1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Danmarks Radio
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Offentligt EU-udbud af Public Clouds
Beskrivelse
:
DR ønsker en rammeaftale med en Leverandør, som kan agere broker for Public Cloud. DR ønsker levering af Ydelser - Produkter, Service og Rådgivningen - indenfor de specifikke Public Clouds.
Identifikator for proceduren
:
770c2499-9a72-4108-bdb6-02fecb0df53f
Tidligere bekendtgørelse
:
4a8a62a7-7929-4122-be88-65097cf3bb29-01
Intern ID
:
4458
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Emil Holms Kanal 20
By
:
Copenhagen
Postnummer
:
0999
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
30 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
37 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
DR har vurderet, at der er en sammenhæng imellem de udbudte ydelser, og dermed er ydelserne ikke egnet til opdeling, hvorfor udbuddet ikke er opdelt i delkontrakter. Ansøger skal udfylde og vedlægge ESPD’et til foreløbig dokumentation for Ansøgers opfyldelse af DR’s krav til egnethed samt økonomisk og teknisk formåen. Ansøgere kan basere sig på andre enheders økonomiske/finansielle kapacitet og tekniske/faglige kapacitet. Hvis Ansøger – baserer sig på andre enheders formåen, skal de krævede oplysninger i ESPD’et afgives for samtlige enheder. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være Ansøgerteamets samlede egnethed, der vurderes. Før DR’s beslutning om tildeling af kontrakten skal DR kræve, at den Tilbudsgiver, som DR har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et. Dokumentationen vedrører de stillede krav til Tilbudsgivers personlige forhold samt økonomisk og teknisk formåen. Forskellen mellem den anslåede værdi og den maksimale værdi skyldes usikkerheden på den endelige værdi af rammeaftalen. Den estimerede værdi afspejler således ordregiverens skøn over det forventede køb under rammeaftalen, mens maksimumværdien afspejler den højeste estimerede værdi, inden for rammeaftalens løbetid. Dette tager dels hensyn til ordregiverens forventninger baseret på det mest sandsynlige køb under rammeaftalen, dels den forventede usikkerhed ved et sådant skøn. I forhold til den anslåede værdi gøres der særligt opmærksom på, at tilbudsgiverne ikke er sikret noget minimumskøb på rammeaftalen, og skønnet indebærer derfor ingen forpligtelse fra ordregivers side til at foretage et minimumskøb under rammeaftalen. Det gøres specifikt opmærksom på tilbudsgiveren, at tilbudsgiveren er bundet af de tilbudte priser, uanset den konkret opnåede omsætning under rammeaftalen. Det betyder, at tilbudsgiver også er bundet af de tilbudte priser, hvis den konkrete omsætning afviger fra den anslåede værdi, både opad og nedad.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Offentligt EU-udbud af Public Clouds
Beskrivelse
:
DR ønsker en rammeaftale med en Leverandør, som kan agere broker for Public Cloud. DR ønsker levering af Ydelser - Produkter, Service og Rådgivningen - indenfor de specifikke Public Clouds.
Intern ID
:
4458
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Leverandøren bør kunne tilbyde muligheden for, at DR kan tilkøbe Akamai Connected Cloud (tidl. Linode)
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Emil Holms Kanal 20
By
:
Copenhagen
Postnummer
:
0999
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
4
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
30 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
37 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
DR har vurderet, at der er en sammenhæng imellem de udbudte ydelser, og dermed er ydelserne ikke egnet til opdeling, hvorfor udbuddet ikke er opdelt i delkontrakter. Ansøger skal udfylde og vedlægge ESPD’et til foreløbig dokumentation for Ansøgers opfyldelse af DR’s krav til egnethed samt økonomisk og teknisk formåen. Ansøgere kan basere sig på andre enheders økonomiske/finansielle kapacitet og tekniske/faglige kapacitet. Hvis Ansøger – baserer sig på andre enheders formåen, skal de krævede oplysninger i ESPD’et afgives for samtlige enheder. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være Ansøgerteamets samlede egnethed, der vurderes. Før DR’s beslutning om tildeling af kontrakten skal DR kræve, at den Tilbudsgiver, som DR har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et. Dokumentationen vedrører de stillede krav til Tilbudsgivers personlige forhold samt økonomisk og teknisk formåen. Forskellen mellem den anslåede værdi og den maksimale værdi skyldes usikkerheden på den endelige værdi af rammeaftalen. Den estimerede værdi afspejler således ordregiverens skøn over det forventede køb under rammeaftalen, mens maksimumværdien afspejler den højeste estimerede værdi, inden for rammeaftalens løbetid. Dette tager dels hensyn til ordregiverens forventninger baseret på det mest sandsynlige køb under rammeaftalen, dels den forventede usikkerhed ved et sådant skøn. I forhold til den anslåede værdi gøres der særligt opmærksom på, at tilbudsgiverne ikke er sikret noget minimumskøb på rammeaftalen, og skønnet indebærer derfor ingen forpligtelse fra ordregivers side til at foretage et minimumskøb under rammeaftalen. Det gøres specifikt opmærksom på tilbudsgiveren, at tilbudsgiveren er bundet af de tilbudte priser, uanset den konkret opnåede omsætning under rammeaftalen. Det betyder, at tilbudsgiver også er bundet af de tilbudte priser, hvis den konkrete omsætning afviger fra den anslåede værdi, både opad og nedad.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Samlet evalueringsteknisk sum: - Kapacitetsvederlag (A) - Rådgivningsydelser (B)
Vægtning (procentdel, præcis)
:
100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
Ifølge Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3 skal klage over nærværende udbud eller beslutninger truffet i forbindelse med udbuddet være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiveren indgået rammeaftalen regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. Ifølge Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal en klager senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Danmarks Radio
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Danmarks Radio
Organisation, der udfører betalingen
:
Danmarks Radio
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Danmarks Radio
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
37 000 000,00
DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
37 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
37 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
30 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Sentia Denmark A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
2024/36
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
30 000 000,00
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
4458
Titel
:
Rammaftale for Public Cloud hosting
Dato for indgåelse af kontrakten
:
23/10/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Danmarks Radio
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Danmarks Radio
Registreringsnummer
:
ORG-null
Postadresse
:
DR Byen
By
:
København S
Postnummer
:
2300
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Tina
Telefon
:
28542220
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer
:
ORG-37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for udbud
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
ORG-10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Sentia Denmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
10008123
By
:
Herlev
Postnummer
:
2730
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
0045
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
aaedb150-4bc2-4c41-968f-70565d748bff
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
28/10/2024
13:29:52 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
28/10/2024
13:32:44 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
656364-2024
EUT-S-nummer
:
211/2024
Offentliggørelsesdato
:
29/10/2024