23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
10.09.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering

Kontrakt om Udvikling, Videreudvikling og Vedligeholdelse af STARs Forretningssystemer


Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering

543725-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Kontrakt om Udvikling, Videreudvikling og Vedligeholdelse af STARs Forretningssystemer
OJ S 176/2024 10/09/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering
E-mail udbud@star.dk
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Kontrakt om Udvikling, Videreudvikling og Vedligeholdelse af STARs Forretningssystemer
Beskrivelse Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering (STAR) skal fremme en effektiv arbejdsmarkedspolitik og understøtte udveksling af data på socialsikringsområdet med andre EU/EØS-lande. Til understøttelse af disse opgaver udvikler, videreudvikler, vedligeholder og driftsafvikler STAR et kompleks af systemer, som er baseret på teknologistakken fra Microsoft Corporation. Systemerne anvender webservices til integration både indbyrdes og i relation til eksterne systemer. Der anvendes i den forbindelse certifikat-baseret, krypteret kommunikation over SOAP- eller REST-baserede webservicegrænseflader. Der anvendes desuden Open Source software og i mindre omfang andre teknologier. Systemerne er primært baseret på nyeste versioner af .NET Framework, .NET Core eller Java og udviklet i C# med brug af bl.a. WCF SOAP webservices, REST webservices, Message Queueing, EntityFramework og SQL Stored Procedures MVC, HTML5, AngularJS, React og LESS, hvor fokus er at tilbyde responsive webapplikationer til alle brugergrupper. Systemerne omfatter også Det Fælles Datagrundlag (DFDG), der udgør et centralt element og indeholder data om borgere og jobannoncer, som anvendes af andre systemer på beskæftigelsesområdet. STAR har valgt et flerleverandør set up med én central systemforvalter og et antal sideordnede leverandører af udvikling, videreudvikling og vedligeholdelse (udviklingsleverandører). Systemforvalter og udviklingsleverandørerne skal indgå i et forpligtende samarbejde, der bl.a. indebærer pligt til at indgå i teams bemandet på tværs af leverandører og fælles fora til løbende optimering af samarbejdet. Derudover skal udviklingsleverandørerne stille ressourcer og kompetencer til rådighed til rådgivning f.eks. om arkitektur og teknologi samt til løsning af STARs opgaver, f.eks. i forbindelse med program- og projektledelse, forretningsanalyse, procesforbedringer, mv.
Identifikator for proceduren d7b3fe27-834d-4180-8c7f-7971cd4753b2
Intern ID 2024 - 6429
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbudsproceduren er opdelt i én tilbudsfase. Tildeling af kontrakten vil ske til den tilbudsgiver som afgiver tilbuddet med det bedste forhold mellem pris og kvalitet, jf. udbudsbetingelserne
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Vermundsgade 38    
By København Ø
Postnummer 2100
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 350 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udbudslovens § 134 a finder anvendelse på nærværende udbudsprocedure. Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger. Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. For information vedrørende spørgsmål og svar henvises til udbudsbetingelserne. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail, dksupport@eu-supply.com, eller telefon, (+45) 70 20 80 14. Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, samt 137, stk. 1, nr. 1 og nr. 3, nævnte forhold. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt Tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende Tilbudsgiver, der indgiver tilbuddet, at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, og ESPD-dokumentet skal være underskrevet af den støttende enhed. Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153. Som alternativ til den dokumentation, der er nævnt i udbudslovens §§ 153-155, 157 og 158 kan tilbudsgiver forelægge ordregiver et certifikat for optagelse på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. § 156, som er udstedt af den kompetente myndighed. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve en erklæring herom og/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Det bemærkes, at den anførte varighed er fra underskrivelse af kontrakten. Ordregiver har angivet frist for fremsendelse af spørgsmål relateret til udbuddet i udbudsbetingelserne. Der vil den 16. september 2024 blive afholdt et orienteringsmøde på Ordregivers adresse og online via Teams. Af hensyn til den praktiske planlægning af mødet bedes interesserede senest 2 dage inden mødet tilmelde sig med angivelse af firmatilknytning og antal deltagere via det elektroniske udbudssystem. Ordregiver kan reducere antallet af deltagere pr. firma. Ordregiver vil udarbejde et kort referat fra orienteringsmødet, som vil blive meddelt til alle tilbudsgivere, der deltager i udbuddet, via det elektroniske udbudssystem.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsloven   - Udbuddet er omfattet af udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer), som implementerer udbudsdirektivet (Direktiv 2014/24/EU)
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Konkurs Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Korruption Jf. Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 2
Tvangsakkord uden for konkurs Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Deltagelse i en kriminel organisation Jf. Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Jf. Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 5
Svig Jf. Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 3
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Jf. Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 6
Insolvens Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1
Aktiver, der administreres af en kurator Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Jf. Udbudslovens § 136, nr. 3
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Jf. Udbudslovens § 136, nr. 1
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Jf. Udbudslovens § 136, nr. 2
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Jf. Udbudslovens § 136, nr. 4
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1
Betaling af socialsikringsbidrag Jf. Udbudslovens § 135, stk. 3
Erhvervsvirksomheden er indstillet Jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2
Betaling af skatter og afgifter Jf. Udbudslovens § 135, stk. 3
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Jf. Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 4
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Kontrakt om Udvikling, Videreudvikling og Vedligeholdelse af STARs Forretningssystemer
Beskrivelse : Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering (STAR) skal fremme en effektiv arbejdsmarkedspolitik og understøtte udveksling af data på socialsikringsområdet med andre EU/EØS-lande. Til understøttelse af disse opgaver udvikler, videreudvikler, vedligeholder og driftsafvikler STAR et kompleks af systemer, som er baseret på teknologistakken fra Microsoft Corporation. Systemerne anvender webservices til integration både indbyrdes og i relation til eksterne systemer. Der anvendes i den forbindelse certifikat-baseret, krypteret kommunikation over SOAP- eller REST-baserede webservicegrænseflader. Der anvendes desuden Open Source software og i mindre omfang andre teknologier. Systemerne er primært baseret på nyeste versioner af .NET Framework, .NET Core eller Java og udviklet i C# med brug af bl.a. WCF SOAP webservices, REST webservices, Message Queueing, EntityFramework og SQL Stored Procedures MVC, HTML5, AngularJS, React og LESS, hvor fokus er at tilbyde responsive webapplikationer til alle brugergrupper. Systemerne omfatter også Det Fælles Datagrundlag (DFDG), der udgør et centralt element og indeholder data om borgere og jobannoncer, som anvendes af andre systemer på beskæftigelsesområdet. STAR har valgt et flerleverandør set up med én central systemforvalter og et antal sideordnede leverandører af udvikling, videreudvikling og vedligeholdelse (udviklingsleverandører). Systemforvalter og udviklingsleverandørerne skal indgå i et forpligtende samarbejde, der bl.a. indebærer pligt til at indgå i teams bemandet på tværs af leverandører og fælles fora til løbende optimering af samarbejdet. Derudover skal udviklingsleverandørerne stille ressourcer og kompetencer til rådighed til rådgivning f.eks. om arkitektur og teknologi samt til løsning af STARs opgaver, f.eks. i forbindelse med program- og projektledelse, forretningsanalyse, procesforbedringer, mv.
Intern ID : 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Vermundsgade 38    
By : København Ø
Postnummer : 2100
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 5   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 3
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Kunden kan forlænge kontrakten 3 gange af 12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 350 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Udbudslovens § 134 a finder anvendelse på nærværende udbudsprocedure. Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger. Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. For information vedrørende spørgsmål og svar henvises til udbudsbetingelserne. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail, dksupport@eu-supply.com, eller telefon, (+45) 70 20 80 14. Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, samt 137, stk. 1, nr. 1 og nr. 3, nævnte forhold. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt Tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende Tilbudsgiver, der indgiver tilbuddet, at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, og ESPD-dokumentet skal være underskrevet af den støttende enhed. Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153. Som alternativ til den dokumentation, der er nævnt i udbudslovens §§ 153-155, 157 og 158 kan tilbudsgiver forelægge ordregiver et certifikat for optagelse på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. § 156, som er udstedt af den kompetente myndighed. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve en erklæring herom og/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Det bemærkes, at den anførte varighed er fra underskrivelse af kontrakten. Ordregiver har angivet frist for fremsendelse af spørgsmål relateret til udbuddet i udbudsbetingelserne. Der vil den 16. september 2024 blive afholdt et orienteringsmøde på Ordregivers adresse og online via Teams. Af hensyn til den praktiske planlægning af mødet bedes interesserede senest 2 dage inden mødet tilmelde sig med angivelse af firmatilknytning og antal deltagere via det elektroniske udbudssystem. Ordregiver kan reducere antallet af deltagere pr. firma. Ordregiver vil udarbejde et kort referat fra orienteringsmødet, som vil blive meddelt til alle tilbudsgivere, der deltager i udbuddet, via det elektroniske udbudssystem.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Den samlede omsætning i det seneste regnskabsår
Beskrivelse Tilbudsgiver skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger: Tilbudsgivers samlede årsomsætning i det seneste disponible regnskabsår. Tilbudsgiver kan i dette udbud basere sig på andre aktørers økonomiske og/eller finansielle formåen for at opfylde egnethedskravene. Den/de aktør(er), der stiller sin økonomiske og/eller finansielle formåen til rådighed for tilbudsgiveren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af kravene til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at tilbudsgiver og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder kravene til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Erklæring om virksomhedens samlede omsætning i den seneste disponible årsrapport/årsregnskab, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i seneste disponible årsrapport/årsregnskab afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Minimumskrav: Som minimumskrav kræves en samlet årlig omsætning på mindst DKK 75 mio. i den seneste disponible årsrapport/årsregnskab. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som tilbudsgiver og disse andre enheders samlede omsætning i den seneste/disponible årsrapport/årsregnskab. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i den seneste disponible årsrapport/årsregnskab. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Egenkapital ved udgangen af det seneste disponible regnskabsår
Beskrivelse Tilbudsgiver skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger: Tilbudsgiver egenkapital i det seneste disponible regnskabsår. Tilbudsgiver kan i dette udbud basere sig på andre aktørers økonomiske og/eller finansielle formåen for at opfylde egnethedskravene. Den/de aktør(er), der stiller sin økonomiske og/eller finansielle formåen til rådighed for tilbudsgiveren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af kravene til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at tilbudsgiver og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder kravene til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Virksomhedens balance eller uddrag heraf i den seneste disponible årsrapport/årsregnskab, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor virksomheden er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i den seneste disponible årsrapport/årsregnskab afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Minimumskrav: Som minimumskrav kræves en positiv egenkapital i den seneste disponible årsrapport/årsregnskab. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes egenkapitalen som virksomhedens og disse andre enheders samlede egenkapital i den seneste disponible årsrapport/årsregnskab. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes egenkapitalen som virksomhedernes samlede egenkapital i den seneste disponible årsrapport/årsregnskab. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Årlige gennemsnitlige antal beskæftigede
Beskrivelse Tilbudsgiver skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger: Tilbudsgivers årlige gennemsnitlige antal beskæftigede og ledende medarbejdere i de seneste tre år Tilbudsgiver kan i dette udbud basere sig på andre aktørers formåen for at opfylde egnethedskravene. Den/de aktør(er), der stiller sin formåen til rådighed for tilbudsgiveren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Baserer tilbudsgiver sig på andre enheders formåen i relation til opfyldelse af kravene til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at tilbudsgiver og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder kravene til egnethed. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation: En erklæring om tilbudsgivers gennemsnitlige beskæftigede og ledende medarbejdere i de seneste tre år. Minimumskrav: Som minimumskrav kræves et årligt gennemsnitligt antal beskæftigede og ledende medarbejdere i de seneste tre år på 30. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes antal beskæftigede som virksomhedens og disse andre enheders samlede antal beskæftigede. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes antal beskæftigede som virksomhedernes samlede antal beskæftigede. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.C
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Der henvises til udbudsbetingelsernes bilag B
Vægtning (procentdel, præcis) : 20

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Leveranceorganisation
Beskrivelse : Der henvises til udbudsbetingelsernes bilag B
Vægtning (procentdel, præcis) : 50

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Leverance
Beskrivelse : Der henvises til udbudsbetingelsernes bilag B
Vægtning (procentdel, præcis) : 30
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 11/10/2024   10:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 11/10/2024   10:00:00 (UTC)
Sted : Det elektroniske udbudssystem
Yderligere oplysninger : Tilbuddene vil blive åbnet i det elektroniske udbudssystem. Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse I kontrakten er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014. Kontrakten stiller desuden krav om overholdelse af databeskyttelseslovgivningen.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering
Organisation, der behandler tilbud Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering
Registreringsnummer : 55568510
Postadresse : Vermundsgade 38    
By : København Ø
Postnummer : 2100
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Helena Jespersen
E-mail : udbud@star.dk
Telefon : +45 72217597
Internetadresse : http://star.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : +45 35291000
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 4226f808-857b-4f5a-8437-b81711cb0464   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 09/09/2024   08:42:04 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 09/09/2024   08:56:43 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 543725-2024
EUT-S-nummer : 176/2024
Offentliggørelsesdato : 10/09/2024

Send til en kollega

0.047