23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
13.02.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Beskæftigelsesministeriet

Kommunikations- og kampagneydelser


Beskæftigelsesministeriet

98068-2025 - Resultater
Danmark – Konsulentvirksomhed i forbindelse med reklame – Kommunikations- og kampagneydelser
OJ S 31/2025 13/02/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Beskæftigelsesministeriet
E-mail hlaa@bm.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ, der styres af en central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Kommunikations- og kampagneydelser
Beskrivelse Rammeaftalen omfatter Beskæftigelsesministeriets køb af kommunikations- og kampagneydelser og er opdelt i to delaftaler. Den estimerede samlede værdi af rammeaftalen er ca. 18-20 mio. kr. baseret på Beskæftigelsesministeriets forventede forbrug. Delaftale 1 vedr. strategisk rådgivning og kommunikationskampagner, og dækker ca. 60-70 pct. af den samlede værdi. Delaftale 2 vedr. rådgivning om og udvikling af digitale platforme og systemer, og dækker ca. 30-40 pct. af den samlede værdi. Rammeaftalen indeholder krav om arbejdsklausul, jf. cirkulære om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
Identifikator for proceduren 944e4d6d-aec8-4cce-832b-23c1d96187b8
Tidligere bekendtgørelse 47731bc0-092a-422e-b010-c20327c2ea13-01
Intern ID 2024-2015
Udbudsprocedure Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Ordregiver gennemfører udbudsforretningen efter reglerne om begrænset udbud i udbudsloven, lov nr. 1564 af 15. december 2015 og senere ændringsbekendtgørelser. De nærmere detaljer fremgår af udbudsmaterialet.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  79341100   Konsulentvirksomhed i forbindelse med reklame
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 72212000   Programmeringsservice i forbindelse med applikationsprogrammel, 72212200   Udvikling af programmel til netværk, internet og intranet, 79341400   Tjenester i forbindelse med reklamekampagner, 79415200   Konsulentvirksomhed i forbindelse med design
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Holmens Kanal 20    
By København K
Postnummer 1060
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Landskronagade 33    
By København Ø
Postnummer 2100
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Lersø Parkallé 105    
By København Ø
Postnummer 2100
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Vermundsgade 38    
By København Ø
Postnummer 2100
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 20,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Klage over prækvalifikation: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 1. Klage over tildeling af en kontrakt: Klage over tildeling af en kontrakt skal være indgivet 45 kalenderdage, efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har tildelt/indgået kontrakt, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1. Klage over tildeling under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud): Klage over tildeling af en kontrakt under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen skal være indgivet 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen er tildelt/indgået, hvis denne underretning indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 2. Klage over tildeling af en rammeaftale: Klage over tildeling af en rammeaftale skal være indgivet 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Strategisk rådgivning og kommunikationskampagner
Beskrivelse Beskæftigelsesministeriet har løbende behov for at købe strategisk rådgivning. Den strategiske rådgivning indkøbes eksempelvis i forbindelse med idé- og konceptudvikling, generel rådgivning om intern og ekstern kommunikation og tilpasning af denne i forhold til overordnede visioner og missioner, brandingstrategier og kommunikation om og af diverse kampagner og initiativer. Aftalen indeholderen arbejdsklausul, jf. cirkulære om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
Intern ID 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  79341100   Konsulentvirksomhed i forbindelse med reklame
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  79341400   Tjenester i forbindelse med reklamekampagner
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Der er ingen optioner i rammeaftalen.
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Der er igen særlige hensyn ift. sted.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Beskæftigelsesministeriet kan forlænge rammeaftalen med to x 12 måneder senest tre måneder før rammeaftalens ophør.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 14 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 14 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Fremgår af udbudsmaterialet. Både delaftale 1 og delaftale 2 har krav om arbejdsklausul jf. cirkulære om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
Type Kvalitet
Navn Pris
Beskrivelse Fremgår af udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) 25

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Metode & Strategi
Beskrivelse Fremgår af udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) 40

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Bemanding
Beskrivelse Fremgår af udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) 35
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister Klage over prækvalifikation: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 1. Klage over tildeling af en kontrakt: Klage over tildeling af en kontrakt skal være indgivet 45 kalenderdage, efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har tildelt/indgået kontrakt, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1. Klage over tildeling under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud): Klage over tildeling af en kontrakt under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen skal være indgivet 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen er tildelt/indgået, hvis denne underretning indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 2. Klage over tildeling af en rammeaftale: Klage over tildeling af en rammeaftale skal være indgivet 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Yderligere omfattede købere Rammeaftalen dækker hele Beskæftigelsesministeriet.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Beskæftigelsesministeriet
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Beskæftigelsesministeriet
Organisation, der underskriver kontrakten Beskæftigelsesministeriet
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Rådgivning om og udvikling af digitale platforme og systemer
Beskrivelse Beskæftigelsesministeriet har løbende behov for at købe rådgivning om og udvikling af digitale medier og særmedier. Det kan både være et indkøb til den enkelte styrelse eller et indkøb af en koncernfælles løsning. Formålet med denne delaftale er, at Beskæftigelsesministeriet ud fra en konkret opgavebeskrivelse kan købe en samlet løsning hos leverandøren. Opgaverne på delaftalen vil både bestå af rådgivningsopgaver og udviklingsopgaver. Aftalen indeholder en arbejdsklausul, jf. cirkulære om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter.
Intern ID 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  79341100   Konsulentvirksomhed i forbindelse med reklame
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 72212000   Programmeringsservice i forbindelse med applikationsprogrammel, 72212200   Udvikling af programmel til netværk, internet og intranet
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Der er ingen optioner i rammeaftalen.
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Der er ingen særlige hensyn ift. sted.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Beskæftigelsesministeriet kan forlænge rammeaftalen med to x 12 måneder senest tre måneder før rammeaftalens ophør.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 8 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 8 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Fremgår af udbudsmaterialet
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
Type Kvalitet
Navn Pris
Beskrivelse Fremgår af udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) 25

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Metode & Strategi
Beskrivelse Fremgår af udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) 40

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Bemanding
Beskrivelse Fremgår af udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) 35
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister Klage over prækvalifikation: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 1. Klage over tildeling af en kontrakt: Klage over tildeling af en kontrakt skal være indgivet 45 kalenderdage, efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har tildelt/indgået kontrakt, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1. Klage over tildeling under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud): Klage over tildeling af en kontrakt under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen skal være indgivet 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen er tildelt/indgået, hvis denne underretning indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 2. Klage over tildeling af en rammeaftale: Klage over tildeling af en rammeaftale skal være indgivet 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Yderligere omfattede købere Rammeaftalen dækker hele Beskæftigelsesministeriet.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Beskæftigelsesministeriet
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Beskæftigelsesministeriet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Beskæftigelsesministeriet
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 20 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Advice A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Strategisk rådgivning og kommunikationskampagner - Advice A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 14 000 000,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Strategisk rådgivning og kommunikationskampagner - Advice A/S
Titel Delaftale 1: Strategisk rådgivning og kommunikationsopgaver
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 10/01/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 01/02/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Organisation, der underskriver kontrakten Beskæftigelsesministeriet
Vinder
Officielt navn Geelmuyden Kiese A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Strategisk rådgivning og kommunikationskampagner - Geelmuyden Kiese A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 14 000 000,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Strategisk rådgivning og kommunikationskampagner - Geelmuyden Kiese A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 10/01/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 01/02/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 12
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Advice A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Rådgivning om og udvikling af digitale platforme og systemer - Advice A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 8 000 000,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Rådgivning om og udvikling af digitale platforme og systemer - Advice A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 10/01/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 01/02/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Organisation, der underskriver kontrakten Beskæftigelsesministeriet
Vinder
Officielt navn Dept Design & Technology ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator Rådgivning om og udvikling af digitale platforme og systemer - Dept Design & Technology ApS
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 8 000 000,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Rådgivning om og udvikling af digitale platforme og systemer - Dept Design & Technology ApS
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 10/01/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 01/02/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Vinder
Officielt navn Eksponent
Tilbud
Tilbud – Identifikator Rådgivning om og udvikling af digitale platforme og systemer - Eksponent
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 8 000 000,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Rådgivning om og udvikling af digitale platforme og systemer - Eksponent
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 10/01/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 01/02/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 12
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Beskæftigelsesministeriet
Registreringsnummer 10172748
Postadresse Holmens Kanal 20    
By København K
Postnummer 1060
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Heidi Laanstra
E-mail hlaa@bm.dk
Telefon +45 72205155
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 337795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35    
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Advice A/S
Registreringsnummer 20212209
Postadresse Gammel Kongevej 3E, baghuset    
By København V
Postnummer 1610
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail rikke.o@adviceas.dk
Telefon +45 33422100
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001, LOT-0002
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Geelmuyden Kiese A/S
Registreringsnummer 20816899
Postadresse Jorcks Passage 1, 3.    
By Copenhagen K
Postnummer 1162
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Telefon +45 24489587
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Dept Design & Technology ApS
Registreringsnummer 34611904
Postadresse Langebrogade 6E, 1    
By København K
Postnummer 1411
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Telefon +45 26142797
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0002
8.1.
ORG-0007
Officielt navn Eksponent
Registreringsnummer 29215111
Postadresse Sankt Knuds Vej 41    
By Frederiksberg
Postnummer 1903
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail salg@eksponent.com
Telefon +45 70203421
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0002
8.1.
ORG-0008
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11    
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID f942c2e5-15f4-4f57-9bcb-97891346309e   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 12/02/2025   08:52:27 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 12/02/2025   09:00:35 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer 98068-2025
EUT-S-nummer 31/2025
Offentliggørelsesdato 13/02/2025

Send til en kollega

0.047