23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
04.11.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

It-drift


Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

668883-2024 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – It-drift
OJ S 214/2024 04/11/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
E-mail aku@ski.dk
Køberens retlige status : Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Økonomiske anliggender
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel It-drift
Beskrivelse Systemets sortiment omfatter alle former for it-driftsydelser, som både traditionelle on-premise løsninger samt cloud-baserede løsninger og hybride løsninger. Systemet omfatter it-driftsydelser under de syv ydelsesområder som er oplistede nedenfor og uddybet i Bilag C, Systemets genstand. Herudover er leverandøren ansvarlig for, som led i sin levering af it-driftsydelser til kunden, at foretage de nødvendige operationelle tilpasninger og konfigurationer samt levere tværgående ydelser og bestillingsydelser relateret til it-driftsydelserne. Leverandøren er bl.a. ansvarlig for at drifte, vedligeholde og administrere it-driftsydelserne og foretage de nødvendige småjusteringer, op-/nedskaleringer, konfigurationer, patchning, mv. og varetage service management processerne, herunder dokumentation, rapportering, ITIL-processerne og deltagelse i kundens governance-organisation som led i leveringen af it-driftsydelser til kunden. Leverandøren skal ligeledes sikre, at leverandørens it-driftsydelser har en høj grad af sikkerhed, hvilket leverandøren skal inkorporere i sine it-driftsydelser og sikre den nødvendige overvågning og kontrol med. Leverandøren skal i forbindelse med de konkrete indkøb på systemet levere en transition ind-ydelse og i forbindelse med Leveringskontraktens hele eller delvise ophør ligeledes levere en transition ud-ydelse. Fælles for begge transitionsydelser er, at leverandøren skal varetage, drive og planlægge disse faser og bistå kunden, den afgivende leverandør og den modtagende leverandør i nødvendigt omfang, for at sikre en succesfuld transition. Det er muligt at købe forskellige former for it-driftsydelser, der alle supplerer hinanden. Systemet har en høj grad af fleksibilitet og indeholder mange forskellige brugsscenarier, der gør det muligt at købe it-ydelser så som eksempelvis: offentligt tilgængelige cloud-værktøjer samt managed cloud services og administration af cloud-platforme, storage, backup, computing, fysisk gulvplads i et datacenter, racks til it-udstyr, WiFi-løsninger til kontorer, netværkskabler til datacentre, managed netværksløsninger, VPN-løsninger, drift af standard og specialudviklede applikationer, databasedrift, middlewaredrift, leje af computere, tablets, pc-skærme, headsets og dertilhørende mobile device management samt service desk, Security Operations Centre (SOC), drift af moderne kontor-applikationer herunder e-mail, samarbejdsplatforme, arkiveringssystemer, mv. Overordnet set indeholder systemets kategori følgende syv ydelsesområder, med dertilhørende underliggende ydelser, tværgående ydelser og bestillingsydelser, som kunden kan anskaffe på tværs af: • Clouddrift • Datacenterdrift • Co-Location • Netværksdrift • Applikationsdrift • Slutbrugerservices • Sikkerhedsservices Under de syv ydelsesområder er der mulighed for at anskaffe kapacitet - eksempelvis cloudkapacitet og server- og storagekapacitet. Der henvises i øvrigt til Bilag C, Systemets genstand for uddybning af de 7 ydelsesområder, som systemets genstand består af.
Identifikator for proceduren 2abe8336-a08b-4cbb-9f39-77313a80e81f
Intern ID 02.22
Udbudsprocedure Anden procedure, der afvikles i flere faser
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik, 72251000   Retablering efter katastrofe, 72252000   Edb-arkivering, 72253000   Help-desk og støttetjenester, 72300000   Datatjenester, 72311000   Behandling og tabulering af data, 72315200   Drift af datanetværk, 72317000   Datalagring, 72320000   Databasevirksomhed, 72500000   Servicevirksomhed i forbindelse med datamater, 72600000   Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb, 72700000   Datamatnetværkstjenester, 72900000   Computer backup og katalogkonvertering, 72910000   Backup-service
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 9 400 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : It-drift
Beskrivelse : Systemets sortiment omfatter alle former for it-driftsydelser, som både traditionelle on-premise løsninger samt cloud-baserede løsninger og hybride løsninger. Systemet omfatter it-driftsydelser under de syv ydelsesområder som er oplistede nedenfor og uddybet i Bilag C, Systemets genstand. Herudover er leverandøren ansvarlig for, som led i sin levering af it-driftsydelser til kunden, at foretage de nødvendige operationelle tilpasninger og konfigurationer samt levere tværgående ydelser og bestillingsydelser relateret til it-driftsydelserne. Leverandøren er bl.a. ansvarlig for at drifte, vedligeholde og administrere it-driftsydelserne og foretage de nødvendige småjusteringer, op-/nedskaleringer, konfigurationer, patchning, mv. og varetage service management processerne, herunder dokumentation, rapportering, ITIL-processerne og deltagelse i kundens governance-organisation som led i leveringen af it-driftsydelser til kunden. Leverandøren skal ligeledes sikre, at leverandørens it-driftsydelser har en høj grad af sikkerhed, hvilket leverandøren skal inkorporere i sine it-driftsydelser og sikre den nødvendige overvågning og kontrol med. Leverandøren skal i forbindelse med de konkrete indkøb på systemet levere en transition ind-ydelse og i forbindelse med Leveringskontraktens hele eller delvise ophør ligeledes levere en transition ud-ydelse. Fælles for begge transitionsydelser er, at leverandøren skal varetage, drive og planlægge disse faser og bistå kunden, den afgivende leverandør og den modtagende leverandør i nødvendigt omfang, for at sikre en succesfuld transition. Det er muligt at købe forskellige former for it-driftsydelser, der alle supplerer hinanden. Systemet har en høj grad af fleksibilitet og indeholder mange forskellige brugsscenarier, der gør det muligt at købe it-ydelser så som eksempelvis: offentligt tilgængelige cloud-værktøjer samt managed cloud services og administration af cloud-platforme, storage, backup, computing, fysisk gulvplads i et datacenter, racks til it-udstyr, WiFi-løsninger til kontorer, netværkskabler til datacentre, managed netværksløsninger, VPN-løsninger, drift af standard og specialudviklede applikationer, databasedrift, middlewaredrift, leje af computere, tablets, pc-skærme, headsets og dertilhørende mobile device management samt service desk, Security Operations Centre (SOC), drift af moderne kontor-applikationer herunder e-mail, samarbejdsplatforme, arkiveringssystemer, mv. Overordnet set indeholder systemets kategori følgende syv ydelsesområder, med dertilhørende underliggende ydelser, tværgående ydelser og bestillingsydelser, som kunden kan anskaffe på tværs af: • Clouddrift • Datacenterdrift • Co-Location • Netværksdrift • Applikationsdrift • Slutbrugerservices • Sikkerhedsservices Under de syv ydelsesområder er der mulighed for at anskaffe kapacitet - eksempelvis cloudkapacitet og server- og storagekapacitet. Der henvises i øvrigt til Bilag C, Systemets genstand for uddybning af de 7 ydelsesområder, som systemets genstand består af.
Intern ID : 02.22
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik, 72251000   Retablering efter katastrofe, 72252000   Edb-arkivering, 72253000   Help-desk og støttetjenester, 72300000   Datatjenester, 72311000   Behandling og tabulering af data, 72315200   Drift af datanetværk, 72317000   Datalagring, 72320000   Databasevirksomhed, 72500000   Servicevirksomhed i forbindelse med datamater, 72600000   Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb, 72700000   Datamatnetværkstjenester, 72900000   Computer backup og katalogkonvertering, 72910000   Backup-service
5.1.2.
Udførelsessted
Land : Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 06/02/2023
Varigheds slutdato 06/02/2033
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 9 400 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse : Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
Prioriteret rækkefølge : 1

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse : Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
Prioriteret rækkefølge : 2
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Dynamisk indkøbssystem, som også kan bruges af købere, der ikke er nævnt i denne bekendtgørelse
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 92 686 156,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Progressive A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator SKI0222.2401.0004 - Børne- og Undervisningsministeriet
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 27 593 573,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten SKI0222.2401.0004 - Børne- og Undervisningsministeriet
Dato for indgåelse af kontrakten 19/03/2024
Vinder
Officielt navn Accenture
Tilbud
Tilbud – Identifikator SKI0222.2402.0002 - Ørsted Services A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 4 296 612,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten SKI0222.2402.0002 - Ørsted Services A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 14/05/2024
Vinder
Officielt navn Itm8 A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator SKI0222.2402.0025 - LD Fonde
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 7 773 453,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten SKI0222.2402.0025 - LD Fonde
Dato for indgåelse af kontrakten 15/05/2024
Vinder
Officielt navn NONSTOP SYSTEMS ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator SKI0222.2405.0019 - Kriminalforsorgen
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 6 828 641,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten SKI0222.2405.0019 - Kriminalforsorgen
Dato for indgåelse af kontrakten 02/10/2024
Vinder
Officielt navn GlobalConnect A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator SKI0222.2405.0021 - Ørsted Services A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 47 606 876,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten SKI0222.2405.0021 - Ørsted Services A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 03/09/2024
Vinder
Officielt navn Progressive A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator SKI0222.2305.0012 - Københavns Kommune
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 6 360 455,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten SKI0222.2305.0012 - Københavns Kommune
Dato for indgåelse af kontrakten 12/03/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 12
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 12
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 4 296 612,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 47 606 876,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : GlobalConnect A/S
Registreringsnummer : ORG-26759722
Postadresse : Havneholmen 6    
By : København
Postnummer : 2450
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Lars Møller
Telefon : 31379745
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Progressive A/S
Registreringsnummer : ORG-25223330
Postadresse : Tonsbakken 16-18    
By : Skovlunde
Postnummer : 2740
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Enhed : Hans Christian Eriksen
Telefon : 22707282
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Itm8 A/S
Registreringsnummer : ORG-27001092
Postadresse : Dalgas Plads 7 B, 1. 2.    
By : Herning
Postnummer : 7400
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Inga Højland Ingebrigtsen
Telefon : 40404165
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : NONSTOP SYSTEMS ApS
Registreringsnummer : ORG-21528501
Postadresse : HI-Park 399    
By : Herning
Postnummer : 7400
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Mehmet Simsek
E-mail : info@nonstop.dk
Telefon : 40534888
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Accenture
Registreringsnummer : ORG-13227500
Postadresse : Bohrsgade 35    
By : København V
Postnummer : 1799
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Christopher Bjergmose
Telefon : 61508202
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn : Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Registreringsnummer : ORG-17472437
Postadresse : Pakkerivej 6    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Anna Mroczek Kürstein
E-mail : aku@ski.dk
Telefon : 20954483
Internetadresse : https://www.ski.dk
Denne organisations roller
Køber
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0007
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : ORG-37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0008
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : ORG-10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0009
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 00e14eff-f5c9-44f0-be57-c22af4df8457   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 31/10/2024   09:37:14 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 31/10/2024   10:07:52 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 668883-2024
EUT-S-nummer : 214/2024
Offentliggørelsesdato : 04/11/2024

Send til en kollega

0.031