23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
21.11.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

Multiband radio for AS550 FENNEC


Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

711488-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr – Multiband radio for AS550 FENNEC
OJ S 227/2024 21/11/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
E-mail 00495379@mil.dk
Køberen er en ordregivende enhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Multiband radio for AS550 FENNEC
Beskrivelse Radioerne i Forsvarets AS550 Fennec skal udskiftes i forbindelse med en opdatering af helikopterne. De gamle radioer skal udskiftes med nye multiband radioer, med tilhørende antenne og installationskit. FMI forventer at anskaffe 10 multibandradioer, med tilhørende antenne og installationskit
Identifikator for proceduren 468e57e4-cc41-458b-b28e-065490c196d2
Intern ID 2023/005722
Udbudsprocedure Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Bemærk, at hver ansøger kun kan indgive én ansøgning om deltagelse. FMI har udarbejdet et prækvalifikationsspørgeskema (herefter ”PQQ”), som ansøgerne opfordres til at anvende ved ansøgning om deltagelse. PQQ’en indeholder formularer og skabeloner til afgivelse af oplysninger mv. i overensstemmelse med kravene i udbudsbekendtgørelsen. Det understreges dog, at det alene er ansøgers eget ansvar at sørge for, at de afgivne oplysninger overholder kravene. PQQ’en er tilgængelig via det elektroniske udbudssystem. Ved afgivelse af tilbud (men ikke ansøgning om deltagelse) skal tilbudsgiver afgive en erklæring på, at tilbudsgiver 1) ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i forsvars- og sikkerhedsdirektivets artikel 39, stk. 1, og udbudslovens § 134 a, samt 2) hvorvidt tilbudsgiver har ubetalt forfalden gæld vedrørende skatter og afgifter eller ydelser til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor tilbudsgiver er etableret. Der vil i udbudsmaterialet vedlægges en skabelon til dette formål, som tilbudsgiver kan anvende. Hvis tilbudsgiver består af en sammenslutning af enheder (f.eks. et konsortium), herunder midlertidige joint ventures, skal hver enhed i sammenslutningen afgive en erklæring. Selvom en ansøger eller tilbudsgiver måtte være omfattet af en udelukkelsesgrund, vil FMI ikke udelukke den pågældende, hvis denne har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig. Hvorvidt dokumentationen er tilstrækkelig, afgør FMI. FMI’s vurdering vil ske som ud fra retningslinjerne i udbudslovens § 138, stk. 1-4. Ifølge forsvars- og sikkerhedsdirektivet kan en ansøger basere sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske og/eller faglige kapacitet uanset den juridiske karakter af relationen til enhederne. Hvis en ansøger ønsker at basere sig på andre enheders kapacitet og ønsker, at disse andre enheders kapacitet skal tages i betragtning ved FMI's vurdering af ansøgers egnethed, skal ansøger dokumentere, at disse andre enheder vil og er forpligtet til at stille de relevante ressourcer til ansøgers rådighed. En skabelon til en erklæring herom fra den støttende enhed er vedlagt den ovenfor nævnte PQQ
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 32000000   Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 30 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ordregiver skal i overensstemmelse med udbudslovens § 134a udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis denne er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Dog kan ordregiver af hensyn til væsentlige samfundsinteresser undlade at udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der er omfattet af udelukkelsesgrunden. Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt aftalen tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele aftaler til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). FMI forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at ansøgerne eller tilbudsgiverne ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve dokumentation for ansøgernes eller tilbudsgivernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Vedrørende udbudsbekendtgørelsen: Ved afgivelse af ansøgning om prækvalifikation skal ansøger indgive en egenerklæring om efterlevelse af arbejdsklausul, CSR-forpligtelser og internationale sanktioner. FMI forbeholder sig i den forbindelse retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at lade ansøger berigtige en manglende eller mangelfuldt udfyldt egenerklæring. FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i det elektroniske udbudssystem), der skal anvendes som erklæring. Når sammenslutninger af enheder (f.eks. konsortier), herunder midlertidige joint ventures, deltager samlet i udbuddet, skal egenerklæringen gives for hver enkelt af de deltagende enheder. FMI forbeholder sig ret til, men er ikke forpligtet dertil, at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets krav. Det bemærkes, at uanset formuleringen af udbudsmaterialets krav om at fremsende oplysninger, erklæringer og dokumentation, f.eks. vedrørende beskrivelse af de tilbudte ydelser, er FMI ikke afskåret fra at indhente supplerende oplysninger m.v. efter fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, i henhold til princippet i § 159, stk. 6. Spørgsmål vedrørende anmodningen om deltagelse (prækvalifikation) skal indsendes via det elektroniske udbudssystem. Spørgsmålene vil blive anonymiseret og svarene uploadet til det elektroniske udbudssystem. Spørgsmål, der modtages senest inden for fristen i udbudsbekendtgørelsen, vil blive besvaret af FMI senest 6 (seks) dage inden udløbet af ansøgningsfristen, jf. udbudsbekendtgørelsen. Spørgsmål modtaget senere end fristen i udbudsbekendtgørelsen vil også blive besvaret, medmindre spørgsmålets karakter gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for FMI at meddele svaret senest 6 (seks) dage inden udløbet af ansøgningsfristen. Spørgsmål, der modtages senere end 6 (seks) dage inden udløbet af ansøgningsfristen, kan ikke forventes besvaret. Rammeaftalens anslåede værdi er DKK 20.000.000, mens rammeaftalens maksimale værdi er DKK 30.000.000. Forskellen i de angivne beløb er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi, jf. nedenfor. Den anslåede værdi er således udtryk for FMI’s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens den maksimale værdi udtrykker det maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid. Usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi skyldes navnlig usikkerhed om, i hvilket præcist omfang de af rammeaftalen omfattede anskaffelser vil blive anvendt i Forsvaret. Såfremt det besluttes, at det pågældende materiel skal anvendes bredere og dermed af flere personelgrupper, end hvad der i øjeblikket er truffet beslutning om, vil dette medføre et væsentlig større forbrug på aftalen, end hvad der konkret forventes i øjeblikket. For så vidt angår udvælgelsen af ansøgere jf. udbudsbekendtgørelsen skal det præciseres, at FMI vil udvælge 4 ansøgere efter kriterierne anført i udbudsbekendtgørelsen, medmindre der ikke modtages mere end 4 konditionsmæssige ansøgninger.
Retsgrundlag
Direktiv 2009/81/EF
Bekendtgørelse nr. 1077 af 29. juni 2022.   - Bekendtgørelsen, der tillige indeholder supplerende bestemmelser, implementerer forsvars- og sikkerhedsdirektivet (direktiv 2009/81/EF) i dansk ret.
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør. Jf. forsvars- og sikkerhedsdirektivets artikel 39, stk. 1, litra b.
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42). Jf. forsvars- og sikkerhedsdirektivets artikel 39, stk. 1, litra a.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15). Jf. forsvars- og sikkerhedsdirektivets artikel 39, stk. 1, litra e.
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48). Jf. forsvars- og sikkerhedsdirektivets artikel 39, stk. 1, litra c.
Rent nationale udelukkelsesgrunde Ordregiver skal i overensstemmelse med udbudslovens § 134a udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis denne er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Dog kan ordregiver af hensyn til væsentlige samfundsinteresser undlade at udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der er omfattet af udelukkelsesgrunden.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet? Tilbudsgivere, som har ubetalt forfalden gæld på 100.000 DKK eller derover til offentlige myndigheder vedrørende ydelser til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor tilbudsgiver er etableret, vil blive udelukket, medmindre tilbudsgiver har stillet eller vil stille sikkerhed for gælden, eller har indgået og overholdt en afdragsordning vedrørende gælden.
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet? Tilbudsgivere, som har ubetalt forfalden gæld på 100.000 DKK eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter og afgifter i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor tilbudsgiver er etableret, vil blive udelukket, medmindre tilbudsgiver har stillet eller vil stille sikkerhed for gælden, eller har indgået og overholdt en afdragsordning vedrørende gælden.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4. Jf. forsvars- og sikkerhedsdirektivets artikel 39, stk. 1, litra d.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Multiband radio for AS550 FENNEC
Beskrivelse : Radioerne i Forsvarets AS550 Fennec skal udskiftes i forbindelse med en opdatering af helikopterne. De gamle radioer skal udskiftes med nye multiband radioer, med tilhørende antenne og installationskit. FMI forventer at anskaffe 10 multibandradioer, med tilhørende antenne og installationskit
Intern ID : 2023/005722
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 32000000   Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 30 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Ordregiver skal i overensstemmelse med udbudslovens § 134a udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis denne er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Dog kan ordregiver af hensyn til væsentlige samfundsinteresser undlade at udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der er omfattet af udelukkelsesgrunden. Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt aftalen tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele aftaler til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). FMI forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at ansøgerne eller tilbudsgiverne ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve dokumentation for ansøgernes eller tilbudsgivernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Vedrørende udbudsbekendtgørelsen: Ved afgivelse af ansøgning om prækvalifikation skal ansøger indgive en egenerklæring om efterlevelse af arbejdsklausul, CSR-forpligtelser og internationale sanktioner. FMI forbeholder sig i den forbindelse retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at lade ansøger berigtige en manglende eller mangelfuldt udfyldt egenerklæring. FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i det elektroniske udbudssystem), der skal anvendes som erklæring. Når sammenslutninger af enheder (f.eks. konsortier), herunder midlertidige joint ventures, deltager samlet i udbuddet, skal egenerklæringen gives for hver enkelt af de deltagende enheder. FMI forbeholder sig ret til, men er ikke forpligtet dertil, at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets krav. Det bemærkes, at uanset formuleringen af udbudsmaterialets krav om at fremsende oplysninger, erklæringer og dokumentation, f.eks. vedrørende beskrivelse af de tilbudte ydelser, er FMI ikke afskåret fra at indhente supplerende oplysninger m.v. efter fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, i henhold til princippet i § 159, stk. 6. Spørgsmål vedrørende anmodningen om deltagelse (prækvalifikation) skal indsendes via det elektroniske udbudssystem. Spørgsmålene vil blive anonymiseret og svarene uploadet til det elektroniske udbudssystem. Spørgsmål, der modtages senest inden for fristen i udbudsbekendtgørelsen, vil blive besvaret af FMI senest 6 (seks) dage inden udløbet af ansøgningsfristen, jf. udbudsbekendtgørelsen. Spørgsmål modtaget senere end fristen i udbudsbekendtgørelsen vil også blive besvaret, medmindre spørgsmålets karakter gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for FMI at meddele svaret senest 6 (seks) dage inden udløbet af ansøgningsfristen. Spørgsmål, der modtages senere end 6 (seks) dage inden udløbet af ansøgningsfristen, kan ikke forventes besvaret. Rammeaftalens anslåede værdi er DKK 20.000.000, mens rammeaftalens maksimale værdi er DKK 30.000.000. Forskellen i de angivne beløb er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi, jf. nedenfor. Den anslåede værdi er således udtryk for FMI’s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens den maksimale værdi udtrykker det maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid. Usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi skyldes navnlig usikkerhed om, i hvilket præcist omfang de af rammeaftalen omfattede anskaffelser vil blive anvendt i Forsvaret. Såfremt det besluttes, at det pågældende materiel skal anvendes bredere og dermed af flere personelgrupper, end hvad der i øjeblikket er truffet beslutning om, vil dette medføre et væsentlig større forbrug på aftalen, end hvad der konkret forventes i øjeblikket. For så vidt angår udvælgelsen af ansøgere jf. udbudsbekendtgørelsen skal det præciseres, at FMI vil udvælge 4 ansøgere efter kriterierne anført i udbudsbekendtgørelsen, medmindre der ikke modtages mere end 4 konditionsmæssige ansøgninger.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Kriterier for udvælgelse blandt de egnede ansøgere
Beskrivelse Ansøgningen skal indeholde en liste over de betydeligste sammenlignelige leverancer (referencer), jf. udbudsbekendtgørelsen, udført før udløbet af ansøgningsfristen. Listen bør indeholde en kort beskrivelse af hver leverance. Beskrivelsen af leverancen bør indeholde en tydelig angivelse af, hvilke konkrete dele af leverancerne der ligner den anskaffelse, der er beskrevet i udbudsbekendtgørelsen, i forhold til den/de delaftaler, som der ansøges om prækvalifikation på. Beskrivelsen bør også indeholde en beskrivelse af ansøgers deltagelse/rolle i forbindelse med udførelsen af leverancerne. Beskrivelsen bør indeholde oplysninger om dato for leverancerne, leverancernes størrelse/mængde/omfang og værdi samt modtagerne af leverancerne (konkrete navne/lande foretrækkes, men er ikke nødvendige; hvis der ikke anføres lande-specifikke oplysninger, bedes ansøger angive så mange generiske oplysninger som muligt om leverancen). Ved angivelse af dato for leverancerne bedes ansøger anføre dato for leverancernes start- og sluttidspunkt. Er dette ikke muligt, f.eks. fordi den pågældende leverance er udført løbende i henhold til en rammeaftale, aftale på licenser og lignende, bør det anføres i beskrivelsen af leverancen, hvordan datoen er angivet. Kun de leverancer (referencer), der er udført på tidspunktet for ansøgningsfristens udløb, vil indgå i vurderingen af, hvilken ansøger der har dokumenteret de mest relevante tidligere leverancer, jf. udbudsbekendtgørelsen. Hvis den pågældende leverance udføres løbende, er det kun den del af leverancen, der er afsluttet ved ansøgningsfristens udløb, der indgår i vurderingen af leverancen (referencen). Hvis en del af leverancen ikke er afsluttet ved ansøgningsfristens udløb, vil denne del derfor ikke indgå i vurderingen af leverancen (referencen). Det er derfor vigtigt, at ansøger tydeligt angiver, hvilken del (f.eks. i forhold til størrelse, værdi, mængde eller omfang osv.) af en løbende leverance (reference), der er udført forud for ansøgningsfristen. Udvælgelsen af ansøgere sker efter en vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante tidligere leverancer i forhold til den aftale/de anskaffelser, der er beskrevet i udbudsbekendtgørelsen. I relevansvurderingen vil der blive lagt vægt på arten af de tidligere leverancer. Vurderingen vil blive baseret på referencelisten i ansøgningen, jf. ovenfor. Det bemærkes, at hvis de fremsendte oplysninger er uklare eller uforståelige, kan dette blive tillagt negativ betydning ved vurderingen i udvælgelsesprocessen. FMI vil ved udvælgelsen særligt lægge vægt på følgende: - At referencen omfatter levering at lignede varer (radioer, el udstyr og avionics el. lignende til luftfartøjer) - referencens alder, idet det tillægges positiv vægt jo nyere referencer er.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 4
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 4
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Laveste pris
Vægtning (procentdel, præcis) : 50

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Leveringstid
Beskrivelse : Leveringstid i kalenderdage
Vægtning (procentdel, præcis) : 50
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 02/12/2024   12:00:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at afgive tilbud : 13/01/2025
Vilkår for indgivelse :
Obligatorisk angivelse af underentreprise : Ingen angivelse med hensyn til underentreprise
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 20/12/2024   12:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Aftalen indeholder forpligtelser vedrørende arbejdsklausul, CSR-forpligtelser og internationale sanktioner samt bestemmelser om risikovurdering og opfølgning herpå. Ved udbuddet af aftalen er risikoprofilen fastsat til følgende opfølgningstiltag (risikoniveau): B. Yderligere informationer angående krav og opfølgningstiltag kan findes på FMI’s hjemmeside og vil i øvrigt fremgå af udbudsmaterialet.
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om finansiering og betaling Betaling skal ske senest 30 dage efter, at leverandøren har fremsendt fyldestgørende faktura til FMI. De nærmere betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
Underentreprise :
Der gælder ingen forpligtelse med hensyn til underentreprise.
Oplysninger om klagefrister : I henhold til klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: En ansøgers klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. § 7, stk. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. Øvrige klager skal ifølge § 7, stk. 2, indgives til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en aftale. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte tilbudsgivere om, at en aftale baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere og tilbudsgivere om, at ordregiver har indgået en rammeaftale, jf. udbudslovens § 2, stk. 2, eller § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning om at videreføre aftalen, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klages indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klager endvidere anføre, om der er begæret opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 1
Yderligere omfattede købere : Aftalen er indgået af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte aftalen til indkøb på aftalens vilkår og betingelser.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Organisation, der behandler tilbud Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Registreringsnummer : ORG-16-28-71-80
Postadresse : Lautrupbjerg 1-5    
By : Ballerup
Postnummer : 2750
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Enhed : Rasmus Hjorth Bislev
E-mail : 00495379@mil.dk
Telefon : 61120206
Internetadresse : https://www.fmi.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : ORG-37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : ORG-10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 07856fb6-00be-4cc2-9dce-099529f0524e   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 18
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 19/11/2024   13:28:58 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 20/11/2024   11:21:45 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 711488-2024
EUT-S-nummer : 227/2024
Offentliggørelsesdato : 21/11/2024

Send til en kollega

0.048