1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Odense Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af FM-system
Beskrivelse
:
Udbuddet omfatter anskaffelse, drift og vedligeholdelse af et standard Facility Management system som en Service. Leverandøren skal levere de nødvendige ydelser i forbindelse med etablering af Systemet, herunder levere uddannelse af kommunens brugere i etableringsfasen. Derudover skal leverandøren som tilkøbsydelse levere uddannelse samt stille et uddannelses- og testmiljø til rådighed i kontraktperioden. Odense Kommunes bygningsmasse består pt. af 2.015 bygninger på i alt 1.101.000 m2, fordelt således: - Komplekse bygninger (Plejecenter, Fritid, (kultur)): 384.500 m2 - Mindre komplekse bygninger (Skoler, daginstitutioner): 441.500 m2 - Simple bygninger (Udlejningsejendomme, administration, øvrige): 275.000 m2 Systemet skal understøtte følgende opgaveområder: - FM-Anlæg - FM-Ordre - Areal-space management - Finans-økonomi/kontrakt Det er væsentligt for Odense Kommune, at systemet er brugervenligt og fleksibelt. Systemet skal desuden understøtte den af Odense Kommune udarbejdede konceptuelle datamodel. Systemet skal herudover integrere til en række nærmere angivne systemer. Kontrakten indeholder rammeaftalelignende elementer, idet der kan tilkøbes nærmere angivne ad hoc-ydelser til de fastsatte timepriser for ad hoc bistand. Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling med hjemmel i udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 1, litra, da ordregivers behov ikke kan imødekommes uden tilpasning af allerede tilgængelige løsninger. Der er således især behov for tilpasning af Systemet til ordregivers krav om procesunderstøttelse, samt behov for integration til et antal eksisterende systemer. Der er desuden behov for import af data og uddannelse af ordregivers medarbejdere i brugen af Systemet.
Identifikator for proceduren
:
4635fd13-eb4e-4fd5-af55-ee68302790c4
Tidligere bekendtgørelse
:
6c84221a-fc25-4b9f-a065-f188e17ce015-01
Intern ID
:
Odense Kommune
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Efter indledende tilbud forventer ordregiver følgende forhandlingsforløb (medmindre ordregiver vælger at tildele Kontrakten til det indledende tilbud): Alle prækvalificerede virksomheder, der rettidigt har afgivet indledende tilbud, inviteres til én forhandlingsrunde. Herefter anmodes virksomhederne om at afgive endelige tilbud. Se uddybende beskrivelse af forløbet i udbudsbetingelserne. Ordregiver forbeholder sig ret til at tilpasse forløbet, og f.eks. tilføje yderligere forhandlingsmøder og yderligere reviderede tilbud. Der ydes ikke vederlag for deltagelse i udbudsprocessen.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72253200
Systemsupport,
72254100
Systemafprøvning,
72261000
Programmelsupport,
72265000
Konfigurering af programmel,
72310000
Databehandling,
72514100
Servicebureauvirksomhed i forbindelse med drift af datamater
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger
:
Hos leverandøren
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
10 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af FM-system
Beskrivelse
:
Udbuddet omfatter anskaffelse, drift og vedligeholdelse af et standard Facility Management system som en Service. Leverandøren skal levere de nødvendige ydelser i forbindelse med etablering af Systemet, herunder levere uddannelse af kommunens brugere i etableringsfasen. Derudover skal leverandøren som tilkøbsydelse levere uddannelse samt stille et uddannelses- og testmiljø til rådighed i kontraktperioden. Odense Kommunes bygningsmasse består pt. af 2.015 bygninger på i alt 1.101.000 m2, fordelt således: - Komplekse bygninger (Plejecenter, Fritid, (kultur)): 384.500 m2 - Mindre komplekse bygninger (Skoler, daginstitutioner): 441.500 m2 - Simple bygninger (Udlejningsejendomme, administration, øvrige): 275.000 m2 Systemet skal understøtte følgende opgaveområder: - FM-Anlæg - FM-Ordre - Areal-space management - Finans-økonomi/kontrakt Det er væsentligt for Odense Kommune, at systemet er brugervenligt og fleksibelt. Systemet skal desuden understøtte den af Odense Kommune udarbejdede konceptuelle datamodel. Systemet skal herudover integrere til en række nærmere angivne systemer. Kontrakten indeholder rammeaftalelignende elementer, idet der kan tilkøbes nærmere angivne ad hoc-ydelser til de fastsatte timepriser for ad hoc bistand. Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling med hjemmel i udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 1, litra, da ordregivers behov ikke kan imødekommes uden tilpasning af allerede tilgængelige løsninger. Der er således især behov for tilpasning af Systemet til ordregivers krav om procesunderstøttelse, samt behov for integration til et antal eksisterende systemer. Der er desuden behov for import af data og uddannelse af ordregivers medarbejdere i brugen af Systemet.
Intern ID
:
Odense Kommune
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72253200
Systemsupport,
72254100
Systemafprøvning,
72261000
Programmelsupport,
72265000
Konfigurering af programmel,
72310000
Databehandling,
72514100
Servicebureauvirksomhed i forbindelse med drift af datamater
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger
:
Hos leverandøren
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
8
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Option på forlængelse med 2 x 1 år for 1 år ad gangen
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
10 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Delkriterier fremgår af udbudsbetingelserne.
Vægtning (pointantal, præcis)
:
35
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Metode og proces
Beskrivelse
:
Delkriterier fremgår af udbudsbetingelserne.
Vægtning (pointantal, præcis)
:
25
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Indhold fremgår af udbudsbetingelserne
Vægtning (pointantal, præcis)
:
20
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Vedligeholdelse og servicemål
Beskrivelse
:
Delkriterier fremgår af udbudsbetingelserne.
Vægtning (pointantal, præcis)
:
15
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kontraktlige vilkår
Beskrivelse
:
Delkriterier fremgår af udbudsbetingelserne.
Vægtning (pointantal, præcis)
:
5
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. lovens § 7, stk. 1. Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i stand still perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stand still perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Odense Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Odense Kommune
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
9 154 250,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
EG Danmark A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Odense Kommune 2024
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
9 154 250,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Kontrakt om anskaffelse, drift og vedligeholdelse af et FM-system som en Service
Dato for indgåelse af kontrakten
:
05/11/2024
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Odense Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
9 154 250,00
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
9 154 250,00
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Odense Kommune
Registreringsnummer
:
35209115
Postadresse
:
Nørregade 36
By
:
Odense C
Postnummer
:
5000
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Maj-Britt Böwadt
Telefon
:
+45 51617987
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
EG Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Stor virksomhed
Registreringsnummer
:
84667811
Postadresse
:
Lautrupvang 25
By
:
Ballerup
Postnummer
:
2750
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 70 13 22 11
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
84442586-bcf0-4f1e-a065-ee90b94b7f6a
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
06/11/2024
07:11:38 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
06/11/2024
11:00:29 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
678716-2024
EUT-S-nummer
:
217/2024
Offentliggørelsesdato
:
07/11/2024