1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
ATP
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
IT markedsovervågning
Beskrivelse
:
ATP har behov for en bred vifte af ydelser inden for it-markedsovervågning fra én leverandør, som kan understøtte ATP’s organisation ved at tilbyde ubegrænset adgang til IT-strategisk rådgivning, herunder hurtig adgang til specialistviden inden for forskellige teknologier samt hurtigt overblik over leverandørlandskab i forhold til forskellige teknologier fra en leverandøruafhængig samarbejdspartner. ATP afprøver løbende nye teknologier og i den sammenhæng er det væsentligt for særligt ATP’s IT- og teknologifokuserede ledere og medarbejdere at få hurtig adgang til, hvordan ATP skal forholde sig til nye teknologier med henblik på bl.a. strategisk beslutningstagning, herunder også få et godt og hurtigt overblik over leverandørlandskabet i den sammenhæng. Desuden kan der i relation til arbejde med arkitektur være behov for modenhedsanalyser af den måde ATP arbejder på i forhold til benchmark, herunder i forhold til særlige industriområder som fx offentlige myndigheder eller den finansielle sektor både lokalt og globalt.Det er afgørende for ATP, at leverandøren har en stærk lokal forankring i Danmark og samtidig er en global aktør ift. levering af analyseværktøjer- og ekspertrådgivning inden for IT-strategisk særligt i relation til både den finansielle sektor og offentlige myndigheder målrettet alle niveauer i ATP. Leverandøren skal endvidere være førende inden for benchmarkinganalyser og tilbyde et benchmarkingværktøj, som er baseret på et anseeligt empirisk grundlag samt tilbyde rådgivning baseret på best practice-erfaring funderet i et betragteligt antal kundeforespørgsler og have en bred artikeldatabase tilknyttet hertil.
Identifikator for proceduren
:
0d0a152e-64a1-46c7-b011-64df45648f89
Intern ID
:
245441815
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
Hovedpunkterne i proceduren
:
ATP ønsker at indgå en kontrakt om levering af ydelser til it-markedsovervågning. ATP har i den forbindelse undersøgt markedet.På baggrund af ATP’s markedsundersøgelser vurderes det, at der ikke findes andre virksomheder end Gartner, der tilbyder en komplet pakke af tjenester med unikke funktioner, som uafhængig forskning, analysemateriale og rådgivningsydelser til anvendelse på strategisk, taktisk og operationelt niveau inden for teknologi og med de specifikke, dedikerede ydelser, som ATP har behov for, herunder særligt for den finansielle sektor og offentlige myndigheder både lokalt og globalt.Det er på den baggrund ATP's vurdering, at der ikke er andre leverandører end Gartner Danmark ApS, der kan opfylde ATP’s samlede behov og levere ydelserne. Der findes således intet rimeligt alternativ, og det vurderes, at offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse ikke vil give bedre indkøbsresultater. Dette medfører, at kontrakten kun kan tildeles Gartner Danmark ApS, da de er eneleverandør, jf. udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2.Der er således tale om en anskaffelse, der er nødvendig med henblik på at sikre kosteffektive og fremtidssikre it-løsninger til ATP - et sagligt behov - hvor det er ATP’s vurdering, at der ikke findes et rimeligt alternativ til Gartner Danmark ApS eller i øvrigt findes en erstatning for denne kontrakt og ydelserne omfattet heri. Kontraktens scope og ydelser er desuden fastsat med henblik på at opgøre det forretningsmæssige behov sagligt som nærmere beskrevet i denne bekendtgørelse, og vurderingen af, at der er manglende konkurrence omkring denne kontrakt er ikke et resultat af en kunstig indskrænkning af udbudsvilkårene, men derimod baseret på saglige og forretningsmæssigt tungtvejende forhold som redegjort for ovenfor.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72300000
Datatjenester,
72320000
Databasevirksomhed,
72600000
Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 900 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
IT markedsovervågning
Beskrivelse
:
ATP har behov for en bred vifte af ydelser inden for it-markedsovervågning fra én leverandør, som kan understøtte ATP’s organisation ved at tilbyde ubegrænset adgang til IT-strategisk rådgivning, herunder hurtig adgang til specialistviden inden for forskellige teknologier samt hurtigt overblik over leverandørlandskab i forhold til forskellige teknologier fra en leverandøruafhængig samarbejdspartner. ATP afprøver løbende nye teknologier og i den sammenhæng er det væsentligt for særligt ATP’s IT- og teknologifokuserede ledere og medarbejdere at få hurtig adgang til, hvordan ATP skal forholde sig til nye teknologier med henblik på bl.a. strategisk beslutningstagning, herunder også få et godt og hurtigt overblik over leverandørlandskabet i den sammenhæng. Desuden kan der i relation til arbejde med arkitektur være behov for modenhedsanalyser af den måde ATP arbejder på i forhold til benchmark, herunder i forhold til særlige industriområder som fx offentlige myndigheder eller den finansielle sektor både lokalt og globalt.Det er afgørende for ATP, at leverandøren har en stærk lokal forankring i Danmark og samtidig er en global aktør ift. levering af analyseværktøjer- og ekspertrådgivning inden for IT-strategisk særligt i relation til både den finansielle sektor og offentlige myndigheder målrettet alle niveauer i ATP. Leverandøren skal endvidere være førende inden for benchmarkinganalyser og tilbyde et benchmarkingværktøj, som er baseret på et anseeligt empirisk grundlag samt tilbyde rådgivning baseret på best practice-erfaring funderet i et betragteligt antal kundeforespørgsler og have en bred artikeldatabase tilknyttet hertil.
Intern ID
:
245441815
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72300000
Datatjenester,
72320000
Databasevirksomhed,
72600000
Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
2
År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 900 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Idet aftalen er omfattet af udbudslovens § 80, stk. 3 nr. 2 har ATP ikke haft udarbejdet tildelingskriterier.
Prioriteret rækkefølge
:
1
Begrundelse for ikke at angive vægtningen af tildelingskriterierne
:
Det er ATP's vurdering, at der ikke er andre leverandører end Gartner Danmark ApS, der kan opfylde ATP’s samlede behov og levere ydelserne, og at aftalen dermed er omfattet af udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2. På den baggrund har ATP ikke haft udarbejdet tildelingskriterier.
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
ATP
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
1 900 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Gartner Danmark ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
245441815
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
1 900 000,00
DKK
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
245441815
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
09/12/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
18/12/2024
Organisation, der underskriver kontrakten
:
ATP
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
ATP
Registreringsnummer
:
43405810
Postadresse
:
Kongens Vænge 8
By
:
Hillerød
Postnummer
:
3400
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Christian Bernhard
Telefon
:
+45 70111213
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Gartner Danmark ApS
Registreringsnummer
:
12516835
Postadresse
:
Philip Heymans alle 7
By
:
Hellerup
Postnummer
:
2900
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 45586400
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
020307b6-cee6-41dc-8c6b-d6404ee12ebc
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
20/12/2024
13:29:04 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
20/12/2024
14:53:28 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
792043-2024
EUT-S-nummer
:
250/2024
Offentliggørelsesdato
:
24/12/2024