Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=176013&B=DS
Udbyder
Danske Spil A/S
Vindere
Rammeaftale om IT-konsulentydelser
(26.04.2017)
Fujitsu A/S
Lautrupbjerg 9
2750 Ballerup
Rammeaftale om IT-konsulentydelser
Danske Spil A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
64011715
Korsdalsvej 135
Brøndby
2605
Danmark
Kontaktperson: Anders Bossen
Telefon: +45 51611000
E-mail: atbo@ramboll.com
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.danskespil.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/62993
Del II: Genstand
Rammeaftale om IT-konsulentydelser.
Danske Spil udbyder rammeaftale af it-konsulentydelser samlet omfattende en række områder i form af webudvikling (frontend udvikling), Java-udvikling (backend udvikling), .Net/Sitecore-udvikling (middellayer), test, databaseadministration (DBA), systemadministration, Business Intelligence (BI), netværk, serviceteknik, AX og Salesforce, samt i forhold til tilknyttede områder.
De omfattede ydelser under rammeaftalen inkluderer it-konsulentydelser på timebasis (bodyshopping) indenfor en række områder. Konsulenterne vil blive anvendt ved indkøb i kortere eller længere perioder, hvor konsulenterne vil blive indstationeret hos ordregiver, og vil indgå i et team hos ordregiver som en del af kundens dagligdag, på lige fod med ordregivers egne ansatte i øvrigt. Ordregiver kan indstationere konsulenter enkeltvis eller i teams, typisk i størrelsesordenen 2-5 konsulenter.
Med henblik herpå, udbydes rammeaftalen med konsulenter inden for følgende ydelsesområder og konsulentkategorier:
Web-udvikling:
— Juniorkonsulenter
— Seniorkonsulenter
— Specialister.
Java-udvikling:
— Juniorkonsulenter
— Seniorkonsulenter
— Specialister.
.Net/Sitecore-udvikling:
— Juniorkonsulenter
— Seniorkonsulenter
— Specialister.
Test:
— Testmanagere
— Testere.
Systemadministration og netværk:
— Juniorkonsulenter
— Seniorkonsulenter
— Specialister.
Business Intelligence (BI):
— Juniorkonsulenter
— Seniorkonsulenter
— Specialister.
Microsoft Dynamics AX:
— Applikationskonsulenter
— Løsningsarkitekter
— Udviklere
— Integrationskonsulenter.
Salesforce:
— Salesforce-arkitekter
— Salesforce-udviklere
— Salesforce-integrationskonsulenter
— Salesforce-implementeringskonsulenter/-administratorer
— Salesforce-forretningskonsulenter.
I henhold til udbudslovens § 49, stk. 2, kan det oplyses, at rammeaftalen efter ordregivers vurdering udbydes mest hensigtsmæssigt som en samlet kontrakt ud fra et hensyn til, at ordregivers projekter kan og vil involvere nødvendige kompetencer på tværs af kompetenceområderne omfattet af udbuddet, hvorved fordelene herved fortabes ved en opsplitning af rammeaftalen i flere delkontrakter.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal som en del af sin anmodning om prækvalifikation aflevere et »fælleseuropæisk udbudsdokument« (også kaldet ESPD-dokumentet), hvori ansøger skal afgive erklæringer om følgende forhold:
— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1-3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger, hvidvaskning, børnearbejde, ubetalt forfalden gæld mv.), og
— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 136 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om interessekonflikter, konkurrencefordrejning, groft urigtige oplysninger mv.), og
— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (vedrører konkurs, insolvens- eller likvidationsbehandling, rekonstruktion, indstillet erhvervsvirksomhed og lignende situationer).
Tilbud kan alene tages i betragtning, såfremt ovennævnte erklæringer er afgivet i ESPD-dokumentet, jf. udbudslovens § 148, stk. 3. Erklæringer kan således ikke afgives på anden vis.
Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD-dokument som omfatter ovennævnte erklæringer. Ved afgivelse af anmodning om prækvalifikation som konsortium, skal konsortiet endvidere udfylde og underskrive dokumentet »Erklæring om konsortiedannelse«.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD-dokument som omfatter ovennævnte erklæringer.
Ansøger skal som en del af sin anmodning aflevere et »fælleseuropæisk udbudsdokument« (også kaldet ESPD-dokumentet), hvori ansøger skal afgive erklæringer om følgende forhold:
— Ansøgers samlede omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed).
— Ansøgerens egenkapital i de 3 seneste disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøgeren blev etableret eller startede sin virksomhed.
Ovenstående oplysninger angives i ESPD'en Del IV, Afsnit B, Økonomisk og Finansiel Formåen.
Tilbud kan alene tages i betragtning, såfremt ovennævnte erklæringer er afgivet i ESPD-dokumentet, jf. udbudslovens § 148, stk. 3. Erklæringer kan således ikke afgives på anden vis.
Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD-dokument som omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD-dokument som omfatter ovennævnte erklæringer.
Derudover skal sådanne enheder vedlægge en underleverandørerklæring eller anden dokumentation, der godtgør, at ansøgeren faktisk kan råde over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen, jf. udbudsbetingelsernes punkt 8.3.
Det er et mindstekrav, at ansøger har haft en samlet årlig omsætning på mindst 50 000 000 DKK i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår. Baserer ansøgeren sig på andre enheders (underleverandørers) økonomiske formåen, beregnes omsætningen som den samlede omsætning i de tre seneste disponible regnskabsår for ansøgeren og disse andre enheder. Ved en sammenslutning af virksomheder (konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår.
Det er et mindstekrav, at ansøger har haft en positiv egenkapital i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår. Baserer ansøgeren sig på andre enheders (underleverandørers) økonomiske formåen, beregnes egenkapitalen som den samlede egenkapital i de 3 seneste disponible regnskabsår for ansøgeren og disse andre enheder. Ved en sammenslutning af virksomheder (konsortium) beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede egenkapital i de 3 seneste disponible regnskabsår.
Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens gennemførelse og udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere.
Såfremt kontrakten tildeles en ansøger, der baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (jf. punkt III.1.2), skal hver enkelt af disse enheder påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens gennemførelse, jf. Udbudslovens § 144, stk. 6.
Det vil være et kontraktmæssigt krav, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejderne løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område. De nærmere vilkår herom fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiver er ikke berettiget til at overvære åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Rammeaftalen forventes genudbudt ved ophør.
Der er tale om et offentligt udbud. Tilbud skal uploades via EU-Supply. Tilbud kan ikke afgives på anden måde.
Som en del af tilbuddet skal tilbudsgiver udfylde ESPD. ESPD kan udfyldes via eESPD, jf. vejledningen herom i udbudsbetingelserne.
Til punkt III.1: En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135-136 og/eller de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-7 finder anvendelse, medmindre udbudsloven giver mulighed for at undlade at udelukke tilbudsgiveren (jf. herunder lovens § 138).
Til punkt III.1: Før ordregivers beslutning om tildeling af rammeaftalen skal ordregiver kræve, at den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele til, fremlægger dokumentation i henhold til Udbudslovens § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD. Ordregiver kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren anmode en tilbudsgiver om at fremlægge (endelig) dokumentation for de forhold, der er blevet erklæret i det fælleseuropæiske udbudsdokument vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 og 3, samt § 137, stk. 1, nr. 2, vedrørende opfyldelse af minimumskravene til egnethed, samt vedrørende kriterierne for udvælgelse. Tilsvarende kan ordregiver anmode en tilbudsgiver om at supplere eller præcisere modtaget dokumentation. I så fald skal den efterspurgte dokumentation fremsendes inden en kortere tidsfrist der fastsættes af ordregiver. Manglende fremsendelse af efterspurgt dokumentation kan føre til udelukkelse af den pågældende tilbudsgiver fra udbudsprocedure.
Som dokumentation for, at de ovennævnte mindstekrav til omsætning og egenkapital er opfyldt, skal den pågældende tilbudsgiver indenfor en nærmere angivet frist fremlægge en erklæring om, at de i ESPD anførte oplysninger i Del IV, afsnit B, Økonomisk og Finansiel formåen, er korrekte. Tilbudsgiver er ikke forpligtet til at fremlægge denne dokumentation, såfremt ordregiver kan skaffe de relevante regnskabsmæssige oplysninger direkte gennem adgang til en national database, jf. udbudslovens § 151, stk. 5. Dette forudsætter dog, at ansøger i ESPD har oplyst, hvilken database ordregiver kan opnå kendskab til de nødvendige oplysninger eller relevant dokumentation, jf. udbudslovens § 148, stk. 2, nr. 3.
I forhold til dokumentation for udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 og 3, samt § 137, stk. 1, nr. 2, skal den pågældende tilbudsgiver som nærmere angivet i udbudsbetingelsernes punkt 16 fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, jf. udbudslovens § 159 stk. 2.
For så vidt angår punkt II.1.5) og II.2.6) bemærkes det, at den anførte værdi udgør et anslået maksimum i forhold til en forventet volumen. Den estimerede volumen udgør 250 000 000 mio. DKK til 300 000 000 mio. DKK i rammeaftalens løbetid. De anførte estimater er alene skøn bl.a. baseret på et historisk forbrug samt forventninger. Det samlede forbrug er forbundet med en betydelig usikkerhed, og kan således være både større eller mindre.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
København Ø
Danmark
Klage skal være indgivet inden udløb af de klagefrister, der er fastsat i Lov om Klagenævnet for Udbud.
De nugældende fristregler af relevans for dette udbud er følgende:
En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. lovens § 7, stk. 1.
Øvrige klager skal være inden 6 måneder fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere om beslutningen om indgåelse af rammeaftalen, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk