Fakta om udbudet
Udbyder
Kombit A/S
Udbud vedr. it-løsning til understøttelse af valghandlingen
Kombit A/S
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse er kun vejledende
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
2452452345
Halfdansgade 8
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Nicolai Nørr Korolkiewicz
Telefon: +45 33349400
E-mail: nko@kombit.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.kombit.dk/valg
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/128748
Del II: Genstand
Udbud vedr. it-løsning til understøttelse af valghandlingen.
Kombit ønsker at gennemføre et udbud af høj kvalitet med solide tilbud fra kvalificerede leverandører. Kombit lægger derfor vægt på løbende — og inden for udbudsreglernes rammer — at inddrage potentielle tilbudsgiveres perspektiver i projektet via sparring omkring leverancen. Formålet med denne forhåndsmeddelelse er at gøre alle potentielle leverandører opmærksomme på Kombits projekt samt leverandørernes mulighed for at bidrage til processen i forbindelse med specificering af den nye løsning (Den nye valgløsning. Se pkt. VI.3)). Interesserede leverandører opfordres til løbende at holde sig orienteret på http://www.kombit.dk/valg
Det eksisterende system har været i drift i omkring 20 år, og er blevet driftet af KMD alle årene. Systemet skal udbydes, men da den teknologiske platform ikke vurderes at være hensigtsmæssig for den nye valgløsning, er det valgt at udbyde hele systemet. Udbuddet vil foruden etablering og transition af systemet omfatte efterfølgende drift, support, vedligeholdelse og videreudvikling. Den nye valgløsning bliver et fælleskommunalt/-offentligt system, som vil blive anvendt af alle kommuner og andre offentligt instanser, når der afholdes valg. Systemet vil håndtere fem valgarter: Folketingsvalg, Kommunalbestyrelsesvalg, Regionsrådsvalg, Europa-Parlamentsvalg og Folkeafstemning (Afstemningsvalg). Systemet kommer til at håndtere de lovbestemte processer, der i dag sørger for, at danske stemmeberettigede kan gå til valg og stemme sikkert, og kommer til at sørge for, at kommunerne kan behandle et valg før, under og efter afholdelsen på en brugervenlig og sikker måde.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Specificeringen af den nye løsning (Den nye valgløsning) er i gang. Kombit ønsker at drøfte specificeringen med markedet inden den fastlåses endeligt. Derfor inviterer Kombit interesserede leverandører til at bidrage til processen ved skriftligt input og efterfølgende møder med fokus på teknisk sparring.
Sparringen vil ske på baggrund af skriftligt baggrundsmateriale og nøglespørgsmål fra Kombit. Både materiale og spørgsmål offentliggøres (forventet den 10.3.2017) på http://www.kombit.dk/valg Det forventes, at der på baggrund af de modtagne skriftlige input inviteres til et møde med de leverandører som måtte ønske at uddybe deres input.
Kombit ønsker at drøfte emner inden for områderne:
— Funktionsmæssige aspekter (relateret til kravspecifikationen)
— Samarbejdsrelaterede aspekter
— Implementering
— Projektplaner/-forløb
— Merkantile/kommercielle problemstillinger.