23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
25.09.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Syddanmark

Automated Slide Preparation System AS-410M


Region Syddanmark

576530-2024 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller) – Automated Slide Preparation System AS-410M
OJ S 187/2024 25/09/2024
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Syddanmark
E-mail LONB@rsyd.dk
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Automated Slide Preparation System AS-410M
Beskrivelse AS-410 Auto Slide Preparation System er et system til automatisk skæring af paraffinblokke. Systemet er opbygget med en input unit (96-block feeding unit), hvor blokkene loades, en Main unit, hvor blokkene trimmes/skæres og snittet lægges på glas, samt en Drying unit, hvor glassene med snit opbevares, før de unloades. Knivskifte sker ved Quality Assement unit-Blade Mark check, der registrerer om der er knivmærker i snittet. Systemet har en indbygget objektglas printer, der modtager informationer fra patologisystemet gennem LK-400 Expansion pack for LIS og parrer glasset med den tilhørende blok ved hjælp af Sample Management . Systemet har observering af overfladetemperatur på blokken gennem Block Surface Temperature Detection Function, så der ikke skæres, hvis blokken har en temperatur over den optimale.
Identifikator for proceduren 9ae0acdf-5b60-40ee-8963-e074cf28fce5
Intern ID I-16690
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse J. B. Winsløwvs Vej 11    
By Odense C
Postnummer 5000
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Automated Slide Preparation System AS-410M
Beskrivelse : AS-410 Auto Slide Preparation System er et system til automatisk skæring af paraffinblokke. Systemet er opbygget med en input unit (96-block feeding unit), hvor blokkene loades, en Main unit, hvor blokkene trimmes/skæres og snittet lægges på glas, samt en Drying unit, hvor glassene med snit opbevares, før de unloades. Knivskifte sker ved Quality Assement unit-Blade Mark check, der registrerer om der er knivmærker i snittet. Systemet har en indbygget objektglas printer, der modtager informationer fra patologisystemet gennem LK-400 Expansion pack for LIS og parrer glasset med den tilhørende blok ved hjælp af Sample Management . Systemet har observering af overfladetemperatur på blokken gennem Block Surface Temperature Detection Function, så der ikke skæres, hvis blokken har en temperatur over den optimale.
Intern ID : I-16690
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : J. B. Winsløwvs Vej 11    
By : Odense C
Postnummer : 5000
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : Følgende gælder, hvis udbuddet er et offentligt udbud: Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort), og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Klage over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren, gerne pr. e-mail. Følgende gælder, hvis der er tale om et begrænset udbud, et udbud med forhandling, en konkurrencepræget dialog eller et innovationspartnerskab: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort), og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Klage over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Region Syddanmark
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Region Syddanmark
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Region Syddanmark
Organisation, der udfører betalingen Region Syddanmark
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 3 243 000,00   DKK
Direkte tildeling :
Begrundelse for direkte tildeling : Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse : Klinisk Patologi, OUH ønsker at anskaffe 1 stk. fuldautomatiske mikrotomer med tilhørende software og service af mærket AS-410M fra firma Axlab. Udstyret skal automatisk kunne: 1, Aflæse barkoder på blokke 2. Printe barkoder og øvrige produktionsdata (prøve lD og farvning) på glas 3. Detektere positionen af blok og dermed automatisk tilpasse snitfladen 4. Trimme og skære snit på flere typer af blokke, herunder automatisk indstøbte 5. Placere snit på glas 6. Håndtere flere glas pr. blok 7. Kapacitet: 300 blokke i døgn pr instrument 8. Produktet skal indgå i allerede eksisterende instrument linie for optimal workflow. Herudover skal udstyret være konvertibelt med afdelingens Patologisystem (produktionsstyringssystem). Klinisk Patologi er bekendt med, at ovenstående kravspecifikation for nærværende kun opfyldes af firma Axlab med produktetAS-410M. Produktet skal indgå i allerede eksisterende instrument linie for optimal workflow.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Axlab A/S
Officielt navn Axlab A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 5523R
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 16690
Titel Kontrakt_AS410 AKP 2024
Identifikator for kontrakten I-16690
6.1.3.
Ikke-vindende tilbudsgivere
Officielt navn Axlab A/S
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Region Syddanmark
Registreringsnummer : 29190909
Postadresse : Damhaven 12    
By : Vejle
Postnummer : 7100
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
Enhed : Lone Bjerregaard
E-mail : LONB@rsyd.dk
Telefon : +45 99440376
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Axlab A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Postadresse : Bygstubben 4    
By : Vedbæk
Postnummer : 2950
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Enhed : Ina Lund
Telefon : 35 43 18 81
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 44edbab9-f1cc-47ed-a4c2-d8ea128da958   - 01
Formulartype : Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 24/09/2024   11:18:03 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 24/09/2024   11:30:40 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 576530-2024
EUT-S-nummer : 187/2024
Offentliggørelsesdato : 25/09/2024

Send til en kollega

0.032