23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
06.01.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

I/S Vestforbrænding og datterselskaber

Partnerskabsaftale om levering af PLC´ere


I/S Vestforbrænding og datterselskaber

4750-2025 - Resultater
Danmark – Programmering af software og konsulentvirksomhed – Partnerskabsaftale om levering af PLC´ere
OJ S 3/2025 06/01/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn I/S Vestforbrænding og datterselskaber
E-mail ansi@vestfor.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Partnerskabsaftale om levering af PLC´ere
Beskrivelse Ordregiver udbyder en partnerskabsaftale vedrørende udskiftning af 13 PLC’ere, inklusive hardware og kodning. Af de 13 PLC’ere er 1 forældet og de resterende 12 forventes at blive forældede i løbet af 2024.
Identifikator for proceduren 8aa5cea0-03ab-42d8-a0ae-fefaa8bfe225
Tidligere bekendtgørelse : 4fec5f85-6b16-4a26-a7ca-84d640345f4d-01
Intern ID 23-02804
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres med forhandling for at sikre, at Ordregivers behov opfyldes bedst muligt. Processen for udbud med forhandling er opdelt i tre faser. I den første fase foretager Ordregiver en udvælgelse af Ansøgere (prækvalifikation) på baggrund af de indkomne ansøgninger om deltagelse i udbuddet. Udvælgelsen vil ske på grundlag af de egnetheds- og udvælgelseskrav, som fremgår af punkt 4.3 og 4.4. I anden fase får de Ansøgere, der er blevet prækvalificeret, mulighed for at afgive et tilbud, som vil danne grundlag for en individuel forhandling. Der kan forekomme 0-3 forhandlingsrunder. På baggrund af hver forhandlingsrunde vil Ordregiver fastsætte en frist for fremsendelse af et tilrettet tilbud. Ordregiver vil ved modtagelse af det første indledende tilbud og modtagelse af de efterfølgende tilbud, hver gang tage stilling til, hvilke elementer der skal drøftes under den kommende forhandlingsrunde og sende tilbudsgiverne en dagsorden forud for afholdelse af forhandlingsmøderne. Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele kontrakten på baggrund af det første indledende tilbud og efter enten første eller anden forhandlingsrunde. Tilbudsgiverne har således ikke krav på, at der bliver afholdt 3 forhandlingsrunder. Ordregiver vil vurdere behovet for antallet af forhandlingsrunder på baggrund af tilbuddenes indhold. Hvis Ordregiver beslutter sig for at holde færre forhandlingsrunder end tre, vil Ordregiver på forhånd meddele Tilbudsgiverne, hvornår der er tale om udarbejdelse af et endeligt tilbud. Det endelige tilbud vil ikke være til genstand for yderligere forhandling. I den tredje og sidste fase vil Ordregiver evaluere de endelige tilrettede tilbud i overensstemmelse med tildelingskriterierne i punkt 6, og tildele kontrakten til den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 30000000   Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker, 30200000   Edb-maskiner og -artikler, 30210000   Databehandlingsmaskiner (hardware), 72243000   Programmeringstjenester, 72265000   Konfigurering af programmel, 72266000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med programmel
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Ejby Mosevej 219    
By Glostrup
Postnummer 2600
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 26 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Partnerskabsaftale om levering af PLC´ere
Beskrivelse : Ordregiver udbyder en partnerskabsaftale vedrørende udskiftning af 13 PLC’ere, inklusive hardware og kodning. Af de 13 PLC’ere er 1 forældet og de resterende 12 forventes at blive forældede i løbet af 2024.
Intern ID : 23-02804
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 30000000   Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker, 30200000   Edb-maskiner og -artikler, 30210000   Databehandlingsmaskiner (hardware), 72243000   Programmeringstjenester, 72265000   Konfigurering af programmel, 72266000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med programmel
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Ejby Mosevej 219    
By : Glostrup
Postnummer : 2600
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 5   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 3
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Aftalen kan forlænges 3 gange á 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 26 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Tilbudsgivers tilbudte ”sandsynlige pris” (vægter 30%): Hvor det i Tilbudslisten er muligt på hvert PLC-ark, skal Tilbudsgiver udfylde kolonnen ”Sandsynlig/DKK” med den pris som Tilbudsgiver efter bedste evne estimerer, at den enkelte vare eller ydelse vil koste. Opnår den Leverandør der vinder udbuddet at løse den udbudte opgave, indenfor rammen af den tilbudte ”sandsynlig pris” kan Leverandøren opnå en bonus. Denne bonus er nærmere beskrevet i udbuddets aftaleudkast. Tilbudsgivers tilbudte ”maksimale pris” (vægter 40%): Hvor det i Tilbudslisten er muligt på hvert PLC-ark, skal Tilbudsgiver udfylde kolonnen ”MAX/DKK” med den pris som Tilbudsgiver efter bedste evne estimerer, at den enkelte vare eller ydelse maksimalt vil koste. Den tilbudte ”maksimal pris” for den udbudte opgave som beskrevet i Bilag 1 med underbilag, samt i henhold til udfyldt Bilag 9.1 og Bilag 9.2, med underbilag, må ikke overskrides i aftaleperioden af den Leverandør som vinder udbuddet. Den Leverandør der vinder udbuddet, er dermed som minimum forpligtet til løse den udbudte opgave jf. foranstående, for den tilbudte ”maksimal pris”. Tilladt spænd mellem ”sandsynlig pris” og ”maksimal pris”: Den samlede sum af Tilbudsgivers tilbudte ”maksimal pris” må ikke overstige den samlede sum af Tilbudsgivers tilbudte ”sandsynlig pris” med mere end 30%. Timepriser for konsulent- og tilkøbsydelser (vægter 25%): I Tilbudslistens ark ”Timepriser” skal Tilbudsgiver udfylde hvad en timepris vil koste for de angivne medarbejdertyper, ved tilkøb af ekstra ydelser til den udbudte opgave. Timepriser for de konsulentydelser der jf. Aftalens pkt. 8.1 faktureres efter medgået tid, skal være ens med de tilbudte timepriser for tilkøbsydelser. Estimeret antal timer pr. medarbejdertype, er angivet i forannævnte ark. Tilbudsgivers tilbudte pris for optioner (vægter 5%): I hvert af Tilbudslistens PLC-ark skal Tilbudsgiver angive hhv. ”sandsynlig pris” og ”maksimal pris” for de beskrevne optioner. ”Maksimal pris” for optioner vægter 60% og ”sandsynlig pris” for optioner vægter 40%. Samlet evaluering af pris: Den samlede pris for hver af de ovenstående prismæssige delkriterier ganges hver især med deres procentuelt tildelte vægt og lægges sammen til den samlede evalueringssum.
Vægtning (procentdel, præcis) : 35

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Organisering og CV’er (vægter 45%): Udover at besvare evalueringskravene i Bilag 9.2, skal Tilbudsgiver vedlægge sit eget bilag vedrørende Organisering og CV’er, og kalde det Bilag 9.2.1. Alle CV’er skal indeholdes i dette bilag. Anvisninger til bilaget og hvad der vægter positivt er beskrevet i bilag 9.2. Test (vægter 30%): Hvad der vægter positivt er beskrevet i bilag 9.2. Arbejdsomfang (vægter 10%): Hvad der vægter positivt er beskrevet i bilag 9.2. Hovedtidsplan (vægter 15%): Udover at besvare evalueringskravene i Bilag 9.2, skal Tilbudsgiver vedlægge sit eget bilag indeholdende en hovedtidsplan bestående af minimum de punkter der er oplistet i bilag 1A, afsnit 2.1. Bilaget skal nummereres 9.2.2. Anvisninger til bilaget og hvad der vægter positivt er beskrevet i bilag 9.2.
Vægtning (procentdel, præcis) : 65
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : Klageprocedure (dansk) I henhold til Kapitel 3 i Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud, LBK nr. 593 af 2. juni 2016 (tilgængeligt ved www. retsinformation.dk), gælder følgende tidsfrister for udfyldelse af klage: En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter Ordregivers underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. jf. § 7(1) Bekendtgørelsen om Klagenævnet for Udbud, forudsat at meddelelsen inkluderer en kort beskrivelse af de relevante årsager for beslutningen. Andre klager skal i overensstemmelse med § 7(2) Bekendtgørelsen for Klagenævnet for Udbud udfyldes af Klagenævnet for Udbud indenfor: 1) Inden 45 kalenderdage fra datoen efter at Ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse om kontraktindgåelse Den Europæiske Unions Tidende (med effekt fra dagen efter offentliggørelsesdatoen): 2) Inden 30 kalenderdage fra dagen efter at Ordregiver underrettet de berørte Tilbudsgivere, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller såfremt at notifikationen inkluderer en kort redegørelse af de relevante årsager for beslutningen: 3) Inden 6 måneder fra dagen efter, at Ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale. såfremt at meddelelsen inkluderer en kort redegørelse for de relevante årsager for beslutningen: 4) Inden 20 kalenderdage fra dagen efter Ordregiver har offentliggjort en meddelelse vedrørende deres beslutning for at opretholde kontrakten, jf. § 185(2) af Udbudsloven. Klager skal, senest samtidig med indleveringen af klagen til Klagenævnet for Udbud, skriftligt informere Ordregiver om klagen, herunder oplyse om klagen er blevet indleveret i standstillperioden, jf. Bekendtgørelsens § 6(4). Hvis klagen er indleveret i standstillperioden, skal klageren dertil oplyse om der er anmodet om at klagen tillægges opsættende virkning, jf. Bekendtgørelsens § 12(1). E-mailen til Klagenævnet for Udbud er oplyst i sektion VI.4.1. Klagenævnet for Udbuds retningslinjer vedrørende klager er ligeledes tilgængelige på internetadressen oplyst i sektion VI.4.1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Klagenævnet for udbud
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 30 192 963,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn ABB A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Partnerskabsaftale om levering af PLC´ere - ABB A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 30 192 963,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Partnerskabsaftale om levering af PLC´ere - ABB A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 05/12/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : I/S Vestforbrænding og datterselskaber
Registreringsnummer : 10866111
Postadresse : Ejby Mosevej 219    
By : Glostrup
Postnummer : 2600
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Enhed : Anny Simonsen
E-mail : ansi@vestfor.dk
Telefon : +45 99999999
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : ABB A/S
Registreringsnummer : 31371716
Postadresse : Meterbuen 33    
By : Skovlunde
Postnummer : 2740
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Telefon : +45 44504450
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 1485920a-ca74-49c6-ad87-52675053629d   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 03/01/2025   10:33:45 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 03/01/2025   11:00:42 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 4750-2025
EUT-S-nummer : 3/2025
Offentliggørelsesdato : 06/01/2025

Send til en kollega

0.031