1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Syddansk Universitet
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Uddannelse
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Server og storage
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører en Rammeaftale på levering af Server og Storage.Formålet med udbuddet er at konkurrenceudsætte SDUs forbrug af Server og Storage med dertil hørerende service og support. På denne baggrund, vil Rammeaftalen skulle hjælpe Ordregiver med at opnå at få dækket sit behov for løbende service og support, som forventes at være på 15 mio. kr. over 4 år.Det er derfor afgørende for Ordregiver, at tilbudsgiverne i deres tilbud fokuserer på at tilbyde noget godt servere og storage med dertilhørende god service og god support.For nærmere beskrivelse af de udbudte produkter, herunder de krav varerne skal opfylde, henvises til Bilag 1 – Kravspecifikation og tilbudsliste på levering af server og storage, Bilag 2 – Tilbudsgivers løsningsforslag på levering af server og storage og herunder Bilag 3 – Tilbudsgivers konsulentteam på server og storage, samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Identifikator for proceduren
:
4667dfc8-37e3-4bac-a994-a623883f1990
Tidligere bekendtgørelse
:
a1c2d609-e6d5-4de9-ae3e-7df5baa09b59-01
Intern ID
:
233364401
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
48800000
Informationssystemer og servere
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
30211500
CPU'er eller processorer,
30233100
Lagerenheder til datamater,
30234000
Lagermedier,
48820000
Servere,
72590000
Professionel servicevirksomhed i forbindelse med edb,
72591000
Udarbejdelse af serviceaftaler
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Server og storage
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører en Rammeaftale på levering af Server og Storage.Formålet med udbuddet er at konkurrenceudsætte SDUs forbrug af Server og Storage med dertil hørerende service og support. På denne baggrund, vil Rammeaftalen skulle hjælpe Ordregiver med at opnå at få dækket sit behov for løbende service og support, som forventes at være på 15 mio. kr. over 4 år.Det er derfor afgørende for Ordregiver, at tilbudsgiverne i deres tilbud fokuserer på at tilbyde noget godt servere og storage med dertilhørende god service og god support.For nærmere beskrivelse af de udbudte produkter, herunder de krav varerne skal opfylde, henvises til Bilag 1 – Kravspecifikation og tilbudsliste på levering af server og storage, Bilag 2 – Tilbudsgivers løsningsforslag på levering af server og storage og herunder Bilag 3 – Tilbudsgivers konsulentteam på server og storage, samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.
Intern ID
:
233364401
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
48800000
Informationssystemer og servere
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
30211500
CPU'er eller processorer,
30233100
Lagerenheder til datamater,
30234000
Lagermedier,
48820000
Servere,
72590000
Professionel servicevirksomhed i forbindelse med edb,
72591000
Udarbejdelse af serviceaftaler
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
- 1. Varekurv på fiktivt indkøb inkl. service (vægter 90% af underkriteriet pris) - 2. Konsulenter (vægter med 10% af underkriteriet pris)
Vægtning (procentdel, præcis)
:
30
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Beskrivelse af tildelingskriterier (dansk): Underkriteriet Kvalitet 1. Bæredygtig (vægter 10% af underkriteriet Kvalitet) 2. Komponenter inkl. service (vægter 50% af underkriteriet Kvalitet) 3. Livscyklus (vægter 10% af underkriteriet Kvalitet) 4. Rapportering (vægter 15% af underkriteriet Kvalitet) 5. Tilbudsgivers konsulentteam (vægter 15% af underkriteriet Kvalitet)
Vægtning (procentdel, præcis)
:
50
Kriterium
:
Type
:
Omkostninger
Navn
:
Skifteomkostninger
Beskrivelse
:
1. Kompatibilitet med eksisterende og øvrige IT-miljø (vægter 60%) 2. Uddannelse og opkvalificering af medarbejdere indenfor eksisterende IT-miljø (vægter 40%)
Vægtning (procentdel, præcis)
:
20
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Syddansk Universitet
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
15 000 000,00
DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
20 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
20 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
15 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
INDES A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
239039536
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Tilbuddet blev rangordnet
:
ja
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
239039536
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
09/09/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
23/09/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Syddansk Universitet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Syddansk Universitet
Registreringsnummer
:
29283958
Postadresse
:
Indkøb og Udbud
By
:
Odense M
Postnummer
:
5230
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Indkøb og Udbud
Telefon
:
65508247
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
INDES A/S
Organisationen er en fysisk person
Registreringsnummer
:
31781353
Postadresse
:
Vestergade 14
By
:
Skanderborg
Postnummer
:
8660
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
INDES A/S
Telefon
:
28887979
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
6c73f245-8519-47ca-ac2c-da16b4c05428
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
31/10/2024
13:01:29 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
31/10/2024
14:46:04 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
669945-2024
EUT-S-nummer
:
215/2024
Offentliggørelsesdato
:
05/11/2024