1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Bygningsstyrelsen
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Boliger og offentlige faciliteter
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
ESDH-system til Bygningsstyrelsen
Beskrivelse
:
Leveringskontrakten vedrører leveringen af et elektronisk sags- og dokumenthåndteringssystem (herefter ESDH-system) leveret som standardsoftware inklusive support og vedligehold. Standardsoftwaren inklusive support og vedligehold skal leveres ved en tidsbegrænset licensafregning.
Identifikator for proceduren
:
3711a18b-4efe-4e01-8ef6-423b8e8ba695
Intern ID
:
Journal nr. 24/00236
Udbudsprocedure
:
Anden procedure, der afvikles i flere faser
Hovedpunkterne i proceduren
:
Konkret indkøb under dynamisk indkøbssystem.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
48000000
Programpakker og informationssystemer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72222000
Strategisk gennemgang og planlægning af informationssystemer eller -teknologi,
72222300
Tjenesteydelser i forbindelse med informationsteknologi,
72224000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med projektstyring,
72263000
Implementering af programmel,
72265000
Konfigurering af programmel
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Carsten Niebuhrs Gade 43
By
:
København V
Postnummer
:
1577
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
3 660 800,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Leveringskontrakten vedrører leveringen af et elektronisk sags- og dokumenthåndteringssystem (herefter ESDH-system) leveret som standardsoftware inklusive support og vedligehold. Standardsoftwaren inklusive support og vedligehold skal leveres ved en tidsbegrænset licensafregning.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsloven, LOV nr. 1564 af 15/12/2015
-
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Pris og kvalitet
Beskrivelse
:
Kategori 2 anvendes i de tilfælde, hvor kunden har behov for at evaluere på både pris og på leverandørernes tilbudte løsninger (kvalitet).
Intern ID
:
24/00236
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
48000000
Programpakker og informationssystemer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72222000
Strategisk gennemgang og planlægning af informationssystemer eller -teknologi,
72222300
Tjenesteydelser i forbindelse med informationsteknologi,
72224000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med projektstyring,
72263000
Implementering af programmel,
72265000
Konfigurering af programmel
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Mulighed for forlængelse på 2 x 12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Carsten Niebuhrs Gade 43
By
:
København V
Postnummer
:
1577
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Lautruphøj 2
By
:
Ballerup
Postnummer
:
2750
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
48
Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
24
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Mulighed for forlængelse på 2 x 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
3 660 800,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Implementering/installation og/eller konfiguration
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver bedes beskrive: Den tilbudte installationsproces, som er i overensstemmelse med kravene fastsat i bilag 1, pkt. 2.3, herunder samarbejdet med Statens IT, samt metoder og værktøjer for installation og konfiguration. Det vægtes positivt, at leverandøren tager højde for samarbejdet med Statens IT i installationsprocessen, som beskrives i bilag 1, pkt. 2.3, samt tidligere har samarbejdet med Statens IT om installation af det tilbudte ESDH-software. Det vægtes positivt, at tilbudsgiver tilbyder metoder og værktøjer, der vurderes egnede i forhold til opgaveløsningen ifm. installation og konfiguration.
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Funktionalitet
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver bedes beskrive: Hvordan det tilbudte software opfylder de i bilag 1, pkt. 2.1, kravsatte funktioner i de krav markeret Evalueringskrav (EK), K-7, K-9, K-10, K-11, K-13, K-16, K-18, og K-21. Det vægtes positivt, at den tilbudte funktionalitet i løsningen møder kundens behov, herunder, men ikke udtømmende, at: - Den tilbudte funktionalitet vurderes at opfylde kravene i opgavebeskrivelsens pkt. 2.1, på en tilfredsstillende måde.
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Uddannelse
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver bedes beskrive: Tilbudsgivers tilbudte uddannelsesmoduler for kundens brugerroller, herunder brugeradministratorer og administratorer i et uddannelsesmodul, arkivarer samt sagsbehandlere, som er i overensstemmelse med kravene fastsat i bilag 1, pkt. 2.4. Det vægtes positivt, at den tilbudte uddannelse vurderes at optimere kundens forudsætning for at anvende den anskaffede løsning, herunder, men ikke udtømmende, at: - Der tilbydes differentieret uddannelse af kundens brugerroller, herunder (bruger)administratorer, arkivarer og sagsbehandlere - Uddannelsesmodulerne for hver rolle fremstår logisk, sammenhængende og tilpasset kundens behov, som beskrevet i bilag 1, pkt. 2.4.
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Rådgivning
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver bedes beskrive: - Tilbudsgivers metoder og værktøjer som inddrages ifm. levering af løbende rådgivning som beskrevet i bilag 1, pkt. 2.5. - CV'er for tilbudsgivers tilbudte rådgivningsteam. Der må afleveres maksimum 3 CV'er i alt. Det vægtes positivt, at tilbudsgiver inddrager de for opgaveløsningen relevante kompetencer til rådgivning om standardsoftwareanvendelse, herunder, men ikke udtømmende at: - Tilbudsgiver tilbyder metoder og værktøjer, der understøtter kundens behov for løbende rådgivning samt understøtter kundens eventuelle behov for løbende konfiguration af den anskaffede løsning på baggrund af ændrede behov. - Tilbudsgiver tilbyder et rådgivningsteam, der vurderes at optimere kundens anvendelse af det tilbudte software samt understøtter kundens eventuelle behov for løbende konfiguration af den anskaffede løsning på baggrund af ændrede behov.
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Evaluering af underkriteriet ”Pris” vil ske på baggrund af den samlede evalueringstekniske pris.
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier
:
Tildelingen er sket til den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud i henhold til tildelingskriteriet ”bedste forhold mellem pris og kvalitet". Den tilbudte pris per kvalitetspoint beregnes efter følgende formel: Tilbudsgivers pris / tilbudsgivers samlede point på kvalitet = tilbudt pris per kvalitets point Det tilbud, der har den laveste pris per kvalitetspoint, er tilbuddet med det bedste forhold mellem Pris og Kvalitet.
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
Klageprocedure (dansk): I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk) gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Dynamisk indkøbssystem, som også kan bruges af købere, der ikke er nævnt i denne bekendtgørelse
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Bygningsstyrelsen
Organisation, der udfører betalingen
:
Bygningsstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Bygningsstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
3 660 800,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Tietoevry Denmark A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
ESDH-system til Bygningsstyrelsen
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
3 660 800,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Leveringskontrakt - journal nr. 24/00236
Titel
:
Leveringskontrakt om ESDH-system til Bygningsstyrelsen.
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
29/01/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
11/02/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Bygningsstyrelsen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
5
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Bygningsstyrelsen
Registreringsnummer
:
58182516
Afdeling
:
Center for Økonomi og IT
Postadresse
:
Carsten Niebuhrs Gade 43
By
:
København V
Postnummer
:
1577
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Morten Klinten Grand
Telefon
:
+4541701000
Denne organisations roller
:
Køber
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Tietoevry Denmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
25680480
Postadresse
:
Østbanegade 123
By
:
København Ø
Postnummer
:
2100
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Leif Storgaard
Telefon
:
+4540197214
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
aa506981-7a28-42a2-bb89-221c805e32cd
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
12/02/2025
12:33:53 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
12/02/2025
12:36:32 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
98407-2025
EUT-S-nummer
:
31/2025
Offentliggørelsesdato
:
13/02/2025