Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/asp6/tender/gentofte_0801_20161102.nsf
Udbyder
Gentofte Kommune
Vindere
Vask og leje af linned
(24.03.2017)
DFD Sygehusvaskeri A/S
Dyregårdsvej 1
2740 Skovlunde
Vask og leje af beklædning
(24.03.2017)
DFD Sygehusvaskeri A/S
Dyregårdsvej 1
2740 Skovlunde
Udbud af vask og leje af linned og beklædning
Gentofte Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
19438414
Bernstorffsvej 161
Charlottenlund
2920
Danmark
Kontaktperson: Stefan Hauger-Rosendahl
Telefon: +45 39983314
E-mail: shr@gentofte.dk
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.gentofte.dk
Internetadresse for køberprofilen: www.gentofte.dk
11715311
Lyngby Torv
Kgs. Lyngby
2800
Danmark
E-mail: kathl@ltk.dk
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ltk.dk
Internetadresse for køberprofilen: www.ltk.dk
29188378
Øverødvej 2
Holte
2840
Danmark
E-mail: camma@rudersdal.dk
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rudersdal.dk
Internetadresse for køberprofilen: www.rudersdal.dk
Del II: Genstand
Udbud af vask og leje af linned og beklædning.
Dette udbud vedrører levering af vask og leje af linned og beklædning til plejeinstitutioner, skoler, tandplejeklinikker, administrative enheder m.v., der har behov for linned og beklædning, samt borger i eget hjem i Indkøbs fællesskabet.
Vask og leje af linned
Vedrører levering af vask og leje af linned til plejeinstitutioner, skoler, tandplejeklinikker, administrative enheder m.v., der har behov for linned, samt borger i eget hjem i Indkøbs fællesskabet.
Denne rammeaftale kan forlænges 1 x op til 12 måneder.
Denne rammeaftale kan forlænges 1 x op til 12 måneder.
Vask og leje af beklædning
Vedrører levering af vask og leje af beklædning til plejeinstitutioner, skoler, tandplejeklinikker, hjemmepleje m.v., der har behov for beklædning, i Indkøbs fællesskabet.
Denne rammeaftale kan forlænges 1 x op til 12 måneder.
Denne rammeaftale kan forlænges 1 x op til 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Oplysninger der afgives via eESPD:
Tilbudsgiver skal udfylde et elektronisk fælleseuropæisk udbudsdokument (eESPD). XML-filen til brug for udfyldelse af eESPD er af ordregiver gjort tilgængelig sammen med resten af udbudsmaterialet. Se punkt I.3) ovenfor. Ordregiver anbefaler, at tilbudsgiver læser Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om ESPD samt vejledning om eESPD på www.kfst.dk i forbindelse med udfyldelse af eESPD.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en enheds økonomiske og finansielle formåen, skal tilbudsgiver vedlægge et særskilt eESPD med de oplysninger, der anmodes om i ESPD del II, A og B samt del III for hver enhed, som tilbudsgiveren baserer sig på. De særskilte eESPD skal underskrives af de pågældende enheder, som tilbudsgiver baserer sig på. Ordregiver skal benytte ESPD som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder de anførte minimumskrav til økonomisk og finansiel kapacitet.
En sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal påtage sig at hæfte solidarisk, og der skal udpeges en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til Ordregiver.
I kontrakten er hensynet til samfundsansvar ved kontraktopfyldelse, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, reguleret i relevant omfang.
Del IV: Procedure
Gentofte Kommune.
Det er ikke muligt at overvære åbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Om udfyldelse af eESPD henvises til udbudsbetingelserne.
Tilbudsgiver må ikke befinde sig i en udelukkelsesgrund, som angivet i lov nr. 1564 af 15.12.2014 (Udbudsloven) §§ 135, 136 samt 137, stk. 1, nr. 2 og 6. Der henvises til udbudsbetingelserne for yderligere oplysninger om udelukkelsesgrunde og eventuel »self-cleaning«.
Ad I.3): Der er mulighed for at stille spørgsmål vedrørende udbuddet via udbudssystem ETHICS. Se nedenfor om adgang til ETHICS.
Ad II.1.5) og II.2.6): For så vidt angår det anførte beløb bemærkes, at der er tale om et skønnet forbrug over 6 år. Leverandøren vil dermed ikke kunne støtte ret på disse tal, men bærer fuldt ud den kommercielle risiko i såvel opadgående som nedadgående retning.
Ad II.1.7): Den anførte kontraktlængde er fra kontraktstart.
I relation til punkt III.1.2) og III.1.3) bemærkes det, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden, jf. udbudslovens § 144, stk. 2. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen (»Støtteerklæring«), som ligger tilgængelig sammen med resten af udbudsmaterialet og som hvis relevant skal udfyldes udover ESPD.
Ad III.2.2): En sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortium) skal afgive tilbud under iagttagelse af konkurrencereglerne, herunder i relation til forbuddet mod karteldannelse.
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Vedrørende adgang til udbudsmaterialet og afgivelse af tilbud i ETHICS:
Adgang til udbudsmaterialet og fremsendelse af tilbud kan kun ske via udbudssystemet ETHICS.
Link til udbudshjemmesiden er anført i punkt I.3) ovenfor.
Har man allerede en brugerprofil i ETHICS skal man tilmelde sig ved at klikke på »Tilmeld eksisterende bruger«. Eksisterende brugere får ikke tilsendt en ny signatur, men skal anvende den signatur, som brugeren tidligere har modtaget fra ETHICS. Såfremt signaturen er bortkommet, kan denne fornyes via brugerprofilen, som findes i øverste højre hjørne efter login.
Har man ikke i forvejen en bruger, skal man tilmelde sig ved at klikke på »Opret og tilmeld ny bruger«. Når man opretter en ny bruger, får man en mail indeholdende et aktiveringslink. Ved at følge linket, aktiverer man sin bruger, og man vil herefter automatisk blive tilmeldt. Såfremt den oprettede bruger er underskriftsberettiget, vil man, efter succesfuld aktivering, få tilsendt en signatur, som kan anvendes til signering (Vær opmærksom på, at mailene indeholdende aktiveringslink og signatur i nogle tilfælde kan ende i ens spamfilter).
Som alternativ til signatur fra ETHICS kan anvendes NimID signatur.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12.5.2010 med efterfølgende ændringer.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren, om at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk.1, jf. § 6, stk. 4.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk