Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=176778&B=SKAT
Udbyder
SKAT
Vindere
Serviceydelser til drift af SKATs medarbejder IT udstyr
(07.03.2017)
InfoCare Services A/S
Tempovej 27-29
2750 Ballerup
Opdateringer
IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
I stedet for:
Dato: 23-01-2017
Time: 12:00
Læses:
Dato: 24-01-2017
Time: 12:00
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Betingelser for åbning af bud
I stedet for:
Dato: 23-01-2017
Time: 12:01
Læses:
Dato: 24-01-2017
Time: 12:01
Serviceydelser til drift af SKATs medarbejder IT udstyr
SKAT
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
19552101
Østbanegade 123
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Zohal Nayebkhil
Telefon: +45 72376389
E-mail: zohal.nayebkhil@skat.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1716772
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/204762
Del II: Genstand
Serviceydelser til drift af SKATs medarbejder IT udstyr.
Fokus for denne kontrakt er leverancen af Serviceydelser til Kundens drift af medarbejder rettet IT udstyr, efterfølgende kaldet devices. I dag består Kundens »devices« af PC, bærbare, tablet, skærme, tilbehør, printere, samt smartphones. Leverandøren forventes heraf, at kunne levere de ressourcer, kompetencer og kapaciteter, som operationel IT drift kræver i form af mandskab, teknisk kunnen og kendskab, samt samarbejdsevne med de væsentlige aktører i branchen til at servicere Kundens medarbejdere. Formålet hermed er, at Kunden via denne Kontrakt kan overlade håndteringen af sine medarbejderes behov til Leverandøren. Leverandøren forventes således at kunne drifte væsentlige dele af livscyklus for devices med Kunden, som ordregivende og kontrollerende aktør.
Da Kundens indkøb af udstyr foretages på Moderniseringsstyrelsens aftaler, er kontrakten en Serviceydelses kontrakt.
Fokus for denne kontrakt er leverancen af Serviceydelser til Kundens drift af medarbejder rettet IT udstyr, efterfølgende kaldet devices. I dag består Kundens »devices« af PC, bærbare, tablet, skærme, tilbehør, printere, samt smartphones. Leverandøren forventes heraf, at kunne levere de ressourcer, kompetencer og kapaciteter, som operationel IT drift kræver i form af mandskab, teknisk kunnen og kendskab, samt samarbejdsevne med de væsentlige aktører i branchen til at servicere Kundens medarbejdere. Formålet hermed er, at Kunden via denne Kontrakt kan overlade håndteringen af sine medarbejderes behov til Leverandøren. Leverandøren forventes således at kunne drifte væsentlige dele af livscyklus for devices med Kunden, som ordregivende og kontrollerende aktør.
Da Kundens indkøb af udstyr foretages på Moderniseringsstyrelsens aftaler, er kontrakten en Serviceydelses kontrakt.
SKAT udbyder rammeaftalen som én samlet aftale. Dette vurderes i højere grad, at sikre SKAT stordriftsfordele, mindske omkostninger til administration og forvaltning af kontrakter, samt skabe en større ensartethed og sammenhæng i løsningen af opgaver under rammeaftalen. En opdeling i delkontrakter vurderes ikke at kunne være med til at medføre et øget konkurrence felt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde det fælles europæiske udbudsdokument med angivelse af tilbudsgivers årsregnskab i det senest disponible regnskabsår.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i det fælles europæiske udbudsdokument er korrekte.
Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet:
Virksomhedens årsregnskab eller uddrag heraf for det seneste disponible regnskabsår, såfremt offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtig i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, eller anden dokumentation for tilbudsgivers omsætning og egenkapital. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne angives for hver af de deltagende og/eller støttende virksomheder. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders økonomiske kapacitet, skal dokumentationen fremsendes for hver enhed.
Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som ordregiveren vurderer passende, hvis tilbudsgiver af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som ordregiveren forlanger. Tilbudsgiver har adgang til at henvise ordregiver til selv at indhente dokumenter fra offentlige nationale databaser, eksempelvis cvr.dk, jf. § 151, stk. 5.
At tilbudsgivers egenkapital er positiv i det seneste disponible regnskabsår. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Oplysningerne angives i det fælles europæiske udbudsdokuments afsnit IV.B.
At tilbudsgiver har en samlet årlig omsætning på mindst 20 000 000 DKK i de seneste 3 disponible regnskabsår. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede omsætning i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår. Oplysningerne angives i det fælles europæiske udbudsdokuments afsnit IV.B.
Ordregiver stiller krav om, at tilbudsgiveren kan godtgøre sin tekniske og faglige formåen ved at fremsende dokumentation for denne i forbindelse med tilbudsgivningen.
At tilbudsgiver har leveret tilsvarende tjenesteydelser til minimum 3 organisationer eller virksomheder inden for de seneste 3 år.
At tilbudsgiver har vedlagt kontaktinformation til referent for hver af disse organisationer/virksomheder, som Kunden kan kontakte efter ønske.
I kontrakten er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde og vedlægge sin ansøgning det fælleseuropæiske udbudsdokument (ESPD) som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Tilbudsgiver skal anføre oplysningerne herom i et ESPD. Før ordregivers beslutning om tildeling af aftalen, skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele aftalen til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153. Det fremgår af punkt III.1.2) og III.1.3) hvilken dokumentation der kræves for tilbudsgivers juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger afgives i ESPD'en. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning til den elektroniske udfyldelse af det fælles europæiske udbudsdokument på følgende side: http://www.kfst.dk/Offentlig-konkurrence/Udbud/Udbudsregler/ESPD
Det bemærkes, at hver tilbudsgiver alene kan indgive 1 tilbud. Såfremt samme juridiske enhed er del af eller på anden måde deltager i flere tilbud, f.eks. selv indgiver tilbud, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der indgiver tilbud, skal tilbudsgiveren sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode tilbudsgivere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens §171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk