23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
18.02.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Skatteforvaltningen

Indkøb af Microsoft Unified supportaftale


Skatteforvaltningen

109173-2025 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Indkøb af Microsoft Unified supportaftale
OJ S 34/2025 18/02/2025
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Skatteforvaltningen
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Indkøb af Microsoft Unified supportaftale
Beskrivelse Skatteministeriet har behov for support til sit eksisterende IT-miljø i forbindelse med håndtering af tekniske fejl og mulige krisesituationer. Kontrakten har en varighed af 1 år og omfatter support til Skatteministeriets Microsoft IT-miljø. En Microsoft Unified Supportaftale understøtter Skatteministeriets behov, ved at give adgang til Microsofts produktudviklingsteams og derved adgang til teknisk support og hjælp, på f.eks. Azure, som ikke kan leveres af andre leverandører eller partnere. Skulle der opstå tekniske fejl eller driftsudfordringer, er Microsoft de eneste der har direkte adgang til datacentre og produktgrupper på tværs af Microsoft teknologi og platforme. Kontrakten påtænkes som udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse, jf. Udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2, idet der af tekniske årsager er manglende konkurrence om kontrakten.
Identifikator for proceduren 55f50a7f-c9f4-4cd8-a69d-a4fd0988a083
Intern ID 25-0367867
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72250000   System- og supporttjenester
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Indkøb af Microsoft Unified supportaftale
Beskrivelse Skatteministeriet har behov for support til sit eksisterende IT-miljø i forbindelse med håndtering af tekniske fejl og mulige krisesituationer. Kontrakten har en varighed af 1 år og omfatter support til Skatteministeriets Microsoft IT-miljø. En Microsoft Unified Supportaftale understøtter Skatteministeriets behov, ved at give adgang til Microsofts produktudviklingsteams og derved adgang til teknisk support og hjælp, på f.eks. Azure, som ikke kan leveres af andre leverandører eller partnere. Skulle der opstå tekniske fejl eller driftsudfordringer, er Microsoft de eneste der har direkte adgang til datacentre og produktgrupper på tværs af Microsoft teknologi og platforme. Kontrakten påtænkes som udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse, jf. Udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2, idet der af tekniske årsager er manglende konkurrence om kontrakten.
Intern ID 25-0367867
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72250000   System- og supporttjenester
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 1   År
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister Klageproceduren beskrevet i Lovbekendtgørelse 2016-06-02 nr. 593 om Klagenævnet for Udbud finder anvendelse. Kontrakten vil ikke blive indgået før efter udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 4, stk. 1, nr. 2.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Skatteforvaltningen
Organisation, der udfører betalingen Skatteforvaltningen
Organisation, der underskriver kontrakten Skatteforvaltningen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 7 563 300,00   DKK
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse Kontrakten indgås efter proceduren udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse, jf. Udbudslovens § 80, stk. 4, nr. 2, ved direkte tildeling til Microsoft, idet der alene er én leverandør, som kan levere de efterspurgte ydelser. Det er ud fra følgende begrundelser: 1) Supporten til Microsoft produkter kan ikke indkøbes via forhandlere eller partnere, men kun indkøbes direkte ved Microsoft selv. 2) Potentielle andre leverandører vil ikke kunne træde ind på markedet og levere det nødvendige niveau af support og tjenester grundet de eksklusive rettigheder Microsoft har til deres egne produkter. 3) Aftalen er unik og giver direkte adgang til Microsofts produktudviklingsteams og tekniske support.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Microsoft Danmark ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator 386222
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 25-0367867
Titel Indkøb af Microsoft Unified supportaftale hos Microsoft Danmark ApS
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 12/02/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Skatteforvaltningen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Skatteforvaltningen
Registreringsnummer 19552101
Afdeling Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Postadresse Osvald Helmuths Vej 4    
By Frederiksberg
Postnummer 2000
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Amanda Gregersen
Telefon +45 72376135
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +4572405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35    
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 3529100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Microsoft Danmark ApS
Organisationen er en fysisk person
Registreringsnummer 13612870
Postadresse Kanalvej 7    
By Kongens Lyngby
Postnummer 2800
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
Enhed Christian Boeberg
Telefon +4520802721
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11    
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID d1fabf7e-152b-464f-8713-26aa5db2c2f7   -   01
Formulartype Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 14/02/2025   13:12:59 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 14/02/2025   21:00:39 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer 109173-2025
EUT-S-nummer 34/2025
Offentliggørelsesdato 18/02/2025

Send til en kollega

0.047