23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
20.12.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Nordjylland

Udbud af udstyr til NAT screening


Region Nordjylland

783241-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller) – Udbud af udstyr til NAT screening
OJ S 248/2024 20/12/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Nordjylland
E-mail cahj@rn.dk
Køberens retlige status : Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af udstyr til NAT screening
Beskrivelse Region Nordjylland udbyder udstyr til NAT screening inkl. forbrugsartikler, service, træning samt øvrige relaterede produkter. Der skal leveres to udstyr. Ordregiver forpligter sig til at foretage 30.000 analyser årligt med option på yderligere analyser. Afregning sker efter "Pay Per Reportable Result" (PPRR) hvori udstyr, service inkl. reservedele, forbrugsvarer, undervisning, tekniker timer og kørsel, support o.l. er indeholdt i priser gående på godkendt kliniske svar.
Identifikator for proceduren 69574d06-d800-4b8f-9e6b-2755fd037a6b
Intern ID U471-25
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 38434520   Blodanalyseapparater
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Hospitalsbyen    
By Gistrup
Postnummer 9260
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Tilbud skal affattes på dansk eller engelsk. Kontrakten er gældende i 6 år fra ikrafttrædelsestidspunktet. Kontrakten kan forlænges af Ordregiver 4 gange, hver gang med op til 12 måneder. De udbudte ydelser udbydes på én samlet kontrakt. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes, at der er en sådan naturlig sammenhæng mellem de udbudte ydelser, at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør. Det vil ikke være muligt at afgive tilbud på dele af kontrakten. Der skal derimod afgives tilbud på alle positioner inden for kontrakten. De udelukkelsesgrunde, der finder anvendelse i udbuddet, er de obligatoriske udelukkelsesgrunde, der nævnes i Udbudslovens §§ 134 a, 135 og 136. Det bemærkes, at en Tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger, alene vil blive udelukket på denne baggrund, hvis denne gæld er på 100.000 kr. eller derover. Bemærk yderligere at Ordregiver dog ikke vil udelukke Tilbudsgiver, der har sådan ubetalt forfalden gæld, hvis Tilbudsgiver har indgået aftale med inddrivelsesmyndigheden om en afviklingsordning og denne ordning er overholdt (jf. Udbudslovens § 135, stk. 4). Ordregiver gør derudover opmærksom på, at ordregiver grundet Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ikke kan tildele virksomheder, som er omfattet af nærværende forordning, offentlige kontrakter. Virksomheder som er omfattet af forordningen vil således blive udelukket.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Korruption Jf. udbudslovens § 135, stk. 1
Deltagelse i en kriminel organisation Jf. udbudslovens § 135, stk. 1
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Jf. udbudslovens § 135, stk. 1
Svig Jf. udbudslovens § 135, stk. 1
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Jf. udbudslovens § 135, stk. 1
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure jf. Udbudslovens § 136
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren jf. Udbudslovens § 136
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure jf. Udbudslovens § 136
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet jf. Udbudslovens § 136
Betaling af socialsikringsbidrag Jf. udbudslovens § 135, stk. 3
Betaling af skatter og afgifter Jf. udbudslovens § 135, stk. 3
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Jf. udbudslovens § 135, stk. 1
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Udbud af udstyr til NAT screening
Beskrivelse : Region Nordjylland udbyder udstyr til NAT screening inkl. forbrugsartikler, service, træning samt øvrige relaterede produkter. Der skal leveres to udstyr. Ordregiver forpligter sig til at foretage 30.000 analyser årligt med option på yderligere analyser. Afregning sker efter "Pay Per Reportable Result" (PPRR) hvori udstyr, service inkl. reservedele, forbrugsvarer, undervisning, tekniker timer og kørsel, support o.l. er indeholdt i priser gående på godkendt kliniske svar.
Intern ID : U471-25
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 38434520   Blodanalyseapparater
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Kontrakten kan forlænges af Ordregiver 4 gange, hver gang med op til 12 måneder. Der er to optioner på yderligere analyser, som også skal prissættes. Option 1: Option på yderligere 10.000 analyser. PPRR prisen på option 1 er den samme som prisen for de første 30.000 analyser. Option 2: Option på yderligere 40.000 analyser. Tilbudsgiver skal angive en PPRR pris yderligere 40.000 analyser.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Hospitalsbyen    
By : Gistrup
Postnummer : 9260
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 10   År
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Tilbud skal affattes på dansk eller engelsk. Kontrakten er gældende i 6 år fra ikrafttrædelsestidspunktet. Kontrakten kan forlænges af Ordregiver 4 gange, hver gang med op til 12 måneder. De udbudte ydelser udbydes på én samlet kontrakt. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes, at der er en sådan naturlig sammenhæng mellem de udbudte ydelser, at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør. Det vil ikke være muligt at afgive tilbud på dele af kontrakten. Der skal derimod afgives tilbud på alle positioner inden for kontrakten. De udelukkelsesgrunde, der finder anvendelse i udbuddet, er de obligatoriske udelukkelsesgrunde, der nævnes i Udbudslovens §§ 134 a, 135 og 136. Det bemærkes, at en Tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger, alene vil blive udelukket på denne baggrund, hvis denne gæld er på 100.000 kr. eller derover. Bemærk yderligere at Ordregiver dog ikke vil udelukke Tilbudsgiver, der har sådan ubetalt forfalden gæld, hvis Tilbudsgiver har indgået aftale med inddrivelsesmyndigheden om en afviklingsordning og denne ordning er overholdt (jf. Udbudslovens § 135, stk. 4). Ordregiver gør derudover opmærksom på, at ordregiver grundet Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ikke kan tildele virksomheder, som er omfattet af nærværende forordning, offentlige kontrakter. Virksomheder som er omfattet af forordningen vil således blive udelukket.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Økonomi
Beskrivelse : Identificering af det økonomiske mest fordelagtige tilbud vil ske ved anvendelse af tildelingskriteriet ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Vægtning (procentdel, præcis) : 40

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet og funktion
Beskrivelse : Identificering af det økonomiske mest fordelagtige tilbud vil ske ved anvendelse af tildelingskriteriet ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Vægtning (procentdel, præcis) : 60
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk,  engelsk
Elektronisk katalog : Tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 07/02/2025   11:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 07/02/2025   11:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Tilladt
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : For dette udbud gælder; Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. udbudslovens § 171, stk. 4 Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds klagevejledning https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud /klagevejledning/.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Region Nordjylland
Registreringsnummer : 29190941
Afdeling : Økonomi
Postadresse : Niels Bohrs Vej 30    
By : Aalborg Ø
Postnummer : 9220
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
Enhed : Camilla Hjerrild
E-mail : cahj@rn.dk
Telefon : +45 51839080
Internetadresse : https://rn.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715100
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 5f3de5c7-de47-445e-90f2-f10870c5a03a   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 18/12/2024   14:04:04 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 18/12/2024   15:00:38 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 783241-2024
EUT-S-nummer : 248/2024
Offentliggørelsesdato : 20/12/2024

Send til en kollega

0.126