23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
13.01.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Skatteforvaltningen

Grænsehandelsdata


Skatteforvaltningen

19690-2025 - Resultater
Danmark – Indsamling og bearbejdning af data – Grænsehandelsdata
OJ S 8/2025 13/01/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Skatteforvaltningen
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Økonomiske anliggender
1.1.
Køber
Officielt navn Skatteministeriet Departementet
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Økonomiske anliggender
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Grænsehandelsdata
Beskrivelse Skatteministeriet har siden 2000 udgivet rapporter og analyser om grænsehandel, hvor der blandt andet er opgjort skøn over udviklingen i danskernes grænsehandel i udlandet. Der er særligt fokus på grænsehandlen med punktafgiftspligtige varer, herunder alkohol, tobak og chokolade, da disse varegrupper har betydning for statens afgiftsindtægter. Skøn for bl.a. mængde, pris og værdi af danskernes grænsehandel med diverse varer indgår som forudsætninger i forbindelse med vurderinger af de samfundsøkonomiske og provenumæssige konsekvenser ved ændringer af afgifterne på diverse nydelsesmidler og fødevarer. Delaftale 1 omhandler dataindsamling om danskernes køb af udvalgte nydelsesmidler og fødevarer foretaget både i Danmark og i udvalgte grænseområder i udlandet. Dataindsamlingen gennemføres som halvårlige registreringer af faktiske køb via kvitteringer fra et brugerpanel på mindst 3.000 personer. Der indsamles bl.a. data om mængder, værdi og priser. Se Bilag 1 – Kravspecifikation for en nærmere beskrivelse af kravene til ydelsen under Delaftale 1. Delaftale 2 omhandler dataindsamling i form af webbaserede spørgeskemaundersøgelser om danskernes fysiske grænsehandel i udlandet. Dataindsamlingen gennemføres som kvartalsvise web-baserede surveyundersøgelser. Der indsamles bl.a. data om mængder, værdi og priser. Ordregiver tilvejebringer det relevante spørgeskema (Bilag 1b). Se Bilag 1 – Kravspecifikation for en nærmere beskrivelse af kravene til ydelsen under Delaftale 2, herunder de omfattede varegrupper.
Identifikator for proceduren e2bd8c13-d4bd-48e0-b4dc-0b99e9b75304
Tidligere bekendtgørelse : 3bfaef66-9088-41dd-846c-a303750a1ac8-01
Intern ID 24-1621657
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72314000   Indsamling og bearbejdning af data
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72313000   Datafangst, 79311000   Rundspørger, 79330000   Statistiske tjenesteydelser
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 3 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Data fra brugerpanel
Beskrivelse : Skatteministeriet har siden 2000 udgivet rapporter og analyser om grænsehandel, hvor der blandt andet er opgjort skøn over udviklingen i danskernes grænsehandel i udlandet. Der er særligt fokus på grænsehandlen med punktafgiftspligtige varer, herunder alkohol, tobak og chokolade, da disse varegrupper har betydning for statens afgiftsindtægter. Skøn for bl.a. mængde, pris og værdi af danskernes grænsehandel med diverse varer indgår som forudsætninger i forbindelse med vurderinger af de samfundsøkonomiske og provenumæssige konsekvenser ved ændringer af afgifterne på diverse nydelsesmidler og fødevarer. Delaftale 1 omhandler dataindsamling om danskernes køb af udvalgte nydelsesmidler og fødevarer foretaget både i Danmark og i udvalgte grænseområder i udlandet. Dataindsamlingen gennemføres som halvårlige registreringer af faktiske køb via kvitteringer fra et brugerpanel på mindst 3.000 personer. Der indsamles bl.a. data om mængder, værdi og priser. Se Bilag 1 – Kravspecifikation for en nærmere beskrivelse af kravene til ydelsen under Delaftale 1.
Intern ID : 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72314000   Indsamling og bearbejdning af data
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72313000   Datafangst, 79311000   Rundspørger, 79330000   Statistiske tjenesteydelser
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Hvis Tilbudsgiver har afgivet en pris herpå, har Ordregiver option på at tilføje varegrupperne nikotinposer og nikotinvæsker til de varegrupper, som Tilbudsgiver skal rapportere på, jf. Bilag 1. Optionen kan udnyttes med 6 måneders varsel i hele kontraktens løbetid og vil udløse en merbetaling for efterfølgende dataleverancer. Denne merbetaling fremgår af Bilag 3.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 67   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet downloades via https://eu.eu-supply.com/lo-gin.asp?B=SKATTEMINISTERIET. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger man ind og kan herefter se en oversigt over alle udbud under Skatteministeriets koncern. Der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Bemærk venligst, at både ordregivers og tilbudsgivers/ansøgers handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14. Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. Udbudslovens § 134 a finder anvendelse på nærværende udbudsprocedure. Det bemærkes, at ordregiver er forpligtet til at udelukke tilbudsgivere, som er omfattet af EU’s sanktioner over for Rusland i henhold til artikel 5k i EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer. Derfor skal der indsendes tro- og loveerklæring vedrørende dette i overensstemmelse med udbudsbetingelsernes anvisninger. Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for ikke at være omfattet af en udelukkelsesgrund og som et foreløbigt bevis for at opfylde eventuelle krav til egnethed, teknisk/faglig formåen og/eller økonomisk/finansiel formåen. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153. Som alternativ til den dokumentation, der er nævnt i udbudslovens §§ 153-155, 157 og 158 kan tilbudsgiver forelægge ordregiver et certifikat for optagelse på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. § 156, som er udstedt af den kompetente myndighed. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste. Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Der afholdes online informationsmøde den 28. november 2024 kl. 14:30 via Teams.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Se udbudsbetingelsernes pkt. 5.2.3.
Vægtning (procentdel, præcis) : 60

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Se udbudsbetingelsernes pkt. 5.2.2.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder : Alle tilbud, ansøgninger om deltagelse eller projekter blev trukket tilbage eller eller ikke fundet antagelige
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse ikke offentliggjort
Begrundelse for senere offentliggørelse Andre almene hensyn
Dato for senere offentliggørelse 03/03/2025
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Skatteforvaltningen
Registreringsnummer : 19552101
Afdeling : Administrations- og Servicestyrelsen
Postadresse : Brændgårdvej 10    
By : Herning
Postnummer : 7400
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Hans Christian Kirketerp
Telefon : +45 72377732
Internetadresse : https://adst.dk
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 3529100
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Skatteministeriet Departementet
Registreringsnummer : 34730466
Postadresse : Nicolai Eigtveds Gade 28    
By : København K
Postnummer : 1402
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Hans Christian Kirketerp
Telefon : 72377732
Internetadresse : https://skm.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 82d4613a-fd3a-4607-bc6d-f5f28d6d8787   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 10/01/2025   08:41:20 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 10/01/2025   09:00:35 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 19690-2025
EUT-S-nummer : 8/2025
Offentliggørelsesdato : 13/01/2025

Send til en kollega

0.031