23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
22.11.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

KOMBIT A/S

Rammeaftale om levering af konsulentydelser


KOMBIT A/S

714585-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Rammeaftale om levering af konsulentydelser
OJ S 228/2024 22/11/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn KOMBIT A/S
E-mail ciw@kombit.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Rammeaftale om levering af konsulentydelser
Beskrivelse KOMBIT har til formål at arbejde for at sikre et bredt udvalg af effektive og innovative løsninger til gavn for den kommunale opgaveløsning, og har ansvar for mere end 30 store fælleskommunale løsninger. I det arbejde har KOMBIT behov for konsulentydelser inden for områderne implementeringsydelser, it-arkitektur samt it-konsulentydelser. KOMBIT udbyder en rammeaftale indeholdende 3 delaftaler med 3 leverandører på hver delaftale. Delaftalerne omfatter konsulentydelser indenfor implementering (delaftale 1), it-arkitektur (delaftale 2) og it-konsulentydelser (delaftale 3), hvor leverandørerne under nærværende udbud skal bistå KOMBIT med KOMBITs opgaver.
Identifikator for proceduren dcba6a64-4432-48a8-ab16-a8e6458d5b0c
Intern ID RA2025
Udbudsprocedure Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Halfdansgade 8    
By København S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 140 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 140 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 3
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 3
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Korruption jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 2).
Deltagelse i en kriminel organisation jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1).
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 5).
Svig jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 3).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 6).
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure jf. udbudslovens § 136, nr. 3).
Rent nationale udelukkelsesgrunde Udbudslovens § 134 a finder anvendelse på nærværende udbudsprocedure.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren jf. udbudslovens § 136, nr. 1).
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure jf. udbudslovens § 136, nr. 2).
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet jf. udbudslovens § 136, nr. 4).
Betaling af socialsikringsbidrag jf. udbudslovens § 135, stk. 3.
Betaling af skatter og afgifter jf. udbudslovens § 135, stk. 3.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 4).
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel : Delaftale 1: Implementeringskonsulent
Beskrivelse : Denne delaftale omfatter konsulentydelser, der relaterer sig til implementeringsydelser. For yderligere beskrivelse af delaftalens indhold henvises der til udbudsmaterialet (bilag 1, underbilag 1.1.) Ordregiver har til hensigt at indgå delaftalen med tre leverandører: en primær leverandør, en sekundær leverandør og en tertiær leverandør.
Intern ID : RA2025-DA1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Ordregiver har option på at forlænge Rammeaftalen i op til to gange af 12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Halfdansgade 8    
By : København S
Postnummer : 2300
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 24   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Ordregiver har option på at forlænge Rammeaftalen i op til to gange af 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 20 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Krav til tilbud
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Udbudslovens § 134 a: Udbudslovens § 134 a finder anvendelse på nærværende udbudsprocedure. Generelt om deltagelse i udbudsproceduren: Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal ansøger være registreret eller registrere sig som bruger: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyRegistration/RegisterCompany Såfremt ansøgningen indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. For information vedrørende spørgsmål og svar henvises til udbudsbetingelserne og bilag B. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt ansøger oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail, dksupport@eu-supply.com, eller telefon, (+45) 70 20 80 14. Udvælgelse af ansøgere: Det mindste antal ansøgere, der skal indkaldes til anden fase af proceduren er 5. Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren er 5. Ordregiver vil udvælge det anførte antal ansøgere i henhold til udvælgelseskriterierne anført i nærværende udbudsbekendtgørelse, medmindre der ikke modtages mere end dette antal konditionsmæssige ansøgninger. ESPD samt dokumentation: Ansøger skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, samt § 137, stk. 1, nr. 1 og nr. 3 og nr. 4 og nr. 5, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153. Som alternativ til den dokumentation, der er nævnt i udbudslovens §§ 153-155, 157 og 158 kan ansøger og tilbudsgiver forelægge ordregiver et certifikat for optagelse på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. § 156, som er udstedt af den kompetente myndighed. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra ansøgere og tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste. Støtteerklæring: Ansøgeren skal ligeledes indlevere en støtteerklæring, hvori den eller de enheder, som ansøgeren baserer sig på, erklærer at være solidarisk ansvarlig med ansøger, såfremt denne bliver tildelt kontrakten. Skabelonen findes i udbudsmaterialet. Anslået værdi: Det bemærkes at, der er anført et skøn over den forventede samlede kontraktsum for alle delkontrakter i aftalens fulde løbetid, inklusive prisen for alle optioner og forlængelser. Der er ligeledes under hver delkontrakt anført et skøn over den forventede samlede kontraktsum for den enkelte delkontrakt i delkontraktens fulde løbetid. Udbud med delaftaler: Ansøger skal udfylde og indsende en ESPD for hver delaftale som der ansøges prækvalifikation til. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører pr. delaftale. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, pr. delaftale. En ansøger kan prækvalificeres til den ene delaftale uden nødvendigvis også at blive prækvalificeret til den anden delaftale. Hver ansøger kan alene indgive én ansøgning om prækvalifikation pr. delaftale. Antal ansøgninger om prækvalifikation: Det bemærkes, at hver ansøger kun kan indgive én ansøgning om prækvalifikation pr. delaftale. Indhentning af supplerende oplysninger: Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Artikel 5k i forordning nr. 833/2014 med senere ændringer: 29. OKTOBER 2024 Side 88 / 95: Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve en erklæring herom og/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Investeringsscreeningsloven: Efter investeringsscreeningsloven (https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/842) skal økonomiske aktører, i) som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller ii) som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af kontrakten kan være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør afklare, om dennes aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-af-investeringsscreeningsloven Varighed af aftalen: Det bemærkes, at den anførte varighed er fra underskrivelse af rammeaftalen.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Gennemsnitlig årsomsætning for de seneste tre regnskabsår
Beskrivelse Ansøger skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger: - Ansøgers gennemsnitlige årsomsætning for de seneste 3 disponible regnskabsår. Ansøger kan i dette udbud basere sig på andre aktørers økonomiske og/eller finansielle formåen for at opfylde egnethedskravene. Den/de aktør(er), der stiller sin økonomiske og/eller finansielle formåen til rådighed for Ansøgeren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Støtteerklæring skabelonen findes i udbudsmaterialet. Baserer Ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af kravene til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at Ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for Rammeaftalens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at Ansøger opfylder kravene til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den Tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Erklæring om virksomhedens omsætning i hver af de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i hver af de seneste tre disponible årsrapporter/årsregnskaber afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Minimumskrav: Ansøgers gennemsnitlige årsomsætning beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være på mindst 20 million DKK. Såfremt Ansøger baserer sig på andre enheders formåen: Ansøger og disse andre enheders samlede gennemsnitlige omsætning beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være på mindst 20 million DKK. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium): Virksomhedernes samlede gennemsnitlige omsætning beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være på mindst 20 million DKK. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Gennemsnitlig egenkapital for de seneste tre regnskabsår
Beskrivelse Ansøger skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger: − Ansøgers gennemsnitlig egenkapital i de tre seneste disponible regnskabsår. Ansøger kan i dette udbud basere sig på andre aktørers økonomiske og/eller finansielle formåen for at opfylde egnethedskravene. Den/de aktør(er), der stiller sin økonomiske og/eller finansielle formåen til rådighed for [tilbudsgiveren/ansøgeren], skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Støtteerklæring skabelonen findes i udbudsmaterialet. Baserer Ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af kravene til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at Ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at Ansøger opfylder kravene til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den Tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Virksomhedens balance eller uddrag heraf i de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor virksomheden er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Minimumskrav: Ansøgers gennemsnitlige egenkapital beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være på mindst 5 million DKK. Såfremt Ansøger baserer sig på andre enheders formåen: Ansøger og disse andre enheders samlede gennemsnitlige egenkapital beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være på mindst 5 million DKK. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium): Virksomhedernes samlede gennemsnitlige egenkapital beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapport/årsregnskab skal være på mindst 5 million DKK. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Referencer
Beskrivelse Såfremt der modtages flere end 5 (fem) konditionsmæssige ansøgninger, der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i ESPD del III, afsnit A-C samt opfylder egnethedskravene i ESPD del IV, afsnit B og ESPD del IV, afsnit C, vil ordregiver foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. Til brug for udvælgelsen skal ansøger i ESPD angive minimum 1 og maksimum 5 referencer for de betydeligste leverancer af lignende ydelser, der er udført i løbet af de sidste 3 år inden ansøgningsfristen. Konkret betyder det at: • Referencer, hvor kontrakten ikke har været i kraft indenfor de seneste 3 år, ikke vil indgå i vurderingen – ansøger anses ikke for ukonditionsmæssig, men har bare en reference mindre med i vurderingen. • Referencer, hvor kontrakten er indgået for længere tid siden end 3 år, men dog har været i kraft inden for de seneste 3 år, inddrages i vurderingen. Ved vurderingen tages der højde for, hvilke faktiske opgaver, der er udført inden for de seneste 3 år. • For kontrakter, som er indgået for nylig, og hvor der ikke er udført noget endnu, eller kun ganske lidt, vil alene det, der faktisk er udført, indgå i vurderingen. • Der skal endvidere lægges vægt på, om det er ansøger selv eller underleverandører, som har udført opgaven. Hvis opgaven er udført af andre end ansøger – og der ikke er vedlagt støtteerklæring – kan ansøger ikke støtte sig på erfaringen med den pågældende opgave. Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance. Beskrivelsen af leverancen bør indeholde en klar beskrivelse af, hvilke ydelser, leverancen vedrørte, samt ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen. Endvidere bedes referencen indeholde den økonomiske værdi af leverancen (beløb), dato for leverancen samt navn på kunden (modtager). Ved angivelse af dato for leverancen bedes ansøger angive datoen for leverancens påbegyndelse og afslutning. Er dette ikke muligt, f.eks. fordi ydelserne er udført løbende i henhold til en rammeaftale, bedes ansøger i beskrivelsen af leverancen angive, hvordan datoen er angivet. Ansøger bedes bestræbe sig på at beskrive referencen så kortfattet som muligt og ikke på mere end to normalsider (á 2.400 anslag inkl. mellemrum). Såfremt der vedlægges referencebeskrivelser ud over to normalsider, vil ordregiver alene vurdere på de to første normalsider. Det er et minimumskrav, at ansøger kan påvise mindst én (1) sammenlignelig reference indenfor de seneste tre år, som illustrerer erfaring med ydelserne omfattet af den pågældende delaftale. Der kan maksimalt angives 5 referencer, uanset om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium). Såfremt Ansøger har vedlagt flere end det maksimale antal referencer vil der alene blive lagt vægt på de første angivne referencer i anmodningen. Ansøger kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske og/eller faglige formåen for at opfylde egnethedskravene, herunder til brug for udvælgelsen. Den/de aktør(er), der stiller sin tekniske- og/eller faglige formåen til rådighed for ansøgeren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Støtteerklæring skabelonen fremgår i udbudsmaterialet. Baserer ansøger sig på andre enheders uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer eller faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af ydelserne, som kontrakten omfatter, skal de konkrete dele af ydelserne under kontrakten udføres af den enhed, som ansøger baserer sig på. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder kravene til egnethed i relation til teknisk og faglig kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den Tilbudsgiver/ansøger], som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Tilbudsgiver vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte Ansøger eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter. I forbindelse med udvælgelsen for delaftale 1 vil ordregiver i prioriteret rækkefølge lægge vægt på følgende: - I hvor høj grad den enkelte reference påviser erfaring med levering af de ydelser [A-K] der fremgår af udbudsmaterialets Bilag 1, underbilag 1.1, afsnit 1.1.2 indenfor de seneste 3 år. - I hvor høj grad den enkelte reference påviser erfaring med komplekse og forretningskritiske it-løsninger. Med kompleksitet menes løsninger med mange integrationer og eksterne afhængigheder. Med forretningskritisk menes it systemer og infrastruktur som understøtter samfundskritiske funktioner og kompleks lovgivning. - Hvorvidt den enkelte reference påviser erfaring med levering til en offentlig myndighed og/eller offentlige virksomheder. Eksempler på offentlige myndigheder: ministerier, styrelser, kommunale forvaltninger, offentlige skoler, offentlige uddannelsesinstitutioner, offentlige hospitaler, politiet. Eksempler på offentlige virksomheder: DSB, Energinet, KOMBIT m.fl. Ansøger kan maksimalt angive: • 5 referencer vedrørende Delaftale 1: implementeringskonsulent. Det er et minimumskrav, at ansøger kan påvise mindst én (1) sammenlignelig reference indenfor de seneste tre år, som illustrerer erfaring med ydelserne omfattet af den pågældende delaftale.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Evalueringskriterierne er beskrevet i udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) : 60

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kompetencer hos de tilbudte konsulenter
Beskrivelse : Evalueringskriterierne er beskrevet i udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 10/12/2024   11:00:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at afgive tilbud : 31/01/2025
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 23/12/2024   22:59:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Såfremt Rammeaftalen tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om finansiering og betaling Der henvises til Rammeaftalens afsnit om priser og betaling.
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbuds-lovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt under-rette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgi-vet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 3
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren KOMBIT A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse KOMBIT A/S
Organisation, der behandler tilbud KOMBIT A/S
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel : Delaftale 2: It-arkitekt
Beskrivelse : Denne delaftale omfatter konsulentydelser, der relaterer sig til it-arkitektydelser. For yderligere beskrivelse af delaftalens indhold henvises der til udbudsmaterialet (bilag 1, underbilag 1.2). Ordregiver har til hensigt at indgå delaftalen med tre leverandører: en primær leverandør, en sekundær leverandør og en tertiær leverandør.
Intern ID : RA2025-DA2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Ordregiver har option på at forlænge kontrakten i op til to gange af 12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Halfdansgade 8    
By : København S
Postnummer : 2300
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 24   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Ordregiver har option på at forlænge kontrakten i op til to gange af 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 75 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 75 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Krav til tilbud
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Udbudslovens § 134 a: Udbudslovens § 134 a finder anvendelse på nærværende udbudsprocedure. Generelt om deltagelse i udbudsproceduren: Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal ansøger være registreret eller registrere sig som bruger: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyRegistration/RegisterCompany Såfremt ansøgningen indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. For information vedrørende spørgsmål og svar henvises til udbudsbetingelserne og bilag B. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt ansøger oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail, dksupport@eu-supply.com, eller telefon, (+45) 70 20 80 14. Udvælgelse af ansøgere: Det mindste antal ansøgere, der skal indkaldes til anden fase af proceduren er 5. Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren er 5. Ordregiver vil udvælge det anførte antal ansøgere i henhold til udvælgelseskriterierne anført i nærværende udbudsbekendtgørelse, medmindre der ikke modtages mere end dette antal konditionsmæssige ansøgninger. ESPD samt dokumentation: Ansøger skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, samt § 137, stk. 1, nr. 1 og nr. 3 og nr. 4 og nr. 5, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153. Som alternativ til den dokumentation, der er nævnt i udbudslovens §§ 153-155, 157 og 158 kan ansøger og tilbudsgiver forelægge ordregiver et certifikat for optagelse på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. § 156, som er udstedt af den kompetente myndighed. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra ansøgere og tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste. Støtteerklæring: Ansøgeren skal ligeledes indlevere en støtteerklæring, hvori den eller de enheder, som ansøgeren baserer sig på, erklærer at være solidarisk ansvarlig med ansøger, såfremt denne bliver tildelt kontrakten. Skabelonen findes i udbudsmaterialet. Anslået værdi: Det bemærkes at, der er anført et skøn over den forventede samlede kontraktsum for alle delkontrakter i aftalens fulde løbetid, inklusive prisen for alle optioner og forlængelser. Der er ligeledes under hver delkontrakt anført et skøn over den forventede samlede kontraktsum for den enkelte delkontrakt i delkontraktens fulde løbetid. Udbud med delaftaler: Ansøger skal udfylde og indsende en ESPD for hver delaftale som der ansøges prækvalifikation til. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører pr. delaftale. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, pr. delaftale. En ansøger kan prækvalificeres til den ene delaftale uden nødvendigvis også at blive prækvalificeret til den anden delaftale. Hver ansøger kan alene indgive én ansøgning om prækvalifikation pr. delaftale. Antal ansøgninger om prækvalifikation: Det bemærkes, at hver ansøger kun kan indgive én ansøgning om prækvalifikation pr. delaftale. Indhentning af supplerende oplysninger: Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Artikel 5k i forordning nr. 833/2014 med senere ændringer: 29. OKTOBER 2024 Side 88 / 95: Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve en erklæring herom og/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Investeringsscreeningsloven: Efter investeringsscreeningsloven (https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/842) skal økonomiske aktører, i) som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller ii) som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af kontrakten kan være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør afklare, om dennes aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-af-investeringsscreeningsloven Varighed af aftalen: Det bemærkes, at den anførte varighed er fra underskrivelse af rammeaftalen.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Gennemsnitlig årsomsætning for de seneste tre regnskabsår
Beskrivelse Ansøger skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger: - Ansøgers gennemsnitlige årsomsætning for de seneste 3 disponible regnskabsår. Ansøger kan i dette udbud basere sig på andre aktørers økonomiske og/eller finansielle formåen for at opfylde egnethedskravene. Den/de aktør(er), der stiller sin økonomiske og/eller finansielle formåen til rådighed for Ansøgeren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Støtteerklæring skabelonen findes i udbudsmaterialet. Baserer Ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af kravene til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at Ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at Ansøger opfylder kravene til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den Tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Erklæring om virksomhedens omsætning i hver af de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i hver af de seneste tre disponible årsrapporter/årsregnskaber afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Minimumskrav: Ansøgers gennemsnitlige årsomsætning beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være på mindst 20 million DKK. Såfremt Ansøger baserer sig på andre enheders formåen: Ansøger og disse andre enheders samlede gennemsnitlige omsætning beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være på mindst 20 million DKK. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium): Virksomhedernes samlede gennemsnitlige omsætning beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være på mindst 20 million DKK. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Gennemsnitlig egenkapital for de seneste tre regnskabsår
Beskrivelse Ansøger skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger: − Ansøgers gennemsnitlig egenkapital i de tre seneste disponible regnskabsår. Ansøger kan i dette udbud basere sig på andre aktørers økonomiske og/eller finansielle formåen for at opfylde egnethedskravene. Den/de aktør(er), der stiller sin økonomiske og/eller finansielle formåen til rådighed for [tilbudsgiveren/ansøgeren], skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Støtteerklæring skabelonen findes i udbudsmaterialet. Baserer Ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af kravene til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at Ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at Ansøger opfylder kravene til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den Tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Virksomhedens balance eller uddrag heraf i de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor virksomheden er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Minimumskrav: Ansøgers gennemsnitlige egenkapital beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være på mindst 5 million DKK. Såfremt Ansøger baserer sig på andre enheders formåen: Ansøger og disse andre enheders samlede gennemsnitlige egenkapital beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være på mindst 5 million DKK. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium): Virksomhedernes samlede gennemsnitlige egenkapital beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapport/årsregnskab skal være på mindst 5 million DKK. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Referencer
Beskrivelse Såfremt der modtages flere end 5 (fem) konditionsmæssige ansøgninger, der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i ESPD del III, afsnit A-C samt opfylder egnethedskravene i ESPD del IV, afsnit B og ESPD del IV, afsnit C, vil ordregiver foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. Til brug for udvælgelsen skal ansøger i ESPD angive minimum 1 og maksimum 5 referencer for de betydeligste leverancer af lignende ydelser, der er udført i løbet af de sidste 3 år inden ansøgningsfristen. Konkret betyder det at: • Referencer, hvor kontrakten ikke har været i kraft indenfor de seneste 3 år, ikke vil indgå i vurderingen – ansøger anses ikke for ukonditionsmæssig, men har bare en reference mindre med i vurderingen. • Referencer, hvor kontrakten er indgået for længere tid siden end 3 år, men dog har været i kraft inden for de seneste 3 år, inddrages i vurderingen. Ved vurderingen tages der højde for, hvilke faktiske opgaver, der er udført inden for de seneste 3 år. • For kontrakter, som er indgået for nylig, og hvor der ikke er udført noget endnu, eller kun ganske lidt, vil alene det, der faktisk er udført, indgå i vurderingen. • Der skal endvidere lægges vægt på, om det er ansøger selv eller underleverandører, som har udført opgaven. Hvis opgaven er udført af andre end ansøger – og der ikke er vedlagt støtteerklæring – kan ansøger ikke støtte sig på erfaringen med den pågældende opgave. Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance. Beskrivelsen af leverancen bør indeholde en klar beskrivelse af, hvilke ydelser, leverancen vedrørte, samt ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen. Endvidere bedes referencen indeholde den økonomiske værdi af leverancen (beløb), dato for leverancen samt navn på kunden (modtager). Ved angivelse af dato for leverancen bedes ansøger angive datoen for leverancens påbegyndelse og afslutning. Er dette ikke muligt, f.eks. fordi ydelserne er udført løbende i henhold til en rammeaftale, bedes ansøger i beskrivelsen af leverancen angive, hvordan datoen er angivet. Ansøger bedes bestræbe sig på at beskrive referencen så kortfattet som muligt og ikke på mere end to normalsider (á 2.400 anslag inkl. mellemrum). Såfremt der vedlægges referencebeskrivelser ud over to normalsider, vil ordregiver alene vurdere på de to første normalsider. Det er et minimumskrav, at ansøger kan påvise mindst én (1) sammenlignelig reference indenfor de seneste tre år, som illustrerer erfaring med ydelserne omfattet af den pågældende delaftale. Der kan maksimalt angives 5 referencer, uanset om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium). Såfremt Ansøger har vedlagt flere end det maksimale antal referencer vil der alene blive lagt vægt på de første angivne referencer i anmodningen. Ansøger kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske og/eller faglige formåen for at opfylde egnethedskravene, herunder til brug for udvælgelsen. Den/de aktør(er), der stiller sin tekniske- og/eller faglige formåen til rådighed for ansøgeren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Støtteerklæring skabelonen fremgår i udbudsmaterialet. Baserer ansøger sig på andre enheders uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer eller faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af ydelserne, som kontrakten omfatter, skal de konkrete dele af ydelserne under kontrakten udføres af den enhed, som ansøger baserer sig på. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder kravene til egnethed i relation til teknisk og faglig kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den Tilbudsgiver/ansøger], som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Tilbudsgiver vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte Ansøger eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter. I forbindelse med udvælgelsen for delaftale 2 vil ordregiver i prioriteret rækkefølge lægge vægt på følgende: - I hvor høj grad den enkelte reference påviser erfaring med levering af de ydelser der fremgår af udbudsmaterialets Bilag 1, underbilag 1.2, afsnit 1.2.2 [A-L] indenfor de seneste 3 år. - I hvor høj grad den enkelte reference påviser erfaring med komplekse og forretningskritiske it-løsninger. Med kompleksitet menes løsninger med mange integrationer og eksterne afhængigheder. Med forretningskritisk menes it systemer og infrastruktur som understøtter samfundskritiske funktioner og kompleks lovgivning. - Hvorvidt den enkelte reference påviser erfaring med levering til en offentlig myndighed og/eller offentlige virksomheder. Eksempler på offentlige myndigheder: ministerier, styrelser, kommunale forvaltninger, offentlige skoler, offentlige uddannelsesinstitutioner, offentlige hospitaler, politiet. Eksempler på offentlige virksomheder: DSB, Energinet, KOMBIT m.fl. Ansøger kan maksimalt angive: • 5 referencer vedrørende Delaftale 2: it-arkitekt. Det er et minimumskrav, at ansøger kan påvise mindst én (1) sammenlignelig reference indenfor de seneste tre år, som illustrerer erfaring med ydelserne omfattet af den pågældende delaftale.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Evalueringskriterierne er beskrevet i udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) : 60

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kompetencer hos de tilbudte konsulenter
Beskrivelse : Evalueringskriterierne er beskrevet i udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 10/12/2024   11:00:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at afgive tilbud : 31/01/2025
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 23/12/2024   22:59:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Såfremt Rammeaftalen tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om finansiering og betaling Der henvises til Rammeaftalen for bestemmelser om priser og betaling.
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalen-derdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbuds-lovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt under-rette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgi-vet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 3
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren KOMBIT A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse KOMBIT A/S
Organisation, der behandler tilbud KOMBIT A/S
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel : Delaftale 3: It-konsulent
Beskrivelse : Denne delaftale omfatter konsulentydelser, der relaterer sig til it-konsulentydelser. For yderligere beskrivelse af delaftalens indhold henvises der til udbudsmaterialet (bilag 1, underbilag 1.3.) Ordregiver har til hensigt at indgå delaftalen med tre leverandører: en primær leverandør, en sekundær leverandør og en tertiær leverandør.
Intern ID : RA2025-DA3
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Ordregiver har option på at forlænge kontrakten i op til to gange af 12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Halfdansgade 8    
By : København S
Postnummer : 2300
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 24   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Ordregiver har option på at forlænge kontrakten i op til to gange af 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 45 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 45 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Krav til tilbud
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Udbudslovens § 134 a: Udbudslovens § 134 a finder anvendelse på nærværende udbudsprocedure. Generelt om deltagelse i udbudsproceduren: Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal ansøger være registreret eller registrere sig som bruger: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyRegistration/RegisterCompany Såfremt ansøgningen indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. For information vedrørende spørgsmål og svar henvises til udbudsbetingelserne og bilag B. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt ansøger oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail, dksupport@eu-supply.com, eller telefon, (+45) 70 20 80 14. Udvælgelse af ansøgere: Det mindste antal ansøgere, der skal indkaldes til anden fase af proceduren er 5. Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren er 5. Ordregiver vil udvælge det anførte antal ansøgere i henhold til udvælgelseskriterierne anført i nærværende udbudsbekendtgørelse, medmindre der ikke modtages mere end dette antal konditionsmæssige ansøgninger. ESPD samt dokumentation: Ansøger skal som sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, samt § 137, stk. 1, nr. 1 og nr. 3 og nr. 4 og nr. 5, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153. Som alternativ til den dokumentation, der er nævnt i udbudslovens §§ 153-155, 157 og 158 kan ansøger og tilbudsgiver forelægge ordregiver et certifikat for optagelse på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. § 156, som er udstedt af den kompetente myndighed. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra ansøgere og tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste. Støtteerklæring: Ansøgeren skal ligeledes indlevere en støtteerklæring, hvori den eller de enheder, som ansøgeren baserer sig på, erklærer at være solidarisk ansvarlig med ansøger, såfremt denne bliver tildelt kontrakten. Skabelonen findes i udbudsmaterialet. Anslået værdi: Det bemærkes at, der er anført et skøn over den forventede samlede kontraktsum for alle delkontrakter i aftalens fulde løbetid, inklusive prisen for alle optioner og forlængelser. Der er ligeledes under hver delkontrakt anført et skøn over den forventede samlede kontraktsum for den enkelte delkontrakt i delkontraktens fulde løbetid. Udbud med delaftaler: Ansøger skal udfylde og indsende en ESPD for hver delaftale som der ansøges prækvalifikation til. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører pr. delaftale. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, pr. delaftale. En ansøger kan prækvalificeres til den ene delaftale uden nødvendigvis også at blive prækvalificeret til den anden delaftale. Hver ansøger kan alene indgive én ansøgning om prækvalifikation pr. delaftale. Antal ansøgninger om prækvalifikation: Det bemærkes, at hver ansøger kun kan indgive én ansøgning om prækvalifikation pr. delaftale. Indhentning af supplerende oplysninger: Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Artikel 5k i forordning nr. 833/2014 med senere ændringer: 29. OKTOBER 2024 Side 88 / 95: Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve en erklæring herom og/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Investeringsscreeningsloven: Efter investeringsscreeningsloven (https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/842) skal økonomiske aktører, i) som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller ii) som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af kontrakten kan være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør afklare, om dennes aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-af-investeringsscreeningsloven Varighed af aftalen: Det bemærkes, at den anførte varighed er fra underskrivelse af rammeaftalen.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Gennemsnitlig årsomsætning for de seneste tre regnskabsår
Beskrivelse Ansøger skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger: - Ansøgers gennemsnitlige årsomsætning for de seneste 3 disponible regnskabsår. Ansøger kan i dette udbud basere sig på andre aktørers økonomiske og/eller finansielle formåen for at opfylde egnethedskravene. Den/de aktør(er), der stiller sin økonomiske og/eller finansielle formåen til rådighed for Ansøgeren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Støtteerklæring skabelonen findes i udbudsmaterialet. Baserer Ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af kravene til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at Ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at Ansøger opfylder kravene til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den Tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Erklæring om virksomhedens omsætning i hver af de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i hver af de seneste tre disponible årsrapporter/årsregnskaber afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Minimumskrav: Ansøgers gennemsnitlige årsomsætning beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være på mindst 20 million DKK. Såfremt Ansøger baserer sig på andre enheders formåen: Ansøger og disse andre enheders samlede gennemsnitlige omsætning beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være på mindst 20 million DKK. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium): Virksomhedernes samlede gennemsnitlige omsætning beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være på mindst 20 million DKK. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Gennemsnitlig egenkapital for de seneste tre regnskabsår
Beskrivelse Ansøger skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger: − Ansøgers gennemsnitlig egenkapital i de tre seneste disponible regnskabsår. Ansøger kan i dette udbud basere sig på andre aktørers økonomiske og/eller finansielle formåen for at opfylde egnethedskravene. Den/de aktør(er), der stiller sin økonomiske og/eller finansielle formåen til rådighed for [tilbudsgiveren/ansøgeren], skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Støtteerklæring skabelonen findes i udbudsmaterialet. Baserer Ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af kravene til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at Ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at Ansøger opfylder kravene til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den Tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Virksomhedens balance eller uddrag heraf i de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor virksomheden er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Minimumskrav: Ansøgers gennemsnitlige egenkapital beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være på mindst 5 million DKK. Såfremt Ansøger baserer sig på andre enheders formåen: Ansøger og disse andre enheders samlede gennemsnitlige egenkapital beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være på mindst 5 million DKK. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium): Virksomhedernes samlede gennemsnitlige egenkapital beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapport/årsregnskab skal være på mindst 5 million DKK. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Referencer
Beskrivelse Såfremt der modtages flere end 5 (fem) konditionsmæssige ansøgninger, der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i ESPD del III, afsnit A-C samt opfylder egnethedskravene i ESPD del IV, afsnit B og ESPD del IV, afsnit C, vil ordregiver foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. Til brug for udvælgelsen skal ansøger i ESPD angive minimum 1 og maksimum 5 referencer for de betydeligste leverancer af lignende ydelser, der er udført i løbet af de sidste 3 år inden ansøgningsfristen. Konkret betyder det at: • Referencer, hvor kontrakten ikke har været i kraft indenfor de seneste 3 år, ikke vil indgå i vurderingen – ansøger anses ikke for ukonditionsmæssig, men har bare en reference mindre med i vurderingen. • Referencer, hvor kontrakten er indgået for længere tid siden end 3 år, men dog har været i kraft inden for de seneste 3 år, inddrages i vurderingen. Ved vurderingen tages der højde for, hvilke faktiske opgaver, der er udført inden for de seneste 3 år. • For kontrakter, som er indgået for nylig, og hvor der ikke er udført noget endnu, eller kun ganske lidt, vil alene det, der faktisk er udført, indgå i vurderingen. • Der skal endvidere lægges vægt på, om det er ansøger selv eller underleverandører, som har udført opgaven. Hvis opgaven er udført af andre end ansøger – og der ikke er vedlagt støtteerklæring – kan ansøger ikke støtte sig på erfaringen med den pågældende opgave. Hver reference bedes indeholde en kort beskrivelse af den udførte leverance. Beskrivelsen af leverancen bør indeholde en klar beskrivelse af, hvilke ydelser, leverancen vedrørte, samt ansøgers rolle(r) i udførelsen af leverancen. Endvidere bedes referencen indeholde den økonomiske værdi af leverancen (beløb), dato for leverancen samt navn på kunden (modtager). Ved angivelse af dato for leverancen bedes ansøger angive datoen for leverancens påbegyndelse og afslutning. Er dette ikke muligt, f.eks. fordi ydelserne er udført løbende i henhold til en rammeaftale, bedes ansøger i beskrivelsen af leverancen angive, hvordan datoen er angivet. Ansøger bedes bestræbe sig på at beskrive referencen så kortfattet som muligt og ikke på mere end to normalsider (á 2.400 anslag inkl. mellemrum). Såfremt der vedlægges referencebeskrivelser ud over to normalsider, vil ordregiver alene vurdere på de to første normalsider. Det er et minimumskrav, at ansøger kan påvise mindst én (1) sammenlignelig reference indenfor de seneste tre år, som illustrerer erfaring med ydelserne omfattet af den pågældende delaftale. Der kan maksimalt angives 5 referencer, uanset om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium). Såfremt Ansøger har vedlagt flere end det maksimale antal referencer vil der alene blive lagt vægt på de første angivne referencer i anmodningen. Ansøger kan i dette udbud basere sig på andre aktørers tekniske og/eller faglige formåen for at opfylde egnethedskravene, herunder til brug for udvælgelsen. Den/de aktør(er), der stiller sin tekniske- og/eller faglige formåen til rådighed for ansøgeren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Støtteerklæring skabelonen fremgår i udbudsmaterialet. Baserer ansøger sig på andre enheders uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer eller faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af ydelserne, som kontrakten omfatter, skal de konkrete dele af ydelserne under kontrakten udføres af den enhed, som ansøger baserer sig på. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder kravene til egnethed i relation til teknisk og faglig kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den Tilbudsgiver/ansøger], som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Tilbudsgiver vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte Ansøger eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter. I forbindelse med udvælgelsen for delaftale 3 vil ordregiver i prioriteret rækkefølge lægge vægt på følgende: - I hvor høj grad den enkelte reference påviser erfaring med levering af de ydelser (A-O) der fremgår af udbudsmaterialets Bilag 1, underbilag 1.3, afsnit 1.3.2 indenfor de seneste 3 år. - I hvor høj grad den enkelte reference påviser erfaring med komplekse og forretningskritiske it-løsninger. Med kompleksitet menes løsninger med mange integrationer og eksterne afhængigheder. Med forretningskritisk menes it systemer og infrastruktur som understøtter samfundskritiske funktioner og kompleks lovgivning. - Hvorvidt den enkelte reference påviser erfaring med levering til en offentlig myndighed. Ansøger kan maksimalt angive: • 5 referencer vedrørende Delaftale 3: it-konsulent. Det er et minimumskrav, at ansøger kan påvise mindst én (1) sammenlignelig reference indenfor de seneste tre år, som illustrerer erfaring med ydelserne omfattet af den pågældende delaftale.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Evalueringskriterierne er beskrevet i udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) : 60

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kompetencer hos de tilbudte konsulenter
Beskrivelse : Evalueringskriterierne er beskrevet i udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 10/12/2024   11:00:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at afgive tilbud : 31/01/2025
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 23/12/2024   22:59:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Såfremt Rammeaftalen tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om finansiering og betaling Der henvises til Rammeaftalen for bestemmelser om priser og betaling.
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalen-derdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbuds-lovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt under-rette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgi-vet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 3
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren KOMBIT A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse KOMBIT A/S
Organisation, der behandler tilbud KOMBIT A/S
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : KOMBIT A/S
Registreringsnummer : 19435075
Postadresse : Halfdansgade 8,    
By : København S
Postnummer : 2300
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Carmen Woodman
E-mail : ciw@kombit.dk
Telefon : +45 29393672
Internetadresse : https://www.kombit.dk
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/128748
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Internetadresse : https://klfu.naevneneshus.dk/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Nordsjælland   ( DK013 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 67977a5a-015e-47d4-a63d-c75b5d8a5503   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 21/11/2024   09:36:19 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 21/11/2024   10:40:59 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 714585-2024
EUT-S-nummer : 228/2024
Offentliggørelsesdato : 22/11/2024

Send til en kollega

0.047