23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
11.11.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Midtjylland

Indkøb af Præhospital Patientjournal


Region Midtjylland

684779-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Indkøb af Præhospital Patientjournal
OJ S 219/2024 11/11/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Midtjylland
Køberens retlige status : Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Sundhed
1.1.
Køber
Officielt navn Region Nordjylland
Køberens retlige status : Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Sundhed
1.1.
Køber
Officielt navn Region Syddanmark
Køberens retlige status : Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Sundhed
1.1.
Køber
Officielt navn Region Sjælland
Køberens retlige status : Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Sundhed
1.1.
Køber
Officielt navn Region Hovedstaden
Køberens retlige status : Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Indkøb af Præhospital Patientjournal
Beskrivelse Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af en Løsning for Præhospital Patientjournal (PPJ-løsning) til de danske regioners præhospitale område, dvs. AMK-vagtcentralerne, de præhospitale beredskaber samt på hospitaler. Forventningen er, at det præhospitale område over de kommende år i endnu højere grad bliver en integreret del af samarbejdet med hospitaler, kommuner og praksissektor, hvor det præhospitale område målrettet skal bidrage til at forebygge indlæggelser og understøtte et sammenhængende patientforløb. PPJ-løsningen skal kunne indgå i det samlede patientforløb, hvilket stiller krav til PPJ-løsningens tilpasningsevne og fleksibilitet. Den overordnede vision er at anskaffe én fælles og sikker it-understøttelse af regionernes præhospitale indsats: - Der indgår i det samlede patientforløb på tværs af alle sundhedsvæsenets aktører. - Som er let at udvide og vedligeholde på tværs af de fem regioner i Danmark. - Som understøtter det præhospitale områdes arbejdsprocesser nu og i fremtiden. - Der tilsikrer at det præhospitale område kan følge med i udviklingen, regionalt såvel som nationalt. Med dette udgangspunkt og med henblik på at sikre regionerne en god, sikker og relevant forretningsunderstøttelse på det præhospitale område, er det overordnede forretningsmæssige mål for udbuddet at få en PPJ-løsning som understøtter de forretningsbehov, som også i dag er it-understøttet i den nuværende PPJ-løsning. Derudover ønsker regionerne at få en PPJ-løsning, som på nogle punkter kan understøtte flere præhospitale arbejdsgange end i dag. Regionerne forventer at få en ”næste-generations PPJ” og udnytte de fordele, der er i de eksisterende løsninger, der findes på markedet. Som et led i at følge med i udviklingen regionalt og nationalt er det vigtigt, at PPJ-løsningen kan skabe grobund for udvikling og forbedring af den præhospitale indsats ved at give mulighed for at opsamle og anvende data i forsknings- og kvalitetsøjemed. PPJ-løsningen skal leve op til kravene til journalføring, jf. Journalføringsbekendtgørelsen, og understøtte de basale arbejdsgange omkring journalføring, kommunikation og patientsikkerhed på det præhospitale område. PPJ-løsningen skal levere følgende overordnede funktionalitet til understøttelse af arbejdsgangene i det Præhospitale Patientforløb: • Modtagelse af Præhospital Opgave fra AMK-Vagtcentral og oprettelse af en Præhospital Patientjournal • Forberedende aktiviteter i Beredskabet • Patientidentifikation • Undersøgelse og sundhedsfaglig vurdering af patient • Behandling af patient • Transport af patient til modtageenhed • Overlevering eller afslutning af patient • Understøttelse af Større Hændelser PPJ-løsningen skal understøtte danske forhold, herunder ift. relevant national og EU-lovgivning og skal løbende kunne udvikles i et samarbejde mellem Leverandøren og Kunden. Anskaffelsen er et standardsystem med behov for konfiguration og videreudvikling i begrænset omfang og Kunden forventer derfor at få en tidssvarende løsning, hvor der blot skal laves konfigurationer til Kundens behov som beskrevet i kontrakten med bilag. PPJ-løsningen skal i udgangspunktet driftes af Region Nordjylland med adgang til løsningen for alle regioner. Region Nordjylland Digitalisering og IT varetager systemforvaltningen på vegne af alle regionerne. PPJ-løsningen forvaltes i regi af RSI’s forretningsmodel under Styregruppen for Systemforvaltning. Udbuddet omfatter følgende hovedydelser (kontraktens hovedelementer): A. Etablering og tilpasning af standardløsning til journalføring og hertil relaterede opgaver på det præhospitale område Leverandøren leverer og forestår tilpasning af standardløsningen og snitflader samt integration til udvalgte af regionernes øvrige it-systemer. Leverandøren stiller de nødvendige licenser for anvendelse af Løsningen til rådighed for Kunden, og Leverandøren beskriver den nødvendige hardwarekonfiguration. Kunden etablerer miljøer, hvori Leverandøren installerer og klargør Løsningen. Leverandøren gennemfører afprøvning og implementering for succesfuld ibrugtagning af Løsningen. Leverandøren gennemfører desuden aftalte uddannelsesmoduler ifm. etableringen. B. Support og vedligeholdelse Leverandøren skal levere løbende driftssupport, support og vedligeholdelse af Løsningen. Vedligeholdelsen omfatter bl.a. løbende, forebyggende og afhjælpende vedligeholdelse, i form af levering af nye Versioner, Releases og patches samt fejlrettelser. Leverandøren skal stille en dansktalende brugersupport og en dansktalende driftssupport til rådighed. Support og vedligeholdelse understøtter opfyldelse af de aftalte servicemål for PPJ-løsningen. C. Videreudvikling Leverandøren skal foretage videreudvikling af Løsningen, herunder i forhold til funktionalitet, brugerflader mv., således at Løsningen til enhver tid har en standard, der er tidssvarende. Det forventes, at Leverandøren har en løbende opdateret roadmap for videreudviklingen af Løsningen, der understøtter en tidssvarende standard. Kunden ønsker at blive involveret i forbindelse med den leverandørdrevne videreudvikling, og kan desuden have egne behov for kundeinitieret videreudvikling. D. Ad hoc bistand Leverandøren skal på Kundens anmodning levere ad hoc bistand i form af timebaseret bistand til rådgivning og kundespecifik tilpasning konsulentydelser, inden for kategorierne Udviklingskonsulent, Projektleder, Implementeringskonsulent og Applikationsspecialist. E. Optioner Leverandøren skal kunne levere optioner, som beskrevet i Bilag 1A Kravspecifikation og prissat i Bilag 8 Priser.
Identifikator for proceduren 5a0d2f75-33c2-47ed-bc2b-545e253f0156
Intern ID 1-16-4-108-23
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed, 72300000   Datatjenester
2.1.2.
Udførelsessted
By Aarhus N
Postnummer 8200
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Bornholm   ( DK014 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 275 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede udbudssystem "CTM" fra Mercell. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger [Tilbudsgiver/Ansøger] sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Bemærk venligst, at både ordregivers og [Tilbudsgivers/Ansøgers] handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst Mercells support på telefon 70 20 80 14 Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. I forhold til udelukkelsesgrunde, finder den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134a også anvendelse. Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, ogd) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Indkøb af Præhospital Patientjournal
Beskrivelse : Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af en Løsning for Præhospital Patientjournal (PPJ-løsning) til de danske regioners præhospitale område, dvs. AMK-vagtcentralerne, de præhospitale beredskaber samt på hospitaler. Forventningen er, at det præhospitale område over de kommende år i endnu højere grad bliver en integreret del af samarbejdet med hospitaler, kommuner og praksissektor, hvor det præhospitale område målrettet skal bidrage til at forebygge indlæggelser og understøtte et sammenhængende patientforløb. PPJ-løsningen skal kunne indgå i det samlede patientforløb, hvilket stiller krav til PPJ-løsningens tilpasningsevne og fleksibilitet. Den overordnede vision er at anskaffe én fælles og sikker it-understøttelse af regionernes præhospitale indsats: - Der indgår i det samlede patientforløb på tværs af alle sundhedsvæsenets aktører. - Som er let at udvide og vedligeholde på tværs af de fem regioner i Danmark. - Som understøtter det præhospitale områdes arbejdsprocesser nu og i fremtiden. - Der tilsikrer at det præhospitale område kan følge med i udviklingen, regionalt såvel som nationalt. Med dette udgangspunkt og med henblik på at sikre regionerne en god, sikker og relevant forretningsunderstøttelse på det præhospitale område, er det overordnede forretningsmæssige mål for udbuddet at få en PPJ-løsning som understøtter de forretningsbehov, som også i dag er it-understøttet i den nuværende PPJ-løsning. Derudover ønsker regionerne at få en PPJ-løsning, som på nogle punkter kan understøtte flere præhospitale arbejdsgange end i dag. Regionerne forventer at få en ”næste-generations PPJ” og udnytte de fordele, der er i de eksisterende løsninger, der findes på markedet. Som et led i at følge med i udviklingen regionalt og nationalt er det vigtigt, at PPJ-løsningen kan skabe grobund for udvikling og forbedring af den præhospitale indsats ved at give mulighed for at opsamle og anvende data i forsknings- og kvalitetsøjemed. PPJ-løsningen skal leve op til kravene til journalføring, jf. Journalføringsbekendtgørelsen, og understøtte de basale arbejdsgange omkring journalføring, kommunikation og patientsikkerhed på det præhospitale område. PPJ-løsningen skal levere følgende overordnede funktionalitet til understøttelse af arbejdsgangene i det Præhospitale Patientforløb: • Modtagelse af Præhospital Opgave fra AMK-Vagtcentral og oprettelse af en Præhospital Patientjournal • Forberedende aktiviteter i Beredskabet • Patientidentifikation • Undersøgelse og sundhedsfaglig vurdering af patient • Behandling af patient • Transport af patient til modtageenhed • Overlevering eller afslutning af patient • Understøttelse af Større Hændelser PPJ-løsningen skal understøtte danske forhold, herunder ift. relevant national og EU-lovgivning og skal løbende kunne udvikles i et samarbejde mellem Leverandøren og Kunden. Anskaffelsen er et standardsystem med behov for konfiguration og videreudvikling i begrænset omfang og Kunden forventer derfor at få en tidssvarende løsning, hvor der blot skal laves konfigurationer til Kundens behov som beskrevet i kontrakten med bilag. PPJ-løsningen skal i udgangspunktet driftes af Region Nordjylland med adgang til løsningen for alle regioner. Region Nordjylland Digitalisering og IT varetager systemforvaltningen på vegne af alle regionerne. PPJ-løsningen forvaltes i regi af RSI’s forretningsmodel under Styregruppen for Systemforvaltning. Udbuddet omfatter følgende hovedydelser (kontraktens hovedelementer): A. Etablering og tilpasning af standardløsning til journalføring og hertil relaterede opgaver på det præhospitale område Leverandøren leverer og forestår tilpasning af standardløsningen og snitflader samt integration til udvalgte af regionernes øvrige it-systemer. Leverandøren stiller de nødvendige licenser for anvendelse af Løsningen til rådighed for Kunden, og Leverandøren beskriver den nødvendige hardwarekonfiguration. Kunden etablerer miljøer, hvori Leverandøren installerer og klargør Løsningen. Leverandøren gennemfører afprøvning og implementering for succesfuld ibrugtagning af Løsningen. Leverandøren gennemfører desuden aftalte uddannelsesmoduler ifm. etableringen. B. Support og vedligeholdelse Leverandøren skal levere løbende driftssupport, support og vedligeholdelse af Løsningen. Vedligeholdelsen omfatter bl.a. løbende, forebyggende og afhjælpende vedligeholdelse, i form af levering af nye Versioner, Releases og patches samt fejlrettelser. Leverandøren skal stille en dansktalende brugersupport og en dansktalende driftssupport til rådighed. Support og vedligeholdelse understøtter opfyldelse af de aftalte servicemål for PPJ-løsningen. C. Videreudvikling Leverandøren skal foretage videreudvikling af Løsningen, herunder i forhold til funktionalitet, brugerflader mv., således at Løsningen til enhver tid har en standard, der er tidssvarende. Det forventes, at Leverandøren har en løbende opdateret roadmap for videreudviklingen af Løsningen, der understøtter en tidssvarende standard. Kunden ønsker at blive involveret i forbindelse med den leverandørdrevne videreudvikling, og kan desuden have egne behov for kundeinitieret videreudvikling. D. Ad hoc bistand Leverandøren skal på Kundens anmodning levere ad hoc bistand i form af timebaseret bistand til rådgivning og kundespecifik tilpasning konsulentydelser, inden for kategorierne Udviklingskonsulent, Projektleder, Implementeringskonsulent og Applikationsspecialist. E. Optioner Leverandøren skal kunne levere optioner, som beskrevet i Bilag 1A Kravspecifikation og prissat i Bilag 8 Priser.
Intern ID : 1-16-4-108-23
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed, 72300000   Datatjenester
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Option – Krav nr. 1A-192 Dannelse af arkiveringsversion, Option – Krav nr. 1A-193 Integration til FMK Online og Option – Krav nr. 1A-194 Valg mellem roller, jf. nærmere om de enkelte Optioner i Bilag 1A.
5.1.2.
Udførelsessted
By : Aarhus N
Postnummer : 8200
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Østsjælland   ( DK021 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Nordsjælland   ( DK013 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Bornholm   ( DK014 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 10   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Kontrakten kan forlænges af Ordregiver 2 gange, hver gang med op til 36 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 275 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser :
ID for den foregående bekendtgørelse : 236121-2024
Yderligere oplysninger : Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede udbudssystem "CTM" fra Mercell. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger [Tilbudsgiver/Ansøger] sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Bemærk venligst, at både ordregivers og [Tilbudsgivers/Ansøgers] handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst Mercells support på telefon 70 20 80 14 Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. I forhold til udelukkelsesgrunde, finder den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134a også anvendelse. Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Samlet årsomsætning
Beskrivelse Den økonomiske aktørs samlede årsomsætning for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger: Det er et minimumskrav, at den samlede årsomsætning, dvs. nettoomsætningen, for det seneste disponible regnskabsår er minimum 20.000.000 danske kroner.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Det er et minimumskrav, at Ansøger har relevant erfaring i form af mindst 1 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år udregnet fra datoen for ansøgningsfristen. Ansøger må angive op til 5 sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år udregnet fra datoen for ansøgningsfristen. En reference anses for sammenlignelige ydelser, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 1.3. Se udbudsbetingelserne pkt. 6.3.2 for en uddybende beskrivelse af referencer.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 4
Køberen forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de indledende tilbud uden yderligere forhandlinger
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : jf. pkt. 15.2 i udbudsbetingelserne
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Understøttelse af arbejdsprocesser (funktionalitet)
Beskrivelse : jf. pkt. 15.3 i udbudsbetingelserne
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Understøttelse af generelle krav
Beskrivelse : jf. pkt. 15.4 i udbudsbetingelserne
Vægtning (procentdel, præcis) : 25

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Ydelser i forbindelse med implementering og drift
Beskrivelse : jf. pkt. 15.5 i udbudsbetingelserne
Vægtning (procentdel, præcis) : 15
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 09/12/2024   22:59:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse 14.Samfundsansvar Kontrakten skal gennemføres under hensyntagen til miljø og klima, ligesom parterne under Kontrakten skal påtage sig et socialt ansvar. Se yderligere udkast til kontrakt pkt. 39. Arbejdsklausul Leverandøren skal sikre, at ansatte hos Leverandøren og eventuelle underleverandører, som medvirker til at opfylde Kontrakten i Danmark, er sikret løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår i henhold til udkast til kontrakt pkt. 39.2. Databehandleraftale Den vindende tilbudsgiver vil skulle behandle personoplysninger på Ordregivers vegne. Der skal derfor underskrives en databehandleraftale i medfør af persondatalovgivningen. Der henvises herudover til udkast til kontrakt pkt. 17, samt Kontraktbilag 11.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Region Midtjylland
Registreringsnummer : 29190925
Afdeling : Indkøb & Medicoteknik
Postadresse : Olof Palmes Allé 15    
By : Aarhus N
Postnummer : 8200
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Enhed : Morten Hestbech
Telefon : +45 2920 1417
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Tolboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Region Nordjylland
Registreringsnummer : 29190941
Postadresse : Niels Bohrs Vej 30    
By : Aalborg ø
Postnummer : 9220
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
Telefon : +45 2920 1417
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Region Syddanmark
Registreringsnummer : 29190909
Postadresse : Damhaven 12    
By : Vejle
Postnummer : 7100
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Telefon : +45 2920 1417
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn : Region Sjælland
Registreringsnummer : 29190658
Postadresse : Alleen 15    
By : Sorø
Postnummer : 4180
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
Telefon : +45 2920 1417
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0007
Officielt navn : Region Hovedstaden
Registreringsnummer : 29190623
Postadresse : Kongens Vænge 2    
By : Hillerød
Postnummer : 3400
Landsdel (NUTS) : Nordsjælland   ( DK013 )
Land : Danmark
Telefon : +45 2920 1417
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0008
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 30a67a45-2ada-4223-8596-f8f601586597   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 08/11/2024   11:57:27 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 08/11/2024   12:30:43 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 684779-2024
EUT-S-nummer : 219/2024
Offentliggørelsesdato : 11/11/2024

Send til en kollega

0.047