Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Landsbyggefonden
Vindere
Kontrakt om evaluering af Landsbyggefondens boligsociale indsatser finansieret af 2015-18 midlerne
(17.11.2017)
Statens Byggeforskningsinstitut (SBi)
A. C. Meyers Vænge 15
2451 København SV
Kontrakt om evaluering af Landsbyggefondens boligsociale indsatser finansieret af 2015-18 midlerne
(17.11.2017)
VIVE — Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd
Herluf Trollesgade 11
1052 København K
Kontrakt om evaluering af Landsbyggefondens boligsociale indsatser finansieret af 2015-18 midlerne
Landsbyggefonden
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
62475412
Studiestræde 50
København V
1554
Danmark
Kontaktperson: Aviaja Julie Sigsgaard
Telefon: +45 33762149
E-mail: ajs@lbf.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.lbf.dk
Del II: Genstand
Kontrakt om evaluering af Landsbyggefondens boligsociale indsatser finansieret af 2015-18 midlerne.
Evaluering af de boligsociale indsatser finansieret af Landsbyggefondens 2015-18 midler. Evalueringen skal undersøge effekt og resultater af indsatserne i forhold til de 3 målsætninger:
1) Brud med negativ social arv, herunder uddannelse og beskæftigelse for børn og unge, forebyggelse af ungdomskriminalitet samt trivsel og tidligt forebyggende indsats i udsatte familier.
2) Tryghed og trivsel, herunder oplevet tryghed, sammenhængskraft og handlekraft i boligområderne.
3) Strategisk styring og udvikling, herunder entydig ledelse, udvikling og fremdrift i udsatte boligområder, samarbejdet mellem boligorganisationer og kommuner på strategisk og praktisk niveau.
Danmark.
Udbuddet vedrører en evaluering af de boligsociale indsatser finansieret af Landsbyggefondens 2015-18 midler. Evalueringen skal undersøge effekt og resultater af indsatserne i forhold til de 3 målsætninger:
1) Brud med negativ social arv, herunder uddannelse og beskæftigelse for børn og unge, forebyggelse af ungdomskriminalitet samt trivsel og tidligt forebyggende indsats i udsatte familier.
2) Tryghed og trivsel, herunder oplevet tryghed, sammenhængskraft og handlekraft i boligområderne.
3) Strategisk styring og udvikling, herunder entydig ledelse, udvikling og fremdrift i udsatte boligområder, samarbejdet mellem boligorganisationer og kommuner på strategisk og praktisk niveau.
De boligsociale indsatser har som målsætning at løfte på både boligområde- og individniveau. Begge niveauer ønskes belyst i evalueringen. Undersøgelsen af effekt og resultater i forhold til målsætningen: »Brud med negativ social arv« knytter sig særligt til individniveauet, mens målsætningerne: »Tryghed og trivsel« samt »Strategisk styring og udvikling« særligt knytter sig til boligområdeniveauet.
Evalueringen skal tilrettelægges ud fra en kombination af kvalitative og kvantitative metoder, herunder ønskes brede effektstudier og progressionsmålinger samt dybere casestudier med fokus på årsagssammenhænge.
Som en del af evalueringen er der indlagt en option, som har fokus på implementering, herunder resultaterne af en målrettet understøttelse af de boligsociale indsatsers ledelser og udførende niveauer.
Evalueringen forventes gennemført i perioden fra 3. kvartal 2017-3. kvartal 2022. Opgaven består af en række delanalyser, således at der sker en løbende evaluering samt formidling af resultater og effekter, der bygger ovenpå eksisterende viden og bidrager til at kvalificere de boligsociale indsatser på beslutningstagende og udførende niveau.
1) Teknisk og faglig kapacitet, jf. pkt. lll.1.3):
Mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave, herunder referencer vedrørende:
— Styring og udvikling på det velfærdspolitiske område
— Samarbejde mellem kommuner, den almene sektor og/eller øvrige aktører
— Kapacitetsopbygning af organisationer og lokalsamfund
— Analyser af beskæftigelse og uddannelse, forebyggelse af kriminalitet samt tidligt forebyggende indsatser
— Analyser af tryghed og trivsel
— Analyser af udsatte boligområder og målgrupper
— Effektmåling, progressionsmåling og surveys.
2) Den økonomiske aktørs økonomiske og finansielle kapacitet, jf. pkt. lll.1.2):
— vurderet på baggrund af den samlede årsomsætning samt soliditetsgrad for de seneste 3 disponible regnskabsår.
Mest relevante referencer (den tekniske og faglige kapacitet) vægter højere end økonomi (den økonomiske og finansielle kapacitet).
I tilknytning til den del af evalueringen, der undersøger resultater og effekter i forhold til målsætningen strategisk styring og udvikling, kan der realiseres en option på i alt 1 200 000 DKK eksklusive moms. Beløbet er indeholdt i den anslåede værdi på den samlede kontrakt.
Optionen indebærer et udviklingsprojekt i 2-3 caseområder med følgende undersøgelsesspørgsmål:
Hvordan kan implementering af indsatserne understøttes, og hvilke resultater og effekter er der i forhold til implementering af kompetenceudvikling hos bestyrelser, følgegrupper, ledere, medarbejdere?
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal afgive erklæringer om, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135 og § 136. Oplysningerne skal afgives i ESPD'et.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD-dokument.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen og/eller teknisk/faglige formåen, skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD-dokument.
Den økonomiske og finansielle kapacitet vurderes på baggrund af oplysninger om den økonomiske aktørs samlede årsomsætning samt soliditetsgrad for de 3 seneste disponible regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes i procent som egenkapitalen divideret med de samlede aktiver.
Disse oplysninger angives i ESPD'et.
I tilfælde, hvor ansøgeren udgør et konsortium, foretages vurderingen som en samlet overordnet vurdering af konsortiets deltagere.
I tilfælde, hvor ansøgeren baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, foretages vurderingen med udgangspunkt i hovedleverandørens økonomi.
Den tekniske og faglige kapacitet vurderes på baggrund af en referenceliste vedrørende opgaver af samme eller lignende art som den udbudte, herunder af tilsvarende kompleksitet og/eller størrelse, inden for de seneste 5 år. Referencelisten skal indeholde 1) Kundens navn, 2) Opgavens indhold og samlede størrelse,
3) Beskrivelse af, hvilken ydelse ansøger har leveret på opgaven, 4) Tidsperiode for opgavens udførelse, 5) Kortfattet begrundelse for referencens relevans for den aktuelle opgave. Referencelisten angives i ESPD'et.
I tilfælde, hvor ansøgeren udgør et konsortium, foretages vurderingen som en samlet vurdering.
I tilfælde, hvor ansøgeren baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen, foretages vurderingen med udgangspunkt i hovedleverandøren.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøgning om prækvalifikation skal afgives i ESPD-dokumentet, der sendes i XML-format vedhæftet e-mail til den anførte kontaktperson pkt. l.1).
En ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135-136.
Ordregiver kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren anmode tilbudsgiver om at fremlægge (endelig) dokumentation for de forhold, der er blevet erklæret i ESPD-dokumentet jf. udbudslovens § 151, stk. 2. Ordregiver forventer at iværksætte denne procedure samtidig med underretning om, hvilke ansøgere der opfordres til at afgive indledende tilbud.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Internetadresse:www.naevneneshus.dk
En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Landsbyggefonden har sendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Bortset fra klager over ikke at være blevet prækvalificeret, der indgives, som anført ovenfor, skal klager være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at Landsbyggefonden har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at Landsbyggefonden har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen blev offentliggjort.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk