1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Faaborg-Midtfyn Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Aumento
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af daginstitutionssystem
Beskrivelse
:
Kontrakten vedrører levering af et daginstitutionssystem.Faaborg-Midtfyn Kommune har ca. 52.000 borgere, ca. 3.550 børn i alderen 0-6 år og ca. 1.800 børn i SFO og klub.Systemet skal være en sagsbærende institutionsløsning på Kommunens dagtilbud- og pladsanvisningsområde, således, at sagsbehandling, administration samt overblik over Kommunens dagtilbud understøttes bedst muligt både teknisk og forretningsmæssigt.Systemet skal anvendes til at understøtte administration af børn i alderen 0-18 år, dog primært op til 13 år, som benytter et eller flere af følgende pasningstilbud, samt de pladser der er til rådighed i disse tilbud:Dagtilbud til børn, herunder Dagpleje og Daginstitution (vuggestue, børnehave, fritidshjem m.v.), samt private institutionerPrivate pasningsordningerKlubberSkolefritidsordning i henhold til folkeskolelovens § 3 m.m.Lovpligtige fripladstyper eller tilskudstyper (økonomiske/socialpædagogiske/behandlingsmæssige/søskende)Mellemkommunale pasningstilbudSystemet skal anvendes af de forvaltninger, institutioner og dagplejere, der administrerer opskrivninger, ventelister, indmeldelser, børn, samt organisering i daginstitutioner og dagplejen.Systemet skal kunne understøtte forskellige former for administrative opdelinger af funktioner og arbejdsområder. Systemet skal derfor indeholde et dagplejemodul, et institutionsmodul, et pladsanvisningsmodul og et kapacitetsstyringsmodul, hvor data automatisk overføres imellem modulerne, eller tilsvarende.Det forventes, at der tilbydes en løsning som SaaS, således at Tilbudsgiver drifter det tilbudte system. Derfor er der til kontrakten vedlagt en standard hostingaftale og en databehandleraftale.
Identifikator for proceduren
:
197d52e2-4b3b-44a3-b5e3-5e69a609962e
Tidligere bekendtgørelse
:
aa89a7e8-75e9-497f-b799-c4bcc86bad12-01
Intern ID
:
50351
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Offentligt udbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
48000000
Programpakker og informationssystemer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
48400000
Programpakke til forvaltning af forretningstransaktioner og privatsager,
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support,
72211000
Programmeringsservice i forbindelse med systemer og brugerprogrammel
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af daginstitutionssystem
Beskrivelse
:
Kontrakten vedrører levering af et daginstitutionssystem.Faaborg-Midtfyn Kommune har ca. 52.000 borgere, ca. 3.550 børn i alderen 0-6 år og ca. 1.800 børn i SFO og klub.Systemet skal være en sagsbærende institutionsløsning på Kommunens dagtilbud- og pladsanvisningsområde, således, at sagsbehandling, administration samt overblik over Kommunens dagtilbud understøttes bedst muligt både teknisk og forretningsmæssigt.Systemet skal anvendes til at understøtte administration af børn i alderen 0-18 år, dog primært op til 13 år, som benytter et eller flere af følgende pasningstilbud, samt de pladser der er til rådighed i disse tilbud:Dagtilbud til børn, herunder Dagpleje og Daginstitution (vuggestue, børnehave, fritidshjem m.v.), samt private institutionerPrivate pasningsordningerKlubberSkolefritidsordning i henhold til folkeskolelovens § 3 m.m.Lovpligtige fripladstyper eller tilskudstyper (økonomiske/socialpædagogiske/behandlingsmæssige/søskende)Mellemkommunale pasningstilbudSystemet skal anvendes af de forvaltninger, institutioner og dagplejere, der administrerer opskrivninger, ventelister, indmeldelser, børn, samt organisering i daginstitutioner og dagplejen.Systemet skal kunne understøtte forskellige former for administrative opdelinger af funktioner og arbejdsområder. Systemet skal derfor indeholde et dagplejemodul, et institutionsmodul, et pladsanvisningsmodul og et kapacitetsstyringsmodul, hvor data automatisk overføres imellem modulerne, eller tilsvarende.Det forventes, at der tilbydes en løsning som SaaS, således at Tilbudsgiver drifter det tilbudte system. Derfor er der til kontrakten vedlagt en standard hostingaftale og en databehandleraftale.
Intern ID
:
50351
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
48000000
Programpakker og informationssystemer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
48400000
Programpakke til forvaltning af forretningstransaktioner og privatsager,
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support,
72211000
Programmeringsservice i forbindelse med systemer og brugerprogrammel
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Kvalitet
Vægtning (procentdel, præcis)
:
60
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Vægtning (procentdel, præcis)
:
20
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Leveringstid og implementering
Beskrivelse
:
Leveringstid og implementering
Vægtning (procentdel, præcis)
:
20
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
17 300 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
KMD
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
17 300 000,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
1
Titel
:
Kontrakt om levering og vedligeholdelse af et Daginstitutionssystem
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
18/06/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
25/09/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Faaborg-Midtfyn Kommune
Registreringsnummer
:
29188645
Postadresse
:
Tinghøj Allé 2
By
:
Ringe
Postnummer
:
5750
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Henrik Holtse
Telefon
:
31386602
Denne organisations roller
:
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Aumento
Registreringsnummer
:
39571633
Postadresse
:
Ny Østergade 3
By
:
København K
Postnummer
:
1101
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Henrik Holtse
Telefon
:
31386602
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
KMD
Registreringsnummer
:
26911745
Postadresse
:
Lautrupparken 40-42
By
:
Ballerup
Postnummer
:
2750
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
KMD
Telefon
:
44601000
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
8214393f-0f53-49bd-aa6c-f82504b180a8
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
07/10/2024
08:39:35 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
07/10/2024
09:18:01 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
603962-2024
EUT-S-nummer
:
196/2024
Offentliggørelsesdato
:
08/10/2024