23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
17.10.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Skatteforvaltningen

Kontrakt om Prisdata for køretøjer


Skatteforvaltningen

630032-2024 - Resultater
Danmark – Levering af data – Kontrakt om Prisdata for køretøjer
OJ S 203/2024 17/10/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Skatteforvaltningen
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Økonomiske anliggender
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Kontrakt om Prisdata for køretøjer
Beskrivelse Beskrivelse: Ordregiver har behov for at værdifastsætte køretøjer, eksempelvis i forbindelse med pristjek, kontrolsager og ankesager. Til dette formål har Ordregiver behov for brugsret og adgang til prisdata vedrørende køretøjer ("Køretøjsdata"), fx oplysninger om køretøjets mærke og model, relevante tekniske oplysninger, første indregistreringsdato, modelår, kilometerstand, oplysninger vedr. pris, salgsdato, annoncebilleder, postnr. for forhandler, stelnummer, annonceringstidspunkt og -periode for de enkelte salgsannoncer, prisudvikling og liggetid for det enkelte køretøj. Køretøjsdata skal fra kontraktens underskrift løbende leveres, så de levererede Køretøjsdata, giver et dækkende billede af markedet fremadrettet i den kontraktens løbetid. Ordregiver har også brug for et it-værktøj ("Værktøjet"), der gør det muligt for Ordregiver at fremsøge køretøjsdata, så det eksempelvis er muligt at se, hvor mange af en bestemt type køretøjer, der er til salg. Værktøjet skal sætte brugeren i stand til at udsøge en delmængde af priserne fra datagrundlaget. Brugeren skal kunne se detaljer for og billeder af konkrete køretøjer i udsøgningen. Værktøjet skal desuden kunne foretage statistiske beregninger, hvorudfra gennemsnitspriser på køretøjer kan justeres i forhold til en aktuelt indtastet km-stand, hvor justeringsfaktoren skal fastlægges på baggrund af en statistisk sammenhæng mellem pris og km-stand i de valgte køretøjer. Der skal kunne dannes dokumentation for udførte værdifastsættelser, inkl. beregning og justering.
Identifikator for proceduren 063b5b0f-9a78-4057-b98a-809ba1de52f9
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72319000   Levering af data
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72300000   Datatjenester, 72310000   Databehandling, 72314000   Indsamling og bearbejdning af data, 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
By Frederiksberg
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 7 500 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel : Kontrakt om Prisdata om køretøjer
Beskrivelse : Ordregiver har behov for at værdifastsætte køretøjer, eksempelvis i forbindelse med pristjek, kontrolsager og ankesager. Til dette formål har Ordregiver behov for brugsret og adgang til prisdata vedrørende køretøjer ("Køretøjsdata"), fx oplysninger om køretøjets mærke og model, relevante tekniske oplysninger, første indregistreringsdato, modelår, kilometerstand, oplysninger vedr. pris, salgsdato, annoncebilleder, postnr. for forhandler, stelnummer, annonceringstidspunkt og –periode for de enkelte salgsannoncer, prisudvikling og liggetid for det enkelte køretøj. Køretøjsdata skal fra kontraktens underskrift løbende leveres, så de levererede Køretøjsdata, giver et dækkende billede af markedet fremadrettet i den kontraktens løbetid. Ordregiver har også brug for et it-værktøj ("Værktøjet"), der gør det muligt for Ordregiver at fremsøge køretøjsdata, så det eksempelvis er muligt at se, hvor mange af en bestemt type køretøjer, der er til salg. Værktøjet skal sætte brugeren i stand til at udsøge en delmængde af priserne fra datagrundlaget. Brugeren skal kunne se detaljer for og billeder af konkrete køretøjer i udsøgningen. Værktøjet skal desuden kunne foretage statistiske beregninger, hvorudfra gennemsnitspriser på køretøjer kan justeres i forhold til en aktuelt indtastet km-stand, hvor justeringsfaktoren skal fastlægges på baggrund af en statistisk sammenhæng mellem pris og km-stand i de valgte køretøjer. Der skal kunne dannes dokumentation for udførte værdifastsættelser, inkl. beregning og justering.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72319000   Levering af data
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72300000   Datatjenester, 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 72310000   Databehandling, 72314000   Indsamling og bearbejdning af data
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Beskrivelse : Laveste pris
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : Klageprocedure (dans k): I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.re ts information.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage : Klage over ikke at være at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at 5.1.15.5.1.16.8.1.ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret op en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3 ) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4 . 4 ) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klagerens skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4 . I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill- perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e -mailadresse er angivet i punkt ”Organisation 2”. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage /klagenaevne t-for-udbud/vejledning/
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
TED eSender Publications Office of the European Union
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 10 928 484,00   DKK
Direkte tildeling :
Begrundelse for direkte tildeling : Der er ikke modtaget nogen egnede tilbud, ansøgninger om deltagelse eller ansøgninger som svar på en foregående bekendtgørelse
Anden begrundelse : Ved tilbudsfristens udløb var der ikke indkommet tilbud.
ID for den tidligere procedure, der begrunder direkte tildeling : 384354-2024
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Schibsted Denmark ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud 1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 10 928 484,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Tilbud 1
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Skatteforvaltningen
Registreringsnummer : 19552101
Afdeling : Udviklings- og Forenklingsstyrelsen ved Skatteministeriets koncern
By : Frederiksberg
Postnummer : 2000
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Telefon : 72221111
Internetadresse : https://ufst.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Schibsted Denmark ApS
Registreringsnummer : 20618175
By : København K
Postnummer : 1408
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Telefon : 70220077
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
Telefon : 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0000
Officielt navn : Publications Office of the European Union
Registreringsnummer : PUBL
By : Luxembourg
Postnummer : 2417
Landsdel (NUTS) : Luxembourg   ( LU000 )
Land : Luxembourg
Telefon : +352 29291
Internetadresse : https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 82af75ad-dc09-40df-9694-6c0ac60fa8b2   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 16/10/2024   07:56:40 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 630032-2024
EUT-S-nummer : 203/2024
Offentliggørelsesdato : 17/10/2024

Send til en kollega

0.047