23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 242-441361
Offentliggjort
15.12.2016
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Investeringsfonden for Udviklingslande (IFU)

Vindere

IT-Driftskontrakt

(03.05.2017)
Global Connect A/S
Hørskætten 3
2630 Taastrup

Begrænset EU-udbud af implementering, drift og vedligeholdelse af ny IT-infrastruktur


Investeringsfonden for Udviklingslande (IFU)

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Investeringsfonden for Udviklingslande (IFU)
23598612
Fredericiagade 27
København K
1310
Danmark
Kontaktperson: Michael Brandt Eriksen
Telefon: +45 24280718
E-mail: Michael.Eriksen@devoteam.com
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.IFU.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Adgangen til udbudsmaterialet er begrænset. Yderligere oplysninger kan indhentes på: http://www.ifu.dk/dk/service/udbudsmateriale
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: selvejende statslig fond
I.5) Hovedaktivitet
Økonomiske og finansielle anliggender

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Begrænset EU-udbud af implementering, drift og vedligeholdelse af ny IT-infrastruktur.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

IFU er en selvejende statslig fond, der bidrager med risikovillig kapital og rådgivning til virksomheder, der ønsker at gøre forretning i Afrika, Asien, Latinamerika og dele af Europa. Investeringerne sker på et kommercielt grundlag i form af aktiekapital og lån til projekter med danske investorer eller interesser. Formålet er at fremme den økonomiske og sociale udvikling i investeringslandene og styrke dansk erhvervslivs muligheder på nye vækstmarkeder.

IFU er fund manager for bl.a. Klimainvesteringsfonden, Danish Agribusiness Fund, IFU Investment Partners og den Arabiske Investeringsfond. Samlet er der investeret i mere end 1 200 projekter i over 100 lande. IFU har hovedkontor i København og regionale kontorer i Asien, Afrika, Europa og Latinamerika.

Samlet kapital under forvaltning er 5 800 000 000 DKK.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 8 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72720000
72510000
72610000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

Hovedstaden.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

IFU driver i dag selv en fysisk server/storage IT infrastruktur, som primært befinder sig på IFUs adresse i København. Meget af denne infrastruktur står for en udskiftning, og i den forbindelse har IFU besluttet at flytte IT infrastrukturen ud af IFUs lokaler og ind i et moderne datacenter, hvor IFU ikke selv ejer infrastrukturen, men køber den som en service (IaaS).

Leverancens omfang er følgende ydelser:

— En datacenter service hos ny leverandør, som kan være udgangspunkt for de services, som efterspørges i dette udbud.

— Redundant netværksinfrastruktur (WAN) med kryptering, der muliggør opkobling fra kundens lokation i Fredericiagade til den nye leverandørs datacenter.

— Internetadgang.

— VPN løsning for 6 regionale kontorer i udlandet for opkobling mod nyt datacenter.

— Ny serverinfrastruktur.

— Storage infrastruktur.

— Driften af den nye løsning.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Funktionalitet / Vægtning: 25
Kvalitetskriterium - Navn: Serviceaftale / Vægtning: 15
Kvalitetskriterium - Navn: Driftshåndbog / Vægtning: 5
Kvalitetskriterium - Navn: Transition / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 35
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

IFU har mulighed for at forlænge kontrakten med op til 2 gange 12 måneder på uændrede vilkår.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 4
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Hvis flere ansøgere opfylder minimumskravene til udvælgelse end det antal (4), som IFU ønsker at prækvalificere og disse ansøgere ikke er omfattet af de i udbudslovens §§ 135-137 nævnte udelukkelsesgrunde, vil IFU foretage udvælgelse af ansøgere på baggrund af de objektive og ikke-diskriminerende kriterier, som er nævnt i afsnit III (se tillige ESPD-dokument, sektion V).

IFU vil udvælge ansøgere, der har de mest relevante referencer ud fra de oplysninger, der er krævet under det punkt III.1.3).

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Samlet årsomsætning i hvert af de seneste 3 år, se pkt. B.1a i ESPD-dokumentet.

Årsomsætning indenfor IT-drift i hvert af de seneste 3 år, se pkt. B.2a i ESPD-dokumentet

Egenkapital i hvert af de seneste 3 regnskabsår

Resultat før skat i hvert af de seneste 3 regnskabsår

Balancen de seneste 3 regnskabsår

Se pkt. B.4 og B.6 i ESPD-dokumentet for så vidt angår oplysninger om egenkapital, resultat og balance.

Forsikret beløb i gyldig erhvervsansvarsforsikring, se afsnit B, pkt. 5 i ESPD-dokumentet.

Desuden skal der afgives en erklæring, hvis der er sket væsentlige ændringer i ansøgers økonomiske situation siden seneste regnskabsaflæggelse, jf. ESPD-dokument pkt. IV.B.6

Hvis ansøger er et konsortium/sammenslutning af virksomheder/underleverandør, skal der indgives særskilt ESPD-dokument for hver deltager, jf. ESPD-dokument, pkt. II.A,C og D. Er ansøger et konsortium eller anden sammenslutning af virksomheder, skal samtlige deltagere opfylde ovennævnte mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet.

Hvis ansøger er nystartet virksomhed, og dermed ikke kan afgive ovennævnte oplysninger, skal dette anføres i ESPD-dokumentet, jf. ESPD-dokument, pkt. IV.B.3. Ligeledes skal ansøgeren ved en revisorerklæring dokumentere, at ansøger opfylder nedennævnte mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Minimum samlet årsomsætning på 25 000 000 DKK i hvert af de seneste 3 år

Minimum årsomsætning indenfor IT-drift på 14 000 000 DKK i hvert af de seneste 3 år.

Positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 regnskabsår.

Positivt resultat før skat i minimum 2 af de seneste 3 år.

Soliditetsgrad min. 15 % i to af de seneste tre regnskabsår.

Erhvervsansvarsforsikring med et forsikret beløb på minimum 5 000 000 DKK.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Antal beskæftigede de sidste 3 år, se pkt. IV.C.8 i ESPD-dokumentet.

Maksimalt 5 referencer vedrørende IT-drift inkl. transition fra de seneste 3 år, hvor opgavens omfang minder om Ordregivers forhold, hvad angår volumen og kompleksitet. Se pkt. IV.C.1b i ESPD-dokumentet.

Der skal oplyses følgende: Kort resumé af projektet, kontraktsum heraf relateret til IT-drift samt dato.

Med hensyn til de generelle faglige og uddannelsesmæssige kompetencer hos ansøger, henvises der til ESPD-dokumentet, pkt. IV.C.6.

Hvis ansøger er et konsortium/sammenslutning af virksomheder/underleverandør, skal der indgives særskilt ESPD-dokument for hver deltager, jf. ESPD-dokument, pkt. II.A,C og D.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

25 antal beskæftigede (FTE) i gennemsnit.

Der ønskes minimum 3 relevante referencer vedrørende IT-drift fra de seneste 3 år.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 169-303915
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 12/01/2017
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 26/01/2017
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ansøgning om prækvalifikation skal være IFU i hænde senest den 12.1.2017, kl. 10:00.

Ansøgningen skal fremsendes i minimum 1 fysisk eksemplar, herudover gerne 4 fysiske eksemplarer i kopi, til:

Devoteam A/S, Lyngbyvej 2, 2100 København Ø, Att. Michael B. Eriksen.

Alternativt kan ansøgningen afleveres personligt på ovenstående adresse.

Ansøgere skal udfylde og fremsende/aflevere ESPD-dokumentet som foreløbig dokumentation for, at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og opfylder mindstekrav til økonomisk og teknisk kapacitet. IFU vil ikke behandle ansøgninger, som ikke inkluderer ESPD-dokumentet, som foreløbig dokumentation.

Ansøgningen skal mærkes »Udbud af it-infrastruktur — må ikke åbnes i poståbningen«. Ansøger bærer selv ansvaret for, at ansøgningen når rettidigt frem.

Ansøger opfordres til at fremsætte sine skriftlige spørgsmål senest den 4.1.2017, kl. 10:00. Spørgsmål modtaget efter dette tidspunkt vil blive besvaret i det omfang, det er muligt at fremkomme med en besvarelse senest 6 dage inden ansøgningsfristens udløb.

Alle spørgsmål modtaget den 4.1.2017, kl. 10:00 og besvarelserne af disse vil senest 6.1.2017 i anonymiseret form blive offentliggjort på IFU's hjemmeside.

Spørgsmål som modtages løbende inden den 4.1.2017, kl. 10:00 vil blive offentliggjort i anonymiseret form på IFU's hjemmeside, efterhånden som de stilles til IFU.

I relation til punkt II.1.5): Er den anslåede samlede værdi et estimat over 6 år.

ESPD-dokumentet kan findes på adressen angivet i pkt. I.3).

Ordregiver vil opfordre ansøgere om at anvende Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning vedrørende udfyldelse af ESPD-dokumentet. Se link http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Offentlig%20konkurrence/Vejledning%20om%20eESPD/Det%20faelles%20europaeiske%20udbudsdokument.pdf

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

»§ 7 i Lov om Klagenævnet for Udbud fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:

(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. § 2 i lov om Klagenævnet for Udbud, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. (2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt § 1, stk. 2, nr. 1 og 2 i lov om Klagenævnet for Udbud, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.«.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/12/2016

Send til en kollega

0.047