SMR); 6.5 Scores og sygeplejebehandlinger; 6.6 Dataudtræk til statistik/forskning/opfølgning via brugergrænseflade; 6.7 Dataudtræk til statistik/forskning/opfølgning via API;
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Løsningen skal implementeres på Region Nordjyllands hospitaler.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 72   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 15 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)nej
Yderligere oplysninger 1) Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem jf. adressen i punkt 5.1.11. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger. 2) Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som tilbudsgiver baserer sig på. Den/de aktør(er), der stiller sin økonomiske eller tekniske formåen til rådighed for tilbudsgiveren, skal underskrive en støtteerklæring. Støtteerklæringen skal fremsendes sammen med tilbuddet, jf. udbudsbetingelsernes punkt 13. 3) Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt de frivillige udelukkelsesgrunde, der nævnes i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 - 3, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. 4) Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151-152, jf. § 153. Bemærk at Ordregiver af hensyn til overholdelse af tidsplanen kan se sig nødsaget til at benytte muligheden i Udbudslovens § 151, stk. 2 for at indhente denne dokumentation på et tidligere tidspunkt i udbudsprocessen, hvor det endnu ikke står klart, hvem Ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten. 5) Udbuddet er omfattet af EU-forordning 1269/2022, art. 1, nr. 15), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Tilbudsgiver afgiver på ordregivers anmodning erklæring om ikke at være omfattet af restriktionerne. 6) I relation til punkt 2.1.3, 5.1.3 og 5.1.5 bemærkes, at kontraktværdien er opgjort på baggrund af et skøn over den forventede kontraktsum over en periode på 72 måneder, svarende til den periode, for hvilken den totale evalueringstekniske pris beregnes. Skønnet er bl.a. baseret på den forudsætning, at kunden alene efterspørger et begrænset antal moduler. Den faktiske værdi af kontrakten kan afvige fra skønnet. 7) Hver tilbudsgiver kan kun indgive ét tilbud. 8) Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. 9) Kontrakten er ikke opdelt i flere delkontrakter, jf. pkt. 5.1. Se nærmere udbudsbetingelsernes punkt 1.3.1.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Samlet årsomsætning
Beskrivelse Ansøger skal i ESPD DEL IV.B under ”Samlet årsomsætning” angive følgende oplysninger: — Tilbudsgivers samlede årsomsætning, det vil sige nettoomsætning, i det seneste disponible regnskabsår. Nettoomsætningen skal angives i danske kroner og skal forstås i overensstemmelse med den danske Årsregnskabsloven. Ved disponibelt regnskabsår forstås, at regnskabet for det pågældende år er afsluttet, godkendt og revisorattesteret på ansøgningstidspunktet. Minimumskrav: Som minimumskrav kræves en samlet årsomsætning på mindst 50 mio. DKK i det seneste disponible regnskabsår. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som ansøgerens og disse andre enheders samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder mindstekrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel formåen. Inden tildelingsbeslutning skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel formåen: * Erklæring om, eller uddrag fra årsrapport, der viser, virksomhedens samlede omsætning i det seneste disponible regnskabsår, afhængig af, hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moderselskab, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. For så vidt angår de enheder, som tilbudsgiver baserer sin finansielle og økonomiske formåen på, skal denne dokumentation bestå af en støtteerklæring eller anden dokumentation, der godtgør, at tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige finansielle og økonomiske formåen, jf. udbudslovens § 144, stk. 2.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Ansøger skal i ESPD del IV.C angive følgende oplysninger: Beskrivelse af minimum to igangværende referencer fra hospitaler i EU vedrørende levering af en on-premise it-løsning med dansk brugergrænseflade, der kan håndtere dokumentation i forhold til patientrelateret medicingivning, væskeregnskab, grafvisning af måledata og journaldokumentation/registrering af observationer og hændelser om patienter. For hver reference bedes beskrevet: 1) Kort beskrivelse af løsningen i forhold til det ovenfor angivne, 2) årstal for ibrugtagning på hospitalet og bekræftelse af, at løsningen fortsat er i drift på de angivne hospitaler, 3) hvorvidt der til løsningen leveres vedligeholdelse og support. Minimumskrav: Det er et minimumskrav, A) at Tilbudsgiver dokumenterer erfaring med afvikling af minimum to (2) igangværende installationer af en on-premise it-løsning, der opfylder ovenstående krav, B) at løsningen i hver reference skal have været ibrugtaget af kunden i minimum tre (3) år, og C) at der i hver reference leveres vedligeholdelse og support til løsningen.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Evaluering af underkriteriet ”Pris” vil ske på baggrund af den totale evalueringstekniske pris, som fremkommer i ”bilag 4a, Leverandørens priser” ved Tilbudsgivers udfyldelse af bilaget.
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Underkriteriet 'Kvalitet' er opdelt i tre delkriterier: 1, "Implementering/installation og/eller konfiguration" (vægt 3), 2, "Funktionalitet" (vægt 6) og 3, "Support og samarbejde" (vægt 1). Hvert delkriterium tildeles et antal point fra 1 - 10. Maksimalt antal point for 'Kvalitet' er 100. Det samlede vægtede point for "Kvalitet" indgår i beregningen af tilbudt pris per kvalitetspris. Tilbud, der ligger under 60 point, vil ikke indgå i den samlede evaluering, og vil således blive forkastet på baggrund af de opnåede point for 'Kvalitet'.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier Tildelingskriteriet er "bedste forhold mellem pris og kvalitet". Forholdet mellem pris og kvalitet beregnes efter den metode, hvor der for hvert tilbud beregnes en pris pr. kvalitetspoint (også kaldet Kommissionsmodellen). Det er tilbudsgiveren med den samlede laveste pris pr. kvalitetspoint, der tildeles Leveringskontrakten. Den tilbudte pris per kvalitetspoint beregnes efter følgende formel: Tilbudsgivers pris under underkriteriet Pris/Tilbudsgivers samlede point for underkriteriet Kvalitet.
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 29/04/2025   10:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 29/04/2025   10:05:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelse blev offentliggjort, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Region Nordjylland
Organisation, der behandler tilbud Region Nordjylland
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Nordjylland
Registreringsnummer 29190941
Afdeling Økonomi
Postadresse Niels Bohrs Vej 30
By Aalborg Ø
Postnummer 9220
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Lasse Stender
E-mail lasse.stender@rn.dk
Telefon +45 97648391
Internetadresse https://rn.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795529
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID ae9adf44-62e1-4387-967c-f7d5d0cef644   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 28/03/2025   13:38:41 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 28/03/2025   14:00:32 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 208381-2025
EUT-S-nummer 64/2025
Offentliggørelsesdato 01/04/2025

Send til en kollega

0.047