Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Investeringsfonden for Udviklingslande (IFU)
Vindere
IT-Driftskontrakt
(03.05.2017)
Global Connect A/S
Hørskætten 3
2630 Taastrup
Begrænset EU-udbud af implementering, drift og vedligeholdelse af ny IT-infrastruktur
Investeringsfonden for Udviklingslande (IFU)
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
23598612
Fredericiagade 27
København K
1310
Danmark
Kontaktperson: Michael Brandt Eriksen
Telefon: +45 24280718
E-mail: Michael.Eriksen@devoteam.com
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.IFU.dk
Del II: Genstand
Begrænset EU-udbud af implementering, drift og vedligeholdelse af ny IT-infrastruktur.
IFU er en selvejende statslig fond, der bidrager med risikovillig kapital og rådgivning til virksomheder, der ønsker at gøre forretning i Afrika, Asien, Latinamerika og dele af Europa. Investeringerne sker på et kommercielt grundlag i form af aktiekapital og lån til projekter med danske investorer eller interesser. Formålet er at fremme den økonomiske og sociale udvikling i investeringslandene og styrke dansk erhvervslivs muligheder på nye vækstmarkeder.
IFU er fund manager for bl.a. Klimainvesteringsfonden, Danish Agribusiness Fund, IFU Investment Partners og den Arabiske Investeringsfond. Samlet er der investeret i mere end 1 200 projekter i over 100 lande. IFU har hovedkontor i København og regionale kontorer i Asien, Afrika, Europa og Latinamerika.
Samlet kapital under forvaltning er 5 800 000 000 DKK.
Hovedstaden.
IFU driver i dag selv en fysisk server/storage IT infrastruktur, som primært befinder sig på IFUs adresse i København. Meget af denne infrastruktur står for en udskiftning, og i den forbindelse har IFU besluttet at flytte IT infrastrukturen ud af IFUs lokaler og ind i et moderne datacenter, hvor IFU ikke selv ejer infrastrukturen, men køber den som en service (IaaS).
Leverancens omfang er følgende ydelser:
— En datacenter service hos ny leverandør, som kan være udgangspunkt for de services, som efterspørges i dette udbud.
— Redundant netværksinfrastruktur (WAN) med kryptering, der muliggør opkobling fra kundens lokation i Fredericiagade til den nye leverandørs datacenter.
— Internetadgang.
— VPN løsning for 6 regionale kontorer i udlandet for opkobling mod nyt datacenter.
— Ny serverinfrastruktur.
— Storage infrastruktur.
— Driften af den nye løsning.
IFU har mulighed for at forlænge kontrakten med op til 2 gange 12 måneder på uændrede vilkår.
Hvis flere ansøgere opfylder minimumskravene til udvælgelse end det antal (4), som IFU ønsker at prækvalificere og disse ansøgere ikke er omfattet af de i udbudslovens §§ 135-137 nævnte udelukkelsesgrunde, vil IFU foretage udvælgelse af ansøgere på baggrund af de objektive og ikke-diskriminerende kriterier, som er nævnt i afsnit III (se tillige ESPD-dokument, sektion V).
IFU vil udvælge ansøgere, der har de mest relevante referencer ud fra de oplysninger, der er krævet under det punkt III.1.3).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Samlet årsomsætning i hvert af de seneste 3 år, se pkt. B.1a i ESPD-dokumentet.
Årsomsætning indenfor IT-drift i hvert af de seneste 3 år, se pkt. B.2a i ESPD-dokumentet
Egenkapital i hvert af de seneste 3 regnskabsår
Resultat før skat i hvert af de seneste 3 regnskabsår
Balancen de seneste 3 regnskabsår
Se pkt. B.4 og B.6 i ESPD-dokumentet for så vidt angår oplysninger om egenkapital, resultat og balance.
Forsikret beløb i gyldig erhvervsansvarsforsikring, se afsnit B, pkt. 5 i ESPD-dokumentet.
Desuden skal der afgives en erklæring, hvis der er sket væsentlige ændringer i ansøgers økonomiske situation siden seneste regnskabsaflæggelse, jf. ESPD-dokument pkt. IV.B.6
Hvis ansøger er et konsortium/sammenslutning af virksomheder/underleverandør, skal der indgives særskilt ESPD-dokument for hver deltager, jf. ESPD-dokument, pkt. II.A,C og D. Er ansøger et konsortium eller anden sammenslutning af virksomheder, skal samtlige deltagere opfylde ovennævnte mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet.
Hvis ansøger er nystartet virksomhed, og dermed ikke kan afgive ovennævnte oplysninger, skal dette anføres i ESPD-dokumentet, jf. ESPD-dokument, pkt. IV.B.3. Ligeledes skal ansøgeren ved en revisorerklæring dokumentere, at ansøger opfylder nedennævnte mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet.
Minimum samlet årsomsætning på 25 000 000 DKK i hvert af de seneste 3 år
Minimum årsomsætning indenfor IT-drift på 14 000 000 DKK i hvert af de seneste 3 år.
Positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 regnskabsår.
Positivt resultat før skat i minimum 2 af de seneste 3 år.
Soliditetsgrad min. 15 % i to af de seneste tre regnskabsår.
Erhvervsansvarsforsikring med et forsikret beløb på minimum 5 000 000 DKK.
Antal beskæftigede de sidste 3 år, se pkt. IV.C.8 i ESPD-dokumentet.
Maksimalt 5 referencer vedrørende IT-drift inkl. transition fra de seneste 3 år, hvor opgavens omfang minder om Ordregivers forhold, hvad angår volumen og kompleksitet. Se pkt. IV.C.1b i ESPD-dokumentet.
Der skal oplyses følgende: Kort resumé af projektet, kontraktsum heraf relateret til IT-drift samt dato.
Med hensyn til de generelle faglige og uddannelsesmæssige kompetencer hos ansøger, henvises der til ESPD-dokumentet, pkt. IV.C.6.
Hvis ansøger er et konsortium/sammenslutning af virksomheder/underleverandør, skal der indgives særskilt ESPD-dokument for hver deltager, jf. ESPD-dokument, pkt. II.A,C og D.
25 antal beskæftigede (FTE) i gennemsnit.
Der ønskes minimum 3 relevante referencer vedrørende IT-drift fra de seneste 3 år.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøgning om prækvalifikation skal være IFU i hænde senest den 12.1.2017, kl. 10:00.
Ansøgningen skal fremsendes i minimum 1 fysisk eksemplar, herudover gerne 4 fysiske eksemplarer i kopi, til:
Devoteam A/S, Lyngbyvej 2, 2100 København Ø, Att. Michael B. Eriksen.
Alternativt kan ansøgningen afleveres personligt på ovenstående adresse.
Ansøgere skal udfylde og fremsende/aflevere ESPD-dokumentet som foreløbig dokumentation for, at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og opfylder mindstekrav til økonomisk og teknisk kapacitet. IFU vil ikke behandle ansøgninger, som ikke inkluderer ESPD-dokumentet, som foreløbig dokumentation.
Ansøgningen skal mærkes »Udbud af it-infrastruktur — må ikke åbnes i poståbningen«. Ansøger bærer selv ansvaret for, at ansøgningen når rettidigt frem.
Ansøger opfordres til at fremsætte sine skriftlige spørgsmål senest den 4.1.2017, kl. 10:00. Spørgsmål modtaget efter dette tidspunkt vil blive besvaret i det omfang, det er muligt at fremkomme med en besvarelse senest 6 dage inden ansøgningsfristens udløb.
Alle spørgsmål modtaget den 4.1.2017, kl. 10:00 og besvarelserne af disse vil senest 6.1.2017 i anonymiseret form blive offentliggjort på IFU's hjemmeside.
Spørgsmål som modtages løbende inden den 4.1.2017, kl. 10:00 vil blive offentliggjort i anonymiseret form på IFU's hjemmeside, efterhånden som de stilles til IFU.
I relation til punkt II.1.5): Er den anslåede samlede værdi et estimat over 6 år.
ESPD-dokumentet kan findes på adressen angivet i pkt. I.3).
Ordregiver vil opfordre ansøgere om at anvende Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning vedrørende udfyldelse af ESPD-dokumentet. Se link http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Offentlig%20konkurrence/Vejledning%20om%20eESPD/Det%20faelles%20europaeiske%20udbudsdokument.pdf
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
»§ 7 i Lov om Klagenævnet for Udbud fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. § 2 i lov om Klagenævnet for Udbud, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. (2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt § 1, stk. 2, nr. 1 og 2 i lov om Klagenævnet for Udbud, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.«.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark