23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
07.10.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

Forberedelse og aflevering af Kundens ESDH-system til Rigsarkivet


Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

602969-2024 - Resultater
Danmark – Edb-arkivering – Forberedelse og aflevering af Kundens ESDH-system til Rigsarkivet
OJ S 195/2024 07/10/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
E-mail 00469995@mil.dk
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Køberen er en ordregivende enhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Forsvarsområdet
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Forberedelse og aflevering af Kundens ESDH-system til Rigsarkivet
Beskrivelse Forsvarsministeriet med underlagte myndigheder står overfor periodiske afleveringer af data fra det nuværende ESDH-system til Rigsarkivet. Forsvarets ESDH-løsning er på nuværende tidspunkt baseret på WorkZone 2022.2. Afleveringer skal kunne gennemføres fra denne og nyere versioner af Workzone. Leverandørstyring samt opgaven vedrørende oprydning og klargøring af Forsvarets databaser forud for rendering af dokumenter og endelig aflevering til Rigsarkivet, koordineres fra og af Forsvaret. Den af aftalen omfattede opgave vedrører etablering af arkivversion, herunder at modtage data og filer, rendere data og filer, fejlrette og aflevere endelig arkivversion til Rigsarkivet, jf. Bekendtgørelse nr. 128 af 12. februar 2020 om arkiveringsversioner. Aflevering til Rigsarkivet forventes påbegyndt med første afleveringsopstart primo 2025. De fire første databaser skal være afleveret til Rigsarkivet ultimo 2025. De enkelte databasers omfang og størrelse ligger på nuværende tidspunkt i størrelsesordenen fra 45.000 til 315.000 sager, fra 1.9 mio til 9.6 mio dokumenter. Der vil i aftalens løbetid, kunne forekomme tilkøb af flere afleveringer, som på nuværende tidspunkt ikke er kendt. Databaserne indeholder klassificerede data, hvorfor det kræves, at leverandøren og de for kontraktens opfyldelse relevante medarbejdere kan opnå sikkerhedsgodkendelsen på sikkerhedsniveau fortrolig (FTR). Renderingen skal foregå på et særskilt stand alone servermiljø, som etableres hos Forsvaret. Leverandøren skal forud for afleveringsopgavens udførelse specificere omfang og type af den for opgavens løsning relevante hardware og software til brug for det særskilte servermiljø. Servermiljøet skal etableres af leverandøren. Hardwaren indkøbes og ejes af Forsvaret og skal i forbindelse med aftalens ophør afinstalleres og nedtages af leverandøren og returneres til Forsvaret for leverandørens regning.
Identifikator for proceduren 56c19eae-4788-43dd-8605-37268b764c0a
Tidligere bekendtgørelse : 238471-2024
Intern ID 2023/000495
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72252000   Edb-arkivering
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72300000   Datatjenester, 72310000   Databehandling
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Helseholmen 1    
By Hvidovre
Postnummer 2650
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Værdien angivet under 'Resultater'->'Tildelingsbemærkninger'->'Kontraktværdi' er den evalueringstekniske pris af det vindende tilbud, og er således ikke udtryk for aftalens endelige værdi, ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi. I afsnittet 'Resultater'->'Oplysninger om aftalen' ->'Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale' er der af tekniske årsager svaret 'Ja'. Bemærk dog, at dette er en ordretildelingsbekendtgørelse vedrørende etablering af den benævnte rammeaftale, og ikke et miniudbud på rammeaftalen.
Retsgrundlag
Direktiv 2009/81/EF
Bekendtgørelse nr. 1077 af 29. juni 2022   - Bekendtgørelsen, der tillige indeholder supplerende bestemmelser, implementerer forsvars- og sikkerhedsdirektivet (direktiv 2009/81/EF) i dansk ret.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Forberedelse og aflevering af Kundens ESDH-system til Rigsarkivet
Beskrivelse : Forsvarsministeriet med underlagte myndigheder står overfor periodiske afleveringer af data fra det nuværende ESDH-system til Rigsarkivet. Forsvarets ESDH-løsning er på nuværende tidspunkt baseret på WorkZone 2022.2. Afleveringer skal kunne gennemføres fra denne og nyere versioner af Workzone. Leverandørstyring samt opgaven vedrørende oprydning og klargøring af Forsvarets databaser forud for rendering af dokumenter og endelig aflevering til Rigsarkivet, koordineres fra og af Forsvaret. Den af aftalen omfattede opgave vedrører etablering af arkivversion, herunder at modtage data og filer, rendere data og filer, fejlrette og aflevere endelig arkivversion til Rigsarkivet, jf. Bekendtgørelse nr. 128 af 12. februar 2020 om arkiveringsversioner. Aflevering til Rigsarkivet forventes påbegyndt med første afleveringsopstart primo 2025. De fire første databaser skal være afleveret til Rigsarkivet ultimo 2025. De enkelte databasers omfang og størrelse ligger på nuværende tidspunkt i størrelsesordenen fra 45.000 til 315.000 sager, fra 1.9 mio til 9.6 mio dokumenter. Der vil i aftalens løbetid, kunne forekomme tilkøb af flere afleveringer, som på nuværende tidspunkt ikke er kendt. Databaserne indeholder klassificerede data, hvorfor det kræves, at leverandøren og de for kontraktens opfyldelse relevante medarbejdere kan opnå sikkerhedsgodkendelsen på sikkerhedsniveau fortrolig (FTR). Renderingen skal foregå på et særskilt stand alone servermiljø, som etableres hos Forsvaret. Leverandøren skal forud for afleveringsopgavens udførelse specificere omfang og type af den for opgavens løsning relevante hardware og software til brug for det særskilte servermiljø. Servermiljøet skal etableres af leverandøren. Hardwaren indkøbes og ejes af Forsvaret og skal i forbindelse med aftalens ophør afinstalleres og nedtages af leverandøren og returneres til Forsvaret for leverandørens regning.
Intern ID : 2023/000495
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72252000   Edb-arkivering
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72300000   Datatjenester, 72310000   Databehandling
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Helseholmen 1    
By : Hvidovre
Postnummer : 2650
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 84   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Aftalens ordinære løbetid er 60 måneder. Aftalen kan forlænges med to gange 12 måneder.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Yderligere oplysninger : Værdien angivet under 'Resultater'->'Tildelingsbemærkninger'->'Kontraktværdi' er den evalueringstekniske pris af det vindende tilbud, og er således ikke udtryk for aftalens endelige værdi, ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi. I afsnittet 'Resultater'->'Oplysninger om aftalen' ->'Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale' er der af tekniske årsager svaret 'Ja'. Bemærk dog, at dette er en ordretildelingsbekendtgørelse vedrørende etablering af den benævnte rammeaftale, og ikke et miniudbud på rammeaftalen.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Se beskrivelse af tildelingskriterie i udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Se beskrivelse af tildelingskriterie i udbudsbetingelserne.
Vægtning (procentdel, præcis) : 70
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7, stk. 2, i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Yderligere omfattede købere : Aftalen er indgået af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte aftalen til indkøb på aftalens vilkår og betingelser.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 3 817 500,00   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 11 452 500,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 3 817 500,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale :
Den maksimale værdi for rammeaftalen 11 452 500,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 3 817 500,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn KMD A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 4600007467
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 3 817 500,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 4600007467
Titel Forberedelse og aflevering af Kundens ESDH-system til Rigsarkivet
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 20/09/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 03/10/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Organisation, der underskriver kontrakten Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 6
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Registreringsnummer : ORG-16-28-71-80
Postadresse : Lautrupbjerg 1-5    
By : Ballerup
Postnummer : 2750
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Enhed : Mikkel Niels Thorsteinsson
E-mail : 00469995@mil.dk
Telefon : 29318242
Internetadresse : https://www.fmi.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : ORG-37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : ORG-10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : KMD A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer : 26911745
Postadresse : Lautrupparken 40    
By : Ballerup
Postnummer : 2750
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : KPS@KMD.dk
Telefon : 44601000
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : f9b0cce2-db4f-4bda-999c-ef878498a05a   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 31
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 03/10/2024   12:37:56 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 03/10/2024   13:50:33 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 602969-2024
EUT-S-nummer : 195/2024
Offentliggørelsesdato : 07/10/2024

Send til en kollega

0.032