23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
18.12.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

Vedligeholdelse af Integrated Remote Control og Information Systemer (IRIS)


Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

776907-2024 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Vedligeholdelse af Integrated Remote Control og Information Systemer (IRIS)
OJ S 246/2024 18/12/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
E-mail 00520563@mil.dk
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Forsvarsområdet
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Vedligeholdelse af Integrated Remote Control og Information Systemer (IRIS)
Beskrivelse Målværdiforhøjelse af rammeaftale om vedligeholdelse af Integrated Remote Control og Information Systemer (IRIS) Integrated Remote Control og Information Systemer (IRIS) er et styrings- og overvågningssystem over Air Traffic Control relevant jordudstyr i den lokale lufthavn. IRIS system anvendes konstant (365/24/7) af flyvelederne i kontroltårnet på Forsvarets flyvestationer/lufthavne til at sikre, at udstyret i lufthavnen har en tilstand, hvorved flyene sikkert kan anvende lufthavnen. IRIS systemet styrer og overvåger bl.a. Instrument Landingssystem (ILS), banelys på landingsbanen samt taxiways, nødværker, teknisk styring og overvågning af lokal TMA - radar, lokale vejrinformationer, vejrinformationer fra andre lufthavne mm. Aftalen omhandler levering af tjenesteydelser i form af drift, service og vedligeholdelse af IRIS.
Identifikator for proceduren ee281f7b-ce79-4474-a903-70a61644ce73
Tidligere bekendtgørelse : 10cf4993-1a25-4435-b223-732881170ae3-01
Intern ID 2021/103468
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Thisted Landevej 53    
By Vadum
Postnummer 9430
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Herningvej 30    
By Karup J
Postnummer 7470
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Lilholtvej 2    
By Vojens
Postnummer 6500
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 16 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 160 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger FMI har indgået aftale med Insero Air Traffic Solutions A/S, baseret på succesfulde forhandlinger. Der er således tildelt en aftale om vedligeholdelse af Integrated Remote Control og Information Systemer (IRIS) til selskabet.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer).   - Udbudsloven implementerer udbudsdirektivet (2014/24/EU) i dansk ret.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Vedligeholdelse af Integrated Remote Control og Information Systemer (IRIS)
Beskrivelse : Målværdiforhøjelse af rammeaftale om vedligeholdelse af Integrated Remote Control og Information Systemer (IRIS) Integrated Remote Control og Information Systemer (IRIS) er et styrings- og overvågningssystem over Air Traffic Control relevant jordudstyr i den lokale lufthavn. IRIS system anvendes konstant (365/24/7) af flyvelederne i kontroltårnet på Forsvarets flyvestationer/lufthavne til at sikre, at udstyret i lufthavnen har en tilstand, hvorved flyene sikkert kan anvende lufthavnen. IRIS systemet styrer og overvåger bl.a. Instrument Landingssystem (ILS), banelys på landingsbanen samt taxiways, nødværker, teknisk styring og overvågning af lokal TMA - radar, lokale vejrinformationer, vejrinformationer fra andre lufthavne mm. Aftalen omhandler levering af tjenesteydelser i form af drift, service og vedligeholdelse af IRIS.
Intern ID : 2021/103468
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Thisted Landevej 53    
By : Vadum
Postnummer : 9430
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Herningvej 30    
By : Karup J
Postnummer : 7470
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Lilholtvej 2    
By : Vojens
Postnummer : 6500
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 30/10/2019
Varigheds slutdato 29/10/2027
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 16 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 160 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : FMI har indgået aftale med Insero Air Traffic Solutions A/S, baseret på succesfulde forhandlinger. Der er således tildelt en aftale om vedligeholdelse af Integrated Remote Control og Information Systemer (IRIS) til selskabet.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Beskrivelse : Der er ikke anvendt tildelingskriterier ved målværdiforhøjelsen, da der er tale om en direkte tildeling. Angivelsen af tildelingskriteriet ovenfor er skyldes således alene, at feltet er obligatorisk at udfylde.
Fast værdi (i alt) 0
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : FMI har fulgt proceduren i § 4 i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) og indrykket bekendtgørelse om forudgående gennemsigtighed forud for kontraktindgåelsen. I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået en aftale uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfælde, hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en aftale, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele aftalen uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Yderligere omfattede købere : Aftalen er indgået af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte aftalen til indkøb på aftalens vilkår og betingelser.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 16 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 16 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 16 000 000,00   DKK
Direkte tildeling :
Begrundelse for direkte tildeling : Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse : Det er FMI’s vurdering, at disposition om målværdiforhøjelse af den eksisterende aftale kan indgås uden udbud på baggrund af tekniske grunde og enerettigheder, jf. udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2 og 3. Dette skyldes særligt, at dispositionen er begrundet i, at Insero Air Traffic Solutions A/S er ejer af alle IPR rettigheder til systemet og er den eneste leverandør med teknisk indsigt i systemet, således at kun Insero Air Traffic Solutions A/S kan supportere, vedligeholde, opdatere og/eller opgradere softwaren i systemet. FMI vurderer derfor, at dispositionen kan foretages uden udbud, jf. udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2 og 3.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale :
Den maksimale værdi for rammeaftalen 16 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 16 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Insero Air Traffic Solutions A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 4600005131
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 16 000 000,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 4600005131
Titel Rammeaftale vedrørende vedligeholdelse af Integrated Remote Control og Information Systemer (IRIS).
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 11/12/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 11/12/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Organisation, der underskriver kontrakten Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra små virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Registreringsnummer : 16-28-71-80
Postadresse : Lautrupbjerg 1-5    
By : Ballerup
Postnummer : 2750
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Enhed : Victoria S. Petersen
E-mail : 00520563@mil.dk
Telefon : 29176853
Internetadresse : https://www.fmi.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Insero Air Traffic Solutions A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Lille virksomhed
Registreringsnummer : 66849716
Postadresse : Banegårdsgade 2    
By : Horsens
Postnummer : 8700
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : +4579253300
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : de02617f-da85-4c73-9723-697e7b36e125   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 17/12/2024   11:49:14 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 17/12/2024   11:56:42 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 776907-2024
EUT-S-nummer : 246/2024
Offentliggørelsesdato : 18/12/2024

Send til en kollega

0.047