23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
20.12.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Aarhus Universitet

Levering, implementering, drift og support og vedligeholdelse af ESDH-løsning


Aarhus Universitet

782370-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Levering, implementering, drift og support og vedligeholdelse af ESDH-løsning
OJ S 248/2024 20/12/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen - Meddelelse om ændring
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Aarhus Universitet
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Uddannelse
1.1.
Køber
Officielt navn Aalborg Universitet
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Uddannelse
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Universitet
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Uddannelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Levering, implementering, drift og support og vedligeholdelse af ESDH-løsning
Beskrivelse Der udbydes kontrakt om levering, implementering, drift og support og vedligeholdelse af ESDH-løsning til tre universiteter (herefter samlet benævnt 'Ordregiver'). Det er Ordregivers væsentligste formål med kontrakten, at: - Den leverede og implementerede ESDH-Løsning er pålidelig og driftssikker, herunder i forhold til overholdelse af lovkrav og sikkerhed, - ESDH-Løsningen baseres på standardprogrammel, som Tilbudsgiver er ansvarlig for løbende opdateringer og opgraderinger af, - ESDH-Løsningen understøtter Ordregivers varetagelse af bl.a. de opgaver, som Ordregiver er pålagt ved lov, - ESDH-Løsningen understøtter Ordregivers levering af forskning og forskningsbaseret uddannelse på højeste internationale niveau, - ESDH-Løsningen understøtter Ordregivers dokumentation af overholdelse af gældende lovgivning samt interne politikker og retningslinjer, - ESDH-Løsningen understøtter anvendelse af mange og forskellige typer af brugere - ESDH-Løsningen er fleksibel og brugervenlig. Kontraktens varighed er i udbudsbekendtgørelsen angivet til 8 år. Dog gælder, at kontrakten træder i kraft ved underskrift, og aftaleperioden er afhængig af leverandørens tidsplan. Ordregivers brugsret i henhold til Kontrakten og Leverandørens forpligtelser til levering af drift, vedligeholdelse, support og konsulentydelser løber i 8 år fra Ibrugtagningsdagen, og med mulighed for forlængelse i yderligere 1 + 1 år.
Identifikator for proceduren 54f77d85-c084-4985-8d0c-ef604cd5b58f
Intern ID 202008
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Ved et udbud med forhandling har Ordregiver ret til at forhandle med tilbudsgiverne. En forhandling indebærer følgende skridt: 1. Iværksættelse af forhandling: Efter tilbudsfristens udløb vil Ordregiver vurdere, om det er hensigtsmæssigt at afholde individuelle forhandlingsmøder med tilbudsgiverne. Ordregiver giver hurtigst muligt efter tilbudsfristen besked om, hvorvidt forhandlingsmøderne gennemføres og i givet fald hvornår. 2. Gennemførelse af forhandling: Gennemføres forhandlingsmøderne, vil tilbudsgiverne forud for mødet modtage en dagsorden. Der kan forhandles om alle aspekter af udbudsmaterialet, herunder kontraktgrundlaget og tekniske bebeskrivelser. Ordregiver anser sig således ikke på forhånd afskåret fra at ændre i udbudsmaterialet, idet Ordregiver dog ikke kan ændre på grundlæggende elementer. Ordregiver kan forhandle om alle tilbud, bortset fra de endelige tilbud. Det vil sige, at Ordregiver kan forhandle med tilbudsgivere, der har afgivet tilbud med forbehold, herunder forbehold over for grundlæggende elementer i udbudsmaterialet, ligesom der kan forhandles om alle tilbud, der ikke udtrykkeligt er angivet som det endelige. 3. Evt. flere forhandlingsrunder: Ordregiver kan gennemføre flere forhandlingsrunder og forhandle skriftligt med tilbudsgiverne, dvs. uden afholdelse af forhandlingsmøder. Ordregiver giver besked, hvis Ordregiver efter første forhandlingsrunde, påtænker at gennemføre flere forhandlingsrunder. 4. Afslutning (efter forhandling): Hvis Ordregiver efter forhandlingerne ønsker at ændre i udbudsmaterialet, vil ændringerne blive meddelt alle tilbudsgivere inden for den efterfølgende tilbudsfrist. Forhandlingsfasen afsluttes med, at Ordregiver fastsætter en frist for tilbudsgivernes endelige tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 140 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udelukkelsesgrunde: Ansøgere, der er omfattet af en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 134a – 136, eller en af de frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137, nr. 1 – 6, vil blive udelukket fra at deltage, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i medfør af artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine (herefter "Forordningen") gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Forbuddet omfatter også tildeling til tilbudsgivere, som anvender støttende enheder eller underleverandører, der er omfattet af Forordningens artikel 5 k, hvis værdien af en sådan støttende enheds/underleverandørs leverancer udgør mere end 10 % af kontraktværdien. Ordregiver kan derfor på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer ikke at befinde sig i omstændigheder omfattet af artikel 5k i Forordningen, herunder kan Ordregiver anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive tro- og loverklæring om dette forhold. Udvælgelse blandt flere egnede ansøgere: Hvis Ordregiver modtager ansøgninger fra flere end 3 egnede ansøgere, udvælger Ordregiver de 3 ansøgere, der har de mest relevante referencer. Kun de ansøgere, som Ordregiver udvælger, kan afgive tilbud. Ved vurdering af hvilke referencer der er mest relevante, lægger Ordregiver vægt på følgende: - At Ansøgers referencer er sammenlignelige med den udbudte kontrakt, idet der navnlig lægges vægt på følgende parametre (prioriteret): * Referencer vedrørende levering, implementering, drift, vedligeholdelse og support af en ESDH-løsning * Referencer vedrørende levering, implementering, drift, vedligeholdelse og support til en uddannelsesinstitution eller en statslig myndighed * Antallet af brugere hos kunden og i den leverede ESDH-løsning * Implementering i flere faser og på flere lokationer eller hos flere kunder * De leverede ydelser leveres som Software-as-a-Service og/eller cloud-ydelser - At Ansøgers referencer er af nyere dato - At Ansøger har flere referencer - Ansøgers beskrivelse af det tekniske udstyr og de foranstaltninger, som Ansøger har truffet til sikring af kvaliteten. Ved udvælgelsen vil Ordregiver lægge vægt på de oplysninger, som ansøgerne har afgivet i ESPD. Dokumentation for udelukkelsesgrunde: Den Tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at Tilbudsgiver ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Ordregiver vil acceptere serviceattester, som er udstedt senere end 6 måneder før den endelige tilbudsfrist. Dokumentation for egnethed: Som udgangspunkt er det alene den vindende tilbudsgiver, der på Ordregivers anmodning skal fremsende dokumentation for egnethed for økonomisk og faglig formåen, teknisk og faglig formåen og certificeringerne jf. udbudsbetingelsernes afsnit 2.2.1-2.2.3. Baserer Ansøger sin ansøgning på en anden virksomhed, skal Ansøger, som en del af dokumentationen fremsende en støtteerklæring eller lignende, der godtgør, at den støttende enhed har påtaget sig en juridisk forpligtelse til at stille den nødvendige økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen til rådighed for ansøger. Ordregiver har offentliggjort en skabelon til en støtteerklæring som en del af udbudsmaterialet. Ansøger og dennes støttende virksomheder er ikke forpligtet til at benytte skabelonen. Der skal ikke afgives et ESPD for en virksomhed som Ansøger, ikke baserer sin ansøgning på. Hvis Ansøger anmoder om deltagelse sammen med andre virksomheder, er Ansøger en sammenslutning af virksomheder, og Ansøger skal som en del af dokumentationen fremsende en erklæring fra samtlige af de deltagende virksomheder i sammenslutningen om, at de hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelsen af den udbudte kontrakt overfor Ordregiver med oplysning om, hvilken virksomhed i sammenslutningen, der er udpeget som fælles fuldmægtig og kan repræsentere sammenslutningen samt træffe bindende aftaler på sammenslutningens vegne. Vederlag: Ordregiver yder ikke vederlag til ansøgere og tilbudsgivere for at deltage i ud-budsprocessen.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning?
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Rent nationale udelukkelsesgrunde Andre udelukkelsesgrunde, der måtte være fastsat i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstats lovgivning. Finder de rent nationale udelukkelsesgrunde, der er anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, anvendelse?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Ophævelse eller en lignende sanktion Har den økonomiske aktør væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en ordregivende enhed eller en tidligere koncessionskontrakt, hvor misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion?
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Levering, implementering, drift og support og vedligeholdelse af ESDH-løsning
Beskrivelse : Der udbydes kontrakt om levering, implementering, drift og support og vedligeholdelse af ESDH-løsning til tre universiteter (herefter samlet benævnt 'Ordregiver'). Det er Ordregivers væsentligste formål med kontrakten, at: - Den leverede og implementerede ESDH-Løsning er pålidelig og driftssikker, herunder i forhold til overholdelse af lovkrav og sikkerhed, - ESDH-Løsningen baseres på standardprogrammel, som Tilbudsgiver er ansvarlig for løbende opdateringer og opgraderinger af, - ESDH-Løsningen understøtter Ordregivers varetagelse af bl.a. de opgaver, som Ordregiver er pålagt ved lov, - ESDH-Løsningen understøtter Ordregivers levering af forskning og forskningsbaseret uddannelse på højeste internationale niveau, - ESDH-Løsningen understøtter Ordregivers dokumentation af overholdelse af gældende lovgivning samt interne politikker og retningslinjer, - ESDH-Løsningen understøtter anvendelse af mange og forskellige typer af brugere - ESDH-Løsningen er fleksibel og brugervenlig. Kontraktens varighed er i udbudsbekendtgørelsen angivet til 8 år. Dog gælder, at kontrakten træder i kraft ved underskrift, og aftaleperioden er afhængig af leverandørens tidsplan. Ordregivers brugsret i henhold til Kontrakten og Leverandørens forpligtelser til levering af drift, vedligeholdelse, support og konsulentydelser løber i 8 år fra Ibrugtagningsdagen, og med mulighed for forlængelse i yderligere 1 + 1 år.
Intern ID : 202008
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Kontrakten indeholder option på anskaffelse af en formularløsning samt integrationer til Templafy og Mailboksmonitor for de universiteter, hvor formularløsningen og integrationerne ikke er en del af anskaffelsen, jf. nærmere bilag 2 (Kravspecifikationen). Herudover skal leverandøren som option kunne klone miljøer, jf. nærmere bilag 6 (Drift, vedligeholdelse og support samt konsulentydelser). Optionerne skal prissættes i underbilag 9A, men indgår ikke i evalueringen af tilbud.
5.1.2.
Udførelsessted
Land : Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 8   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Med et skriftligt varsel på mindst 3 måneder til udgangen af ovennævnte kontraktperiode kan Ordregiver på uændrede vilkår forlænge Kontrakten med 12 måneder. Med et skriftligt varsel på mindst 3 måneder til udgangen af denne 12 måneders-periode kan Ordregiver på uændrede vilkår forlænge Kontrakten med yderligere 12 måneder, så den samlede maksimale mulighed for forlængelse udgør 24 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 140 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Udelukkelsesgrunde: Ansøgere, der er omfattet af en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 134a – 136, eller en af de frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137, nr. 1 – 6, vil blive udelukket fra at deltage, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i medfør af artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine (herefter "Forordningen") gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Forbuddet omfatter også tildeling til tilbudsgivere, som anvender støttende enheder eller underleverandører, der er omfattet af Forordningens artikel 5 k, hvis værdien af en sådan støttende enheds/underleverandørs leverancer udgør mere end 10 % af kontraktværdien. Ordregiver kan derfor på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer ikke at befinde sig i omstændigheder omfattet af artikel 5k i Forordningen, herunder kan Ordregiver anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive tro- og loverklæring om dette forhold. Udvælgelse blandt flere egnede ansøgere: Hvis Ordregiver modtager ansøgninger fra flere end 3 egnede ansøgere, udvælger Ordregiver de 3 ansøgere, der har de mest relevante referencer. Kun de ansøgere, som Ordregiver udvælger, kan afgive tilbud. Ved vurdering af hvilke referencer der er mest relevante, lægger Ordregiver vægt på følgende: - At Ansøgers referencer er sammenlignelige med den udbudte kontrakt, idet der navnlig lægges vægt på følgende parametre (prioriteret): * Referencer vedrørende levering, implementering, drift, vedligeholdelse og support af en ESDH-løsning * Referencer vedrørende levering, implementering, drift, vedligeholdelse og support til en uddannelsesinstitution eller en statslig myndighed * Antallet af brugere hos kunden og i den leverede ESDH-løsning * Implementering i flere faser og på flere lokationer eller hos flere kunder * De leverede ydelser leveres som Software-as-a-Service og/eller cloud-ydelser - At Ansøgers referencer er af nyere dato - At Ansøger har flere referencer - Ansøgers beskrivelse af det tekniske udstyr og de foranstaltninger, som Ansøger har truffet til sikring af kvaliteten. Ved udvælgelsen vil Ordregiver lægge vægt på de oplysninger, som ansøgerne har afgivet i ESPD. Dokumentation for udelukkelsesgrunde: Den Tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at Tilbudsgiver ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Ordregiver vil acceptere serviceattester, som er udstedt senere end 6 måneder før den endelige tilbudsfrist. Dokumentation for egnethed: Som udgangspunkt er det alene den vindende tilbudsgiver, der på Ordregivers anmodning skal fremsende dokumentation for egnethed for økonomisk og faglig formåen, teknisk og faglig formåen og certificeringerne jf. udbudsbetingelsernes afsnit 2.2.1-2.2.3. Baserer Ansøger sin ansøgning på en anden virksomhed, skal Ansøger, som en del af dokumentationen fremsende en støtteerklæring eller lignende, der godtgør, at den støttende enhed har påtaget sig en juridisk forpligtelse til at stille den nødvendige økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen til rådighed for ansøger. Ordregiver har offentliggjort en skabelon til en støtteerklæring som en del af udbudsmaterialet. Ansøger og dennes støttende virksomheder er ikke forpligtet til at benytte skabelonen. Der skal ikke afgives et ESPD for en virksomhed som Ansøger, ikke baserer sin ansøgning på. Hvis Ansøger anmoder om deltagelse sammen med andre virksomheder, er Ansøger en sammenslutning af virksomheder, og Ansøger skal som en del af dokumentationen fremsende en erklæring fra samtlige af de deltagende virksomheder i sammenslutningen om, at de hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelsen af den udbudte kontrakt overfor Ordregiver med oplysning om, hvilken virksomhed i sammenslutningen, der er udpeget som fælles fuldmægtig og kan repræsentere sammenslutningen samt træffe bindende aftaler på sammenslutningens vegne. Vederlag: Ordregiver yder ikke vederlag til ansøgere og tilbudsgivere for at deltage i ud-budsprocessen.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse Der gælder følgende mindstekrav ansøgernes egnethed i forhold til økonomisk og finansiel formåen: - Ansøgers gennemsnitlige omsætning eller bruttofortjeneste skal være på mindst 25. mio. kr. baseret på de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår. - Ansøgers soliditetsgrad skal være på mindst 35 % i hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår. Ansøger skal i ESPD'et angive omsætning og soliditetsgrad for hver af de eneste tre (3) afsluttede regnskabsår. "Det senest afsluttede regnskabsår" betyder det seneste regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt årsregnskab.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Andet
Navn Certifikater udstedt af uafhængige organer vedrørende kvalitetssikringsstandarder
Beskrivelse Ansøger skal være i besiddelse af certifikater fra et uafhængigt organ til bekræftelse af, at Ansøger opfylder følgende kvalitetssikringsstandarder: - ISO 27001 eller tilsvarende.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Der gælder følgende mindstekrav ansøgernes egnethed i forhold til teknisk og faglig formåen: - Ansøger skal have leveret mindst én (1) sammenlignelig reference, der er påbegyndt eller afsluttet inden for de seneste tre (3) år. "Sammenlignelig" betyder: - Levering af en ESDH-løsning - Levering af implementering, drift, vedligeholdelse og support af en ESDH-løsning - Levering til en offentlig myndighed med mindst 2.000 brugere "Påbegyndt" og "Startdato" betyder tidspunktet for implementering af den it-løsning, der er omfattet af referencen. "Afsluttet" og "Slutdato" betyder tidspunktet for idriftsættelse af den it-/ESDH-løsning, der er omfattet af referencen, uanset om driften varetages af kunden, leverandøren eller af tredjemand, eller ophøret af en aftale om drift, vedligeholdelse og support vedrørende den it-løsning, der er omfattet af referencen. Ansøger skal angive sine betydeligste referencer med oplysning om: - Modtager (kunden) - Tidspunkt for levering (startdato og slutdato) - Beskrivelse af art og omfang (hvilken type af it-løsning, der er leveret, hvad leverancen indeholdt og hvordan den blev leveret samt antal brugere) - Beløb (værdien af referenceopgaven).
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Teknisk udstyr og foranstaltninger til sikring af kvalitet
Beskrivelse Ansøger skal beskrive det tekniske udstyr og de foranstaltninger, som Ansøger har truffet til sikring af kvaliteten. Der stilles ikke mindstekrav til det tekniske udstyr og de foranstaltninger, som Ansøger har truffet til sikring af kvaliteten, men Ansøgers beskrivelse indgår i udvælgelsen af flere egnede Ansøgere.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
Køberen forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de indledende tilbud uden yderligere forhandlinger
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Omkostninger
Navn : Omkostninger
Beskrivelse : Evaluering af underkriteriet 'Omkostninger' er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Vægtning (procentdel, præcis) : 25

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Evaluering af underkriteriet 'Kvalitet' er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Implementering
Beskrivelse : Evaluering af underkriteriet 'Implementering' er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Vægtning (procentdel, præcis) : 25

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Drift, vedligeholdelse og support og sikkerhed
Beskrivelse : Evaluering af underkriteriet 'Drift, vedligeholdelse og support og sikkerhed' er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Vægtning (procentdel, præcis) : 10
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 10/12/2024   22:55:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at afgive tilbud : 10/01/2025
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 06/01/2025   11:00:00 (UTC)
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger : Ordregiver forbeholder sig ret til under overholdelse af udbudsloven, herunder principperne i udbudslovens § 2, at anmode ansøgeren eller tilbudsgiveren om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre ansøgningen eller tilbuddet ved at indsende relevante oplysninger eller dokumentation inden for en passende frist, hvis de oplysninger eller dokumenter, som ansøgere eller tilbudsgivere har indsendt i forbindelse med en ansøgning eller tilbud, er ufuldstændige eller fejlbehæftede, eller når der mangler specifikke dokumenter.
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Kontrakten indeholder krav til forsikring.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. jf. lovens § 7, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Aarhus Universitet
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Aarhus Universitet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Aarhus Universitet
Organisation, der behandler tilbud Aarhus Universitet
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Aarhus Universitet
Registreringsnummer : 41826614
Postadresse : Nordre Ringgade 1    
By : Aarhus C
Postnummer : 8000
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Enhed : Marianne Dauding
E-mail : mad@horten.dk
Telefon : +4533344398
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Aalborg Universitet
Registreringsnummer : 29102384
Postadresse : Fredrik Bajers Vej 7K    
By : Aalborg Øst
Postnummer : 9220
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
Enhed : Marianne Dauding
E-mail : mad@horten.dk
Telefon : 52344398
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Københavns Universitet
Registreringsnummer : 29979812
Postadresse : Nørregade 10    
By : København K
Postnummer : 1165
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Marianne Dauding
E-mail : mad@horten.dk
Telefon : 52344398
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres e05f464c-1f67-4653-a0e0-67d9b35a1f90-01
Hovedårsagen til ændringen Berigtigelse – køber
Beskrivelse I udbudsbekendtgørelsens afsnit vedrørende Yderligere oplysninger foretages følgende præcisering: Følgende afsnit slettes: "Udvælgelse blandt flere egnede ansøgere: Hvis Ordregiver modtager ansøgninger fra flere end 3 egnede ansøgere, udvælger Ordregiver de 3 ansøgere, der har de mest relevante referencer. Kun de ansøgere, som Ordregiver udvælger, kan afgive tilbud. Ved vurdering af hvilke referencer der er mest relevante, lægger Ordregiver vægt på følgende: - At Ansøgers referencer er sammenlignelige med den udbudte kontrakt, idet der navnlig lægges vægt på følgende parametre (prioriteret): * Referencer vedrørende levering, implementering, drift, vedligeholdelse og support af en ESDH-løsning * Referencer vedrørende levering, implementering, drift, vedligeholdelse og support til en uddannelsesinstitution eller en statslig myndighed * Antallet af brugere hos kunden og i den leverede ESDH-løsning * Implementering i flere faser og på flere lokationer eller hos flere kunder * De leverede ydelser leveres som Software-as-a-Service og/eller cloud-ydelser - At Ansøgers referencer er af nyere dato - At Ansøger har flere referencer - Ansøgers beskrivelse af det tekniske udstyr og de foranstaltninger, som Ansøger har truffet til sikring af kvaliteten. Ved udvælgelsen vil Ordregiver lægge vægt på de oplysninger, som ansøgerne har afgivet i ESPD." og erstattes af følgende afsnit: "Udvælgelse blandt flere egnede ansøgere: Hvis Ordregiver modtager ansøgninger fra flere end 3 egnede ansøgere, udvælger Ordregiver de 3 ansøgere, der har de mest relevante referencer og beskrivelse af udstyr og foranstaltninger til sikring af kvaliteten. Kun de ansøgere, som Ordregiver udvælger, kan afgive tilbud. Ved vurdering af hvilke referencer der er mest relevante, lægger Ordregiver vægt på følgende: - At Ansøgers referencer er sammenlignelige med den udbudte kontrakt, idet der navnlig lægges vægt på følgende parametre (prioriteret): * Referencer vedrørende levering, implementering, drift, vedligeholdelse og support af en ESDH-løsning * Referencer vedrørende levering, implementering, drift, vedligeholdelse og support til en uddannelsesinstitution eller en statslig myndighed * Antallet af brugere hos kunden og i den leverede ESDH-løsning * Implementering i flere faser og på flere lokationer eller hos flere kunder * De leverede ydelser leveres som Software-as-a-Service og/eller cloud-ydelser - At Ansøgers referencer er af nyere dato - At Ansøger har flere referencer Ved udvælgelsen vil Ordregiver lægge vægt på de oplysninger, som ansøgerne har afgivet i ESPD."
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : ac19cc50-b671-4655-bf4b-0953141d677e   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 18/12/2024   20:02:51 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 18/12/2024   20:03:20 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 782370-2024
EUT-S-nummer : 248/2024
Offentliggørelsesdato : 20/12/2024

Send til en kollega

0.052