23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
07.10.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Domstolsstyrelsen

Applikationsvedligeholdelse, videreudvikling og support af DSI-Applikationerne


Domstolsstyrelsen

602686-2024 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Applikationsvedligeholdelse, videreudvikling og support af DSI-Applikationerne
OJ S 195/2024 07/10/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Domstolsstyrelsen
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Applikationsvedligeholdelse, videreudvikling og support af DSI-Applikationerne
Beskrivelse I: Baggrund og formål: Domstolsstyrelsen (DSS) udbyder Kontrakt om applikationsvedligeholdelse, videreudvikling og support af DSI-Applikationerne, som består af flere underliggende it-systemer og tilhørende støttesystemer. DSI-Applikationerne håndterer domsbehandling af typerne straffe, skifte og civil. Støttesystemerne sikrer integration med domstolenes øvrige systemer og eksterne interessenter. DSS servicerer omkring 2.500 brugere internt i de Danske Domstole, herunder Færøerne og Grønland, samt mange eksterne brugere, fx advokater og lign., der har brug for at tilgå retsligt information via de services, som DSS stiller til rådighed. Kontrakten omfatter ca. 40 applikationer, herunder fagsystemer, integrationer, softwarepakker og støttesystemer mv., og der er tale om både standard og egenudviklede systemer, jf. udbudsmaterialets bilag 3. Applikationerne omfattet af kontrakten har stor samfundskritikalitet. DSS ønsker bl.a. derfor at opnå en sikker, stabil, tidssvarende og kosteffektiv levering af ydelserne. II: Hovedydelser: Udbuddet omfatter følgende hovedydelser: 1) Transition Ind, bl.a. gennemførelse af sikker og stabil overtagelse af ydelserne (inden for begrænset tid), herunder projektstyring, etablering af transitionsorganisation, overtagelse af viden fra afgivende leverandør og gennemførelse af hypercareperiode. 2) Løbende Ydelser -Applikationsvedligeholdelse, bl.a. configuration-, patch-, og release- og deployment-management, jf. Bilag 4.d (Operationelle Processer) - Support, bl.a. ansvar for håndtering af incidents, problems, service requests, brugeradministration, jf. Bilag 4.d (Operationelle Processer), med henblik på at sikre høj tilgængelighed for brugerne. 3) Bestillingsydelser, bl.a. konsulent- og videreudviklingsydelser 4) Tværgående ydelser, bl.a. rettidig, overskuelig, korrekt rapportering og dokumentation. 5) Transition Ud og øvrige ophørsydelser, bl.a. ifm. hjemtagelse og/eller nedtagelse, ved kontraktophør eller ved overdragelse til ny leverandør.
Identifikator for proceduren 10b176bf-4970-476b-9eea-5c46613d0735
Tidligere bekendtgørelse : 320699-2024
Tidligere bekendtgørelse : 54661-2024
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Amagerfælledvej   56  
By Københavns S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Nogle tjenesteydelser skal leveres på ordregivers adresse. Opmærksomheden henledes på, at enkelte Applikationer er omfattet af retshåndhævelseslovens § 27, stk. 3 og Databeskyttelseslovens § 9, stk. 3, og bestemmelser i medfør heraf. Kontraktens ydelser i relation til disse Applikationer må derfor ikke leveres fra en placering uden for Danmarks grænser, jf. udbudsmaterialet.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 70 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsloven   - Udbuddet er omfattet af udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer), som implementerer udbudsdirektivet (direktiv 2014/24/EU).
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel : Applikationsvedligeholdelse, videreudvikling og support af DSI-Applikationerne
Beskrivelse : Se beskrivelse under punkt 2.1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Den anslåede varighed af den udbudte aftale er inklusive mulighed for forlængelse. 36 måneder udgør aftalens ordinære løbetid, mens de resterende 36 måneder udgør aftalens forlængelsesperiode. Aftalen kan forlænges med 3 gange 12 måneder. Varigheden er beregnet fra Transitionsdagen.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Amagerfælledvej   56  
By : København S
Postnummer : 2300
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Nogle tjenesteydelser skal leveres på ordregivers adresse. Opmærksomheden henledes på, at enkelte Applikationer er omfattet af retshåndhævelseslovens § 27, stk. 3 og Databeskyttelseslovens § 9, stk. 3, og bestemmelser i medfør heraf. Kontraktens ydelser i relation til disse Applikationer må derfor ikke leveres fra en placering uden for Danmarks grænser, jf. udbudsmaterialet.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 72   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 3
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 70 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Den anførte kontraktværdi er udtryk for den evalueringstekniske pris for det vindende tilbud. DSS har pga. fortrolighedshensyn, jf. UBL §132, stk. 2, jf. § 5, stk. 2, undladt at give direkte og fuld elektronisk adgang til en del af udbudsmaterialet. Adgang gives via fysisk datarum, jf. udbudsbetingelserne. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Efter investeringsscreeningsloven (https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/842) skal økonomiske aktører, i) som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller ii) som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af kontrakten kan være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør afklare, om dennes aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-af-investeringsscreeningsloven. Ud over den anførte varighed kan der i forbindelse med kontraktens ophør være behov for en tidsmæssigt fleksibel udløbsfase med henblik på at sikre en uforstyrret funktion af DSI-Applikationerne i forbindelse med nedlukning eller evt. genudbud. Udbuddet gennemføres med forbehold for opnåelse af fornøden bevillingsmæssig hjemmel. Tilbuddet skal afgives på dansk, licensbetingelser kan dog være på engelsk.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Beskrivelse : Opgøres på baggrund af den evalueringstekniske pris. Med henblik på at vurdere hvilket tilbud der har det bedste forhold mellem pris og kvalitet, benytter ordregiver en forskelsmodel til sammenstilling af det økonomiske underkriterie "Pris" og de kvalitative underkriterier "Transition og tidsplan" og "Kvalitet af de Løbende Ydelser".
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : Kvalitet af de løbende ydelser
Vægtning (procentdel, præcis) : 50

Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : Transition og tidsplan
Vægtning (procentdel, præcis) : 20
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Domstolsstyrelsen
TED eSender Publications Office of the European Union
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 54 293 450,00   DKK
Direkte tildeling :
Begrundelse for direkte tildeling : Der er kun modtaget uregelmæssige eller uantagelige tilbud som svar på en foregående bekendtgørelse. Alle og kun de tilbud i den foregående procedure, som opfylder udvælgelseskriterierne, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og som opfylder de formelle krav, blev inkluderet i forhandlingerne
Anden begrundelse : Ved bekendtgørelse 320699-2024 offentliggjorde Domstolsstyrelsen, at der i forbindelse med et tidligere gennemført offentligtudbud kun var modtaget ikkeforskriftsmæssige og uacceptable tilbud, jf. udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 2, stk. 2 og 3. Domstolsstyrelsen overgik herefter til udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse. Tilbudsgivere, der havde afgivet ikkeforskriftsmæssige eller uacceptable tilbud, jf. § 61, stk. 2 og 3, blev alle medtaget, hvis de samtidigt havde afgivet tilbud i overensstemmelse med udbudsprocedurens formelle krav, og hvis de alle opfyldte kravene i udbudslovens § 159, stk. 2, 2. pkt., nr. 1-3.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Edora A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud fra Edora A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 54 293 450,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 1
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 13/09/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 27/09/2024
Organisation, der underskriver kontrakten Domstolsstyrelsen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Extra-Regio NUTS 3   ( DKZZZ )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Internetadresse : https://klfu.naevneneshus.dk/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Domstolsstyrelsen
Registreringsnummer : 21659509
By : København S
Postnummer : 2300
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Mette Koldsø Krog
Telefon : +45 23412518
Internetadresse : www.domstol.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Edora A/S
Registreringsnummer : 27518184
By : Charlottenlund
Postnummer : 2920
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : tro@edora.dk
Telefon : +45 70 27 00 10
Internetadresse : https://edora.dk/
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0000
Officielt navn : Publications Office of the European Union
Registreringsnummer : PUBL
By : Luxembourg
Postnummer : 2417
Landsdel (NUTS) : Luxembourg   ( LU000 )
Land : Luxembourg
Telefon : +352 29291
Internetadresse : https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : bbcc79a5-ab25-4bfb-9ab5-2ad6f8d94778   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 03/10/2024   14:13:26 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 602686-2024
EUT-S-nummer : 195/2024
Offentliggørelsesdato : 07/10/2024

Send til en kollega

0.047