1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Energinet Eltransmission A/S
Den ordregivende enheds aktiviteter
:
Elektricitetsrelaterede aktiviteter
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Rammeaftale vedrørende oline bemanding, nyopfyldninger og regenerering
Beskrivelse
:
Ordregiver ønsker at anskaffe bemanding til Oline, som benyttes til nyopfyldning og regenerering af transformere og reaktorer. Indkøbet forventer at have en estimeret værdi på omkring 10 mio. DKK. over 6 år, dog med en maks. værdi på 12 mio. DKK. For yderligere detaljer vedrørende anskaffelsen henvises til de tilhørende bilag. Den samlede anskaffelse indkøbes for en periode på 4 år fra rammeaftaleunderskrift med mulighed for forlængelse i 2 x 12 måneder. Køb på rammeaftalen vil ske ved direkte tildeling til den leverandør, som Ordregiver vurderer, har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, jf. afsnit 4.1. Forbruget kan alene anses som et estimat, og er som følge heraf ikke forpligtende for Ordregiver har ret, men ikke pligt, til at købe de af rammeaftalen omfattede ydelser hos den valgte tilbudsgiver, jf. rammeaftalens pkt. 1.3
Identifikator for proceduren
:
69e5f842-fe27-4542-bddf-45b43c7d3863
Intern ID
:
24/06983
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Tilbudsgiver skal vedstå sit tilbud i 6 måneder fra den anførte tilbudsfrist. Såfremt Tilbudsgiver i forbindelse med forhandlingsfasen udarbejder og indleverer reviderede tilbud, skal disse tilbud tillige vedstås i 6 måneder fra tilbudsfristen for disse.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72110000
Konsulentvirksomhed vedrørende valg af maskinel
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
Konsulenterne har hovedsæde ved Fredericia (DK-7000), men arbejder rundt omkring på diverse transformerstationer.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
10 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
12 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Såfremt det ønskes at ansøge om deltagelse i denne udbudsproces, skal det tilhørende ESPD udfyldes. ESPD’et til denne udbudsproces kan findes i EU-Supply. ESPD’et skal udfyldes i EU-Supply, hvorefter det afleveres via ”Min besvarelse”. Vejledning til udfyldelse af ESPD kan findes på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside, www.kfst.dk (Ordregiver tager ikke ansvaret for indholdet af vejledningen). Bemærk venligst følgende: - En ansøger, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal sikre, at der til ansøgningen vedlægges, såvel ansøgerens eget ESPD, samt et separat ESPD for hver af de enheder, som denne ønsker at basere sig på med en udfyldt del II: ”Oplysninger om den økonomiske aktør” og del III: ”Udelukkelsesgrunde” samt relevant information vedrørende del IV: ”Udvælgelseskriterier” og Del V: ”Begrænsning af antallet af kvalificerede ansøgere”. Det vedlagte ESPD fra disse andre enheder bør være behørigt udfyldt og underskrevet. Herudover skal der i forbindelse med fremlæggelse af endelig dokumentation yderligere vedlægges dokumentation for disse enheders/underleverandørers forpligtelse i så henseende i form af støtteerklæring. - Når grupper af økonomi-ske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, ansøger sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et fuldt ESPD særskilt med de krævede oplysninger. Herudover skal der i forbindelse med den endelige dokumentation yderligere vedlægges Konsortieerklæring, hvormed parterne erklærer at udgøre et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/25/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Korruption
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkel-sesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelses-grund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende en-hed) eller den økonomiske aktør. For danske ansøgere/tilbudsgivere er dokumentationen indeholdt i "Serviceattesten", der kan erhverves via Erhvervsstyrelsen. Tidsho-risonten for indhentelse af en serviceattest fra anmodning til mod-tagelse er normalt to uger. For udenlandske ansøgere/tilbudsgivere er det Ordregivers erfaring, at tidshorisonten for modtagelse af denne dokumentation er meget forskellige i de enkelte medlemslande. Som følge heraf opfordrer Ordregiver kraftigt udenlandske ansøgere/tilbudsgivere til at ind-hente denne dokumentation så tidligt som muligt. Det anbefales at have dokumentationen klar og tilgængelig allerede i forbindelse med prækvalifikationen. EU har lanceret e-Certis, en gratis, online-baseret tjeneste med oplysning til virksomheder og ordregivende myndigheder om for-skellige former for dokumentation ved udbud af offentlige kontrak-ter. Oplysninger om relevante certifikater kan hentes via: https://ec.europa.eu/tools/ecertis/#/search
Deltagelse i en kriminel organisation
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørel-se 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organise-ret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42). For danske ansøgere/tilbudsgivere er dokumentationen indeholdt i "Serviceattesten", der kan erhverves via Erhvervsstyrelsen. Tidshorisonten for indhentelse af en serviceattest fra anmodning til mod-tagelse er normalt to uger. For udenlandske ansøgere/tilbudsgivere er det Ordregivers erfaring, at tidshorisonten for modtagelse af denne dokumentation er meget forskellige i de enkelte medlemslande. Som følge heraf opfordrer Ordregiver kraftigt udenlandske ansøgere/tilbudsgivere til at indhente denne dokumentation så tidligt som muligt. Det anbefales at have dokumentationen klar og tilgængelig allerede i forbindelse med prækvalifikationen. EU har lanceret e-Certis, en gratis, online-baseret tjeneste med oplysning til virksomheder og ordregivende myndigheder om for-skellige former for dokumentation ved udbud af offentlige kontrak-ter. Oplysninger om relevante certifikater kan hentes via: https://ec.europa.eu/tools/ecertis/#/search
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15). For danske ansøgere/tilbudsgivere er dokumentationen indeholdt i "Serviceattesten", der kan erhverves via Erhvervsstyrelsen. Tidsho-risonten for indhentelse af en serviceattest fra anmodning til modtagelse er normalt to uger. For udenlandske ansøgere/tilbudsgivere er det Ordregivers erfaring, at tidshorisonten for modtagelse af denne dokumentation er meget forskellige i de enkelte medlemslande. Som følge heraf opfordrer Ordregiver kraftigt udenlandske ansøgere/tilbudsgivere til at indhente denne dokumentation så tidligt som muligt. Det anbefales at have dokumentationen klar og tilgængelig allerede i forbindelse med prækvalifikationen. EU har lanceret e-Certis, en gratis, online-baseret tjeneste med oplysning til virksomheder og ordregivende myndigheder om for-skellige former for dokumentation ved udbud af offentlige kontrak-ter. Oplysninger om relevante certifikater kan hentes via: https://ec.europa.eu/tools/ecertis/#/search
Svig
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fælles-skabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48). For danske ansøgere/tilbudsgivere er dokumentationen indeholdt i "Serviceattesten", der kan erhverves via Erhvervsstyrelsen. Tidsho-risonten for indhentelse af en serviceattest fra anmodning til modtagelse er normalt to uger. For udenlandske ansøgere/tilbudsgivere er det Ordregivers erfaring, at tidshorisonten for modtagelse af denne dokumentation er meget forskellige i de enkelte medlemslande. Som følge heraf opfordrer Ordregiver kraftigt udenlandske ansøgere/tilbudsgivere til at indhente denne dokumentation så tidligt som muligt. Det anbefales at have dokumentationen klar og tilgængelig allerede i forbindelse med prækvalifikationen. EU har lanceret e-Certis, en gratis, online-baseret tjeneste med oplysning til virksomheder og ordregivende myndigheder om forskellige former for dokumentation ved udbud af offentlige kontrak-ter. Oplysninger om relevante certifikater kan hentes via: https://ec.europa.eu/tools/ecertis/#/search
Børnearbejde og andre former for menneskehandel
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1). For danske ansøgere/tilbudsgivere er dokumentationen indeholdt i "Serviceattesten", der kan erhverves via Erhvervsstyrelsen. Tidshorisonten for indhentelse af en serviceattest fra anmodning til mod-tagelse er normalt to uger. For udenlandske ansøgere/tilbudsgivere er det Ordregivers erfaring, at tidshorisonten for modtagelse af denne dokumentation er meget forskellige i de enkelte medlemslande. Som følge heraf opfordrer Ordregiver kraftigt udenlandske ansøgere/tilbudsgivere til at ind-hente denne dokumentation så tidligt som muligt. Det anbefales at have dokumentationen klar og tilgængelig allerede i forbindelse med prækvalifikationen. EU har lanceret e-Certis, en gratis, online-baseret tjeneste med oplysning til virksomheder og ordregivende myndigheder om forskellige former for dokumentation ved udbud af offentlige kontrak-ter. Oplysninger om relevante certifikater kan hentes via: https://ec.europa.eu/tools/ecertis/#/search
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure
:
Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Rent nationale udelukkelsesgrunde
:
§ 134 a. En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren
:
Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure
:
Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet
:
Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Betaling af socialsikringsbidrag
:
Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet? For danske ansøgere/tilbudsgivere er dokumentationen indeholdt i "Serviceattesten", der kan erhverves via Erhvervsstyrelsen. Tidshorisonten for indhentelse af en serviceattest fra anmodning til mod-tagelse er normalt to uger. For udenlandske ansøgere/tilbudsgivere er det Ordregivers erfaring, at tidshorisonten for modtagelse af denne dokumentation er meget forskellige i de enkelte medlemslande. Som følge heraf opfordrer Ordregiver kraftigt udenlandske ansøgere/tilbudsgivere til at ind-hente denne dokumentation så tidligt som muligt. Det anbefales at have dokumentationen klar og tilgængelig allerede i forbindelse med prækvalifikationen. EU har lanceret e-Certis, en gratis, online-baseret tjeneste med oplysning til virksomheder og ordregivende myndigheder om for-skellige former for dokumentation ved udbud af offentlige kontrak-ter. Oplysninger om relevante certifikater kan hentes via: https://ec.europa.eu/tools/ecertis/#/search
Betaling af skatter og afgifter
:
Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet? For danske ansøgere/tilbudsgivere er dokumentationen indeholdt i "Serviceattesten", der kan erhverves via Erhvervsstyrelsen. Tidshorisonten for indhentelse af en serviceattest fra anmodning til mod-tagelse er normalt to uger. For udenlandske ansøgere/tilbudsgivere er det Ordregivers erfaring, at tidshorisonten for modtagelse af denne dokumentation er meget forskellige i de enkelte medlemslande. Som følge heraf opfordrer Ordregiver kraftigt udenlandske ansøgere/tilbudsgivere til at indhente denne dokumentation så tidligt som muligt. Det anbefales at have dokumentationen klar og tilgængelig allerede i forbindelse med prækvalifikationen. EU har lanceret e-Certis, en gratis, online-baseret tjeneste med oplysning til virksomheder og ordregivende myndigheder om for-skellige former for dokumentation ved udbud af offentlige kontrakter. Oplysninger om relevante certifikater kan hentes via: https://ec.europa.eu/tools/ecertis/#/search
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4. For danske ansøgere/tilbudsgivere er dokumentationen indeholdt i "Serviceattesten", der kan erhverves via Erhvervsstyrelsen. Tidshorisonten for indhentelse af en serviceattest fra anmodning til modtagelse er normalt to uger. For udenlandske ansøgere/tilbudsgivere er det Ordregivers erfaring, at tidshorisonten for modtagelse af denne dokumentation er meget forskellige i de enkelte medlemslande. Som følge heraf opfordrer Ordregiver kraftigt udenlandske ansøgere/tilbudsgivere til at indhente denne dokumentation så tidligt som muligt. Det anbefales at have dokumentationen klar og tilgængelig allerede i forbindelse med prækvalifikationen. EU har lanceret e-Certis, en gratis, online-baseret tjeneste med oplysning til virksomheder og ordregivende myndigheder om for-skellige former for dokumentation ved udbud af offentlige kontrak-ter. Oplysninger om relevante certifikater kan hentes via: https://ec.europa.eu/tools/ecertis/#/search
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Rammeaftale vedrørende oline bemanding, nyopfyldninger og regenerering
Beskrivelse
:
Ordregiver ønsker at anskaffe bemanding til Oline, som benyttes til nyopfyldning og regenerering af transformere og reaktorer. Indkøbet forventer at have en estimeret værdi på omkring 10 mio. DKK. over 6 år, dog med en maks. værdi på 12 mio. DKK. For yderligere detaljer vedrørende anskaffelsen henvises til de tilhørende bilag. Den samlede anskaffelse indkøbes for en periode på 4 år fra rammeaftaleunderskrift med mulighed for forlængelse i 2 x 12 måneder. Køb på rammeaftalen vil ske ved direkte tildeling til den leverandør, som Ordregiver vurderer, har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, jf. afsnit 4.1. Forbruget kan alene anses som et estimat, og er som følge heraf ikke forpligtende for Ordregiver har ret, men ikke pligt, til at købe de af rammeaftalen omfattede ydelser hos den valgte tilbudsgiver, jf. rammeaftalens pkt. 1.3
Intern ID
:
1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72110000
Konsulentvirksomhed vedrørende valg af maskinel
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
Konsulenterne har hovedsæde ved Fredericia (DK-7000), men arbejder rundt omkring på diverse transformerstationer.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
4
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Mulighed for forlængelse i 2x12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
10 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
12 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Såfremt det ønskes at ansøge om deltagelse i denne udbudsproces, skal det tilhørende ESPD udfyldes. ESPD’et til denne udbudsproces kan findes i EU-Supply. ESPD’et skal udfyldes i EU-Supply, hvorefter det afleveres via ”Min besvarelse”. Vejledning til udfyldelse af ESPD kan findes på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside, www.kfst.dk (Ordregiver tager ikke ansvaret for indholdet af vejledningen). Bemærk venligst følgende: - En ansøger, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal sikre, at der til ansøgningen vedlægges, såvel ansøgerens eget ESPD, samt et separat ESPD for hver af de enheder, som denne ønsker at basere sig på med en udfyldt del II: ”Oplysninger om den økonomiske aktør” og del III: ”Udelukkelsesgrunde” samt relevant information vedrørende del IV: ”Udvælgelseskriterier” og Del V: ”Begrænsning af antallet af kvalificerede ansøgere”. Det vedlagte ESPD fra disse andre enheder bør være behørigt udfyldt og underskrevet. Herudover skal der i forbindelse med fremlæggelse af endelig dokumentation yderligere vedlægges dokumentation for disse enheders/underleverandørers forpligtelse i så henseende i form af støtteerklæring. - Når grupper af økonomi-ske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, ansøger sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et fuldt ESPD særskilt med de krævede oplysninger. Herudover skal der i forbindelse med den endelige dokumentation yderligere vedlægges Konsortieerklæring, hvormed parterne erklærer at udgøre et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Økonomisk og finansiel kapacitet
Beskrivelse
:
Ansøger skal i ESPD’ets del IV.B »Finansielle nøgletal« bekræfte sin økonomiske formåen fra det seneste årsregnskab vedrørende følgende økonomiske nøgletal: 1. Egenkapital: samlet egenkapital inkl. aktiekapital, reserver, opskrivninger, overført resultat mv. 2. Soliditetsgrad: (Egenkapital / Samlet balancesum). Nøgletallet skal angives med 2 decimaler. Hvis ansøger baserer sig på en eller flere enheders kapacitet (f.eks. et koncernforbundet selskab eller en underleverandør) eller er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal information vedrørende ESPD del IV.B også angives i et separat ESPD for hver af disse enheder. Det er ansøgers ansvar at sikre, at mindstekravene til økonomisk og finansiel formåen samlet er opfyldt ud fra regnskabsmæssig konsolidering, når ansøgningen baseres på anden enheds kapacitet eller ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører.
Anvendelse af dette kriterium
:
Anvendt
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Mindstekrav - til det niveau der kræves
Beskrivelse
:
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Ad 1) Egenkapitalen fra seneste årsregnskab skal på ansøgningstidspunktet være minimum 3 mio. DKK. Ad 2) Soliditetsgraden fra seneste årsregnskab skal på ansøgningstidspunktet være minimum 20 pct. Hvis soliditetsgraden er mellem 15 pct. og 20 pct. kan mindstekravet alternativt opfyldes, hvis egenkapitalen overstiger 5 mio. DKK. Alle der opfylder de økonomiske nøgletal som angivet ovenfor bliver prækvalificeret.
Anvendelse af dette kriterium
:
Anvendt
Kriterium
:
Type
:
Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn
:
Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregisre
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Teknisk og faglig kapacitet
Anvendelse af dette kriterium
:
Ikke anvendt
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
:
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
:
1
Proceduren afvikles i successive faser. I hver fase kan nogle ansøgere blive
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Ved vurderingen af 'Pris' vil Ordregiver vurdere de samlede omkostninger (med henblik på evaluering), jf. prislisten.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Organisation
Beskrivelse
:
Ved vurderingen af ’organisationen’ vil Ordregiver vurdere følgende positivt: • I hvilken grad CV'ernes opfylder de nødvendige kompetencer jf. ”Ydelsesbeskrivelse” pkt. 2.7 • At tilbudsgivers organisation understøtter en hurtig og fleksibel håndtering af PO'er (Indkøbsordrer), der minimerer spild af tid, interne grænseflader minimeres og hurtig feedback til Ordregiver sikres. Såfremt der vurderes behov for det at få verificeret indholdet af CV’erne forbeholder Ordregiver sig ret til at indkalde en eller begge af de tilbudte medarbejdere til et kort interview. Der foretages en samlet vurdering af dette underkriterium.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
25
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Fleksibilitet
Beskrivelse
:
Ved vurderingen af 'Fleksibilitet' vil Ordregiver vurdere de samlede omkostninger (med henblik på evaluering).
Vægtning (procentdel, præcis)
:
20
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Bæredygtighed
Beskrivelse
:
Ordregiver vil evaluere på Tilbudsgivers samlede besvarelse af evalueringskriteriet: Bæredygtighed. Generelt vil det blive vægtet positivt, at Tilbudsgiver tilbyder realistiske og gerne dokumenterede tiltag, som minimerer dennes klimapåvirkning i forbindelse sin opgaveløsning for Ordregiver. Jo bedre tiltag/jo større skønnet reducering af klimapåvirkningen – jo bedre score. F.eks. ved at: • Tilbyde tiltag for den konkrete opgave, som skønnes af reducere udledningen af CO2, bl.a. bæredygtig transport • Tiltagene er beskrevet detaljeret, konkret og forpligtende • Tiltagene har en høj grad af dokumenterbarhed. Der foretages en samlet vurdering af dette underkriterium.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
10
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kontraktvilkår
Beskrivelse
:
Den udbudte opgave skal udføres på grundlag af vedlagte kontraktvilkår. Med undtagelse af følgende afsnit i: • De juridiske betingelser i dok.nr. 24/06983-13 (Rammeaftale) o Afsnit 2 (Aftaledokumenter) o Afsnit 13 (Tvister og Lovvalg) • De juridiske betingelser i dok. nr. 24/06983-6 (Aftale under Rammeaftalen) o Afsnit 2 (Aftaledokumenter) • De juridiske betingelser i dok.nr. 24/06983-7 (Almindelige Servicebetingelser) o Pkt. 4.3 (Betaling og fakturering) o Pkt. 4.4 (Forfaldstid, betalingsfrist og forrentning) o Afsnit 25 (Tvister og Lovvalg) o Bilag 1B – Arbejdsklausul som ikke er en del af vurderingen af "Kontraktvilkår", er det muligt for Tilbudsgiver at foretage eksplicitte og velforklarede afvigelser. Disse vil indgå i vurderingen af underkriteriet "Kontraktvilkår" og det bemærkes, at eventuelle afvigelser kan medføre en nedsættelse af scoren afhængig af indhold, overskuelighed og konsekvens. Det bemærkes i den forbindelse udtrykkeligt, at afvigelser, der har til formål at begrænse ansvaret og flytte den økonomiske risiko til fordel for Tilbudsgiver, vil være af særlig betydning i vurderingen. Ingen afvigelser, og dermed absolut opfyldelse af kontraktvilkårene, vil give den maksimale score på 10. Der vil blive foretaget en samlet vurdering af dette underkriterium.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
5
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
:
dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Ikke tilladt
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse
:
21/10/2024
08:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse
:
Se rammeaftaleudkast
Der kræves en fortrolighedsaftale
:
nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
Oplysninger om finansiering og betaling
:
Se udbudsmaterialet. Der stilles ikke krav til tilbudsgiverens retlige form. Såfremt ansøgning og tilbud afgives af et konsortium, skal alle deltagere i konsortiet hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse, og der skal udpeges en konsortiedeltager, med hvem der kan indgås bindende aftale på konsortiets vegne.
Oplysninger om klagefrister
:
• En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. • Andre klager skal være modtaget i klagenævnet: o Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt, o Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller o Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale. • Har ordregiveren fulgt proceduren i håndhævelseslovens § 4, skal en klage over, at ordregiveren har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere
:
1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Energinet Eltransmission A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Energinet Eltransmission A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Energinet Eltransmission A/S
Organisation, der behandler tilbud
:
Energinet Eltransmission A/S
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Energinet Eltransmission A/S
Registreringsnummer
:
39 31 48 78
Postadresse
:
Tonne Kjærsvej 65
By
:
Fredericia
Postnummer
:
7000
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Indkøbsafdelingen - K
Telefon
:
+45 70102244
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsen Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
3dd72bb4-f281-41e4-bdff-0983079649f6
-
01
Formulartype
:
Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype
:
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
17
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
18/09/2024
05:43:34 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
18/09/2024
06:00:37 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
564055-2024
EUT-S-nummer
:
183/2024
Offentliggørelsesdato
:
19/09/2024