1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Middelfart kommune
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af AIA – Sikringsydelser og ADK-udstyr til Middelfart Kommune
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører en rammeaftale i forhold til leverance, installation og servicering i Middelfart Kommunes ejendomme. Sikringsydelser der indgår i udbuddet er Automatisk Indbruds Alarm –anlæg (AIA-anlæg) samt ADK-systemer.
Identifikator for proceduren
:
56d09201-ea76-491f-a54b-41786bd3255e
Tidligere bekendtgørelse
:
36089-2025
Intern ID
:
385218
Udbudsprocedure
:
Begrænset
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
50000000
Reparations- og vedligeholdelsestjenester
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
51100000
Installation af elektrisk og mekanisk udstyr,
45312200
Installation af tyverialarmsystem,
50711000
Reparation og vedligeholdelse af elektriske installationer i bygninger,
50700000
Reparation og vedligeholdelse af installationer i bygninger,
31625000
Tyverialarmer og brandalarmer,
31625300
Tyverialarmsystemer
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Middelfart Kommune
By
:
Middelfart
Postnummer
:
5500
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
4 400 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
5 720 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af AIA – Sikringsydelser og ADK-udstyr til Middelfart Kommune
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører en rammeaftale i forhold til leverance, installation og servicering i Middelfart Kommunes ejendomme. Sikringsydelser der indgår i udbuddet er Automatisk Indbruds Alarm –anlæg (AIA-anlæg) samt ADK-systemer.
Intern ID
:
385218
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
50000000
Reparations- og vedligeholdelsestjenester
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
51100000
Installation af elektrisk og mekanisk udstyr,
45312200
Installation af tyverialarmsystem,
50711000
Reparation og vedligeholdelse af elektriske installationer i bygninger,
50700000
Reparation og vedligeholdelse af installationer i bygninger,
31625000
Tyverialarmer og brandalarmer,
31625300
Tyverialarmsystemer
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Middelfart Kommune
By
:
Middelfart
Postnummer
:
5500
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/09/2025
Varigheds slutdato
:
31/08/2029
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
4 400 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
5 720 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Detaljerede anlægslister for AIA og ADK vil blive tilsendt de 5 prækvalificerede tilbudsgivere.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Alle priser udfyldes i bilag 3 - Tilbudsprislisten Med pris forstås nettopriser i danske kroner. Priserne skal være tilbudt inklusive alle afgifter, gebyrer, kørsel, leveringsomkostninger og lignende, men eksklusiv moms. Underkriteriet ”pris” vurderes på baggrund af den samlede evalueringstekniske sum. Hvert tilbud tildeles ud fra denne sum point på en skala fra 0-10 efter en lineær model. Tilbuddet med den laveste pris tildeles 10 point. Hvor den lineære models nulpunkt placeres, afhænger af spredning i tilbuddene: • Hvis den højeste pris ligger 30 % eller mindre over den laveste pris, gives 0 point til en (fiktiv) pris, der er 30 % dyrere end den laveste. • Hvis den højeste pris ligger mere end 30%, men mindre end 50 %, over den laveste pris, gives der 0 point til tilbuddet med den højeste pris. • Hvis den højeste pris ligger 50 % eller mere over den laveste pris, gives der 0 point til en (fiktiv) pris, der er 50 % højere end den laveste. Alle tilbud, der er mere end 50 % dyrere end det laveste, tildeles også 0 point. Tilbuddene tildeles point i forhold til deres placering på den lineære skala ud fra følgende formel: Point = maksimumpoint – ((maksimumpoint – minimumpoint)/X pct.) * (pris – laveste pris)/laveste pris
Vægtning (procentdel, præcis)
:
35
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Kvalitetsbeskrivelserne udfyldes i bilag 4 – Skabelon til besvarelse af kvalitative kriterier. - Under beskrivelse vægtes det positivt, at der er muligheder for kapacitetsudvidelser i anlægget, tilslutning af forskellige typer detektorer, tilslutning af eksterne anlæg – herunder sammenkobling, udvidelse af andre funktioner. - Det vægtes positivt at leverede ADK anlæg kan etableres som daglig styring af AIA anlæg. - Det vægtes positivt at både ADK og AIA systemerne er brugervenlige og intuitive for daglige brugere, fritidsbrugere, administratorer og servicepersonale. - Det vægtes positivt med en overskuelig og ensartet dokumentation for omfang af anlægs- og servicedokumentation, herunder teknisk dokumentation, der kan bruges til fremtidige udvidelser og/eller ændringer i anlæggene.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
35
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Teamet og tilgængelighed Beskrivelser af teamet og tilgængelighed udfyldes i bilag 4 – Skabelon til besvarelse af kvalitative kriterier. Med teamet forstås, sammensætningen af det konkrete team som skal indgå i leverancen. Her vægtes teamets erfaring og uddannelse positivt. Med tilgængelighed forstås, hvordan og hvornår vi kan komme i kontakt med leverandøren. Det vægtes særligt positivt, hvis der er en direkte kontakt indenfor normal arbejdstid, som i forbindelse med nærværende rammeaftale har kendskab til lokale forhold omkring Middelfart Kommunes AIA og ADK-anlæg(fast kontaktperson).
Vægtning (procentdel, præcis)
:
20
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Andel af vognpark på el ved aftalestart den 1. september 2025 Tilbudsgiver skal angive i bilag 4a, hvor stor en andel af vognparken, som tilbudsgiver vil benytte til opfyldelse af nærværende aftale, som udelukkende har el som drivmiddel. Der opnås point ud fra nedenstående skala. Andel af vognpark på el ved aftalestart Point 91-100 % 10 81-90 % 9 71-80 % 8 61-70 % 7 51-60 % 6 41-50 % 5 31-40 % 4 21-30 % 3 11-20 % 2 1-10 % 1 0 % 0
Vægtning (procentdel, præcis)
:
10
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Middelfart kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Middelfart kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Comdia ApS
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Middelfart kommune
Registreringsnummer
:
29189684
Postadresse
:
Nytorv 9
By
:
Middelfart
Postnummer
:
5500
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Anders Grabski Larsen
Telefon
:
+45 88885500
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
aff1ecbc-1415-422e-bdad-55908ac62788
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
21/01/2025
09:11:28 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
43797-2025
EUT-S-nummer
:
15/2025
Offentliggørelsesdato
:
22/01/2025