23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
07.11.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Odense Kommune

Udbud af FM-system


Odense Kommune

678716-2024 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Udbud af FM-system
OJ S 217/2024 07/11/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Odense Kommune
E-mail mab@ramboll.com
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af FM-system
Beskrivelse Udbuddet omfatter anskaffelse, drift og vedligeholdelse af et standard Facility Management system som en Service. Leverandøren skal levere de nødvendige ydelser i forbindelse med etablering af Systemet, herunder levere uddannelse af kommunens brugere i etableringsfasen. Derudover skal leverandøren som tilkøbsydelse levere uddannelse samt stille et uddannelses- og testmiljø til rådighed i kontraktperioden. Odense Kommunes bygningsmasse består pt. af 2.015 bygninger på i alt 1.101.000 m2, fordelt således: - Komplekse bygninger (Plejecenter, Fritid, (kultur)): 384.500 m2 - Mindre komplekse bygninger (Skoler, daginstitutioner): 441.500 m2 - Simple bygninger (Udlejningsejendomme, administration, øvrige): 275.000 m2 Systemet skal understøtte følgende opgaveområder: - FM-Anlæg - FM-Ordre - Areal-space management - Finans-økonomi/kontrakt Det er væsentligt for Odense Kommune, at systemet er brugervenligt og fleksibelt. Systemet skal desuden understøtte den af Odense Kommune udarbejdede konceptuelle datamodel. Systemet skal herudover integrere til en række nærmere angivne systemer. Kontrakten indeholder rammeaftalelignende elementer, idet der kan tilkøbes nærmere angivne ad hoc-ydelser til de fastsatte timepriser for ad hoc bistand. Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling med hjemmel i udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 1, litra, da ordregivers behov ikke kan imødekommes uden tilpasning af allerede tilgængelige løsninger. Der er således især behov for tilpasning af Systemet til ordregivers krav om procesunderstøttelse, samt behov for integration til et antal eksisterende systemer. Der er desuden behov for import af data og uddannelse af ordregivers medarbejdere i brugen af Systemet.
Identifikator for proceduren 4635fd13-eb4e-4fd5-af55-ee68302790c4
Tidligere bekendtgørelse : 6c84221a-fc25-4b9f-a065-f188e17ce015-01
Intern ID Odense Kommune
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Efter indledende tilbud forventer ordregiver følgende forhandlingsforløb (medmindre ordregiver vælger at tildele Kontrakten til det indledende tilbud): Alle prækvalificerede virksomheder, der rettidigt har afgivet indledende tilbud, inviteres til én forhandlingsrunde. Herefter anmodes virksomhederne om at afgive endelige tilbud. Se uddybende beskrivelse af forløbet i udbudsbetingelserne. Ordregiver forbeholder sig ret til at tilpasse forløbet, og f.eks. tilføje yderligere forhandlingsmøder og yderligere reviderede tilbud. Der ydes ikke vederlag for deltagelse i udbudsprocessen.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72253200   Systemsupport, 72254100   Systemafprøvning, 72261000   Programmelsupport, 72265000   Konfigurering af programmel, 72310000   Databehandling, 72514100   Servicebureauvirksomhed i forbindelse med drift af datamater
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Hos leverandøren
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 10 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Udbud af FM-system
Beskrivelse : Udbuddet omfatter anskaffelse, drift og vedligeholdelse af et standard Facility Management system som en Service. Leverandøren skal levere de nødvendige ydelser i forbindelse med etablering af Systemet, herunder levere uddannelse af kommunens brugere i etableringsfasen. Derudover skal leverandøren som tilkøbsydelse levere uddannelse samt stille et uddannelses- og testmiljø til rådighed i kontraktperioden. Odense Kommunes bygningsmasse består pt. af 2.015 bygninger på i alt 1.101.000 m2, fordelt således: - Komplekse bygninger (Plejecenter, Fritid, (kultur)): 384.500 m2 - Mindre komplekse bygninger (Skoler, daginstitutioner): 441.500 m2 - Simple bygninger (Udlejningsejendomme, administration, øvrige): 275.000 m2 Systemet skal understøtte følgende opgaveområder: - FM-Anlæg - FM-Ordre - Areal-space management - Finans-økonomi/kontrakt Det er væsentligt for Odense Kommune, at systemet er brugervenligt og fleksibelt. Systemet skal desuden understøtte den af Odense Kommune udarbejdede konceptuelle datamodel. Systemet skal herudover integrere til en række nærmere angivne systemer. Kontrakten indeholder rammeaftalelignende elementer, idet der kan tilkøbes nærmere angivne ad hoc-ydelser til de fastsatte timepriser for ad hoc bistand. Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling med hjemmel i udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 1, litra, da ordregivers behov ikke kan imødekommes uden tilpasning af allerede tilgængelige løsninger. Der er således især behov for tilpasning af Systemet til ordregivers krav om procesunderstøttelse, samt behov for integration til et antal eksisterende systemer. Der er desuden behov for import af data og uddannelse af ordregivers medarbejdere i brugen af Systemet.
Intern ID : Odense Kommune
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72253200   Systemsupport, 72254100   Systemafprøvning, 72261000   Programmelsupport, 72265000   Konfigurering af programmel, 72310000   Databehandling, 72514100   Servicebureauvirksomhed i forbindelse med drift af datamater
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger : Hos leverandøren
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 8   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Option på forlængelse med 2 x 1 år for 1 år ad gangen
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 10 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Delkriterier fremgår af udbudsbetingelserne.
Vægtning (pointantal, præcis) : 35

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Metode og proces
Beskrivelse : Delkriterier fremgår af udbudsbetingelserne.
Vægtning (pointantal, præcis) : 25

Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Indhold fremgår af udbudsbetingelserne
Vægtning (pointantal, præcis) : 20

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Vedligeholdelse og servicemål
Beskrivelse : Delkriterier fremgår af udbudsbetingelserne.
Vægtning (pointantal, præcis) : 15

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kontraktlige vilkår
Beskrivelse : Delkriterier fremgår af udbudsbetingelserne.
Vægtning (pointantal, præcis) : 5
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. lovens § 7, stk. 1. Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i stand still perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stand still perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Odense Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Odense Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 9 154 250,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn EG Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Odense Kommune 2024
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 9 154 250,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Kontrakt om anskaffelse, drift og vedligeholdelse af et FM-system som en Service
Dato for indgåelse af kontrakten 05/11/2024
Organisation, der underskriver kontrakten Odense Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 9 154 250,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 9 154 250,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Odense Kommune
Registreringsnummer : 35209115
Postadresse : Nørregade 36    
By : Odense C
Postnummer : 5000
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
Enhed : Maj-Britt Böwadt
E-mail : mab@ramboll.com
Telefon : +45 51617987
Internetadresse : https://www.odense.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Internetadresse : https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : EG Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer : 84667811
Postadresse : Lautrupvang 25    
By : Ballerup
Postnummer : 2750
Landsdel (NUTS) : Nordsjælland   ( DK013 )
Land : Danmark
E-mail : krogt@eg.dk
Telefon : +45 70 13 22 11
Internetadresse : https://eg.dk/
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 84442586-bcf0-4f1e-a065-ee90b94b7f6a   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 06/11/2024   07:11:38 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 06/11/2024   11:00:29 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 678716-2024
EUT-S-nummer : 217/2024
Offentliggørelsesdato : 07/11/2024

Send til en kollega

0.046