23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
21.03.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Københavns Universitet

indkøb af rheologiudstyr


Københavns Universitet

183695-2025 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – Apparater til fysisk eller kemisk analyse – indkøb af rheologiudstyr
OJ S 57/2025 21/03/2025
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Universitet
E-mail tmm@adm.ku.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Uddannelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel indkøb af rheologiudstyr
Beskrivelse Purchase of Diffusing Wave Spectroscopy RHEOLOGY EQUIPMENT
Identifikator for proceduren d1be66d2-7ada-4bb6-bf06-363adebfd369
Intern ID 043-1465/25-7000
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38430000   Apparater til fysisk eller kemisk analyse
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  38434530   Mælkeanalyseapparater
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Rolighedsvej 26    
By Frederiksberg
Postnummer 1958
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel indkøb af rheologiudstyr
Beskrivelse Purchase of Diffusing Wave Spectroscopy RHEOLOGY EQUIPMENT
Intern ID 043-1465/25-7000
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38430000   Apparater til fysisk eller kemisk analyse
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  38434530   Mælkeanalyseapparater
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Rolighedsvej 26    
By Frederiksberg
Postnummer 1958
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud26 gælder følgende frist for indgivelse af klage: » Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud in den: - 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de be rørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkur rencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en be grundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævns lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. ud budslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsæt tende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Københavns Universitet
Organisation, der udfører betalingen Københavns Universitet
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 1 925 000,00   DKK
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse Requirements: Diffusing Wave Spectroscopy (DWS) microrheology integrated in a High Throughput Testing (HTS) platform to evaluate rheological behaviour of samples in small volumes, high throuput, for a range of temperatures ( up to 180oC) in a robust way. Diffusing Wave Spectroscopy (DWS) microrheology integrated in a High Throughput Testing (HTS) platform. This is the only way to evaluate rheological behaviour of a samples in small volumes, high throuput, for a range of temperatures ( up to 180oC) in a robust way. No other producers for such equipment; small scale, high throughput with high temperatures has been found. Vurdering af indkøbsbehov og markedsafdækning viser, at der pt. kun eksisterer et bestemt produkt, som kan opfylde indkøbsbehovet. Derudover viser markedsafdækningen, at produktet kun kan leveres af en leverandør Biolab, der som som angivet på leverandørens hjemmeside har en eneforhandleraftale for Skandinavien vedr. det pågældende produkt.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn BIOLAB
Tilbud
Tilbud – Identifikator 043-1465/25-7000 Quote
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 1 925 000,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 043-1465/25-7000
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Københavns Universitet
Registreringsnummer 29979812
Postadresse Nørregade 10
By København K
Postnummer 1165
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Tina Marie Møller
E-mail tmm@adm.ku.dk
Telefon +45 35327223
Internetadresse http://www.ku.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn BIOLAB
Registreringsnummer 35445315
By Risskov
Postnummer 8240
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
E-mail sales@biolab.dk
Telefon 86212866
Internetadresse https://biolab.dk/
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID ec0933a9-2c26-45d2-8a59-7ead030d4503   -   01
Formulartype Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 20/03/2025   13:01:41 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 20/03/2025   13:09:47 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 183695-2025
EUT-S-nummer 57/2025
Offentliggørelsesdato 21/03/2025

Send til en kollega

0.042