23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
03.02.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

AI platform til tilstandsvurderinger og vedligeholdelsesplaner


Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

70980-2025 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – AI platform til tilstandsvurderinger og vedligeholdelsesplaner
OJ S 23/2025 03/02/2025
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
E-mail l80j@kk.dk
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel AI platform til tilstandsvurderinger og vedligeholdelsesplaner
Beskrivelse Ordregiver anskaffer en softwareløsning til analyse af bygningsdata ved hjælp af kunstig intelligens (AI) til understøttelse af tilstandsvurderinger og planlagt periodisk vedligeholdelse. Som en af Danmarks største ejendomsadministratorer med ca. 3.500 bygninger har ordregiver et behov for effektiv styring af ejendomsporteføljen. Ved at anvende innovative løsninger, kan ordregiver effektivt udarbejde tilstandsvurderinger samt arbejde strategisk med vedligeholdelsesplaner for at sikre effektiv økonomistyring af ejendomsporteføljen.Ordregiver har til hensigt at indgå kontrakt med virksomheden Proprty.ai om levering af AI-platform til analyse af ordregivers bygningsdata. Det er ordregivers vurdering at Proprty.ai er den eneste økonomiske aktør på markedet for softwareløsninger som kan levere en datadrevet platform som kan bidrage til økonomisk effektiv styring af tilstandsvurderinger og vedligeholdelsesplaner til større ejendomsporteføljer. Løsningen anvender kunstig intelligens til at analysere bygningsdata baseret på en større datamodel og derigennem lave tilstandsvurderinger og beregnes optimale vedligeholdelsesplaner for de enkelte bygninger og ejendomsporteføljen som helhed. Ordregivers saglige begrundelse for nødvendigheden af en datadrevet og analytisk tilgang til behandling af tilstandsvurderinger og vedligeholdelsesplaner, skyldes særligt ejendomsporteføljens størrelse på ca. 2,6 mio. m2 og 3.500 bygninger.Ordregiver forventer at indgå kontrakt med Proprty.ai senest d. 31. marts 2025 efter proceduren "udbud med forhandling uden forudgående bekendtgørelse" på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager jf. udbudslovens § 80 stk. 3 nr. 2. Årsagen hertil er beskrevet ovenfor. Ordregiver vurderer ikke at markedet kan tilbyde et rimeligt alternativ som opfylder samme behov. Derfor fremsendes denne bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed i overensstemmelse med LBK nr. 593 af 02/06/2016 (lov om Klagenævnet for Udbud) § 4 stk. 1. Ordregiver udsender ligeledes bekendtgørelse om indgået kontrakt som forventes offentliggjort d. 31. marts 2025.Såfremt en økonomisk aktør kan tilbyde ordregiver en tilsvarende løsning, kan ordregiver kontaktes med henblik på en markedsdialog.
Identifikator for proceduren 088250c5-8133-458d-9019-91f91d300e91
Intern ID 247025949
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel AI platform til tilstandsvurderinger og vedligeholdelsesplaner
Beskrivelse Ordregiver anskaffer en softwareløsning til analyse af bygningsdata ved hjælp af kunstig intelligens (AI) til understøttelse af tilstandsvurderinger og planlagt periodisk vedligeholdelse. Som en af Danmarks største ejendomsadministratorer med ca. 3.500 bygninger har ordregiver et behov for effektiv styring af ejendomsporteføljen. Ved at anvende innovative løsninger, kan ordregiver effektivt udarbejde tilstandsvurderinger samt arbejde strategisk med vedligeholdelsesplaner for at sikre effektiv økonomistyring af ejendomsporteføljen.Ordregiver har til hensigt at indgå kontrakt med virksomheden Proprty.ai om levering af AI-platform til analyse af ordregivers bygningsdata. Det er ordregivers vurdering at Proprty.ai er den eneste økonomiske aktør på markedet for softwareløsninger som kan levere en datadrevet platform som kan bidrage til økonomisk effektiv styring af tilstandsvurderinger og vedligeholdelsesplaner til større ejendomsporteføljer. Løsningen anvender kunstig intelligens til at analysere bygningsdata baseret på en større datamodel og derigennem lave tilstandsvurderinger og beregnes optimale vedligeholdelsesplaner for de enkelte bygninger og ejendomsporteføljen som helhed. Ordregivers saglige begrundelse for nødvendigheden af en datadrevet og analytisk tilgang til behandling af tilstandsvurderinger og vedligeholdelsesplaner, skyldes særligt ejendomsporteføljens størrelse på ca. 2,6 mio. m2 og 3.500 bygninger.Ordregiver forventer at indgå kontrakt med Proprty.ai senest d. 31. marts 2025 efter proceduren "udbud med forhandling uden forudgående bekendtgørelse" på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager jf. udbudslovens § 80 stk. 3 nr. 2. Årsagen hertil er beskrevet ovenfor. Ordregiver vurderer ikke at markedet kan tilbyde et rimeligt alternativ som opfylder samme behov. Derfor fremsendes denne bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed i overensstemmelse med LBK nr. 593 af 02/06/2016 (lov om Klagenævnet for Udbud) § 4 stk. 1. Ordregiver udsender ligeledes bekendtgørelse om indgået kontrakt som forventes offentliggjort d. 31. marts 2025.Såfremt en økonomisk aktør kan tilbyde ordregiver en tilsvarende løsning, kan ordregiver kontaktes med henblik på en markedsdialog.
Intern ID 247025949
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Proprty.ai
Tilbud
Tilbud – Identifikator 247025949
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Tilbuddet blev rangordnet nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 247025949
Titel AI platform til tilstandsvurderinger og vedligeholdelsesplaner
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Registreringsnummer 64942212
Afdeling Økonomiforvaltningen
Postadresse Borups Allé 177    
By København NV
Postnummer 2400
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Rawand Sabir
E-mail l80j@kk.dk
Telefon +45 33663366
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2    
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35    
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Proprty.ai
Organisationen er en fysisk person
Registreringsnummer 43641298
By København K
Postnummer 2720
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail hello@proprty.ai
Telefon 30303930
Internetadresse https://www.proprty.ai
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11    
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 9c75baa2-d8ed-4132-8a5f-8b196309f8ff   -   01
Formulartype Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 31/01/2025   12:30:58 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 31/01/2025   12:31:16 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer 70980-2025
EUT-S-nummer 23/2025
Offentliggørelsesdato 03/02/2025

Send til en kollega

0.111