1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Fællesindkøb Fyn
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Faaborg-Midtfyn Kommune
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Profylaksebekendtgørelse om levering af lovguide system til Faaborg-Midtfyn Kommune
Beskrivelse
:
Fællesindkøb Fyn offentliggør på vegne af Faaborg-Midtfyn Kommune profylaksebekendtgørelse vedr. levering af lovguide system.Faaborg-Midtfyn Kommunes har behov for indkøb af et lovguide system.Faaborg-Midtfyn Kommunes nuværende kontrakt vedr. lovguide system udløber den 28. februar 2025. Fællesindkøb Fyn har, på vegne af Faaborg-Midtfyn Kommune, derfor undersøgt hvilke muligheder der er for indkøb af nyt lovguide system.Kommunens nuværende leverandør af lovguide system er J H SCHULTZ INFORMATION A/S, der leverer løsningen Schultz KommuneKoncept, indkøbt via den tidligere SKI 02.19. Derudover har enkelte afdelinger købt licenser til Karnovs jurapakke ved Karnov Group.Fællesindkøb Fyn har foretaget en markedsafdækning og i den forbindelse konstateret, at der har eksisteret to leverandører af lovguide systemer: J H SCHULTZ INFORMATION A/S og Karnov Group. Begge leverandører tilbød løsninger, der dækkede kommunens behov inden for forvaltningsområder. Medio juni 2024 har J H SCHULTZ INFORMATION A/S dog oplyst, at de har solgt deres lovguide system til Karnov Group, hvorfor der hermed nu kun eksisterer én leverandør af danske lovguidesystemer, Karnov Group.Det nye lovguide system skal primært understøtte kommunens medarbejdere i arbejdet med og anvendelsen af love og regler inden for beskæftigelsesområdet, socialområdet, serviceloven samt offentligretlig lovgivning generelt. Derudover skal systemet anvendes til håndtering af personaleforhold og inkludere Kommunernes Landsforenings (KL) kommentarer til overenskomster og aftaler.Systemet skal opfylde følgende krav:1. Lovgivning og vejledningAdgang til opdaterede love og vejledninger inden for beskæftigelsesområdet, socialområdet, serviceloven samt offentligretlig lovgivning generelt.Integration af KL’s kommentarer og fortolkninger i forhold til overenskomster og aftaler.Kommentarer fra lovforarbejder m.m. 2. Skræddersyede indholdsmuligheder Mulighed for at uploade og vedligeholde kommunens egne procedurer, regler og arbejdsgange i systemet.At indhold kan kategoriseres og tilpasses specifikke lovområder for nem adgang for medarbejderne. 3. Brugervenlighed og søgefunktion Avanceret søgefunktion som gør det muligt at finde relevante love, regler og kommentarer hurtigt og effektivt. Intuitivt interface, der gør det let for medarbejderne at anvende systemet i dagligdagen. 4. Opdateringer og vedligeholdelseLøbende opdateringer af lovgivning mv., så systemet altid indeholder de nyeste juridiske oplysninger.Automatisk opdatering af KL’s kommentarer ved ændringer i overenskomster og aftaler. 5. Adgang og rollerSystemet skal være tilgængeligt for alle relevante medarbejdere i kommunen, med mulighed for at differentiere adgangsrettigheder afhængigt af brugernes roller.Idet der på nuværende tidspunkt kun forefindes én leverandør, der kan levere et lovguide system, vil Faaborg-Midtfyn Kommune indgå en kontrakt med Karnov Group om indkøb af Karnovs jurapakke.Kontrakten indgås for 5 år.
Identifikator for proceduren
:
be40defc-e4c8-4468-887a-49222e56c91d
Intern ID
:
248008408
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Profylaksebekendtgørelse om levering af lovguide system til Faaborg-Midtfyn Kommune
Beskrivelse
:
Fællesindkøb Fyn offentliggør på vegne af Faaborg-Midtfyn Kommune profylaksebekendtgørelse vedr. levering af lovguide system.Faaborg-Midtfyn Kommunes har behov for indkøb af et lovguide system.Faaborg-Midtfyn Kommunes nuværende kontrakt vedr. lovguide system udløber den 28. februar 2025. Fællesindkøb Fyn har, på vegne af Faaborg-Midtfyn Kommune, derfor undersøgt hvilke muligheder der er for indkøb af nyt lovguide system.Kommunens nuværende leverandør af lovguide system er J H SCHULTZ INFORMATION A/S, der leverer løsningen Schultz KommuneKoncept, indkøbt via den tidligere SKI 02.19. Derudover har enkelte afdelinger købt licenser til Karnovs jurapakke ved Karnov Group.Fællesindkøb Fyn har foretaget en markedsafdækning og i den forbindelse konstateret, at der har eksisteret to leverandører af lovguide systemer: J H SCHULTZ INFORMATION A/S og Karnov Group. Begge leverandører tilbød løsninger, der dækkede kommunens behov inden for forvaltningsområder. Medio juni 2024 har J H SCHULTZ INFORMATION A/S dog oplyst, at de har solgt deres lovguide system til Karnov Group, hvorfor der hermed nu kun eksisterer én leverandør af danske lovguidesystemer, Karnov Group.Det nye lovguide system skal primært understøtte kommunens medarbejdere i arbejdet med og anvendelsen af love og regler inden for beskæftigelsesområdet, socialområdet, serviceloven samt offentligretlig lovgivning generelt. Derudover skal systemet anvendes til håndtering af personaleforhold og inkludere Kommunernes Landsforenings (KL) kommentarer til overenskomster og aftaler.Systemet skal opfylde følgende krav:1. Lovgivning og vejledningAdgang til opdaterede love og vejledninger inden for beskæftigelsesområdet, socialområdet, serviceloven samt offentligretlig lovgivning generelt.Integration af KL’s kommentarer og fortolkninger i forhold til overenskomster og aftaler.Kommentarer fra lovforarbejder m.m. 2. Skræddersyede indholdsmuligheder Mulighed for at uploade og vedligeholde kommunens egne procedurer, regler og arbejdsgange i systemet.At indhold kan kategoriseres og tilpasses specifikke lovområder for nem adgang for medarbejderne. 3. Brugervenlighed og søgefunktion Avanceret søgefunktion som gør det muligt at finde relevante love, regler og kommentarer hurtigt og effektivt. Intuitivt interface, der gør det let for medarbejderne at anvende systemet i dagligdagen. 4. Opdateringer og vedligeholdelseLøbende opdateringer af lovgivning mv., så systemet altid indeholder de nyeste juridiske oplysninger.Automatisk opdatering af KL’s kommentarer ved ændringer i overenskomster og aftaler. 5. Adgang og rollerSystemet skal være tilgængeligt for alle relevante medarbejdere i kommunen, med mulighed for at differentiere adgangsrettigheder afhængigt af brugernes roller.Idet der på nuværende tidspunkt kun forefindes én leverandør, der kan levere et lovguide system, vil Faaborg-Midtfyn Kommune indgå en kontrakt med Karnov Group om indkøb af Karnovs jurapakke.Kontrakten indgås for 5 år.
Intern ID
:
248008408
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
60
Måneder
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Karnov Group Denmark A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Karnov Tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Karnov kontrakt
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Fællesindkøb Fyn
Registreringsnummer
:
29188645
Postadresse
:
Østerågade 40
By
:
Broby
Postnummer
:
5872
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Thania Vexlund Thomsen
Telefon
:
+45 72531131
Denne organisations roller
:
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Faaborg-Midtfyn Kommune
Registreringsnummer
:
29 18 86 45
By
:
Ringe
Postnummer
:
5750
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
72530530
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Karnov Group Denmark A/S
Registreringsnummer
:
10361990
Postadresse
:
Sankt Petri Passage 5, st.
By
:
København
Postnummer
:
1165
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Henrik Linaa
Telefon
:
+4529470431
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
72c8fddf-4515-451d-aa7e-6085b4cc512e
-
01
Formulartype
:
Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype
:
25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
28/01/2025
09:55:29 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
28/01/2025
09:55:49 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
62393-2025
EUT-S-nummer
:
20/2025
Offentliggørelsesdato
:
29/01/2025