23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
10.10.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Københavns Kommune

Bekendtgørelse om ændring af indgået kontrakt


Københavns Kommune

612163-2024 - Resultater
Danmark – Konsulentvirksomhed vedrørende maskinel – Bekendtgørelse om ændring af indgået kontrakt
OJ S 198/2024 10/10/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen - Meddelelse om ændring
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Kommune
E-mail py7u@kk.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Fritid, kultur og religion
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Bekendtgørelse om ændring af indgået kontrakt
Beskrivelse Udbuddet omfatter en software as a service-aftale om levering af en IT-platform, som Tilbudsgiver skal stille til rådighed for Københavns Kommune, til brug for en digital bookingportal samt et forenings- og anlægsregister.Formålet med den digital bookingportal samt et forenings- og anlægsregister er, at denne skal imødekomme to forskellige brugergruppers behov ifm. booking af faciliteter i Københavns Kommune.Efter udvikling og implementering af IT-platformen i henhold til Københavns Kommunes behov, skal Leverandøren forestå hosting, drift og vedligeholdelse af løsningen i kontraktperioden.
Identifikator for proceduren 2f2024ea-9a81-4c42-ba6b-60b4f42b8b4d
Intern ID Kontraktnummer C000298
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet er omfattet af afsnit II i lov nr. 1564 af 15. december 2015 (udbudsloven) med senere ændringer.Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling, hvilket indebærer, at interesserede økonomiske aktører ansøger om at blive prækvalificeret til at afgive et indledende tilbud, som efterfølgende kan danne grundlag for en forhandling.Ordregiver anvender udbudsproceduren, udbud med forhandling, med hjemmel i udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 1, litra a og c, idet ordregivers behov ikke kan imødekommes uden tilpasning af allerede tilgængelige løsninger samt, at aftalens kompleksitet fordrer, at det må anses for overvejende sandsynligt, at de tilbud der modtages, vil nødvendiggøre forhandling forud for tildeling. Ordregiver har herved bl.a. vurderet, at der skal indgå software i den digitale løsning, som skal kunne integreres mod kommunens øvrige it-systemer.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72100000   Konsulentvirksomhed vedrørende maskinel
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Levering finder sted på de i udbudsmaterialet angivne lokationer for svømmehaller og fitnesscenter.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 15 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Bekendtgørelse om indgåelse af kontrakt
Beskrivelse : Udbuddet omfatter en software as a service-aftale om levering af en IT-platform, som Tilbudsgiver skal stille til rådighed for Københavns Kommune, til brug for en digital bookingportal samt et forenings- og anlægsregister.Formålet med den digital bookingportal samt et forenings- og anlægsregister er, at denne skal imødekomme to forskellige brugergruppers behov ifm. booking af faciliteter i Københavns Kommune.Efter udvikling og implementering af IT-platformen i henhold til Københavns Kommunes behov, skal Leverandøren forestå hosting, drift og vedligeholdelse af løsningen i kontraktperioden.
Intern ID : Kontraktnummer C000298
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72100000   Konsulentvirksomhed vedrørende maskinel
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Option på integration af Tjenesten til Ordregivers 'Produktionssystem Terminal', jf. Bilag 1 (Leverancebeskrivelse) K-141.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Levering finder sted på de i udbudsmaterialet angivne lokationer for svømmehaller og fitnesscenter.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 72   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Ordregiver har to (2) Optioner på forlængelse af Kontraktperioden. Hver Option omfatter forlængelse med 12 måneder, hvorved den samlede forlængelse maksimalt kan udgøre 24 måneder. Forlængelse af kontraktperioden finder sted på uændret vilkår i henhold til Aftalens og dennes Bilag.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 15 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Beskrivelse : Det økonomisk mest fordelagtige tilbud identificeres på grundlag af tildelingskriteriet ”bedste forhold mellem pris og kvalitet”, jf. udbudslovens § 162, stk. 1, nr. 3. Pris vægter 45 %
Vægtning (procentdel, præcis) : 45

Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : Underkriteriet Kvalitet vægter 55 % og vurderes iht. følgende delkriterier: Non-funktionelle krav 50 % Funktionelle krav 50 %
Vægtning (procentdel, præcis) : 55
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Københavns Kommune
Organisation, der udfører betalingen Københavns Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 4 903 875,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn BRND Booking ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator Vindende tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 4 903 875,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Kontraktnummer C000289
Titel Aftale om udvikling og levering af digital bookingportal samt forenings- og anlægsregister inkl. hosting, drift, support og vedligeholdelse heraf, jf. udbudsbekendtgørelse 2023/S 041-120187
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 02/02/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 20/02/2024
Organisation, der underskriver kontrakten Københavns Kommune
6.1.3.
Ikke-vindende tilbudsgivere
Officielt navn Billetten A/S
Officielt navn Edora Software ApS
Officielt navn KMD A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 4 903 875,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 8 284 750,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Københavns Kommune
Registreringsnummer : 64942212
Afdeling : Kultur- og Fritidsforvaltningen
Postadresse : Nyrupsgade 3    
By : København V
Postnummer : 1602
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Susanne Ramsted Hensch
E-mail : py7u@kk.dk
Telefon : +45 33663366
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Fax : +45 41715100
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : BRND Booking ApS
Den økonomiske operatørs størrelse Lille virksomhed
Registreringsnummer : 37084034
Postadresse : Brændekilde Bygade 15    
By : Odense SV
Postnummer : 5250
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
Enhed : Christian Gram Bredskov
Telefon : +45 20 600 800
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Vinderen er noteret på et reguleret marked
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Billetten A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Lille virksomhed
Registreringsnummer : 28863780
Postadresse : Åbogade 15    
By : Århus N
Postnummer : 8200
Landsdel (NUTS) : Østsjælland   ( DK021 )
Land : Danmark
Enhed : Søren Ravn
Telefon : +45 2249 5621
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Edora Software ApS
Den økonomiske operatørs størrelse Lille virksomhed
Registreringsnummer : 37226378
Postadresse : Jægersborg Alle 1    
By : Charlottenlund
Postnummer : 2920
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Enhed : Direktør Mads Hedegaard
E-mail : mh@edora.dk
Telefon : +45 21 26 05 50
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0006
Officielt navn : KMD A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer : 26911745
Afdeling : Lautrupparken 40
Postadresse : Lautrupparken 40    
By : Ballerup
Postnummer : 2750
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Enhed : Lars Kaare Pedersen
E-mail : LEP@KMD.DK
Telefon : +45 2524 7542
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0007
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Fax : +45 33307799
Internetadresse : http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0008
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres 2656ec99-21f3-46fc-9eb6-8992f343d7bf-01
Hovedårsagen til ændringen Berigtigelse – køber
Beskrivelse Nærværende bekendtgørelse omfatter ændring af udførelsestidsplan for implementering og afprøvning af den del af løsningen, der omfatter privatbooking. Ændringerne er begrundet i Københavns Kommune forsinkelse med bistand til Leverandørens udviklingen og implementering af løsningens integration til Københavns Kommune økonomisystem, Kvantum, der er fastsat i udbudsmaterialet. Denne del af løsningen må således udskydes til februar 2025, idet der ikke er de nødvendige interne arkitektressourcer i Københavns Kommune, som besidder kompetencer vedr. Kvantumintegration, til at bistå leverandøren i forbindelse med udvikling og implementering af integrationen. Tidsplanen for afprøvning af den del af løsningen, der omfatter foreningsbooking, ændres ikke og skal gennemføres i henhold til den oprindelige udførelsestidsplan. Forsinkelse med implementering af en del af løsningen forhindrer tillige gennemførelse af én samlet Overtagelses- og Driftsprøve af løsningen i henhold til den aftalte udførelsestidsplan, jf. Bilag 2 (Tidsplan for udvikling og implementering af Tjenesten) og Bilag 2.a (Leverandørens Detaljerede Tidsplan) samt de aftalte krav til afprøvning i Bilag 3 (Krav til Prøver og Dokumentation). Det er vurderet, at ændringen er at anse som en lovlig ændring omfattet af udbudslovens § 183, da behovet for ændringen ikke har kunnet forudses af Københavns Kommune i forbindelse med udarbejdelse af udbudsmaterialet og ændringer ikke medfører ændringer af kontraktens overordnede karakter eller ændring kontraktens værdi.
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator : ORG-0001
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator : ORG-0002
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator : ORG-0005
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator : ORG-0006
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator : ORG-0007
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator : PROCEDURE
Beskrivelse af ændringer Bekendtgørelse om ændringer af indgået kontrakt
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator : RES-0001
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator : LOT-0000
Beskrivelse af ændringer Nærværende bekendtgørelse omfatter ændring af udførelsestidsplan for implementering og afprøvning af den del af løsningen, der omfatter privatbooking. Ændringerne er begrundet i Københavns Kommune forsinkelse med bistand til Leverandørens udviklingen og implementering af løsningens integration til Københavns Kommune økonomisystem, Kvantum, der er fastsat i udbudsmaterialet. Denne del af løsningen må således udskydes til februar 2025, idet der ikke er de nødvendige interne arkitektressourcer i Københavns Kommune, som besidder kompetencer vedr. Kvantumintegration, til at bistå leverandøren i forbindelse med udvikling og implementering af integrationen. Tidsplanen for afprøvning af den del af løsningen, der omfatter foreningsbooking, ændres ikke og skal gennemføres i henhold til den oprindelige udførelsestidsplan. Forsinkelse med implementering af en del af løsningen forhindrer tillige gennemførelse af én samlet Overtagelses- og Driftsprøve af løsningen i henhold til den aftalte udførelsestidsplan, jf. Bilag 2 (Tidsplan for udvikling og implementering af Tjenesten) og Bilag 2.a (Leverandørens Detaljerede Tidsplan) samt de aftalte krav til afprøvning i Bilag 3 (Krav til Prøver og Dokumentation). Det er vurderet, at ændringen er at anse som en lovlig ændring omfattet af udbudslovens § 183, da behovet for ændringen ikke har kunnet forudses af Københavns Kommune i forbindelse med udarbejdelse af udbudsmaterialet og ændringer ikke medfører ændringer af kontraktens overordnede karakter eller ændring kontraktens værdi.
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : cd3e77f5-302c-4dfc-a0ba-ccd0eb6b8271   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 09/10/2024   10:48:02 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 09/10/2024   10:48:25 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 612163-2024
EUT-S-nummer : 198/2024
Offentliggørelsesdato : 10/10/2024

Send til en kollega

0.047