1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Lemvig Vand A/S
Den ordregivende enheds aktiviteter
:
Vandrelaterede aktiviteter
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
LEVERANDØRER AF DIGITALE VANDMÅLERE OG KOMMUNIKATIONSUDSTYR
Beskrivelse
:
Lemvig Vand A/S skal have udskiftet de eksisterende vandmålere hos kunderne og har derfor gennemført et udbud til identifikation af den aktør, som skal forestå denne opgave. Medmindre andet fremgår, anvendes i kravspecifikationen herefter de definitioner, som fremgår af kontraktudkastet. Den udbudte kontrakt (herefter "Kontrakten") omfatter i hovedtræk følgende ydelser: • Levering af nye, batteriforsynede digitale vandmålere (ca. 9.500 vandmålere) i Implementerings-perioden. • Levering og installation af Datahjemtagningsinfrastruktur, samt system til dekryptering og integration af data til Elbek & Vejrup EVITA (herefter ”Hjemtagningssystemet”). • Service- og hostingaftale omfattende Datahjemtagningsinfrastruktur og Hjemtagningssystem. • Uddannelse af Ordregivers personale i brug af Hjemtagningssystemet. • Projektering, udrulning, testforløb og kontrol. • Komplet dokumentation af den samlede opgave. Kontrakten indeholder følgende option: • Option: Etablering af infrastruktur så der sker kommunikation mellem platformen for digitale vandmålere og Lemvig Vand A/S' eksisterende SCADA-system (IGSS).
Identifikator for proceduren
:
4069b54f-3a04-4cdb-a1dc-d0e445437cb5
Tidligere bekendtgørelse
:
511473-2024
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
38420000
Instrumenter til måling af strømhastighed, standhøjde og tryk i væsker og gasser
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/25/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Leverandør af digitale vandmålere og kommunikationsudstyr
Beskrivelse
:
Lemvig Vand A/S skal have udskiftet de eksisterende vandmålere hos Lemvig Vand A/S' kunder og har derfor gennemført et udbud til identifikation af den aktør, som skal forestå denne opgave.
Intern ID
:
Leverandør af digitale vandmålere og kommunikationsudstyr
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
38421100
Vandmålere
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Kontrakten indeholder følgende option: Etablering af infrastruktur så der sker kommunikation mellem platformen for digitale vand-målere og Lemvig Vand A/S' eksisterende SCADA-system (IGSS).
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris vægtes 50 %
Beskrivelse
:
Til brug for beregning af underkriteriet Pris skal tilbudsgiver udfylde Bilag C2 Tilbudsliste. Der evalueres på beløbet ”Tilbudssum i alt”, der fremgår af fanen ”Resumé”. Ved bedømmelse af underkriteriet pris anvendes en lineær skala, hvor tilbuddet med laveste pris tildeles 10 point, mens et tilbud med en pris, der ligger 25 % højere end laveste pris, tildeles 1 point. Prisen angives med 2 decimaler. Hvis spredningen i de faktisk indkomne tilbudspriser er større end 25 %, vil der blive anvendt en sekundær mo-del, hvor den procentvise faktiske spredning mellem laveste og højeste tilbudspris vil blive lagt til grund ved fastsættelsen af hældningsgraden i den lineære skala, således at alle tilbudspriserne rummes i skalaen, og den højeste tilbudspris får 1 point.
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Implementering/tidsplan vægtes 20 %
Beskrivelse
:
Implementering- tidsplan Tilbudsgiverne opfordres til at fremsende en tidsplan for implementeringsperioden, hvor allokering af ressour-cer og tiltag til at imødegå hindringer for fremdriften bør beskrives. Ordregiver har følgende ønsker til implementeringsperioden, som bør indarbejdes i Tilbudsgivers tidsplan. Aktivitet Startdato Afsluttet senest Kommunikationsplan for kommu-nikation med Ordregivers kunder og adgang til eksisterende instal-lationer 02.01.25 30.04.25 Datahjemtagningsinfrastruktur etableret i alle områder omfattet af Kontrakten 02.01.25 30.06.25 Målerudskiftning gennemført (dvs. Driftsprøve godkendt) i distriktet Engbjerg Vandværk I og Engbjerg Vandværk II 01.04.25 31.03.26 Målerudskiftning gennemført (dvs. Driftsprøve godkendt) i distrikterne Bonnet, Fabjerg, Gudum, Højtoft, Nr. Nissum, Råbjerghøj, Vandborg Kirkeby og Klosterheden Vand-værk. 01.04.26 31.03.27 Bygherre vil i sin vurdering af dette underkriterium lægge vægt på i hvor høj grad: • Tilbudsgivers plan for gennemførelse af implementeringsperioden vurderes robust og effektiv, herunder in-deholder de nødvendige tiltag til at imødegå hindringer for fremdriften • Ordregivers ønsker til udrulning opfyldes. De kvalitative underkriterier bedømmes hver for sig ud fra karakterskalaen 1 - 10, hvor 10 points gives til et fremragende tilbud, og 1 point gives til et tilbud, som kun netop er antageligt. Der er således tale om en abso-lut model, hvor bedømmelsen baseres på opfyldelsen af de enkelte kvalitative underkriterier. Der gives en sam-let karakter (helt point) for hvert underkriterium. Pointskala 10 Gives for fremragende tilbud som bedst muligt opfylder underkriteriet med stort set ingen mangler 9 Gives for tilbud med en fortrinlig opfyldelse af underkriteriet med kun få mangler 8 Gives for tilbud med en rigtig god opfyldelse af underkriteriet 7 Gives for tilbud med en god opfyldelse af underkriteriet 6 Gives for tilbud med en over middel tilfredsstillende opfyldelse af un-derkriteriet 5 Gives for tilbud med en middel tilfredsstillende opfyldelse af underkri-teriet 4 Gives for tilbud med en under middel tilfredsstillende opfyldelse af underkriteriet 3 Gives for tilbud med en mindre tilfredsstillende opfyldelse af underkri-teriet 2 Gives for tilbud, hvor der kun foreligger utilfredsstillende opfyldelse af underkriteriet 1 Gives for et tilbud, som kun netop er antageligt, men hvor der ikke er oplysninger, der belyser opfyldelsen af underkriteriet
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Referencer og organisering vægtes med 15 %
Beskrivelse
:
Organisation Tilbudsgivere opfordres til at fremsende en beskrivelse af den tilbudte organisation. Beskrivelsen bør indeholde en organisationsplan, hvor der redegøres for den organisation og bemanding, tilbudsgiver vil stille til rådighed for opgavens gennemførelse. Ligeledes bør kompetenceforhold, kommunikationslinjer og ansvarsforhold be-skrives. Tilbudsgiver opfordres til at vedlægge CV for den projektleder, der tilbydes til opgaven. CV’erne skal indeholde oplysninger om: • Medarbejderens erfaring • Uddannelsesmæssige baggrund • Nuværende og tidligere ansættelser • Kompetencer og ansvarsområder • Erfaring fra lignende projekter. Bygherre vil i sin vurdering af dette underkriterium lægge vægt på i hvor høj grad: • Den tilbudte organisation indeholder klare og logiske kompetence- og ansvarsforhold såvel internt som overfor ordregiver, således effektiv kommunikation samt opgaveløsning fremmes og ordregiver ind-drages på de rette tidspunkter • Den tilbudte organisation samt bemanding er robust og sikrer kontinuitet igennem hele kontraktperio-den • Den tilbudte projektleder har relevante erfaringer og kompetencer i forhold til den udbudte opgave. Beskrivelsen af den tilbudte organisation må maksimalt fylde 2 A4-sider (skriftstørrelse 10) eksklusive forside og illustrationer/diagrammer. CV’et må maksimalt fylde 2 A4-sider (skriftstørrelse 10). Sider ud over det angivne maksimale antal vil ikke blive læst og indgår ikke i vurderingen. De kvalitative underkriterier bedømmes hver for sig ud fra karakterskalaen 1 - 10, hvor 10 points gives til et fremragende tilbud, og 1 point gives til et tilbud, som kun netop er antageligt. Der er således tale om en abso-lut model, hvor bedømmelsen baseres på opfyldelsen af de enkelte kvalitative underkriterier. Der gives en sam-let karakter (helt point) for hvert underkriterium. Pointskala 10 Gives for fremragende tilbud som bedst muligt opfylder underkriteriet med stort set ingen mangler 9 Gives for tilbud med en fortrinlig opfyldelse af underkriteriet med kun få mangler 8 Gives for tilbud med en rigtig god opfyldelse af underkriteriet 7 Gives for tilbud med en god opfyldelse af underkriteriet 6 Gives for tilbud med en over middel tilfredsstillende opfyldelse af un-derkriteriet 5 Gives for tilbud med en middel tilfredsstillende opfyldelse af underkri-teriet 4 Gives for tilbud med en under middel tilfredsstillende opfyldelse af underkriteriet 3 Gives for tilbud med en mindre tilfredsstillende opfyldelse af underkri-teriet 2 Gives for tilbud, hvor der kun foreligger utilfredsstillende opfyldelse af underkriteriet 1 Gives for et tilbud, som kun netop er antageligt, men hvor der ikke er oplysninger, der belyser opfyldelsen af underkriteriet
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Bæredygtighed vægtes med 15 %
Beskrivelse
:
Bæredygtighed Tilbudsgiverne opfordres til at fremsende en beskrivelse af, hvilke grønne tiltag tilbudsgiver vil indarbejde i sin leverance. Bygherre vil i sin vurdering af dette underkriterium lægge vægt på i hvor høj grad: • Tilbudsgiver kan dokumentere grønne tiltag i forbindelse med opfyldelse af kontrakten, der medfører en reduceret CO2-udledning. De kvalitative underkriterier bedømmes hver for sig ud fra karakterskalaen 1 - 10, hvor 10 points gives til et fremragende tilbud, og 1 point gives til et tilbud, som kun netop er antageligt. Der er således tale om en abso-lut model, hvor bedømmelsen baseres på opfyldelsen af de enkelte kvalitative underkriterier. Der gives en sam-let karakter (helt point) for hvert underkriterium. Pointskala 10 Gives for fremragende tilbud som bedst muligt opfylder underkriteriet med stort set ingen mangler 9 Gives for tilbud med en fortrinlig opfyldelse af underkriteriet med kun få mangler 8 Gives for tilbud med en rigtig god opfyldelse af underkriteriet 7 Gives for tilbud med en god opfyldelse af underkriteriet 6 Gives for tilbud med en over middel tilfredsstillende opfyldelse af un-derkriteriet 5 Gives for tilbud med en middel tilfredsstillende opfyldelse af underkri-teriet 4 Gives for tilbud med en under middel tilfredsstillende opfyldelse af underkriteriet 3 Gives for tilbud med en mindre tilfredsstillende opfyldelse af underkri-teriet 2 Gives for tilbud, hvor der kun foreligger utilfredsstillende opfyldelse af underkriteriet 1 Gives for et tilbud, som kun netop er antageligt, men hvor der ikke er oplysninger, der belyser opfyldelsen af underkriteriet
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EUTidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171,stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Lemvig Vand A/S
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Lemvig Vand A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Lemvig Vand A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Lemvig Vand A/S
TED eSender
:
Publications Office of the European Union
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
19 996 826,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Brunata A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Brunata A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Værdien af tilbuddet
:
19 996 826,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
ja
Rangfølge på listen over vindere
:
1
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
1
Dato for indgåelse af kontrakten
:
17/12/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Lemvig Vand A/S
Registreringsnummer
:
32832296
Postadresse
:
Havnen 8
By
:
Lemvig
Postnummer
:
7620
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 96908000
Andre kontaktpunkter
:
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway)
:
https://kfst.dk
Andre kontaktpunkter
:
Officielt navn
:
Klagenævnet for udbud
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 28679700
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Brunata A/S
Registreringsnummer
:
22166514
By
:
Herlev
Postnummer
:
2730
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001
8.1.
ORG-0000
Officielt navn
:
Publications Office of the European Union
Registreringsnummer
:
PUBL
By
:
Luxembourg
Postnummer
:
2417
Landsdel (NUTS)
:
Luxembourg
(
LU000
)
Land
:
Luxembourg
Telefon
:
+352 29291
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
8c0bbbf3-074c-4e31-9764-29cdc721c513
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
20/12/2024
09:07:45 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
787668-2024
EUT-S-nummer
:
249/2024
Offentliggørelsesdato
:
23/12/2024