23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
20.11.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Kontrakt vedrørende Drift, Support, Vedligeholdelse og Videreudvikling af Skattekontoen


Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

708575-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Programmering af software og konsulentvirksomhed – Kontrakt vedrørende Drift, Support, Vedligeholdelse og Videreudvikling af Skattekontoen
OJ S 226/2024 20/11/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Økonomiske anliggender
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Kontrakt vedrørende Drift, Support, Vedligeholdelse og Videreudvikling af Skattekontoen
Beskrivelse Skattekontoen er betegnelsen for den opkrævningsløsning, der håndterer Skatteforvaltningens fordringer i henhold til Opkrævningsloven. Skattekontoen er en samlet indgang til betalinger og opkrævninger for virksomheder, og her kan virksomheden også se virksomhedens og Skatteforvaltningens samlede mellemværende. Skattekontoen består af 3 moduler: DebitorMotorOpkrævning (DMO), DebitorMotorService (DMS) og Fordringsfordeleren (FFD). Leverandøren skal i henhold til den udbudte kontrakt etablere en platform som grundlag for leverandørens drift, support og vedligeholdelse af systemet. Leverandøren skal herudover stille de nødvendige ressourcer til rådighed for, at Skattekontoen løbende kan videreudvikles til at indeholde yderligere funktionalitet under hensyntagen til ordregivers behov og forretning. Ved etablering af platformen skal leverandøren sikre, at platformen har tilstrækkelig kapacitet, og at platformen løbende kan skaleres, når ordregivers behov ændres.
Identifikator for proceduren e65a94e4-1fdd-4565-a676-4aea59eb7888
Intern ID 24-0821490
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72210000   Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker, 72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik, 72230000   Udvikling af kundespecificeret programmel, 72240000   Systemanalyse og programmering, 72250000   System- og supporttjenester, 72260000   Programmelrelaterede tjenester, 72300000   Datatjenester, 72310000   Databehandling, 72320000   Databasevirksomhed, 72400000   Internettjenester, 72420000   Internetudviklingstjenester, 72500000   Servicevirksomhed i forbindelse med datamater, 72510000   Servicevirksomhed i forbindelse med drift af datamater, 72540000   Tjenesteydelser i forbindelse med opgradering af datamater, 72600000   Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb, 72610000   Datamatsupporttjenester
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Osvald Helmuths Vej 4    
By Frederiksberg
Postnummer 2000
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Skattekontoen er betegnelsen for den opkrævningsløsning, der håndterer Skatteforvaltningens fordringer i henhold til Opkrævningsloven. Skattekontoen er en samlet indgang til betalinger og opkrævninger for virksomheder, og her kan virksomheden også se virksomhedens og Skatteforvaltningens samlede mellemværende. Skattekontoen består af 3 moduler: DebitorMotorOpkrævning (DMO), DebitorMotorService (DMS) og Fordringsfordeleren (FFD). DMO understøtter håndtering af det økonomiske mellemværende mellem Skatteforvaltningen og virksomheder i henhold til opkrævningsloven. Det omfatter hele processen fra fordringen, f.eks. grundskyld og dækningsafgift, opstår med beløb og betalingsfrist, til fordringen er betalt. Skattekontoen skal også håndtere fordringer i henhold til andre regelsæt, end de regler der er implementeret, f.eks. motorfordringer for både personer og virksomheder. Der er derfor oprettet en ny aftalekonto i SAP/DMO til de fordringer. DMO håndterer opkrævninger og udbetalinger for ca. DKK 1500 mia., og afgifter fra virksomhederne resulterer i ca. netto DKK 850 mia. i provenu. DMO er Skattekontoens backend, som er baseret på SAP PSCD og FICO. Grundet løsningens karakter er det kun et begrænset antal medarbejdere, der har adgang. DMS er en grænseflade, der tilgås via Skatteforvaltningen portal. Portalen kan tilgås af alle Skatteforvaltningens interne brugere og eksterne brugere (alle virksomheder og eventuelt borgere). Her udstilles funktionalitet fra DMO via servicekald. Interne- og eksterne brugere får her et overblik over en virksomheds mellemværende med Skatteforvaltningen herunder mulighed for sammenstilling af kontoudtog, en selvbetjeningsløsning for indgåelse af betalingsordning mv. FFD er en applikation, der placeres mellem fagsystemet DMR (Motorregistret) og de to modtagende opkrævningssystemer, herunder DMO & SAP38. FFD gennemgår alle fordringer ved modtagelse, og sørger for, at de der opfylder betingelserne (mht. fordringstype, kundetype, forfaldsdato) videresendes til DMO eller SAP38 i henhold til opstillede funktionskrav. FFD skal sikre, at DMR kun skal sende fordringer og opdateringer til fordringer til ét sted, uanset om fordringen eller opdatering skal til SAP38 eller DMO. Således skal DMR sende fordringer og opdateringer til fordringer til FFD, som fordeler og videresender fordringer til henholdsvis DMO og SAP38. Skattekontoen er, ligesom en stor del af UFSTs systemportefølje, baseret på en Service-Orienteret Arkitektur (SOA). DMO er lavet som en speciel konfigureret SAP baseret back-end med tilhørende Oracle database. DMS er baseret på Oracle Weblogic, Oracle database samt Apache Webservere. FFD er en java applikation der rent fysisk er placeret på DMS-IP. I DMO og DMS anvendes der 6 miljøer: - Produktionsmiljø (PRD01) - Testmiljø dedikeret til DMO vedligehold (TST01) - Testmiljø dedikeret til DMO projekter (TST04) - Udviklingsmiljø dedikeret til DMO vedligehold (DEV01) - Udviklingsmiljø dedikeret til DMO projekter (DEV04) - Sandkassemiljø (SND01) og sandkassemiljø (MOC). Leverandøren skal i henhold til den udbudte kontrakt etablere en platform som grundlag for leverandørens drift, support og vedligeholdelse af systemet. Leverandøren skal herudover stille de nødvendige ressourcer til rådighed for, at Skattekontoen løbende kan videreudvikles til at indeholde yderligere funktionalitet under hensyntagen til ordregivers behov og forretning. Ved etablering af platformen skal leverandøren sikre, at platformen har tilstrækkelig kapacitet, og at platformen løbende kan skaleres, når ordregivers behov ændres. Kontrakten er opdelt i faser under hensyntagen til det ansvar og de opgaver, som Leverandøren har. Første fase, Transition Ind, relaterer sig bl.a. til leverandørens etablering af platformen, opbygning af en organisation, der kan overtage ansvaret for systemet, implementering af eventuelle ændringer i løbet af transitionsperioden, levering af dokumentation samt forberedelse af idriftsættelsen af applikationen. Efter overtagelsesdagen og frem til overdragelsesdagen, driftsfasen, bærer leverandøren ansvaret for systemets drift samt levering af services som omfatter: drift, support, vedligeholdelse og videreudvikling.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 368 900 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 490 637 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ordregiver har vurderet, at bestillingsydelserne i kontraktperioden (rammeaftaleelementer) overstiger den anslåede værdi af kontraktens faste ydelser. Kontrakten udbydes derfor som en rammeaftale, jf. udbudslovens § 24, stk. 1, nr. 30). Ansøgning om deltagelse sker ved indlevering af et udfyldt ESPD. ESPD’et er en egen-erklæring fra ansøger som foreløbigt bevis for, at en ansøger opfylder kravene til udelukkelse, egnethed og udvælgelse. Alle de oplysninger, der efterspørges i forbindelse med ansøgningsfasen, skal angives i ESPD’et. Der kan ikke vedlægges bilag til ESPD’et. En virksomhed der deltager i udbuddet alene, og således ikke deltager sammen med andre eller baserer sig på andre enheders kapacitet for at opfylde kravene til egnethed og udvælgelse, skal kun udfylde ét ESPD. Hvis en virksomhed deltager i udbuddet sammen med andre, f.eks. hvis en virksomhed indgår et konsortium eller lignende, skal hver af de deltagende virksomheder udfylde et ESPD. ESPD’et skal indeholde de oplysninger, der kræves i ESPD’ets del II-V. En virksomhed, der deltager alene, men baserer sig på andre enheders kapacitet for at opfylde de stillede krav til egnethed og udvælgelse, skal sikre sig, at ordregiver modtager ansøgers ESPD sammen med et separat ESPD med de relevante oplysninger for hver enhed, som ansøger baserer sig på. Dette er eksempelvis relevant, hvis en virksomhed ønsker at basere sig på en underleverandørs økonomiske og finansielle formåen eller referencer for at kunne leve op til de stillede krav om egnethed. De relevante oplysninger for de enheder man baserer sig på, er ESPD’ets del II, A+B og del III, samt de relevante dele af del IV, B, C og del V. Hvis en virksomhed anvender underleverandører, men ikke baserer sig på deres kapacitet for at opfylde de stillede krav, skal der ikke afleveres et ESPD for underleverandøren/-erne. Hvis man som virksomhed baserer sig på andre enheders kapacitet eller deltager sammen med andre i udbudsproceduren, skal deltagerne samlet (ansøger inkl. dem man deltager sammen med) opfylde de stillede krav om omsætning og egenkapital og samlet aflevere maksimalt 3 referencer. Ordregiver forbeholder sig endvidere mulighed for på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at anmode en tilbudsgiver om at fremlægge dokumentation for ESPD, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt. I denne situation vil ordregiver fastsætte en passende tidsfrist for fremlæggelse af dokumentation. Dokumentationskravet gælder også for deltagende virksomheder i konsortier og støttende enheder. Danske virksomheder vil blive bedt om at fremsende en gyldig serviceattest (Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra den seneste tilbudsfrist). Ordregiveren skal udelukke en ansøger fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137 stk. 1, nr. 2 og nr. 7, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ansøgning om prækvalifikation skal afgives elektronisk via det internetbaserede eSourcing system EU-Supply. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online-registrering i dette system. Det er gratis at oprette sig som bruger. Af udbudsbetingelserne fremgår desuden oplysninger om ansøgningsfasen og om muligheden for at stille spørgsmål samt oplysninger vedr. aflevering af ansøgning. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supplys support på telefon 70 20 80 14 eller mail til support@eu-supply.com Ordregiver forbeholder sig ret til at annullere udbudsprocessen i overensstemmelse med de udbudsretlige regler, såfremt det vurderes, at de indkomne tilbud ikke er økonomisk fordelagtige. I henhold til udbudsbekendtgørelsens punkt om kontraktens anslåede værdi af de ydelser der kan leveres i henhold til kontrakten, er DKK 368.900.000. Ordregivers skøn over kontraktens anslåede værdi er baseret på det historiske forbrug samt det forventede fremtidige behov for ydelser. Den samlede maksimale værdi af de ydelser, der skal leveres i henhold til kontrakten, udgør DKK 490.637.000. Forskellen på den anslåede værdi og den maksimale værdi er begrundet i usikkerheden om kontrakten (rammeaftalens) endelige værdi. Den anslåede værdi er således udtryk for ordregivers skøn over det forventede træk på kontrakten, mens den maksimale værdi udtrykker den højeste værdi af samtlige kontrakter, der kan indgås inden for kontraktens løbetid. Der er herved taget højde dels for ordregivers forventninger baseret på et mest sandsynligt træk på kontrakten, dels for den forventede usikkerhed, der er forbundet med dette skøn. I forhold til den anslåede værdi gøres der særligt opmærksom på, at leverandøren ikke er garanteret noget mindstetræk på kontrakten, og det anførte skøn indebærer ikke et tilsagn fra ordregiver om et mindstetræk på kontrakten. Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver er bundet af de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra den anslåede værdi i såvel opad- som nedadgående retning. Der kan indgås periodekøbskontrakter i medfør af den udbudte rammeaftale. Periodekøbskontrakternes varighed vil variere og blive fastsat i overensstemmelse med det konkrete behov . Det bemærkes, at hver ansøger kun kan indgive én ansøgning om prækvalifikation. Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver kræver en udfyldt og underskrevet erklæring vedr. forordning (EU) nr. 833/2014. Se udbudsbetingelserne. Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve yderligere dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve en erklæring herom og/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Ordregiver vurderer, at indgåelse af kontrakten kan være omfattet af krav om tilladelse efter investeringsscreeningsloven. Ordregiver forbeholder sig ret til undervejs i udbudsprocessen at opfordre tilbudsgivere om at ansøge om præ-screening, dvs. modtage en forhåndsvurdering fra Erhvervsstyrelsen om aftalen ikke vedrører kritisk infrastruktur, og om status på en eventuel ansøgning om tilladelse for kontraktindgåelse.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, ogd) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Kontrakt vedrørende Drift, Support, Vedligeholdelse og Videreudvikling af Skattekontoen
Beskrivelse : Skattekontoen er betegnelsen for den opkrævningsløsning, der håndterer Skatteforvaltningens fordringer i henhold til Opkrævningsloven. Skattekontoen er en samlet indgang til betalinger og opkrævninger for virksomheder, og her kan virksomheden også se virksomhedens og Skatteforvaltningens samlede mellemværende. Skattekontoen består af 3 moduler: DebitorMotorOpkrævning (DMO), DebitorMotorService (DMS) og Fordringsfordeleren (FFD). Leverandøren skal i henhold til den udbudte kontrakt etablere en platform som grundlag for leverandørens drift, support og vedligeholdelse af systemet. Leverandøren skal herudover stille de nødvendige ressourcer til rådighed for, at Skattekontoen løbende kan videreudvikles til at indeholde yderligere funktionalitet under hensyntagen til ordregivers behov og forretning. Ved etablering af platformen skal leverandøren sikre, at platformen har tilstrækkelig kapacitet, og at platformen løbende kan skaleres, når ordregivers behov ændres.
Intern ID : 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72210000   Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker, 72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik, 72230000   Udvikling af kundespecificeret programmel, 72240000   Systemanalyse og programmering, 72250000   System- og supporttjenester, 72260000   Programmelrelaterede tjenester, 72300000   Datatjenester, 72310000   Databehandling, 72320000   Databasevirksomhed, 72400000   Internettjenester, 72420000   Internetudviklingstjenester, 72500000   Servicevirksomhed i forbindelse med datamater, 72510000   Servicevirksomhed i forbindelse med drift af datamater, 72540000   Tjenesteydelser i forbindelse med opgradering af datamater, 72600000   Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb, 72610000   Datamatsupporttjenester
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Osvald Helmuths Vej 4    
By : Frederiksberg
Postnummer : 2000
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Skattekontoen er betegnelsen for den opkrævningsløsning, der håndterer Skatteforvaltningens fordringer i henhold til Opkrævningsloven. Skattekontoen er en samlet indgang til betalinger og opkrævninger for virksomheder, og her kan virksomheden også se virksomhedens og Skatteforvaltningens samlede mellemværende. Skattekontoen består af 3 moduler: DebitorMotorOpkrævning (DMO), DebitorMotorService (DMS) og Fordringsfordeleren (FFD). DMO understøtter håndtering af det økonomiske mellemværende mellem Skatteforvaltningen og virksomheder i henhold til opkrævningsloven. Det omfatter hele processen fra fordringen, f.eks. grundskyld og dækningsafgift, opstår med beløb og betalingsfrist, til fordringen er betalt. Skattekontoen skal også håndtere fordringer i henhold til andre regelsæt, end de regler der er implementeret, f.eks. motorfordringer for både personer og virksomheder. Der er derfor oprettet en ny aftalekonto i SAP/DMO til de fordringer. DMO håndterer opkrævninger og udbetalinger for ca. DKK 1500 mia., og afgifter fra virksomhederne resulterer i ca. netto DKK 850 mia. i provenu. DMO er Skattekontoens backend, som er baseret på SAP PSCD og FICO. Grundet løsningens karakter er det kun et begrænset antal medarbejdere, der har adgang. DMS er en grænseflade, der tilgås via Skatteforvaltningen portal. Portalen kan tilgås af alle Skatteforvaltningens interne brugere og eksterne brugere (alle virksomheder og eventuelt borgere). Her udstilles funktionalitet fra DMO via servicekald. Interne- og eksterne brugere får her et overblik over en virksomheds mellemværende med Skatteforvaltningen herunder mulighed for sammenstilling af kontoudtog, en selvbetjeningsløsning for indgåelse af betalingsordning mv. FFD er en applikation, der placeres mellem fagsystemet DMR (Motorregistret) og de to modtagende opkrævningssystemer, herunder DMO & SAP38. FFD gennemgår alle fordringer ved modtagelse, og sørger for, at de der opfylder betingelserne (mht. fordringstype, kundetype, forfaldsdato) videresendes til DMO eller SAP38 i henhold til opstillede funktionskrav. FFD skal sikre, at DMR kun skal sende fordringer og opdateringer til fordringer til ét sted, uanset om fordringen eller opdatering skal til SAP38 eller DMO. Således skal DMR sende fordringer og opdateringer til fordringer til FFD, som fordeler og videresender fordringer til henholdsvis DMO og SAP38. Skattekontoen er, ligesom en stor del af UFSTs systemportefølje, baseret på en Service-Orienteret Arkitektur (SOA). DMO er lavet som en speciel konfigureret SAP baseret back-end med tilhørende Oracle database. DMS er baseret på Oracle Weblogic, Oracle database samt Apache Webservere. FFD er en java applikation der rent fysisk er placeret på DMS-IP. I DMO og DMS anvendes der 6 miljøer: - Produktionsmiljø (PRD01) - Testmiljø dedikeret til DMO vedligehold (TST01) - Testmiljø dedikeret til DMO projekter (TST04) - Udviklingsmiljø dedikeret til DMO vedligehold (DEV01) - Udviklingsmiljø dedikeret til DMO projekter (DEV04) - Sandkassemiljø (SND01) og sandkassemiljø (MOC). Leverandøren skal i henhold til den udbudte kontrakt etablere en platform som grundlag for leverandørens drift, support og vedligeholdelse af systemet. Leverandøren skal herudover stille de nødvendige ressourcer til rådighed for, at Skattekontoen løbende kan videreudvikles til at indeholde yderligere funktionalitet under hensyntagen til ordregivers behov og forretning. Ved etablering af platformen skal leverandøren sikre, at platformen har tilstrækkelig kapacitet, og at platformen løbende kan skaleres, når ordregivers behov ændres. Kontrakten er opdelt i faser under hensyntagen til det ansvar og de opgaver, som Leverandøren har. Første fase, Transition Ind, relaterer sig bl.a. til leverandørens etablering af platformen, opbygning af en organisation, der kan overtage ansvaret for systemet, implementering af eventuelle ændringer i løbet af transitionsperioden, levering af dokumentation samt forberedelse af idriftsættelsen af applikationen. Efter overtagelsesdagen og frem til overdragelsesdagen, driftsfasen, bærer leverandøren ansvaret for systemets drift samt levering af services som omfatter: drift, support, vedligeholdelse og videreudvikling.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 368 900 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 490 637 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Krav til tilbud
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Ordregiver har vurderet, at bestillingsydelserne i kontraktperioden (rammeaftaleelementer) overstiger den anslåede værdi af kontraktens faste ydelser. Kontrakten udbydes derfor som en rammeaftale, jf. udbudslovens § 24, stk. 1, nr. 30). Ansøgning om deltagelse sker ved indlevering af et udfyldt ESPD. ESPD’et er en egen-erklæring fra ansøger som foreløbigt bevis for, at en ansøger opfylder kravene til udelukkelse, egnethed og udvælgelse. Alle de oplysninger, der efterspørges i forbindelse med ansøgningsfasen, skal angives i ESPD’et. Der kan ikke vedlægges bilag til ESPD’et. En virksomhed der deltager i udbuddet alene, og således ikke deltager sammen med andre eller baserer sig på andre enheders kapacitet for at opfylde kravene til egnethed og udvælgelse, skal kun udfylde ét ESPD. Hvis en virksomhed deltager i udbuddet sammen med andre, f.eks. hvis en virksomhed indgår et konsortium eller lignende, skal hver af de deltagende virksomheder udfylde et ESPD. ESPD’et skal indeholde de oplysninger, der kræves i ESPD’ets del II-V. En virksomhed, der deltager alene, men baserer sig på andre enheders kapacitet for at opfylde de stillede krav til egnethed og udvælgelse, skal sikre sig, at ordregiver modtager ansøgers ESPD sammen med et separat ESPD med de relevante oplysninger for hver enhed, som ansøger baserer sig på. Dette er eksempelvis relevant, hvis en virksomhed ønsker at basere sig på en underleverandørs økonomiske og finansielle formåen eller referencer for at kunne leve op til de stillede krav om egnethed. De relevante oplysninger for de enheder man baserer sig på, er ESPD’ets del II, A+B og del III, samt de relevante dele af del IV, B, C og del V. Hvis en virksomhed anvender underleverandører, men ikke baserer sig på deres kapacitet for at opfylde de stillede krav, skal der ikke afleveres et ESPD for underleverandøren/-erne. Hvis man som virksomhed baserer sig på andre enheders kapacitet eller deltager sammen med andre i udbudsproceduren, skal deltagerne samlet (ansøger inkl. dem man deltager sammen med) opfylde de stillede krav om omsætning og egenkapital og samlet aflevere maksimalt 3 referencer. Ordregiver forbeholder sig endvidere mulighed for på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at anmode en tilbudsgiver om at fremlægge dokumentation for ESPD, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt. I denne situation vil ordregiver fastsætte en passende tidsfrist for fremlæggelse af dokumentation. Dokumentationskravet gælder også for deltagende virksomheder i konsortier og støttende enheder. Danske virksomheder vil blive bedt om at fremsende en gyldig serviceattest (Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra den seneste tilbudsfrist). Ordregiveren skal udelukke en ansøger fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137 stk. 1, nr. 2 og nr. 7, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Ansøgning om prækvalifikation skal afgives elektronisk via det internetbaserede eSourcing system EU-Supply. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online-registrering i dette system. Det er gratis at oprette sig som bruger. Af udbudsbetingelserne fremgår desuden oplysninger om ansøgningsfasen og om muligheden for at stille spørgsmål samt oplysninger vedr. aflevering af ansøgning. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supplys support på telefon 70 20 80 14 eller mail til support@eu-supply.com Ordregiver forbeholder sig ret til at annullere udbudsprocessen i overensstemmelse med de udbudsretlige regler, såfremt det vurderes, at de indkomne tilbud ikke er økonomisk fordelagtige. I henhold til udbudsbekendtgørelsens punkt om kontraktens anslåede værdi af de ydelser der kan leveres i henhold til kontrakten, er DKK 368.900.000. Ordregivers skøn over kontraktens anslåede værdi er baseret på det historiske forbrug samt det forventede fremtidige behov for ydelser. Den samlede maksimale værdi af de ydelser, der skal leveres i henhold til kontrakten, udgør DKK 490.637.000. Forskellen på den anslåede værdi og den maksimale værdi er begrundet i usikkerheden om kontrakten (rammeaftalens) endelige værdi. Den anslåede værdi er således udtryk for ordregivers skøn over det forventede træk på kontrakten, mens den maksimale værdi udtrykker den højeste værdi af samtlige kontrakter, der kan indgås inden for kontraktens løbetid. Der er herved taget højde dels for ordregivers forventninger baseret på et mest sandsynligt træk på kontrakten, dels for den forventede usikkerhed, der er forbundet med dette skøn. I forhold til den anslåede værdi gøres der særligt opmærksom på, at leverandøren ikke er garanteret noget mindstetræk på kontrakten, og det anførte skøn indebærer ikke et tilsagn fra ordregiver om et mindstetræk på kontrakten. Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver er bundet af de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra den anslåede værdi i såvel opad- som nedadgående retning. Der kan indgås periodekøbskontrakter i medfør af den udbudte rammeaftale. Periodekøbskontrakternes varighed vil variere og blive fastsat i overensstemmelse med det konkrete behov . Det bemærkes, at hver ansøger kun kan indgive én ansøgning om prækvalifikation. Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver kræver en udfyldt og underskrevet erklæring vedr. forordning (EU) nr. 833/2014. Se udbudsbetingelserne. Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve yderligere dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve en erklæring herom og/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Ordregiver vurderer, at indgåelse af kontrakten kan være omfattet af krav om tilladelse efter investeringsscreeningsloven. Ordregiver forbeholder sig ret til undervejs i udbudsprocessen at opfordre tilbudsgivere om at ansøge om præ-screening, dvs. modtage en forhåndsvurdering fra Erhvervsstyrelsen om aftalen ikke vedrører kritisk infrastruktur, og om status på en eventuel ansøgning om tilladelse for kontraktindgåelse.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Samlet årsomsætning
Beskrivelse Den økonomiske aktørs samlede årsomsætning for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger: - Ansøgers samlede årsomsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår Som minimumskrav kræves: - en samlet omsætning på mindst DKK 300.000.000 i hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår. Baserer ansøgeren sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som ansøgerens og disse andre enheders samlede omsætning i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B. Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. Ansøger skal fremlægge bilag G - Støtterklæring for, at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Erklæring om virksomhedens samlede omsætning i de 3 seneste disponible årsrapporter /årsregnskaber, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (konsortium) skal oplysningerne i de 3 seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Kan førnævnte oplysninger tilgås via offentligt tilgængelige elektroniske registre, f.eks. CVR.dk, kan ansøger opfylde sin dokumentationspligt ved at henvise hertil.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Egenkapital
Beskrivelse Den økonomiske aktørs egenkapital for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger: - egenkapital i de seneste 3 disponible regnskabsår. Som minimumskrav kræves: - en positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår. Baserer ansøgeren sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som ansøgerens og disse andre enheders samlede omsætning i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede egenkapital i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B. Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. Ansøger skal fremlægge bilag G - Støtterklæring for, at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Erklæring om virksomhedens egenkapital i de 3 seneste disponible årsrapporter /årsregnskaber, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for dette foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (konsortium) skal oplysningerne i de 3 seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Kan førnævnte oplysninger tilgås via offentligt tilgængelige elektroniske registre, f.eks. CVR.dk, kan ansøger opfylde sin dokumentationspligt ved at henvise hertil.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Kun for så vidt angår offentlige tjenesteydelseskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige tjenesteydelser af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste tre år. Minimumskrav: For at sikre at leverandøren besidder de nødvendige kompetencer, er det et krav, at leverandøren kan dokumentere erfaring med: - Levering af drift, transition ind, vedligehold og support af et IT-system til en offentlig kunde. Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter en vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer i forhold til de ydelser/services, som kontrakten omfatter. Relevansvurderingen foretages på baggrund af, i hvor høj grad referencerne tilsammen dokumenterer erfaring med levering af ydelser, der er sammenlignelige med de udbudte ydelser/services herunder også i relation til størrelse og kompleksitet, jf. ”Aftalens genstand” . Ansøger skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger: En liste over de 3 betydeligste sammenlignelige referencer, jf. ”Aftalens genstand”, som ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år inden ansøgningsfristen. Kun referencer, der vedrører ydelser, som er udført på ansøgningstidspunktet, vil blive tillagt betydning ved vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer. Er der tale om en igangværende opgave, er det alene den del af ydelserne, der allerede er udført på ansøgningstidspunktet, som vil indgå i vurderingen af referencen. Hver reference bedes indeholde en beskrivelse af de leverede ydelser. Beskrivelsen bør indeholde en klar beskrivelse af, hvilke ydelser leverancen vedrørte samt ansøgers rolle(r) i udførelsen af ydelserne. Beskrivelsen af referencen bedes desuden indeholde den økonomiske værdi af ydelserne (beløb), dato for levering/udførelse af ydelserne samt navn på kunden (modtager). Ved angivelse af dato for levering/udførelse af ydelserne bedes ansøger angive datoen for ydelsernes påbegyndelse og afslutning. Er dette ikke muligt, f.eks. fordi opgaverne er leveret/udført løbende i henhold til en rammeaftale, bedes ansøger i beskrivelsen af ydelserne redegøre for, hvordan datoen for levering/udførelsen af ydelserne er fastlagt. Der kan maksimalt angives 3 referencer, uanset om ansøger er en enkelt virksomhed, om ansøger baserer sig på andre enheders tekniske formåen, eller om der er tale om en sammenslutning af virksomheder (fx konsortium). Hver referencebeskrivelse må ikke bestå af mere end 7.200 anslag (antal tegn med mellemrum). Består en referencebeskrivelse af mere end 7.200 anslag, vil alene de første 7.200 anslag blive taget i betragtning. Referencerne kan vedlægges i et særskilt dokument. Oplyses mere end 3 referencer i ansøgningen vil ordregiver alene lægge vægt på de 3 nyeste referencer. Der vil blive set bort for referencer herudover. Kan ordregiver ikke afgøre, hvilke referencer der er de nyeste 3 referencer, vil referencerne blive udvalgt ved lodtrækning. Baserer ansøger sig på andre enheders faglige kvalifikationer (referencer) vedrørende udførelsen af konkrete dele af ydelserne, som kontrakten omfatter, jf. punkt ” Aftalens genstand", skal de konkrete dele af ydelserne under kontrakten udføres af den enhed, som ansøger baserer sig på. Ansøger skal fremlægge bilag G - Støtterklæring for, at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. ESPD’et (eventuelt vedlagte dokument med referencebeskrivelser, jf. ovenfor) fungerer som et foreløbigt bevis for, hvordan ansøger opfylder udvælgelseskriteriet. Ansøger vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte ansøger eller den i referencebeskrivelsen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
Proceduren afvikles i successive faser. I hver fase kan nogle ansøgere blive
Køberen forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de indledende tilbud uden yderligere forhandlinger
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Underkriteriet "Kvalitet" har nedenstående delkriterier: Transition Ind (20%) o Overtagelsesplan, jf. K03.a-27 Stabil Drift (30%) o Drift af Systemet, jf. K04a-25 Test og Kvalitetssikring (30%) o Mastertestplan, jf. K03a-76 o Teststrategi, jf. K12a-44 Samarbejdsorganisation (20%) o Leveranceorganisation, jf. K13a-1 o Nøglemedarbejdere, jf. K13a-2
Vægtning (procentdel, præcis) : 70

Kriterium :
Type : Pris
Navn : Evalueringsteknisk pris
Beskrivelse : Bedømt på grundlag af den samlede evalueringstekniske pris, jf. Bilag 15.b Specifikation af priser.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 04/12/2024   23:00:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at afgive tilbud : 20/01/2025
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 19/12/2024   12:00:00 (UTC)
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger : Ordregiveren kan under overholdelse af principperne i § 2 anmode ansøgeren eller tilbudsgiveren om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre ansøgningen eller tilbuddet ved at indsende relevante oplysninger eller dokumentation inden for en passende frist, hvis de oplysninger eller dokumenter, som ansøgere eller tilbudsgivere har indsendt i forbindelse med en ansøgning eller tilbud, er ufuldstændige eller fejlbehæftede, eller når der mangler specifikke dokumenter. Anmodningen må ikke føre til, at ansøgeren eller tilbudsgiveren fremsætter en ny ansøgning eller et nyt tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse I kontrakten er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014. Kontrakten stiller krav om overholdelse af persondatalovgivningen. Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget. Miljø- og klimahensyn er inddraget gennem ordregivers krav til driften. Disse krav er udarbejdet i overensstemmelse med Digitaliseringsstyrelsens anbefalinger der er baseret på EU’s GPP-kriterier (Green Public Procurement).
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk ind-købssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt ”Organisation 2”. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk /start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Organisation, der behandler tilbud Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Registreringsnummer : 19552101
Postadresse : Osvald Helmuths Vej 4    
By : Frederiksberg
Postnummer : 2000
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Jeppe Isaksen
Telefon : +45 72378538
Internetadresse : https://ufst.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 4171 5000
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 5411ffc6-4ab1-4313-b92b-abf9a5646e3e   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 18/11/2024   15:12:34 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 18/11/2024   22:30:50 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 708575-2024
EUT-S-nummer : 226/2024
Offentliggørelsesdato : 20/11/2024

Send til en kollega

0.048