23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 238-433589
Offentliggjort
09.12.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Nordjylland

Vindere

Rammeaftale om telefoni og terminaler som personalegode 2017

(12.04.2017)
ATEA A/S
2750 Ballerup

Opdateringer

Rettelse
(26.01.2017)

IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 24-01-2017
Time: 12:00
Læses:
Dato: 07-02-2017
Time: 12:00


Yderligere oplysninger
Som følge af udsendelse af supplerende oplysninger om udbudsmaterialet senere end 6 dage før tilbudsfristens udløb, forlænges tilbudsfristen med 14 dage, jf. Udbudslovens § 93, stk. 4, nr. 1.

Rammeaftale om telefoni og terminaler som personalegode 2017


Region Nordjylland

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Nordjylland
29190941
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Øst
9220
Danmark
Kontaktperson: Andreas Bjørn
E-mail: anbjj@rn.dk
NUTS-kode: DK05

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rn.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=wllxpkjfmx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=wllxpkjfmx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale om telefoni og terminaler som personalegode 2017.

Sagsnr.: 2016-025425
II.1.2) Hoved-CPV-kode
32200000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Region Nordjylland udbyder en rammeaftale om telefoni og terminaler som personalegode. Rammeaftalen omfatter: Mobiltelefoni, mobilterminaler, mobilt bredbånd, bredbånd og tablets. De udbudte ydelser vil blive stillet til rådighed for medarbejderen via en »bruttolønsordning«. Se nærmere Bilag 1, Kravspecifikation.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
64200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Region Nordjylland udbyder en Rammeaftale med én leverandør, under hvilken der kan oprettes mobiltelefoni-, mobildata- og bredbåndsabonnementer samt indkøbes mobilterminaler og tablets, der kan stilles til rådighed for medarbejderne. De udbudte ydelser vil blive stillet til rådighed for medarbejderen via en »bruttolønsordning«. På baggrund af de valgte abonnementer og evt. mobilterminal vil medarbejderen indgå aftale med Region Nordjylland om lønnedgang i en periode på 12 måneder. Aftaleperioden på 12 måneder vil være obligatorisk for medarbejderen. I forhold til Leverandøren vil Region Nordjylland stå som »Kunden«, og vil således også stå som juridisk ejer af abonnementer så vel som af mobilterminaler og tablets, der leveres til medarbejderne. Leverandøren skal dog kunne opdele faktureringen således, at medarbejderne opkræves og faktureres direkte (privat) for øvrige ydelser, der ikke er inkluderet i det valgte abonnement (f.eks. samtaleforbrug udover taletidspakke, samtaler, beskeder eller dataforbrug i udlandet eller tillægsabonnementer/-services som f.eks. musik- og filmtjenester). Denne form for opkrævning og fakturering betegnes »splitfakturering«. De medarbejdere, der vælger et bredbånds- eller mobilabonnement som personalegode, vil således også forpligte sig til at blive privatkunder hos Leverandøren. Leverandøren skal stille support til rådighed for de medarbejdere, der vælger at benytte bruttolønsordningen. Dette gælder ikke kun de 12 måneders aftaleperiode, hvor medarbejderen trækkes i løn, men i hele forløbet fra start af en bestillingsrunde (pre-sale support) og indtil garantiperioden på alt hardware leveret til medarbejderen er udløbet.

Rammeaftalen omfatter:

A. Mobilabonnementer

B. Mobilterminaler

C. Mobilt bredbånd

D. Bredbånd

E. Tablets

F. Platform for bestilling

G. Abonnementsbaseret prisstruktur

H. Support.

Administration af medarbejderordninger er organisatorisk underlagt Region Nordjylland, HR.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i dage: 12
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontraktperioden for Rammeaftalen er 12 måneder fra rammeaftalens indgåelse med mulighed for Region Nordjylland for at forlænge aftalen i yderligere 3 x 12 måneder. Forventet kontraktstart er 1.4.2017.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Se ovenfor punkt II.2.7).

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal anvende Fælles Europæisk Udbudsdokument (ESPD) som foreløbigt bevis for, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde samt opfylder minimumskrav vedrørende egnethed. ESPD er vedlagt udbudsbetingelserne som dokument nr. 02, og vejledningen til udfyldelse af ESPD er vedlagt udbudsbetingelserne som dokument nr. 01.

Tilbudsgivere skal udfylde følgende i ESPD:

Del III for så vidt angår obligatoriske udelukkelsesgrunde i §§ 135 og 136 og de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1, nr. 2 og 3.

Del IV, afsnit C vedrørende referenceliste for tilsvarende tjenesteydelser.

Såfremt Tilbudsgiver udgør en sammenslutning af virksomheder (dvs. hvor flere virksomheder byder sammen som konsortium) skal særskilt ESPD udfyldes og fremsendes for hver enkelt virksomhed i sammenslutningen.

For så vidt angår Tilbudsgiverens egnethed, skal det fremgå af tilbuddet, hvilken deltager i konsortiet, der opfylder et givet minimumskrav, eller om minimumskrav opfyldes i forening. Konsortiets medlemmer skal hæfte solidarisk, ubetinget og direkte for udførelsen af kontrakten.

Såfremt Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen, skal særskilt ESPD udfyldes og fremsendes for hver af sådanne andre enheder. Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud fremlægge støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at Tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige tekniske og faglige formåen. Den fremsendte støtteerklæring eller dokumentation skal samlet dokumentere følgende:

* at der foreligger en juridisk bindende aftale mellem Tilbudsgiveren og den enhed, som Tilbudsgiveren baserer sig på, og

* at den juridisk bindende aftale medfører, at den enhed, som Tilbudsgiveren baserer sig på, stiller sin tekniske og faglige formåen til rådighed for kontraktens opfyldelse.

Den støttende virksomhed skal oplyse, hvilken konkret teknisk og faglig formåen, der stilles til rådighed i forbindelse med kontraktens opfyldelse. Dette betyder, at den enhed, som Tilbudsgiveren baserer sig på, kan stille en begrænset teknisk og faglig formåen til rådighed, såfremt Tilbudsgiveren kan påvise rådighed over den specifikke formåen. I det omfang, der alene stilles en begrænset teknisk og faglig formåen til rådighed, er det alene den begrænsede formåen, som kan indgå i vurderingen af Tilbudsgiverens egnethed.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Der stilles ingen krav til Tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal i ESPD Del IV, C, afgive nedenstående oplysninger. Bemærk at der er angivet minimumskrav til Tilbudsgiverens tekniske og faglige formåen:

Fremlæggelse af en liste over de betydeligste tilsvarende tjenesteydelser, jf. udbudsbekendtgørelsens punkt II.2.4), som tilbudsgiver har udført i løbet af de seneste 3 år (2014-2016).

Tilbudsgiver bør især fokusere sin beskrivelse på, hvordan leverancerne relaterer sig til ordregivers minimumskrav til teknisk kapacitet, som er beskrevet nedenfor. Ordregiver ser gerne, at beskrivelsen af hver reference indeholder følgende:

— En entydig angivelse af kunden og kundens kontaktoplysninger

— Kontraktperiode

— Produktsortiment

— Antal medarbejdere der potentielt kunne udnytte aftalen (antal medarbejdere hos kunden)

— Antal medarbejdere, der har udnyttet aftalen, inklusive beskrivelse af antal leverede abonnementer og terminaler/tablets

— Antal medarbejdere der har haft abonnementer omfattet af »splitfakturering«.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver dokumenterer erfaring med levering af multimediepersonalegoder (bruttolønordning) til minimum tre (3) forskellige offentlige eller private kunder i perioden 2014-2016 (inklusive). For hver af de 3 kontrakter skal Tilbudsgiver dokumentere:

— At kontrakten potentielt har omfattede minimum 500 medarbejdere (antal medarbejdere hos kunden)

— At der i aftaleperioden er leveret et eller flere multimediepersonalegoder til minimum 100 af kundens medarbejdere, der i aftaleperioden tillige har været omfattet af aftale om »splitfakturering«, dvs. at ydelser, der ikke er omfattet af bruttolønsordningen, opkræves og faktureres direkte (privat) hos medarbejderen.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 24/01/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 24/01/2017
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Elektronisk åbning af tilbud fra iBinder. Det vil alene være autoriserede personer i ordregivers projektgruppe, der har adgang til de indgivne tilbud, og først efter udløbet af tilbudsfristen.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:

1)

Potentielle Tilbudsgivere opfordres til løbende at holde sig orienteret om spørgsmål/svar, der uploades på det i pkt. I.3) anførte link, idet spørgsmål-/svarprocessen kan afstedkomme ændringer i udbudsmaterialet, herunder ændringer af mindstekrav.

2)

Hele udbudsmaterialet inklusive bilag og ESPD er tilgængeligt på det i pkt. I.3) anførte link.

3)

Dokumentation:

Ad pkt. III.1.1) Som bevis for at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, eller § 137, stk. 1, nr. 2 fremlægges: a) Et uddrag af relevant register eller tilsvarende dokument, udstedt af en kompetent myndighed, der viser, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudslovens § 135, stk. 1, og b) Et certifikat udstedt af en kompetent myndighed, der viser, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2. For danske Tilbudsgivere kan dokumentationskravet opfyldes ved fremlæggelse af serviceattest, der skal være udstedt ikke mere end 6 måneder før fremlæggelsestidspunktet. Serviceattesten skal tillige omfatte samtlige medlemmer af Tilbudsgivers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd, jf. § udbudslovens § 135, stk. 2.

Ad pkt. III.1.3) Som dokumentation for Tilbudsgiverens relevante referencer skal den vindende Tilbudsgiver fremsende komplet referenceliste, såfremt denne ikke er fremsendt i tilknytning til tilbuddet, hvorefter ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over udbud skal indgives inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidigt med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/12/2016

Send til en kollega

0.047