Fakta om udbudet
Udbyder
Kalundborg Kommune
Udbud med forhandling om elektronisk borgerjournal (EOJ-System)
Kalundborg Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
29189595
Holbækvej 141B
Kalundborg
4400
Danmark
Kontaktperson: Charlotte Kunckel
E-mail: cku@horten.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/64422336.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.kalundborg.dk/
Del II: Genstand
Udbud med forhandling om elektronisk borgerjournal (EOJ-System).
Udbuddet omhandler en kontrakt om levering, vedligehold, drift og videreudvikling af en elektronisk borgerjournal.
Kalundborg Kommune (herefter »Kommunen« eller »Ordregiver«) har truffet beslutning om at anskaffe en ny fremtidig it-løsning, der kan understøtte arbejdsgange og funktionalitet for sundheds- og omsorgsområdet (en elektronisk Borgerjournal). Dette udbud er iværksat for at udbyde denne løsning. Kommunen har behov for en væsentligt mere fleksibel og forandringsegnet løsning end de hidtil anvendte og kendte løsninger på områderne for at understøtte Kommunens behov for løbende at effektivisere driften samt efterleve lovgivning og nationale programmer. Kommunen har haft en indledende dialog med markedet, der viser, at markedet må antages at kunne levere løsninger, som opfylder dette ønske. Kommunen ønsker, at et nyt system skal være med til at opfylde de overordnede forretningsmæssige målsætninger, der ligger til grund for udbuddet: — Det skal være nemt at være borger — Det skal være nemt at være bruger — Det skal være nemt at optimere kvalitet og effektivitet — Det skal være nemt at være kunde. Kommunen forventer, at der er basis for megen nytænkning og innovation i forhold til de hidtidige løsninger på markedet. Dette gør sig gældende, både på overordnede forhold som f.eks. forståelsen af, hvad journalbegrebet dækker over i en moderne opfattelse, og dermed hvilken rolle en Borgerjournal kan spille i forhold til den fortsatte digitalisering på sundheds- og omsorgsområdet, og for så vidt angår en lang række mere detaljerede forhold som f.eks. context awareness, automation og håndtering af data fra telemedicinske løsninger. Den fremtidige elektroniske løsning skal være en standardløsning, som tilpasses Kommunens behov. Løsningen skal understøtte korrekt dokumentation samt effektiv opgaveløsning, hvor et minimum af ressourcer anvendes på dokumentation. Løsningen skal understøtte den generelle tendens til øget mobilitet i opgaveløsningen. Løsningen skal understøtte og smidigt muliggøre en løbende organisationsudvikling, hvor Kommunen permanent afsøger mulighederne for tilpasning og justering af processer og arbejdsgange. Løsningen skal muliggøre integration og implementering af sådanne løsninger fra tredjepart (best-of-breed), som skønnes bedst egnede til at it-understøtte givne opgaver. Det er derfor afgørende, at løsningen bygger på en åben, standardiseret og skarpt lagdelt arkitektur og fremstår som en platform, der danner grundlag for videreudvikling på området. Kerneleverandøren skal levere de centrale dele af løsningen, herunder understøttelsen af centrale funktioner. Kernefunktionalitet på sundheds- og omsorgsområdet omfatter som minimum understøttelse af sammenhængende borgerforløb inden for sundheds- og serviceloven, f.eks. sagsbehandling, planlægning, dokumentation, FMK (fælles medicin kort), kommunikation, mulighed for BI samt relevante integrationer. Det understreges i den forbindelse, at denne beskrivelse af de centrale funktioner er baseret på Kommunens erfaring med den nuværende løsninger og skal alene ses som en opsummering af funktionalitet. Forventningen er, at der er basis for innovation på struktureringen af kernefunktionaliteten. Løsningen skal desuden understøtte borgerens adgang til egne data. Kommunen forventer selv at gennemføre uddannelse af slutbrugerne, men leverandøren skal forestår uddannelse af superbrugere og om muligt tilbyder tilvejebringelse af e-learningsmateriale. Desuden skal leverandøren varetage rollen som systemintegrator samt forestå drift af løsningen. Kommunen ønsker at etablere et kunde/leverandørforhold, hvor leverandøren påtager sig rollen som Kommunens samarbejdspartner i videreudvikling af løsningen. I rollen som samarbejdspartner vil indgå, at man løbende kan levere input til Kommunen på området, og at man løbende afsøger markedet for tredjeparts-, best-of-breed-løsninger/ komponenter, som Kommunen evt. vil kunne drage fordel af. Leverandøren skal forestå vedligeholdelse, support, drift og videreudvikling af it-løsningen.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud med forhandling om elektronisk borgerjournal (EOJ-System).
Del VI: Supplerende oplysninger
Såfremt man ønsker at ansøge om at deltage i denne udbudsproces, skal man udfylde og afleverer den offentliggjorte ESPD via Mercell. Herudover bedes ESPD'et afleveret i 3 fysiske eksemplarer, som anført i udbudsbetingelserne. Vejledning til ESPD'et findes i udbudsbetingelsernes pkt. 2.3. Bemærk, at ansøgere, som baserer sig på andre enheders kapacitet i forhold til opfyldelse af mindstekravene, skal vedlægge særskilte ESPD'er for disse enheder. Afgives ansøgningen af et konsortium, skal hver konsortiedeltager vedlægge særskilt ESPD. Bemærk: Ansøgere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til de udbudte delkontrakter, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilsvarende vil ansøgere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. (1)-(6) blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til de udbudte delkontrakter, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Dokumentation: Ansøgerne, som prækvalificeres, skal på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at ansøgeren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Bemærk: For ansøgere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af mindstekravene, gælder endvidere, at ansøger som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøgeren. I relation til punkt IV.2.4) bemærkes, at tilbuddet skal affattes på dansk, dog accepteres dokumenter af teknisk, beskrivende karakter på engelsk, jf. udbudsbetingelserne.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over ikke at være blevet udvalgt til at afgive tilbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud § 7,stk. 1. Øvrige klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt, jf. lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk