23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
11.02.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Aarhus Universitet

Drift, vedligehold og udvikling af webshop


Aarhus Universitet

90691-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Drift, vedligehold og udvikling af webshop
OJ S 29/2025 11/02/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Aarhus Universitet
E-mail ldg@au.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Uddannelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Drift, vedligehold og udvikling af webshop
Beskrivelse Den udbudte kontrakt vedrører Konsulentydelser til at sikre drift, vedligehold, support og udvikling af Ordregivers eksisterende webshopløsning, som er baseret på open source-platformen Magento. Leverandøren vil være ansvarlig for hosting og drift af systemet og servere. Magento-webshopløsningen (Systemet) understøtter internt og eksternt varesalg på AU såsom bøger, kurser, depositummer og internt IT-udstyr, hvorved den primært henvender sig til interne kunder, herunder medarbejdere og studerende, men der tilbydes også produkter til eksterne kunder som privatpersoner og virksomheder. Systemet indeholder funktioner som lagerstyring, automatisk fakturering og sikrer overholdelse af gældende moms- og forbrugerbeskyttelsesregler. Systemet er integreret med Ordregivers økonomisystem, Navision Stat, samt NETS og Ordregivers ITSM-system. Den kommende Leverandør skal kunne bidrage til at opretholde et velfungerende og sikkert System, samt sikre den nødvendige fleksibilitet i forbindelse med løbende tilpasninger og optimeringer af Systemet. Kontrakten indgås med 1 Leverandør. Idet det er Ordregivers vurdering, at en opdeling af Kontrakten i delaftaler ikke vil give den kommercielt bedste løsning, er nærværende Kontrakt ikke opdelt i delaftaler. I nærværende udbud har Ordregiver vurderet, at der stilles krav til grønne/bæredygtige løsninger.
Identifikator for proceduren 0ec455e2-138a-46db-bf07-ddb5178da837
Intern ID 2024-0770649
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud i henhold til Udbudslovens § 56 (Lov nr. 1564 af 15/12/2015), hvilket betyder, at alle interesserede Tilbudsgivere har mulighed for at afgive tilbud i tilknytning til nærværende udbud. Det skal understreges, at Tilbudsgiver og Ordregiver ikke vil kunne forhandle om de afgivne tilbud som blandt andet angivet i en fælleserklæring fra Rådet og Kommissionen i forbindelse med direktiv 71/305/EØF.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Nordre Ringgade 1    
By Aarhus C
Postnummer 8000
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 550 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger ESPD og "Personlige forhold – Udelukkelsesgrunde": Tilbudsgiver skal i forbindelse med tilbuddet udfyldte et fælles europæisk udbudsdokument (ESPD). Tilbudsgiver skal udfylde ESPD'et i Ethics i henhold til de efterspurgte oplysninger i Udbudsbetingelsers afsnit 2.3. A. Personlige forhold – Udelukkelsesgrunde Tilbudsgiver skal anvende ESPD'et til at bekræfte, at denne ikke er omfattet af: De obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens §§135-136. De valgte frivillige udelukkelsesgrunde: Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 – Ordregiveren kan påvise, at Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive Rammeaftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel - Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 - Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis denne erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende situation. procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor Tilbudsgiveren er hjemhørende. Såfremt Tilbudsgiver er omfattet af en af ovenstående udelukkelsesgrunde, vil Tilbudsgiver blive udelukket fra at deltage i udbudsproceduren. Dokumentation: Før tildeling af kontrakten vil Ordregiver kræve, at Tilbudsgiveren som Ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten fremlægger dokumentation i henhold til Udbudslovens § 152 for de oplysninger, der er afgivet i det fælles europæiske udbudsdokument, ESPD, i henhold til Udbudslovens § 148. Ordregiver kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren kræve, at tilbudsgiveren fremlægger dokumentation som nævnt i Udbudslovens § 152, stk. 3 og 5, når dette er nødvendigt for, at proceduren gennemføres korrekt. Ordregiver kan anmode Tilbudsgiveren om at supplere eller præcisere dokumentation modtaget i medfør af Udbudslovens §§ 153-155, 157 og 158. Tilbudsgiver er ikke forpligtet til at fremlægge dokumentation, når 1) Ordregiver kan skaffe certifikaterne eller de relevante oplysninger direkte gennem adgang til en national database eller 2) Ordregiver allerede er i besiddelse af den fornødne dokumentation fra tidligere gennemførte udbudsprocedurer. Nedenstående dokumentation skal fremsendes, hvis Ordregiver beder Tilbudsgiver herom: • Tilbudsgivers personlige forhold - Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske Tilbudsgivere • Hvis Tilbudsgiver er et konsortium (hvis relevant) • Hvis Tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders formåen (hvis relevant) • Tro og love-erklæring ang. Rusland - Tilbudsgiver erklærer, at denne ikke er en del af den personkreds, der fremgår af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, artikel 5k, nr.1 (som indsat ved af Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022, artikel 1, nr. 23) , og som derfor ikke må tildeles offentlige kontrakter. Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor Tilbudsgiver allerede har denne dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse, men dette er ikke et krav. Ordregiver opfordrer dog Tilbudsgiver til at vedlægge en serviceattest til tilbuddet, såfremt Tilbudsgiver er i besiddelse af en gældende serviceattest, da det vil fremskønne processen. Hvis Tilbudsgiver skal fremsende dokumentation vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde, må Serviceattesten maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen. Indhentning af serviceattesten vil normalt tage mellem 2-4 uger, afhængig af hvor hurtigt dokumentationen kan rekvireres af Erhvervsstyrelsen. Indhentning af denne dokumentation er ikke beskeden om tildeling, men udelukkende for at rapportere de oplysninger der er afgivet i ESPDét. Konsortieerklæring: I forbindelse med evt. Kontraktindgåelse skal der underskrives en supplerende konsortieerklæring, jf. Formel C – Konsortieerklæring. Støtteerklæring: I forbindelse med evt. Kontraktindgåelse skal der dertil underskrives en supplerende støtteerklæring, jf. ”Formular – Støtteerklæring, Anden enheds formåen”. Såfremt Tilbudsgiver agter at anvende underleverandører til udførelsen af den udbudte ydelse, ønskes navne på den eller disse juridiske personer angivet klart og entydigt i tilbuddet. Anvendelse af underleverandører kan ikke fritage eller begrænse Tilbudsgivers fulde ansvar under en eventuel Aftale. Ordregivers anslående/forventede samlede forbrug, der er omfattet af udbuddet, udgør på årsbasis 425.000 DDK. Over en seksårig periode udgør det 2.550.000 kr.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Rent nationale udelukkelsesgrunde Andre udelukkelsesgrunde, der måtte være fastsat i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstats lovgivning. Finder de rent nationale udelukkelsesgrunde, der er anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, anvendelse?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Drift, vedligehold og udvikling af webshop
Beskrivelse Den udbudte kontrakt vedrører Konsulentydelser til at sikre drift, vedligehold, support og udvikling af Ordregivers eksisterende webshopløsning, som er baseret på open source-platformen Magento. Leverandøren vil være ansvarlig for hosting og drift af systemet og servere. Magento-webshopløsningen (Systemet) understøtter internt og eksternt varesalg på AU såsom bøger, kurser, depositummer og internt IT-udstyr, hvorved den primært henvender sig til interne kunder, herunder medarbejdere og studerende, men der tilbydes også produkter til eksterne kunder som privatpersoner og virksomheder. Systemet indeholder funktioner som lagerstyring, automatisk fakturering og sikrer overholdelse af gældende moms- og forbrugerbeskyttelsesregler. Systemet er integreret med Ordregivers økonomisystem, Navision Stat, samt NETS og Ordregivers ITSM-system. Den kommende Leverandør skal kunne bidrage til at opretholde et velfungerende og sikkert System, samt sikre den nødvendige fleksibilitet i forbindelse med løbende tilpasninger og optimeringer af Systemet. Kontrakten indgås med 1 Leverandør. Idet det er Ordregivers vurdering, at en opdeling af Kontrakten i delaftaler ikke vil give den kommercielt bedste løsning, er nærværende Kontrakt ikke opdelt i delaftaler. I nærværende udbud har Ordregiver vurderet, at der stilles krav til grønne/bæredygtige løsninger.
Intern ID 2024-0770649
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Nordre Ringgade 1    
By Aarhus C
Postnummer 8000
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Med et varsel på mindst seks måneder til udgangen af ovennævnte kontraktperiode kan Kunden ved Meddelelse på uændrede vilkår forlænge Kontrakten med 12 måneder. Med et varsel på mindst seks måneder til udgangen af første forlængelse på 12 måneders kan Kunden ved Meddelelse på uændrede vilkår forlænge Kontrakten med yderligere 12 måneder, så den samlede maksimale forlængelse udgør 24 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 550 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger ESPD og "Personlige forhold – Udelukkelsesgrunde": Tilbudsgiver skal i forbindelse med tilbuddet udfyldte et fælles europæisk udbudsdokument (ESPD). Tilbudsgiver skal udfylde ESPD'et i Ethics i henhold til de efterspurgte oplysninger i Udbudsbetingelsers afsnit 2.3. A. Personlige forhold – Udelukkelsesgrunde Tilbudsgiver skal anvende ESPD'et til at bekræfte, at denne ikke er omfattet af: De obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens §§135-136. De valgte frivillige udelukkelsesgrunde: Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 – Ordregiveren kan påvise, at Tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive Rammeaftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel - Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 - Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis denne erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende situation. procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor Tilbudsgiveren er hjemhørende. Såfremt Tilbudsgiver er omfattet af en af ovenstående udelukkelsesgrunde, vil Tilbudsgiver blive udelukket fra at deltage i udbudsproceduren. Dokumentation: Før tildeling af kontrakten vil Ordregiver kræve, at Tilbudsgiveren som Ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten fremlægger dokumentation i henhold til Udbudslovens § 152 for de oplysninger, der er afgivet i det fælles europæiske udbudsdokument, ESPD, i henhold til Udbudslovens § 148. Ordregiver kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren kræve, at tilbudsgiveren fremlægger dokumentation som nævnt i Udbudslovens § 152, stk. 3 og 5, når dette er nødvendigt for, at proceduren gennemføres korrekt. Ordregiver kan anmode Tilbudsgiveren om at supplere eller præcisere dokumentation modtaget i medfør af Udbudslovens §§ 153-155, 157 og 158. Tilbudsgiver er ikke forpligtet til at fremlægge dokumentation, når 1) Ordregiver kan skaffe certifikaterne eller de relevante oplysninger direkte gennem adgang til en national database eller 2) Ordregiver allerede er i besiddelse af den fornødne dokumentation fra tidligere gennemførte udbudsprocedurer. Nedenstående dokumentation skal fremsendes, hvis Ordregiver beder Tilbudsgiver herom: • Tilbudsgivers personlige forhold - Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske Tilbudsgivere • Hvis Tilbudsgiver er et konsortium (hvis relevant) • Hvis Tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders formåen (hvis relevant) • Tro og love-erklæring ang. Rusland - Tilbudsgiver erklærer, at denne ikke er en del af den personkreds, der fremgår af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, artikel 5k, nr.1 (som indsat ved af Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022, artikel 1, nr. 23) , og som derfor ikke må tildeles offentlige kontrakter. Ordregiver vil give en passende frist for fremsendelsen. I det tilfælde, hvor Tilbudsgiver allerede har denne dokumentation, må det gerne sendes med allerede ved tilbudsafgivelse, men dette er ikke et krav. Ordregiver opfordrer dog Tilbudsgiver til at vedlægge en serviceattest til tilbuddet, såfremt Tilbudsgiver er i besiddelse af en gældende serviceattest, da det vil fremskønne processen. Hvis Tilbudsgiver skal fremsende dokumentation vedrørende ovenstående udelukkelsesgrunde, må Serviceattesten maksimalt være udstedt 6 måneder før tilbudsfristen. Indhentning af serviceattesten vil normalt tage mellem 2-4 uger, afhængig af hvor hurtigt dokumentationen kan rekvireres af Erhvervsstyrelsen. Indhentning af denne dokumentation er ikke beskeden om tildeling, men udelukkende for at rapportere de oplysninger der er afgivet i ESPDét. Konsortieerklæring: I forbindelse med evt. Kontraktindgåelse skal der underskrives en supplerende konsortieerklæring, jf. Formel C – Konsortieerklæring. Støtteerklæring: I forbindelse med evt. Kontraktindgåelse skal der dertil underskrives en supplerende støtteerklæring, jf. ”Formular – Støtteerklæring, Anden enheds formåen”. Såfremt Tilbudsgiver agter at anvende underleverandører til udførelsen af den udbudte ydelse, ønskes navne på den eller disse juridiske personer angivet klart og entydigt i tilbuddet. Anvendelse af underleverandører kan ikke fritage eller begrænse Tilbudsgivers fulde ansvar under en eventuel Aftale. Ordregivers anslående/forventede samlede forbrug, der er omfattet af udbuddet, udgør på årsbasis 425.000 DDK. Over en seksårig periode udgør det 2.550.000 kr.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger: • Tilbudsgivers egenkapital skal i det seneste disponible regnskabsår være positiv. Ved det "seneste disponible regnskabsår" forstås det seneste regnskab afsluttet i overens-stemmelse med de regler og den praksis, der gælder for tilbudsgiverens regnskabsaflæg-gelse. Baserer Tilbudsgiver sig på andre enheders formåen beregnes egenkapitalen som Tilbuds-giverens og disse andre enheders samlede egenkapital i hvert af det seneste disponible regnskabsår. Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede egenkapital i hvert af det seneste disponible regnskabsår. Tilbudsgivers egenkapital skal i det seneste disponible regnskabsår være positiv. Baserer Tilbudsgiver sig på andre enheders formåen beregnes egenkapitalen som Tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede egenkapital i hvert af det seneste disponible regnskabsår. Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede egenkapital i hvert af det disponible regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Tilbudsgiver skal beskrive minimum 1 tilsvarende og relevant reference inden for løbende leverance af support, drift, vedligehold og udvikling af en Magento-baseret webshopløsning inden for de seneste 2 år. Med tilsvarende referencer forstår Ordregiver opgaver, der omfatter levering af konsulent-ydelser til support, drift, vedligehold og udvikling en af Magento-webshopløsning, hvor Tilbudsgiver samtidig har været ansvarlig for hosting og drift af Systemet. Referencer kan vedrøre leverancer til både offentlige og private kunder. De 2 år beregnes fra datoen for fremsendelse af udbudsbekendtgørelsen til TED. Hver reference bedes indeholde: • Startdato og slutdato (er referencen ikke afsluttet, slutdatoen ikke er kendt, anføres ”igangværende” under Beskrivelse). • Navn på modtager og kontaktoplysninger. Referencerne skal beskrives i ESPD’et, og kan ikke vedlægges som bilag. Ordregiver forventer at hver reference maksimalt fylder to A4-sider i den printede version af ESPD'et. Ang. dokumentation af teknisk og faglig formåen: Ordregiver forbeholder sig ret til at verificere, at referencerne er udført. Ordregiver anser referencelisten fra Tilbudsgiver som udgørende endelig dokumentation.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
Type Pris
Navn Pris
Beskrivelse Evalueringen af underkriteriet ”pris” er baseret på den ”samlet vægtet evalueringspris”. Den samlede vægtede evalueringssum anvendes i beregningen af den laveste pris som omregnes til karakter. Karakteren ganges herefter med vægten for Pris som er 40 %.
Vægtning (procentdel, præcis) 40

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Udbudsbetingelserne indeholder delkriterierne for Kvalitet. Delkriterierne er vægtet. Der gives en karakter for hvert delkriterium som herefter ganges med denne vægt. Summen af de vægtede delkriterier udgør karakteren for kvalitet. Karakteren for kvalitet ganges herefter med dennes vægt som er 60 %.
Vægtning (procentdel, præcis) 60
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 28/02/2025   11:00:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 12/03/2025   11:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 12/03/2025   11:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om klagefrister I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen; 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2, 2. pkt. En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgivestil Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens §12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Aarhus Universitet
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Aarhus Universitet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Aarhus Universitet
Organisation, der behandler tilbud Aarhus Universitet
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Aarhus Universitet
Registreringsnummer ORG-31119103
Postadresse Nordre Ringgade 1    
By Aarhus C
Postnummer 8000
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Lisette Gerlach
E-mail ldg@au.dk
Telefon 93522862
Internetadresse https://www.au.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer ORG-37795526
Postadresse Toldboden 2    
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for udbud
Telefon +45 72405708
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer ORG-10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35    
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11    
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 794e64fd-0135-4a5f-95e0-9decd15f2a99   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 07/02/2025   13:42:21 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 07/02/2025   14:41:37 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer 90691-2025
EUT-S-nummer 29/2025
Offentliggørelsesdato 11/02/2025

Send til en kollega

0.094