1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Aalborg Universitet
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Uddannelse
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Rekrutteringsløsning til Aalborg Universitet
Beskrivelse
:
Ordregiver ønsker med dette udbud at anskaffe sig et rekrutteringssystem, som understøtter Ordregivers procestrin i rekrutteringsprocessen efter Teknisk-administrativt Personale (TAP) og Videnskabelig Personale (VIP). Formålet er at anskaffe et moderne og brugervenligt rekrutteringssystem, der kan understøtte de kritiske dele af processen. Der vil indgås en aftale med en leverandør. Rekrutteringssystemet skal være idriftsat 1. maj 2025. Der indgås en samlet aftale, da der er tale om en samlet anskaffelse, og det er derfor ikke hensigtsmæssigt at opdele aftalen i delaftaler. Alle de i udbudsmaterialet omhandlende ydelser skal udføres i fuld overensstemmelse med dansk lovgivning. Aftalen træder i kraft ved underskrift og løber herefter i 6 år med mulighed for forlængelse i op til samlet 4 år.
Identifikator for proceduren
:
5f326c11-78c7-4ac4-951c-1a66f58ff643
Tidligere bekendtgørelse
:
5f09c750-a49f-4bc0-90fc-ef35d1e8812f-01
Intern ID
:
2024-131-01631
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Fredrik Bajers Vej 1
By
:
Aalborg øst
Postnummer
:
9220
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Rekrutteringsløsning til Aalborg Universitet
Beskrivelse
:
Ordregiver ønsker med dette udbud at anskaffe sig et rekrutteringssystem, som understøtter Ordregivers procestrin i rekrutteringsprocessen efter Teknisk-administrativt Personale (TAP) og Videnskabelig Personale (VIP). Formålet er at anskaffe et moderne og brugervenligt rekrutteringssystem, der kan understøtte de kritiske dele af processen. Der vil indgås en aftale med en leverandør. Rekrutteringssystemet skal være idriftsat 1. maj 2025. Der indgås en samlet aftale, da der er tale om en samlet anskaffelse, og det er derfor ikke hensigtsmæssigt at opdele aftalen i delaftaler. Alle de i udbudsmaterialet omhandlende ydelser skal udføres i fuld overensstemmelse med dansk lovgivning. Aftalen træder i kraft ved underskrift og løber herefter i 6 år med mulighed for forlængelse i op til samlet 4 år.
Intern ID
:
2024-131-01631
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Fredrik Bajers Vej 1
By
:
Aalborg øst
Postnummer
:
9220
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
6
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Aftalen kan forlængelse ad to omgange. Hver af disse forlængelser udgør en forlængelse på to år.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
De indkomne tilbud vurderes efter de uddybende besvarelser i kravspecifikationen. Hvor der under de enkelte krav er angivet, at noget vægtes særligt positivt, vil dette ud over graden af opfyldelse af kravet i øvrigt, vægtes særligt i forbindelse med evalueringen. Det kvalitative underkriterium ’kvalitet’ vil blive evalueret efter en absolut evalueringsmodel. Tilbuddene vurderes dermed uafhængigt af de øvrige indkomne tilbud. Tildeling af point sker på baggrund af, hvor godt tilbuddene opfylder kravene knyttet til de enkelte delkriterier. Flere tilbud kan således opnå samme point. Ordregiver vil evaluere tilbudsgivers besvarelse af underkriteriet ’kvalitet’ ud fra delkriterierne med følgende vægtning: - Samarbejde og servicemål: 10 % - Brugervenlighed: 35 % - Funktionelle krav: 35 % - Ikke-funktionelle krav: 20 % Der vil anvendes en pointskala fra 0 til 10 point. Skalaen fremgår af udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
75
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Underkriteriet ”Pris” vurderes relativt. Tilbuddene vurderes dermed i forhold til de øvrige indkomne tilbud. I forbindelse med den endelige evaluering vil der i forbindelse med evaluering af delaftalerne blive anvendt en pointmodel, hvor priser omregnes til point, som så kan sammenvægtes med point for kvalitative kriterier i en samlet vurdering. Ved evalueringen af pris anvendes en pointmodel, hvor den laveste tilbudte "Samlet Tilbudssum" tildeles 10 point. De øvrige tilbud bliver tildelt point for pris efter følgende formel: Point for tilbud = 10 – (10 x ((TP – LP) / (HP – LP))) TP = Tilbudte pris ("Samlet Tilbudssum") LP = Laveste pris (laveste "Samlet Tilbudssum") HP = 50 % højere end LP
Vægtning (procentdel, præcis)
:
25
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
Klageprocedure (dansk): Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud. • Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. • Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. • Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. • Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. • Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. • Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). • Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Aalborg Universitet
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Aalborg Universitet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Aalborg Universitet
Organisation, der udfører betalingen
:
Aalborg Universitet
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Aalborg Universitet
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
2 256 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Grade Varbi
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
2 256 000,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
1
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
02/09/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
03/10/2024
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Aalborg Universitet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
5
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
2 256 000,00
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
5 908 000,00
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Aalborg Universitet
Registreringsnummer
:
ORG-29102384
Postadresse
:
Fredrik Bajers Vej 7K
By
:
Aalborg Øst
Postnummer
:
9220
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Anne Kielgast Andersen
Telefon
:
99402630
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
ORG-37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
ORG-10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Grade Varbi
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
556871-9743
By
:
Stockholm
Postnummer
:
11164
Landsdel (NUTS)
:
Västra Götalands län
(
SE232
)
Land
:
Sverige
Enhed
:
Andreas Hansson
Telefon
:
+46 86736240
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
Vinderen er noteret på et reguleret marked
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
9cbc885f-ae38-404e-8ffe-4bac1cf45f29
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
21/10/2024
12:48:52 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
21/10/2024
12:49:28 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
640138-2024
EUT-S-nummer
:
206/2024
Offentliggørelsesdato
:
22/10/2024