23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
22.11.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Rigspolitiet

Rammeaftale om it-konsulentydelser til test


Rigspolitiet

714005-2024 - Resultater
Danmark – Systemafprøvning – Rammeaftale om it-konsulentydelser til test
OJ S 228/2024 22/11/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Rigspolitiet
E-mail rhj007@politi.dk
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Offentlig orden og sikkerhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Rammeaftale om it-konsulentydelser til test
Beskrivelse Udbuddet omfatter en rammeaftale om levering af it-konsulentydelser til test. Formålet med rammeaftalen er overordnet set at sikre, at Rigspolitiet har adgang til høj kvalificeret konsulentbistand i forbindelse med test af it-løsninger, både ved anskaffelse/udvikling af nye løsninger og ved ændring/videreudvikling af eksisterende løsninger. Rammeaftalen omfatter konsulentbistand inden for konsulentkategorierne: ”testmanagement” ”testere” ”tekniske testere” Rammeaftalen omfatter konsulentbistand til følgende opgaver: Testmanagement Test generelt Teknisk test og testautomatisering Test i agile udviklingsteams Non-funktionel test Generelt rådgivning om test De konkrete opgaver under rammeaftalen leveres i henhold til en af parterne indgået leveringsaftale, der indeholder de væsentligste informationer i relation til opgavens udførelse. Opgaverne vil hovedsageligt skulle udføres inden for traditionelle projektteams, hvor it-løsningerne anskaffes ved udbud, og hvor der derfor er fokus på leverandørstyring, kravopfyldelse og –verificering. Det er dog Rigspolitiets forventning, at der i de kommende år vil blive et større fokus på egenudvikling af programmel, hvor opgaverne omfattet af rammeaftalen derfor vil skulle udføres som led i den agile udvikling og sammen med de agile teams. Rigspolitiet forventer herudover et fremadrettet større fokus på non-funktionel test i projekterne, herunder vidensudbredelse af metoder og skabeloner inden for området. Opgaverne og de projekter, som opgaverne skal udføres som led i, er af varierende størrelse og karakter. Nogle projekter angår forretningskritisk funktionalitet og er særdeles omfattende. Andre projekter er mindre omfattende, og angår mindre anskaffelser, vedligeholdelse af eksisterende programmel mm. Opgaverne omfattet af rammeaftalen skal udføres ”on location” hos Politiet i Politiets it-miljøer. Opgaverne skal som udgangspunkt leveres i Storkøbenhavn, men der kan forekomme tilfælde, hvor der skal leveres ydelser til Politiet også uden for Storkøbenhavn. Opgaverne skal leveres af et konsulentteam bestående af 10 konsulenter, der har relevante kompetencer og erfaring med at udføre opgaver svarende til de af rammeaftalen omfattede. Det er vigtigt for Rigspolitiet, at viden fastholdes i det tilbudte konsulentteam i rammeaftalens varighed, og at der i videst muligt omfang undgås udskiftninger. Det specifikke omfang og timingen af leveringsaftaler under rammeaftalen vil afhænge af Rigspolitiets konkrete behov, herunder i forhold til Rigspolitiets it-strategi/roadmap, eventuelle nyanskaffelser af it-løsninger samt udviklingsprojekter.
Identifikator for proceduren 45e5afbd-d002-4aa0-8923-29d0b8b48885
Tidligere bekendtgørelse : 8e2cfc87-fc24-4d44-802f-a31d3901af6a-01
Intern ID 356307
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72254100   Systemafprøvning
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72254000   Programmeltestning
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Landlystvej 34    
By Hvidovre
Postnummer 2650
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Konsulentteamet skal fortrinsvis udføre opgaverne på Politiets lokationer i Storkøbenhavn, men der kan også opstå behov for udførelse af opgaver på Politiets lokationer udenfor Storkøbenhavn. Udførelsessted aftales i de enkelte Leveringsaftaler.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 75 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 75 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsloven   - Udbuddet er omfattet af udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer), som implementerer udbudsdirektivet (direktiv 2014/24/EU).
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Rammeaftale om it-konsulentydelser til test
Beskrivelse : Udbuddet omfatter en rammeaftale om levering af it-konsulentydelser til test. Formålet med rammeaftalen er overordnet set at sikre, at Rigspolitiet har adgang til høj kvalificeret konsulentbistand i forbindelse med test af it-løsninger, både ved anskaffelse/udvikling af nye løsninger og ved ændring/videreudvikling af eksisterende løsninger. Rammeaftalen omfatter konsulentbistand inden for konsulentkategorierne: ”testmanagement” ”testere” ”tekniske testere” Rammeaftalen omfatter konsulentbistand til følgende opgaver: Testmanagement Test generelt Teknisk test og testautomatisering Test i agile udviklingsteams Non-funktionel test Generelt rådgivning om test De konkrete opgaver under rammeaftalen leveres i henhold til en af parterne indgået leveringsaftale, der indeholder de væsentligste informationer i relation til opgavens udførelse. Opgaverne vil hovedsageligt skulle udføres inden for traditionelle projektteams, hvor it-løsningerne anskaffes ved udbud, og hvor der derfor er fokus på leverandørstyring, kravopfyldelse og –verificering. Det er dog Rigspolitiets forventning, at der i de kommende år vil blive et større fokus på egenudvikling af programmel, hvor opgaverne omfattet af rammeaftalen derfor vil skulle udføres som led i den agile udvikling og sammen med de agile teams. Rigspolitiet forventer herudover et fremadrettet større fokus på non-funktionel test i projekterne, herunder vidensudbredelse af metoder og skabeloner inden for området. Opgaverne og de projekter, som opgaverne skal udføres som led i, er af varierende størrelse og karakter. Nogle projekter angår forretningskritisk funktionalitet og er særdeles omfattende. Andre projekter er mindre omfattende, og angår mindre anskaffelser, vedligeholdelse af eksisterende programmel mm. Opgaverne omfattet af rammeaftalen skal udføres ”on location” hos Politiet i Politiets it-miljøer. Opgaverne skal som udgangspunkt leveres i Storkøbenhavn, men der kan forekomme tilfælde, hvor der skal leveres ydelser til Politiet også uden for Storkøbenhavn. Opgaverne skal leveres af et konsulentteam bestående af 10 konsulenter, der har relevante kompetencer og erfaring med at udføre opgaver svarende til de af rammeaftalen omfattede. Det er vigtigt for Rigspolitiet, at viden fastholdes i det tilbudte konsulentteam i rammeaftalens varighed, og at der i videst muligt omfang undgås udskiftninger. Det specifikke omfang og timingen af leveringsaftaler under rammeaftalen vil afhænge af Rigspolitiets konkrete behov, herunder i forhold til Rigspolitiets it-strategi/roadmap, eventuelle nyanskaffelser af it-løsninger samt udviklingsprojekter.
Intern ID : 356307
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72254100   Systemafprøvning
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72254000   Programmeltestning
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Landlystvej 34    
By : Hvidovre
Postnummer : 2650
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Konsulentteamet skal fortrinsvis udføre opgaverne på Politiets lokationer i Storkøbenhavn, men der kan også opstå behov for udførelse af opgaver på Politiets lokationer udenfor Storkøbenhavn. Udførelsessted aftales i de enkelte Leveringsaftaler.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 75 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 75 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Opgøres på baggrund af den evalueringstekniske tilbudspris. Se Bilag A til udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Vurderes som anført i Bilag A til udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) : 70
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Rigspolitiet
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Rigspolitiet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Rigspolitiet
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 75 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 75 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 75 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale :
Den maksimale værdi for rammeaftalen 75 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 75 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Capgemini Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Rammeaftale om it konsulentydelser til test - Capgemini Danmark A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 53 100 000,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Rammeaftale om it-konsulentydelser til test - Capgemini Danmark A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 20/09/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 21/10/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Organisation, der underskriver kontrakten Rigspolitiet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Rigspolitiet
Registreringsnummer : 17143611
Postadresse : Polititorvet 14    
By : København V
Postnummer : 1780
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Rebecca Hjorth
E-mail : rhj007@politi.dk
Telefon : +45 61245159
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Internetadresse : https://kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Capgemini Danmark A/S
Registreringsnummer : 25606965
By : Vallensbæk Strand
Postnummer : 2665
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Telefon : 52189015
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 3bd6e84e-98e2-4aaf-b1c9-6e1e198ce8c4   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 20/11/2024   14:01:55 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 20/11/2024   14:30:37 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 714005-2024
EUT-S-nummer : 228/2024
Offentliggørelsesdato : 22/11/2024

Send til en kollega

0.038