1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
NOVAFOS A/S
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af levering af el-artikler 2024
Beskrivelse
:
Nærværende udbud vedrører indkøb og levering af El-artikler til Novafos A/S og dennes koncernforbundne selskaber jf. udbudsbilag F. Tilbudsgiver skal tilbyde et professionelt sortiment indenfor følgende kategorier: 1.El-teknik 2.Kabler, ledninger og føringsvej 3.Belysning 4.Procesteknik 5.Befæstelse 6.Værktøj 7.Indretning, transport, stiger 8.Data Denne rammeaftale omfatter levering af et fuldt sortiment inden for el-artikler til Ordregiver. Leverandøren skal stille sit fulde sortiment indenfor de i Bilag 3 - Tilbudsliste angivne varekategorier til rådighed for Ordregiver i hele aftaleperioden. Således er der ikke angivet konkrete produkter i rammeaftalen, men et ønske om et fuldt sortiment inden for de beskrevne varekategorier. Samtlige af Novafos enheder er omfattet af rammeaftalen. Den anslåede værdi af Rammeaftalen (i alt 4 år inklusive mulighed for forlængelser) udgør 10.000.000 kr. eksklusive moms. Den maksimale værdi af Rammeaftalen (i alt 4 år inklusive mulighed for forlængelser) er anslået til 14.000.000 kr. eksklusive moms.
Identifikator for proceduren
:
1048a783-0a3d-44fd-ad54-2e09a0eb2ce7
Tidligere bekendtgørelse
:
536976-2024
Intern ID
:
329890
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
31680000
Elartikler og tilbehør
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
31681400
Elektriske komponenter
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
10 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
14 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af levering af el-artikler 2024
Beskrivelse
:
Nærværende udbud vedrører indkøb og levering af El-artikler til Novafos A/S og dennes koncernforbundne selskaber jf. udbudsbilag F. Tilbudsgiver skal tilbyde et professionelt sortiment indenfor følgende kategorier: 1.El-teknik 2.Kabler, ledninger og føringsvej 3.Belysning 4.Procesteknik 5.Befæstelse 6.Værktøj 7.Indretning, transport, stiger 8.Data Denne rammeaftale omfatter levering af et fuldt sortiment inden for el-artikler til Ordregiver. Leverandøren skal stille sit fulde sortiment indenfor de i Bilag 3 - Tilbudsliste angivne varekategorier til rådighed for Ordregiver i hele aftaleperioden. Således er der ikke angivet konkrete produkter i rammeaftalen, men et ønske om et fuldt sortiment inden for de beskrevne varekategorier. Samtlige af Novafos enheder er omfattet af rammeaftalen. Den anslåede værdi af Rammeaftalen (i alt 4 år inklusive mulighed for forlængelser) udgør 10.000.000 kr. eksklusive moms. Den maksimale værdi af Rammeaftalen (i alt 4 år inklusive mulighed for forlængelser) er anslået til 14.000.000 kr. eksklusive moms.
Intern ID
:
329890
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
31680000
Elartikler og tilbehør
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
31681400
Elektriske komponenter
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
28/11/2024
Varighed
:
4
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
10 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Laveste pris
Vægtning (procentdel, præcis)
:
100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
NOVAFOS A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Comdia ApS
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
6 535 344,00
DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
14 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
14 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
SOLAR A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
79529
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
79529
Titel
:
Udbud af levering af el-artikler 2024 / SOLAR A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
28/11/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
28/11/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
NOVAFOS A/S
Registreringsnummer
:
31884993
Postadresse
:
Blokken 9, 1.
By
:
Birkerød
Postnummer
:
3460
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Mikkel Bjerregaard Jensen
Telefon
:
+45 44208000
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn
:
SOLAR A/S
Registreringsnummer
:
15908416
Postadresse
:
Industrivej Vest 43
By
:
Vejen
Postnummer
:
6600
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+4529698097
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
813c358c-c30b-4a02-a5f3-8d24e35e17e1
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
16/01/2025
13:31:46 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
35266-2025
EUT-S-nummer
:
12/2025
Offentliggørelsesdato
:
17/01/2025