23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
20.11.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

TREFOR Infrastruktur A/S

Ny målerpark (vand og varme)


TREFOR Infrastruktur A/S

707477-2024 - Resultater
Danmark – Målere – Ny målerpark (vand og varme)
OJ S 226/2024 20/11/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn TREFOR Infrastruktur A/S
E-mail tiny@servia.dk
Køberens retlige status : Enhed med særlige eller eksklusive rettigheder
Den ordregivende enheds aktiviteter : Produktion, transport eller distribution af gas eller varme
1.1.
Køber
Officielt navn TREFOR VAND A/S
E-mail tiny@servia.dk
Køberens retlige status : Enhed med særlige eller eksklusive rettigheder
Den ordregivende enheds aktiviteter : Vandrelaterede aktiviteter
1.1.
Køber
Officielt navn TREFOR VARME A/S
E-mail tiny@servia.dk
Køberens retlige status : Enhed med særlige eller eksklusive rettigheder
Den ordregivende enheds aktiviteter : Produktion, transport eller distribution af gas eller varme
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Ny målerpark (vand og varme)
Beskrivelse Leverancen omfatter anskaffelse og fysisk udskiftning af målere samt etablering og brugsrettigheder til de nødvendige Head End System(er) og Kommunikationsplatform(e) samt efterfølgende drift, vedligeholdelse og support heraf. Udskiftningen af målerparken er et komplekst projekt, som omfatter udskiftning af i alt ca. 93.200 vand- og varmemålere. Projektet har til formål at udvikle og optimere Ordregivers forretninger gennem implementering af intelligent måleraflæsning, optimerede serviceydelser og fremadsynet dataanalyse. Efter afslutning af Udrulningsprojekt forventer Ordregiver en årlig vækst i Kontraktperioden på 2 % på vandmålere og 2-4 % på varmemålere, som ligeledes er omfattet af nærværende udbud. Den udbudte opgave er en turnkey leverance, der omfatter samtlige komponenter og ydelser der er nødvendige for udskiftning af de eksisterende målere og etablering af en ny målerpark for Ordregiver.
Identifikator for proceduren 785d54c4-a7b3-48cb-93f9-d6c7b8eca30e
Tidligere bekendtgørelse : 00628201-2023
Intern ID 155053
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 38550000   Målere
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 38421100   Vandmålere, 38551000   Energimålere, 51110000   Installation af elektrisk udstyr
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 215 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Ny målerpark (vand og varme)
Beskrivelse : Leverancen omfatter anskaffelse og fysisk udskiftning af målere samt etablering og brugsrettigheder til de nødvendige Head End System(er) og Kommunikationsplatform(e) samt efterfølgende drift, vedligeholdelse og support heraf. Udskiftningen af målerparken er et komplekst projekt, som omfatter udskiftning af i alt ca. 93.200 vand- og varmemålere. Projektet har til formål at udvikle og optimere Ordregivers forretninger gennem implementering af intelligent måleraflæsning, optimerede serviceydelser og fremadsynet dataanalyse. Efter afslutning af Udrulningsprojekt forventer Ordregiver en årlig vækst i Kontraktperioden på 2 % på vandmålere og 2-4 % på varmemålere, som ligeledes er omfattet af nærværende udbud. Den udbudte opgave er en turnkey leverance, der omfatter samtlige komponenter og ydelser der er nødvendige for udskiftning af de eksisterende målere og etablering af en ny målerpark for Ordregiver.
Intern ID : 155053
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 38550000   Målere
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 38421100   Vandmålere, 38551000   Energimålere, 51110000   Installation af elektrisk udstyr
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Forlængelse i 3 x 2 år
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 07/11/2024
Varighed 15   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 215 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren TREFOR Infrastruktur A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Comdia ApS
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 228 250 343,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Landis+Gyr, filial af Landis+Gyr Oy, Finland,
Tilbud
Tilbud – Identifikator 78576
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 228 250 343,00   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 78576
Titel Ny målerpark (vand og varme) / Landis+Gyr, filial af Landis+Gyr Oy, Finland,
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 04/10/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 07/11/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : TREFOR Infrastruktur A/S
Registreringsnummer : 39174219
Postadresse : Kokbjerg 30    
By : Kolding
Postnummer : 6000
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Enhed : Tine Nyrop
E-mail : tiny@servia.dk
Telefon : +45 76962100
Internetadresse : https://www.trefor.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : TREFOR VAND A/S
Registreringsnummer : 20806400
Postadresse : Kokbjerg 30    
By : Kolding
Postnummer : 6000
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Enhed : Tine Nyrop
E-mail : tiny@servia.dk
Telefon : +45 76962100
Internetadresse : https://www.trefor.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : TREFOR VARME A/S
Registreringsnummer : 17010131
Postadresse : Kokbjerg 30    
By : Kolding
Postnummer : 6000
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Enhed : Tine Nyrop
E-mail : tiny@servia.dk
Telefon : +45 76962100
Internetadresse : https://www.trefor.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-1000
Officielt navn : Comdia ApS
Registreringsnummer : 33501404
Postadresse : Lindvedvej 73    
By : Odense S
Postnummer : 5260
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
Telefon : +45 7199 3672
Internetadresse : https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 7240 5600
Internetadresse : http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 4171 5000
Internetadresse : https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn : Landis+Gyr, filial af Landis+Gyr Oy, Finland,
Registreringsnummer : 39674130
Postadresse : Energivej 3    
By : SORØ
Postnummer : 4180
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
Telefon : +4570212530
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : f5442698-5453-429a-9ce3-768f203994af   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 19/11/2024   10:11:16 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 707477-2024
EUT-S-nummer : 226/2024
Offentliggørelsesdato : 20/11/2024

Send til en kollega

0.125