23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
16.09.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Hillerød Kommune

Udbud af rammeaftale for levering af lysarmaturer


Hillerød Kommune

553458-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Belysningsudstyr og elektriske lamper – Udbud af rammeaftale for levering af lysarmaturer
OJ S 180/2024 16/09/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Hillerød Kommune
E-mail ris@mowe.dk
Køberens retlige status : Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af rammeaftale for levering af lysarmaturer
Beskrivelse Begrænset udbud efter udbudslovens §§ 58-60. EU har vedtaget, at lysrør skal udfases, hvilket betyder, at en stor del af Hillerød Kommunes bygninger skal have nye belysningsanlæg. Hillerød Kommune ønsker derfor at få leveret nye lysarmaturer til et udvalg af kommunens ejendomme. Udskiftningen af lysarmaturerne skal ske over de næste fire år. Lysarmaturerne skal primært opsættes i eksisterende bygninger, der er mere end 10 år gamle, hvor den nuværende belysning skal udskiftes. Det kan dog også forekomme, at belysningen skal leveres til nybyggeri. Udbuddet vedrører levering af fem forskellige lysarmaturtyper til Hillerød Kommunes bygninger. Der vil primært skulle leveres lysarmaturer til børnehavelokaler og klasselokaler. Herudover skal leverandøren levere lysberegninger som en del af tilbuddet samt efterfølgende på anmodning. Alle lysarmaturer skal have indbygget styring med sensor, og skal kunne styres individuelt og grupperes efter behov. Derudover skal lysarmaturerne kunne tilsluttes gateway, og være omfattet af en all-In garanti på minimum 5 år. Kravene til lysarmaturer er nærmere angivet i Bilag 1 Kravspecifikation. Indkøbet af lysarmaturer er eksklusive installationer. Hillerød Kommune har en rammeaftale på håndværkerydelser, som vil blive anvendt til at installere lysarmaturerne i deres bygninger. Se afsnit 5.1 for yderligere beskrivelse samt mindstekrav for ansøgning om prækvalifikations samt udvælgelseskriterier.
Identifikator for proceduren 848de081-6849-461f-8fe6-802f7772020c
Intern ID Udbud af rammeaftale for levering af lysarmaturer
Udbudsprocedure Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 31500000   Belysningsudstyr og elektriske lamper
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 31000000   Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning
2.1.2.
Udførelsessted
By Hillerød Kommune
Postnummer 3400
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 8 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger er omfattet af de i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1. Ansøgere, der er omfattet af en disse udelukkelsesgrunde, kan komme i betragtning ved, i overensstemmelse med udbudslovens § 138 om self-cleaning, at dokumentere, at ansøger er pålidelig. Ansøgning og tilbud skal afgives på dansk, og kontrakten vil blive indgået på dansk. Spørgsmål skal formuleres på dansk, og stilles via den elektroniske udbudsportal. Ansøger skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende virksomheder. Baserer ansøger sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som ansøger baserer sig på. Vedståelsesfristen er 60 dage. Udvælgelse af ansøgere: Ordregiver vil udvælge 5 ansøgere i henhold til udvælgelseskriteriet anført i nærværende udbudsbekendtgørelse, medmindre der ikke modtages mere end dette antal ansøgninger, der opfylder mindstekravet. Det bemærkes, at hver ansøger kun kan indgive én ansøgning om prækvalifikation. For yderligere oplysninger henvises til Bilag 02. Udbudsbetingelser.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel : Rammeaftale for levering af lysarmaturer
Beskrivelse : Rammeaftalen indeholder indkøb af lysarmaturer til Hillerød Kommune.Rammeaftalen indgås for en 2-årig periode med mulighed for forlængelse af rammeaftalen op til 2 gange à 12 måneder. Hillerød Kommune ønsker at indgå rammeaftalen med én leverandør. Rammeaftalen vedrører levering af fem lysarmaturtyper. Herudover indeholder aftalen optioner på tilkøb af Ra 90 pr. samt Tunable-white (TW) på alle fem lysarmaturtyper. Leverandørens produkter skal være omfattet af en all-In garanti på minimum 5 år. Herudover indeholder rammeaftalen optioner på udvidelse af garantien fra 5 år til henholdsvis 7 og 10 år. Den forventede kontraktværdi af rammeaftalen er 8 mio. kr. og den maksimale værdi er 10 mio. kr. Mindstekrav til ansøgers økonomiske og finansielle formåen For at kunne komme i betragtning, skal ansøgeren opfylde de nedenstående krav til nettoomsætning, egenkapital og soliditetsgrad i det seneste offentliggjorte årsregnskab: Nettoomsætning - 4.000.000 DKK Egenkapital - 1.500.000 DKK Soliditetsgrad - 15 % Hvis ansøgeren ikke opfylder et eller flere af de stillede krav, henledes opmærksomheden på muligheden for efter udbudslovens § 144 at støtte ansøgningen på den økonomiske og finansielle formåen hos andre enheder. Det bemærkes, at nøgletallene ikke behøves oplyst eller dokumenteret i ansøgningen, idet ansøger i stedet i ESPD’ets, del IV, pkt. α, erklærer, at ansøger lever op til mindstekravene. Mindstekrav til teknisk og faglig formåen For at sikre, at ansøgeren besidder den nødvendige faglige kompetence, er det et krav, at ansøger skal kunne vedlægge mindst én reference, der dokumenterer erfaring med: a) Leverancer til offentlige bygherrer b) Levering af lysarmaturer til belysning af klasselokaler c) Levering af lysarmaturer til belysning af børnehavelokaler, og d) Lysarmaturer med indbygget styring og med tilkobling til gateways Det er ikke et krav, at mindstekravene kan opfyldes i en og samme reference. Der må således gerne afleveres flere separate referencer. Hvis ansøgeren ikke opfylder et eller flere af de stillede krav, henledes opmærksomheden på muligheden for efter udbudslovens § 144 at støtte ansøgningen på den tekniske og faglige formåen hos andre enheder. Referencerne må på tilbudstidspunktet ikke være ældre end 3 år. Referencerne, der dokumenterer ansøgers opfyldelse af mindstekrav skal være afsluttet. Udvælgelse Udvælgelsen af ansøgere vil ske som en samlet vurdering af de vedlagte referencer og deres indhold i forhold til den udbudte ydelse. I den forbindelse vil Hillerød Kommune lægge særligt vægt på i hvor høj grad ansøgerens referencer viser erfaring med: a) Udarbejdelse af lysberegninger b) Lysarmaturer med indbygget styring og med tilkobling til gateways c) Levering af lysarmaturer til belysning af klasselokaler og/eller børnehavelokaler Hvis referencen vedrører en igangværende opgave, vil en del af bedømmelsen af referencen være, hvor langt i udførelsen opgaven er. Ansøger skal dog være opmærksom på, at referencer, der dokumenterer opfyldelsen af mindstekrav, skal være afsluttede, jf. ovenfor. Der må maksimalt vedlægges fem referencer til dokumentation af mindstekrav og til brug ved udvælgelse. Såfremt der vedlægges mere end fem referencer, vil Hillerød Kommune alene tage de første fem med i evalueringen. Hillerød Kommune vil desuden kun lægge vægt på referencer fra en virksomhed, hvorpå ansøgeren støtter sin ansøgning efter udbudslovens § 144, hvis og i det omfang, ansøgeren har afleveret færre end fem referencer. Støttes en ansøgning i medfør af udbudslovens § 144 på mere end én virksomhed, gælder dette tilsvarende i den rækkefølge, de pågældende virksomheder nævnes i ansøgningen. Følgende bør angives for hver reference: 1) Ordregivers navn og kontaktperson 2) Kort beskrivelse af leverancen, herunder antal leverede lysarmaturer, om der er udført lysberegninger, om der har været tilknyttet en serviceaftale, samt i hvilke rumtyper lysarmaturerne er leveret til. 3) Kontraktværdi ekskl. moms 4) Udførelsestidspunkt, herunder om opgaven er afsluttet. Ansøger kan vedlægge referencerne i et selvstændigt dokument, og hver reference må kun fylde én A4-side med letlæselig skrift. Fylder referencen mere end én A4-side, vil Hillerød Kommune alene tage den første A4-side med i evalueringen af den pågældende reference. Yderligere specifikation af opgaven fremgår af Bilag 1 Kravspecifikation, Bilag 02.3 Tilbudsliste samt Rammeaftalen.
Intern ID : Rammeaftale for levering af lysarmaturer
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 31500000   Belysningsudstyr og elektriske lamper
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 31000000   Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Rammeaftalens varighed er 2 år med mulighed for forlængelse i op til 2 gange á 12 måneder. Derudover indeholder rammeaftalen optioner på tilkøb af Ra 90 pr., tilkøb af Tunable-white (TW) på alle fem lysarmaturtyper samt forhøjelse af garantien fra 5 år til enten 7 år eller 10 år.
5.1.2.
Udførelsessted
By : Hillerød
Landsdel (NUTS) : Nordsjælland   ( DK013 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 8 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 10 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 5
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 5
Proceduren afvikles i successive faser. I hver fase kan nogle ansøgere blive
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Beskrivelse : Pris 30 % Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere tilbudslisten. Tilbudslisten skal være underskrevet af tilbudsgiver. Der henvises til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : Kvalitet 60 % Lysberegninger og antal lysarmaturer. Der henvises til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse.
Vægtning (procentdel, præcis) : 60

Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : Leveringstid og responstid 10 %. Der henvises til udbudsbetingelserne for yderligere beskrivelse.
Vægtning (procentdel, præcis) : 10
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 01/10/2024   23:59:00 (UTC+2)
Ad hoc-kommunikationskanal :
Navn : Dalux
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 15/10/2024   12:00:00 (UTC+2)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Hillerød Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Hillerød Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Hillerød Kommune
Organisation, der behandler tilbud Hillerød Kommune
TED eSender Publications Office of the European Union
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Hillerød Kommune
Registreringsnummer : 29189366
Postadresse : Trollesmindealle 27    
By : Hillerød
Postnummer : 3400
Landsdel (NUTS) : Nordsjælland   ( DK013 )
Land : Danmark
Enhed : Rita Sulumova
E-mail : ris@mowe.dk
Telefon : +4566447230
Internetadresse : http://hilleroed.dk
Køberprofil : https://www.hillerod.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +4572405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +4541715000
Internetadresse : https://kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0000
Officielt navn : Publications Office of the European Union
Registreringsnummer : PUBL
By : Luxembourg
Postnummer : 2417
Landsdel (NUTS) : Luxembourg   ( LU000 )
Land : Luxembourg
Telefon : +352 29291
Internetadresse : https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : a041b562-a874-4e1d-a3c2-29ac4814c365   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 12/09/2024   15:34:38 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 553458-2024
EUT-S-nummer : 180/2024
Offentliggørelsesdato : 16/09/2024

Send til en kollega

0.032