Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Dansk Politi v. Rigspolitiet
Vindere
Rammeaftale om it-konsulentydelser vedrørende teknologiområdet Citrix XenApp/XenDesktop
(22.09.2017)
Conecto A/S
ragnagade 7
2100 København Ø
Rammeaftale om it-konsulentydelser inden for 8 teknologiområder, delaftale 1 Navision STAT og ØSLDV
(22.09.2017)
KMD A/S
2750 Ballerup
Rammeaftalen om it-konsulentydelser vedrørende teknologiområdet Microsoft SCOM
(22.09.2017)
Atea A/S
Lautrupvang 6
2750 Ballerup
Rammeaftalen om it-konsulentydelser vedrørende teknologiområdet XForm — delaftale 2
(22.09.2017)
KMD A/S
Lautrupparken 40-42
2750 Ballerup
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 21-03-2017
Time: 12:00
Læses:
Dato: 25-04-2017
Time: 12:00
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 21-03-2017
Time: 12:00
Læses:
Dato: 25-04-2017
Time: 12:00
It-konsulentydelser inden for 8 teknologiområder
Dansk Politi v. Rigspolitiet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Marianne Kølle
E-mail: mko027@politi.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/65448672.aspx
Strandgade 100
København
1404
Danmark
E-mail: dfk@kriminalforsorgen.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kriminalforsorgen.dk
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/65448672.aspx
Del II: Genstand
It-konsulentydelser inden for 8 teknologiområder.
Dansk Politi udbyder 8 rammeaftaler hver med 1 leverandør. Rammeaftalerne angår hver et særskilt teknologiområde, og giver Dansk Politi og Kriminalforsorgen mulighed for at trække på et fast it-konsulentteam inden for det pågældende teknologiområde.
Teknologiområderne er: 1. Navision Stat og ØSLDV, 2. Xform, 3. Citrix XenMobile, 4. Citrix XenApp/XenDesktop, 5. Netværk, 6. Netværkssikkerhed, 7. Web Application Firewall og 8. Microsoft SCOM.
Rammeaftalerne omfatter opgaver inden for udvikling, integration, konfiguration, vedligeholdelse, generel rådgivning, driftssupport og it-arkitektur. Det er under hver delaftale specificeret hvilke opgavetyper, der er gældende for hvilke teknologiområder.
Navision Stat og ØSLDV
Rammeaftalen angår udvikling, integration, konfiguration, vedligeholdelse, generel rådgivning, driftssupport og it-arkitektur.
Ordregiver kan forlænge kontrakten op til 2 gange, hver gang med 1 år regnet fra det gældende ophørstidspunkt.
Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).
XForm
Rammeaftalen angår udvikling, integration, konfiguration, vedligeholdelse, generel rådgivning og driftssupport.
Ordregiver kan forlænge kontrakten op til 2 gange, hver gang med 1 år regnet fra det gældende ophørstidspunkt.
Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).
Citrix XenMobile
Rammeaftalen angår udvikling, integration, konfiguration, vedligeholdelse, generel rådgivning og driftssupport.
Ordregiver kan forlænge kontrakten op til 2 gange, hver gang med 1 år regnet fra det gældende ophørstidspunkt.
Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).
Citrix XenApp/XenDesktop
Rammeaftalen angår udvikling, integration, konfiguration, vedligeholdelse, generel rådgivning, driftssupport og it-arkitektur.
Ordregiver kan forlænge kontrakten op til 2 gange, hver gang med 1 år regnet fra det gældende ophørstidspunkt.
Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).
Netværk
Rammeaftalen angår udvikling, integration, konfiguration, vedligeholdelse, generel rådgivning og driftssupport.
Ordregiver kan forlænge kontrakten op til 2 gange, hver gang med 1 år regnet fra det gældende ophørstidspunkt.
Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).
Netværkssikkerhed
Rammeaftalen angår udvikling, integration, konfiguration, vedligeholdelse, generel rådgivning og driftssupport.
Ordregiver kan forlænge kontrakten op til 2 gange, hver gang med 1 år regnet fra det gældende ophørstidspunkt.
Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).
Web Application Firewall
Rammeaftalen angår udvikling, integration, konfiguration, vedligeholdelse, generel rådgivning og driftssupport.
Ordregiver kan forlænge kontrakten op til 2 gange, hver gang med 1 år regnet fra det gældende ophørstidspunkt.
Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).
Microsoft SCOM
Rammeaftalen angår udvikling, integration, konfiguration, vedligeholdelse, generel rådgivning, driftssupport og it-arkitektur.
Ordregiver kan forlænge kontrakten op til 2 gange, hver gang med 1 år regnet fra det gældende ophørstidspunkt.
Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:
Tilbudsgivers samlede årsomsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder mindstekrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet:
Erklæring om virksomhedens samlede omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.
Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i forbindelse med tilbuddet dokumentere at råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten ved at fremlægge en støtteerklæring eller anden dokumentation for, at ansøgeren eller tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen. Det skal dokumenteres, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. I modsat fald vil ordregiver ikke lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon til støtteerklæring, som tilbudsgiver kan benytte.
Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår på mindst følgende:
1.) Navision Stat og ØSLDV: 6 000 000 DKK
2.) XForm: 10 000 000 DKK
3.) Citrix XenMobile: 8 000 000 DKK
4.) Citrix XenApp/XenDesktop: 8 000 000 DKK
5.) Netværk: 6 000 000 DKK
6.) Netværkssikkerhed: 8 000 000 DKK
7.) Web Application Firewall: 14 000 000 DKK
8.) Microsoft SCOM: 6 000 000 DKK.
Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede omsætning i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Tilbudsgiver skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger:
En liste over de betydeligste sammenlignelige ydelser, jf. punkt II.1.4) og II.2.4), som tilbudsgiver har udført i løbet af de sidste 3 år inden tilbudsfristen.
Kun referencer, der vedrører ydelser som er udført på tidspunktet for tilbudsafgivelse, vil blive tillagt betydning ved vurdering af, hvilke tilbudsgivere der har dokumenteret de mest relevante leverancer, jf. punkt II.2.9). Hvis der er tale om en igangværende opgave, er det således alene den del af ydelserne, der allerede er udført på tilbudstidspunktet, som vil indgå i vurderingen af referencen.
Beskrivelse af de enkelte leverancer skal angive følgende for at blive taget i betragtning:
— Kundens navn
— Beløb/opgavens omfang
— Tidspunkt for levering / tidspunkter for opgavens udførelse
— Angivelse af teknologiområde(r)
— Beskrivelse af opgavens indhold og tilbudsgivers rolle i forbindelse med opgavens udførelse.
Desuden bedes tilbudsgiver for hver reference angive kontaktoplysninger for en kontaktperson hos kunden, som ordregiver kan kontakte for en bekræftelse af indholdet af den beskrevne leverance.
ESPD fungerer som et bevis for, at tilbudsgiver opfylder mindstekrav til egnethed i relation til teknisk og faglig kapacitet, jf. punkt III.1.3).
Tilbudsgiver vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte tilbudsgiver eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.
Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i forbindelse med ansøgningen dokumentere at råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten ved at fremlægge en støtteerklæring eller anden dokumentation for, at ansøgeren eller tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige tekniske og faglige formåen. Det skal dokumenteres, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. I modsat fald vil ordregiver ikke lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon til støtteerklæring, som tilbudsgiver kan benytte.
Som mindstekrav kræves for hver delaftale, at tilbudsgiver har følgende antal referencer:
1.) Navision Stat og ØSLDV: 2 referencer
2.) XForm: 2 referencer
3.) Citrix XenMobile: 2 referencer
4.) Citrix XenApp/XenDesktop: 2 referencer
5.) Netværk: 2 referencer
6.) Netværkssikkerhed: 2 referencer
7.) Web Application Firewall: 2 referencer
8.) Microsoft SCOM: 2 referencer.
I kontrakten er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.
Kontrakten stiller krav om overholdelse af persondatalovgivningen.
Kontrakten indeholder krav om, at relevante medarbejdere, der varetager opgaver i forbindelse med opfyldelsen af kontrakten, skal sikkerhedsgodkendes.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
I relation til punkt II.2.6) bemærkes, at beløbene udgør et skøn over den forventede kontraktsum for rammeaftalernes fulde løbetid, inklusive prisen for alle optioner. Skønnet er baseret på det historiske forbrug af over de sidste 4 år.
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Klager over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, forudsat at underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 1.
Øvrige klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lov om Klagenævnet for Udbud, § 7, stk. 2, nr. 1.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren, om at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk.1, jf. § 6, stk. 4.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk