23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
05.02.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Fællesindkøb Midt

Lovguide


Fællesindkøb Midt

79439-2025 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Lovguide
OJ S 25/2025 05/02/2025
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Fællesindkøb Midt
E-mail lielk@fikm.dk
1.1.
Køber
Officielt navn Horsens Kommune
E-mail lielk@fikm.dk
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Lovguide
Beskrivelse Horsens Kommune har behov for at anskaffe et nyt lovguide-system, da den nuværende aftale udløber den 31. maj 2025. Den eksisterende aftale er med leverandøren Schultz, som leverer løsningen Schultz KommuneKoncept. Horsens Kommune har efter en markedsafdækning konstateret, at der nu kun findes en leverandør af dansk lovguide-system, idet Karnov har opkøbt Schultz KommuneKoncept. Det nye system skal primært støtte medarbejdere i arbejdet med love og regler inden for beskæftigelsesområdet, socialområdet og serviceloven. Derudover skal det håndtere personaleforhold og inkludere Kommunernes Landsforenings (KL) kommentarer til overenskomster og aftaler. Løsningen skal omfatte følgende: 1. Lovgivning og vejledning - Adgang til opdaterede love og vejledninger inden for beskæftigelse, socialområdet og serviceloven. - Integration af KL’s kommentarer og fortolkninger vedrørende overenskomster og aftaler. 2. Skræddersyet indhold - Mulighed for at uploade og vedligeholde kommunens egne procedurer, regler og arbejdsgange. - Indhold kan kategoriseres og tilpasses specifikke lovområder for nem adgang. 3. Brugervenlighed og søgefunktion - Avanceret søgefunktion til hurtig og effektiv adgang til love, regler og kommentarer. - Intuitivt interface, der er let at anvende i dagligdagen. 4. Opdateringer og vedligeholdelse - Løbende opdateringer, så systemet altid indeholder de nyeste juridiske oplysninger. - Automatisk opdatering af KL’s kommentarer ved ændringer i overenskomster og aftaler. 5. Adgang og roller - Differentierede adgangsrettigheder baseret på medarbejdernes roller.
Identifikator for proceduren a168643a-dd8a-4202-8dd4-b1dab1dafef7
Intern ID 2025/6
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Chr. M. Østergaards Vej 4    
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Da Karnov nu er den eneste leverandør, vil Horsens Kommune indgå en aftale om køb af Karnovs jurapakke.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Lovguide
Beskrivelse Horsens Kommune har behov for at anskaffe et nyt lovguide-system, da den nuværende aftale udløber den 31. maj 2025. Den eksisterende aftale er med leverandøren Schultz, som leverer løsningen Schultz KommuneKoncept. Horsens Kommune har efter en markedsafdækning konstateret, at der nu kun findes en leverandør af dansk lovguide-system, idet Karnov har opkøbt Schultz KommuneKoncept. Det nye system skal primært støtte medarbejdere i arbejdet med love og regler inden for beskæftigelsesområdet, socialområdet og serviceloven. Derudover skal det håndtere personaleforhold og inkludere Kommunernes Landsforenings (KL) kommentarer til overenskomster og aftaler. Løsningen skal omfatte følgende: 1. Lovgivning og vejledning - Adgang til opdaterede love og vejledninger inden for beskæftigelse, socialområdet og serviceloven. - Integration af KL’s kommentarer og fortolkninger vedrørende overenskomster og aftaler. 2. Skræddersyet indhold - Mulighed for at uploade og vedligeholde kommunens egne procedurer, regler og arbejdsgange. - Indhold kan kategoriseres og tilpasses specifikke lovområder for nem adgang. 3. Brugervenlighed og søgefunktion - Avanceret søgefunktion til hurtig og effektiv adgang til love, regler og kommentarer. - Intuitivt interface, der er let at anvende i dagligdagen. 4. Opdateringer og vedligeholdelse - Løbende opdateringer, så systemet altid indeholder de nyeste juridiske oplysninger. - Automatisk opdatering af KL’s kommentarer ved ændringer i overenskomster og aftaler. 5. Adgang og roller - Differentierede adgangsrettigheder baseret på medarbejdernes roller.
Intern ID 2025/6
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Chr. M. Østergaards Vej 4    
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/06/2025
Varigheds slutdato 31/05/2029
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Yderligere oplysninger Da Karnov nu er den eneste leverandør, vil Horsens Kommune indgå en aftale om køb af Karnovs jurapakke.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Horsens Kommune
Organisation, der udfører betalingen Horsens Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten Horsens Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse Da Karnov nu er den eneste leverandør, vil Horsens Kommune indgå en aftale om køb af Karnovs jurapakke.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Karnov Group
Tilbud
Tilbud – Identifikator 2025/6
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 2025/6
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 04/02/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Horsens Kommune
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Fællesindkøb Midt
Postadresse Chr M Østergaards Vej 4    
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Lina Elkær
E-mail lielk@fikm.dk
Telefon 76292018
Internetadresse https://fikm.dk/
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2    
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35    
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Horsens Kommune
Registreringsnummer 29189889
Afdeling Fællesindkøb Midt
Postadresse Chr. M. Østergaards Vej 4    
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Fællesindkøb Midt
E-mail lielk@fikm.dk
Telefon 76812018
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Karnov Group
Registreringsnummer 10361990
By København K
Postnummer 1165
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Telefon 337407
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11    
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID eb36a26d-4a45-4238-a0c5-6d8b51b5887e   -   01
Formulartype Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 04/02/2025   12:47:51 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 04/02/2025   12:50:49 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer 79439-2025
EUT-S-nummer 25/2025
Offentliggørelsesdato 05/02/2025

Send til en kollega

0.042