2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72200000
Programmering af software og konsulentvirksomhed
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72210000
Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker,
72220000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik,
72230000
Udvikling af kundespecificeret programmel,
72240000
Systemanalyse og programmering,
72250000
System- og supporttjenester,
72260000
Programmelrelaterede tjenester,
72300000
Datatjenester,
72310000
Databehandling,
72320000
Databasevirksomhed,
72400000
Internettjenester,
72420000
Internetudviklingstjenester,
72500000
Servicevirksomhed i forbindelse med datamater,
72510000
Servicevirksomhed i forbindelse med drift af datamater,
72540000
Tjenesteydelser i forbindelse med opgradering af datamater,
72600000
Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb,
72610000
Datamatsupporttjenester
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Osvald Helmuths Vej 4
By
:
Frederiksberg
Postnummer
:
2000
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Skattekontoen er betegnelsen for den opkrævningsløsning, der håndterer Skatteforvaltningens fordringer i henhold til Opkrævningsloven. Skattekontoen er en samlet indgang til betalinger og opkrævninger for virksomheder, og her kan virksomheden også se virksomhedens og Skatteforvaltningens samlede mellemværende. Skattekontoen består af 3 moduler: DebitorMotorOpkrævning (DMO), DebitorMotorService (DMS) og Fordringsfordeleren (FFD). DMO understøtter håndtering af det økonomiske mellemværende mellem Skatteforvaltningen og virksomheder i henhold til opkrævningsloven. Det omfatter hele processen fra fordringen, f.eks. grundskyld og dækningsafgift, opstår med beløb og betalingsfrist, til fordringen er betalt. Skattekontoen skal også håndtere fordringer i henhold til andre regelsæt, end de regler der er implementeret, f.eks. motorfordringer for både personer og virksomheder. Der er derfor oprettet en ny aftalekonto i SAP/DMO til de fordringer. DMO håndterer opkrævninger og udbetalinger for ca. DKK 1500 mia., og afgifter fra virksomhederne resulterer i ca. netto DKK 850 mia. i provenu. DMO er Skattekontoens backend, som er baseret på SAP PSCD og FICO. Grundet løsningens karakter er det kun et begrænset antal medarbejdere, der har adgang. DMS er en grænseflade, der tilgås via Skatteforvaltningen portal. Portalen kan tilgås af alle Skatteforvaltningens interne brugere og eksterne brugere (alle virksomheder og eventuelt borgere). Her udstilles funktionalitet fra DMO via servicekald. Interne- og eksterne brugere får her et overblik over en virksomheds mellemværende med Skatteforvaltningen herunder mulighed for sammenstilling af kontoudtog, en selvbetjeningsløsning for indgåelse af betalingsordning mv. FFD er en applikation, der placeres mellem fagsystemet DMR (Motorregistret) og de to modtagende opkrævningssystemer, herunder DMO & SAP38. FFD gennemgår alle fordringer ved modtagelse, og sørger for, at de der opfylder betingelserne (mht. fordringstype, kundetype, forfaldsdato) videresendes til DMO eller SAP38 i henhold til opstillede funktionskrav. FFD skal sikre, at DMR kun skal sende fordringer og opdateringer til fordringer til ét sted, uanset om fordringen eller opdatering skal til SAP38 eller DMO. Således skal DMR sende fordringer og opdateringer til fordringer til FFD, som fordeler og videresender fordringer til henholdsvis DMO og SAP38. Skattekontoen er, ligesom en stor del af UFSTs systemportefølje, baseret på en Service-Orienteret Arkitektur (SOA). DMO er lavet som en speciel konfigureret SAP baseret back-end med tilhørende Oracle database. DMS er baseret på Oracle Weblogic, Oracle database samt Apache Webservere. FFD er en java applikation der rent fysisk er placeret på DMS-IP. I DMO og DMS anvendes der 6 miljøer: - Produktionsmiljø (PRD01) - Testmiljø dedikeret til DMO vedligehold (TST01) - Testmiljø dedikeret til DMO projekter (TST04) - Udviklingsmiljø dedikeret til DMO vedligehold (DEV01) - Udviklingsmiljø dedikeret til DMO projekter (DEV04) - Sandkassemiljø (SND01) og sandkassemiljø (MOC). Leverandøren skal i henhold til den udbudte kontrakt etablere en platform som grundlag for leverandørens drift, support og vedligeholdelse af systemet. Leverandøren skal herudover stille de nødvendige ressourcer til rådighed for, at Skattekontoen løbende kan videreudvikles til at indeholde yderligere funktionalitet under hensyntagen til ordregivers behov og forretning. Ved etablering af platformen skal leverandøren sikre, at platformen har tilstrækkelig kapacitet, og at platformen løbende kan skaleres, når ordregivers behov ændres. Kontrakten er opdelt i faser under hensyntagen til det ansvar og de opgaver, som Leverandøren har. Første fase, Transition Ind, relaterer sig bl.a. til leverandørens etablering af platformen, opbygning af en organisation, der kan overtage ansvaret for systemet, implementering af eventuelle ændringer i løbet af transitionsperioden, levering af dokumentation samt forberedelse af idriftsættelsen af applikationen. Efter overtagelsesdagen og frem til overdragelsesdagen, driftsfasen, bærer leverandøren ansvaret for systemets drift samt levering af services som omfatter: drift, support, vedligeholdelse og videreudvikling.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
368 900 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
490 637 000,00
DKK
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret
:
Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs
:
Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs
:
Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens
:
Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Aktiver, der administreres af en kurator
:
Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure
:
Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, ogd) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren
:
Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure
:
Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet
:
Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Betaling af socialsikringsbidrag
:
Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet
:
Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter
:
Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.