1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Greve Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Tøjvask for hjemmeboende borgere
Beskrivelse
:
Ydelsen ”tøjvask for hjemmeboende borgere” omfatter håndtering af uvasket tøj og linned, herunder afhentning, sortering, vask, tørretumbling, sammenlægning, pakning og returnering i en sådan stand, at borgeren uden videre kan benytte det rene tøj. Ordregiver ønsker at indgå en 4-årig aftale. Aftalen tildeles den Tilbudsgiver, der tilbyder det ”økonomisk mest fordelagtige tilbud”, betinget af, at tilbuddet og Tilbudsgiver bliver godkendt af Greve Byråd. Den Tilbudsgiver, som afgiver det næstbedste tilbud, vil blive tilbudt at bliver ”frit valgs leverandør”.
Identifikator for proceduren
:
67d2c169-7400-4bb3-b7e3-2f7072850dc3
Tidligere bekendtgørelse
:
c43839bd-a8a9-487a-b6b4-8441b8faec6b-01
Intern ID
:
24-008566
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres i henhold til lov nr. 10 af 06/01/2023, afsnit II (Udbudsloven). Udbudsformen er offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver har ret til at afgive tilbud. Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, da det er Ordregivers vurdering, at det vil give den kommercielt bedste løsning for Greve Kommune at udbyde ydelsen samlet.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
98311000
Afhentning af vasketøj
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
98310000
Vask og rensning
2.1.2.
Udførelsessted
By
:
Greve Kommune
Landsdel (NUTS)
:
Østsjælland
(
DK021
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
2 500 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
3 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Økonomiske aktører og evt. støttende enheder, udelukkes fra at deltage i udbuddet, hvis de endvidere er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 134a, hvorefter En ordregiver skal udelukke en ansøger eller til- budsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Tøjvask for hjemmeboende borgere
Beskrivelse
:
Ydelsen ”tøjvask for hjemmeboende borgere” omfatter håndtering af uvasket tøj og linned, herunder afhentning, sortering, vask, tørretumbling, sammenlægning, pakning og returnering i en sådan stand, at borgeren uden videre kan benytte det rene tøj. Ordregiver ønsker at indgå en 4-årig aftale. Aftalen tildeles den Tilbudsgiver, der tilbyder det ”økonomisk mest fordelagtige tilbud”, betinget af, at tilbuddet og Tilbudsgiver bliver godkendt af Greve Byråd. Den Tilbudsgiver, som afgiver det næstbedste tilbud, vil blive tilbudt at bliver ”frit valgs leverandør”.
Intern ID
:
24-008566
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
98311000
Afhentning af vasketøj
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
98310000
Vask og rensning
5.1.2.
Udførelsessted
By
:
Greve Kommune
Landsdel (NUTS)
:
Østsjælland
(
DK021
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/04/2025
Varigheds slutdato
:
31/03/2029
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
2 500 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
3 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Økonomiske aktører og evt. støttende enheder, udelukkes fra at deltage i udbuddet, hvis de endvidere er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 134a, hvorefter En ordregiver skal udelukke en ansøger eller til- budsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Prisen opgøres som den evalueringstekniske pris iht. udbudsbetingelsernes afsnit 5.2 og jf. Tilbudslisten, Bilag 2.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
60
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Kvaliteten opgøres ud fra tilbudsgivers besvarelse i kravspecifikationen, bilag 1. og iht. udbudsbetingelsernes afsnit 5.3. herunder afsnit 5.3.1 Evaluering af Kvalitetsparametre og afsnit 5.3.2 Evaluering af nul-emissionskøretøjer.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: » Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævns- lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbuds- lovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Yderligere omfattede købere
:
Aftalen tildeles den Tilbudsgiver, der tilbyder det ”økonomisk mest fordelagtige tilbud”, betinget af, at tilbuddet og Tilbudsgiver bliver godkendt af Greve Byråd. Den Tilbudsgiver, som afgiver det næstbedste tilbud, vil blive tilbudt at bliver ”frit valgs leverandør”.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Greve Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Greve Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Greve Kommune
Organisation, der udfører betalingen
:
Greve Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Greve Kommune
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
4 716 920,00
DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
5 660 304,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
5 660 304,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
4 716 920,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Elis Danmark
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
497548-2024
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
4 716 920,00
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
24-008566
Titel
:
Tøjvask for hjemmeboende borgere
Dato for indgåelse af kontrakten
:
14/01/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Greve Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
4 716 920,00
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
4 716 920,00
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Greve Kommune
Registreringsnummer
:
44023911
Postadresse
:
Rådhusholmen 10
By
:
Greve
Postnummer
:
2670
Landsdel (NUTS)
:
Østsjælland
(
DK021
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Simon Rasmussen
Telefon
:
+45 43973906
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 35291000
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Elis Danmark
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Stor virksomhed
Registreringsnummer
:
27339506
Postadresse
:
Tobaksvejen 22
By
:
Søborg
Postnummer
:
2860
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Mary Anne Torres Marcussen
Telefon
:
+45 70133331
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
47ce74b2-4a1d-43f6-bbbf-0c32354ce893
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
15/01/2025
07:55:19 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
15/01/2025
08:30:40 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
32531-2025
EUT-S-nummer
:
11/2025
Offentliggørelsesdato
:
16/01/2025