1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Vesthimmerlands Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af institutionssystem til Vesthimmerlands Kommune
Beskrivelse
:
Vesthimmerlands Kommune ønsker at anskaffe og implementere en samlet integreret løsning til håndtering af alt vedr. børnepasningsområdet: Kommunale pasningsordninger, opskrivning/visitation, private pasningstilbud, mellemkommunale pasningsforhold, forældrebetaling, tilskud og økonomi.
Identifikator for proceduren
:
0cfde96c-e4ae-40c8-bf0b-b14b127dcb94
Tidligere bekendtgørelse
:
d928258c-628d-487f-bb12-48a57ed25f2a-01
Intern ID
:
240515551
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som offentligt udbud uden krav til teknisk og faglig formåen eller til økonomisk og financiel kapacitet. Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde stilles krav om, at tilbudsgiver ikke må være erklæret konkurs eller i en situation, der svarer til konkurs.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72200000
Programmering af software og konsulentvirksomhed,
72400000
Internettjenester,
72600000
Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
10 500 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af institutionssystem til Vesthimmerlands Kommune
Beskrivelse
:
Vesthimmerlands Kommune ønsker at anskaffe og implementere en samlet integreret løsning til håndtering af alt vedr. børnepasningsområdet: Kommunale pasningsordninger, opskrivning/visitation, private pasningstilbud, mellemkommunale pasningsforhold, forældrebetaling, tilskud og økonomi.
Intern ID
:
240515551
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72200000
Programmering af software og konsulentvirksomhed,
72400000
Internettjenester,
72600000
Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
28/02/2025
Varigheds slutdato
:
28/02/2031
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Kommunen har mulighed for at forlænge aftalen med 2 gange 12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
10 500 000,00
DKK
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Evaluering af prisen foretages på baggrund af det af Tilbudsgivers udfyldte bilag 4 Vederlag. Pris vægter 20% i evalueringen. Evaluering af underkriteriet ”Pris” vil ske på baggrund af den samlede evalueringstekniske pris, som fremkommer i ”Tilbudslisten” og genereres ud i bilag 4 Vederlag ved tilbudsgivers udfyldelse af tilbuddet. Evalueringsprisen opgøres som en samlet teknisk tilbudssum beregnet over den samlede kontraktperiode inkl. optioner. Vægtene for de enkelte prispunkter fremgår af bilag 4 – Vederlag under de respektive faner. Tilbudspriserne omregnes til procentvise forskelle i forhold til tilbuddet med laveste pris og ganges herefter med 20%.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
20
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Funktion og brugervenlighed, højeste point 10,00, vægt 7 Samarbejde, højeste point 10,00, vægt 2 Implementering og Exit, højeste point 10,00, vægt 1
Vægtning (procentdel, præcis)
:
80
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
10 500 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
KMD A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
245747221
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
10 500 000,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
245747221
Titel
:
Kontrakt vedrørende levering af institutionssystem til Vesthimmerlands Kommune
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
02/01/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
20/01/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Vesthimmerlands Kommune
Registreringsnummer
:
29189471
Postadresse
:
Vestre Boulevard 7
By
:
Aars
Postnummer
:
9600
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Indkøbsafdelingen
Telefon
:
+45 99667000
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
KMD A/S
Registreringsnummer
:
26911745
Postadresse
:
Lautrupparken 40-42
By
:
Ballerup
Postnummer
:
2750
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
KMD
Telefon
:
44601000
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
e52cbead-cd8f-4221-b212-766d373db4d9
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
21/01/2025
10:46:23 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
21/01/2025
10:46:51 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
45448-2025
EUT-S-nummer
:
15/2025
Offentliggørelsesdato
:
22/01/2025